تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه كساني ويروس مي‌نويسند؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس پاتوق:
چه کسانی ویروس می‌نویسند؟  
گروه سوم مجرمان حرفه‌‌ای هستند؛ افراد این گروه اغلب اهداف مالی دارند. آن‌ها مهارت دسترسی به سیستم‌های مورد نفوذ و شناسایی حفره‌های امنیتی و سوءاستفاده از آن‌ها و یا افرادی با این توانایی را دارند…
چه كساني ويروس مي‌نويسند؟
برای بسیاری از مردم رایانه به‌عنوان یک وسیله سرگرمی و ارتباط محسوب می‌شود و به همین جهت امروزه در اکثر خانه‌ها رایانه وجود دارد و مردم عادی به راحتی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند اما در همین دنیای مبتنی بر رایانه که جذابیت جعبه اسرارآمیز تلویزیون در مقابل جذابیت اینترنت کمرنگ شده است، نسل جدید ویروس‌نویسان متولد شده‌اند.
به گزارش ایسنا، نوجوانان عاشق رایانه و خرابکاری معمولاً خودشان نویسنده ویروس نیستند، زیرا تولید یک ویروس نیاز به مهارت و هنر برنامه‌نویسی دارد. در عوض آن‌ها تکه برنامه‌های آماده‌ای به نام اسکریپت را به دست می‌آورند و آنها را بر روی ماشینهای مورد نظرشان اجرا می کنند. به همین دلیل به آنها نوجوانان اسکریپتی هم اطلاق می شود.
به هر حال، تنها تعداد اندکی از افراد واقعاً با استعداد هستند که کاستی‌های نرم‌افزارهای معمول را کشف می‌کنند و از آن‌ها سوء استفاده کرده و کدهای فرصت‌طلب ایجاد می‌کنند. این افراد اسکریپت‌های خود را در اختیار طرفداران مشتاق که همان نوجوانان اسکریپتی هستند، قرار می‌دهند. نوجوانان مذکور این اسکریپت‌ها را اجرا کرده و آن‌ها را در سطح جامعه گسترش می‌دهند.
دلایلی که پشت ویروس‌نویسی وجود دارد گستره وسیعی را می‌پوشاند، اما باعث تهدیدهای مشترکی می‌شوند. همان طور که گفتیم ویروس‌نویسان، افراد باهوشی هستند و از اینکه رایانه‌ها را به انجام کاری که دوست دارند وامی‌دارند، لذت می‌برند.
بر اساس گزارش مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌یی (ماهر)، در طبقه‌بندی ویروس‌نویسان سه گروه وجود دارند: ویروس‌نویسان مدرسه‌ای یا همان نوجوانان اسکریپتی که به داده‌های فنی مانند کدهای برنامه یا آنالیز سیستم‌ها علاقه‌مند هستند. این گروه علاقه‌مند به درگیر شدن در تحصیلات عالیه مرتبط با علوم رایانه هستند و علاوه بر انتشار تفریحی ویروس‌ها و اسکریپت‌ها، معمولاً اطلاعات خود را در مورد ابزارهای حفاظت از شبکه مانند فایروال‌ها و همچنین ابزارهای ضدویروس، به روز نگه می‌دارند. افراد این گروه به احتمال زیاد در آینده به عنوان کارشناسان امنیتی شرکت‌ها درمی‌آیند و مفید واقع می‌شوند.
گروه دوم ویروس‌نویسانی هستند که به مجرمان شباهت بیش‌تری دارند. آنها در فضای وب می‌گردند و برای اثبات خودشان به سایت‌ها و نرم‌افزارهای رایج نفوذ می‌کنند و مساله‌ساز می‌شوند. اخیرا این گروه تعدادشان اضافه شده است و این مساله حالت تفریح را برای آن‌ها دارد.
آن‌ها ابزار خود را توسط روش‌ها و اسکریپت‌هایی که از منابع غیرقانونی، مانند وب‌سایت‌هایی که به نفوذ و ویروس‌نویسی تخصیص‌ یافته‌اند، به‌دست می‌آورند. این افراد برای جامعه امنیتی امروز مساله‌ای جدی محسوب می‌شوند.
گروه سوم مجرمان حرفه‌یی هستند؛ افراد این گروه اغلب اهداف مالی دارند. آن‌ها مهارت دسترسی به سیستم‌های مورد نفوذ و شناسایی حفره‌های امنیتی و سوءاستفاده از آن‌ها و یا افرادی با این توانایی را دارند.
بر اساس این گزارش در فرهنگ ویروس‌نویسان، یک آیین وجود دارد که در حقیقت مجموعه‌ای از قوانین نانوشته‌ای است که فعالیت‌های آن‌ها را هدایت و خط مشی‌شان را تعیین می‌کند. مهمتر اینکه، این مجموعه به تایید فعالیت‌های انجام شده توسط آن‌ها کمک می‌کند. معمولاً هر گروه برای خود یک آیین دارد که از آن تبعیت می‌کند.
طبق اعلام مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌یی (ماهر)، مطابق با دیدگاه افراد مختلف، ویروس‌نویسان یا سودمند و به‌عنوان جزء لازمی برای اینترنت هستند، یا اینکه تهدید محسوب می‌شوند. بسیاری احساس می‌کنند که آن‌ها وظیفه دارند شکاف‌های امنیتی را پیدا و از آن‌ها استفاده کنند تا توجه لازم را به مساله معطوف دارند.
به هر حال باید روی دیگر سکه را نیز دید. همان ابزاری که برای اهداف خوب استفاده می‌شود می‌تواند همچنین باعث زیان یا سوءاستفاده‌های شخصی توسط افراد دیگر شود. هم‌چنین به این طریق هزینه‌های اینترنت با توجه به لزوم افزایش امنیت روی وب، افزایش می‌یابد.
امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که اینترنت بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد. بسیاری از خریدها آنلاین انجام می‌گیرد و سیستم‌های تجاری زیادی از این طریق به هم مرتبط هستند. ظهور رایانه‌های رومیزی و افزایش آن‌ها در خانه‌ها، رایانه را در دسترس گروه‌های زیادی از مردم قرار داده است.
این امر، زمینه را برای فعالیت ویروس‌نویسان و نفوذگران نیز گسترش داده است. از طرف دیگر تعداد بسیار زیادی از کاربران رایانه دارای ماشین‌های خانگی بدون هیچگونه محافظی هستند و به اینترنت بدون هیچ استراتژی یا ابزار دفاعی (فایروال و نرم‌افزارهای آنتی ویروس) متصل می‌شوند.
این بی‌توجهی باعث می‌شود اسکریپت‌ها به آسانی به رایانه‌ها هجوم آورند و در این صورت نوجوانان اسکریپتی در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی زامبی دارند که از آن‌ها برای حمله‌های انکار سرویس بر علیه اشخاص یا وب سایت‌هایی که دوست ندارند یا حتی وب‌سایت‌های مهم دولتی، استفاده می‌کنند. لذا افرادی که از امنیت رایانه خود به خوبی مراقبت نمی‌کنند، نیز به نوعی یاری دهنده ویروس‌نویسان هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس پاتوق]
[مشاهده در: www.farspatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن