تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816811106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگوي تفصيلي با ايسنا مطرح شد؛ تحليل بادامچيان از جريان‌هاي سياسي موجود در فضاي انتخاباتي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گفت‌وگوي تفصيلي با ايسنا مطرح شد؛ تحليل بادامچيان از جريان‌هاي سياسي موجود در فضاي انتخاباتي كشور


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

اسدالله بادامچيان، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامي با ارائه تحليلي از نحوه چينش جريانات سياسي در ادوار مختلف مجلس، گفت كه با توجه به تثبيت انقلاب و ارزش‌هاي آن در سي و سومين سالگرد آن، سير انقلاب به سمت جهاد اقتصادي و اخلاق و ارزش‌هاي اسلامي مي‌رود و" اعتداليون انقلابي" انتخاب مردم براي مجلس نهم خواهند بود.

بادامچيان با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار پارلماني ايسنا، هم‌چنين ارزيابي خود را از فهرست جبهه متحد اصولگرايان، نقاط قوت و ضعف مجلس هشتم،‌ روابط دولت و مجلس‌، پيش بيني از تركيب مجلس نهم و ... بيان كرده است.

در فهرست جبهه متحد صلاحيت و مصلحت در نظر گرفته شده است

اسدالله بادامچيان درباره تركيب جبهه متحد اصولگرايان گفت: براي انتخاب اين تركيب علاوه بر صلاحيت افراد، مصلحت را نيز در نظر مي‌گيرند. صلاحيت به اين معنا كه افراد صالح و اصلح در تركيب باشند و مصلحت به اين معنا كه ممكن است كسي بنا به ضرورت روز در اين فهرست‌ها قرار گيرد. البته مقام معظم رهبري مكررا بصيرت، بيداري و هوشياري مردم در انتخابات را هشدار داده‌اند؛ بنابراين مردم مي‌دانند به چه كساني راي دهند كه به جاي دعوا با يكديگر، روي مشتركات كار كنند و در مفترقات هم هر كس كار خود را انجام دهد و دعوايي صورت نگيرد.

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي اضافه كرد: در 33 سالي كه از انقلاب اسلامي ايران گذشته، انسان‌هاي پاكي داريم كه در عمرشان ذره‌اي هم انحراف مالي، اخلاقي و سياسي نداشته‌اند، البته افرادي هستند كه انسان‌هاي خوبي به حساب مي‌آيند اما بي‌عرضه‌اند، توانمندي لازم را ندارند و شايسته مجلس يا وزارت و مسووليت نيستند.

ولايت‌پذيري؛ مهم‌ترين نقطه قوت مجلس هشتم

اين نماينده اصولگراي مجلس، ولايت‌پذيري را از مهم‌ترين نقاط قوت مجلس هشتم دانست و به ايسنا گفت: اين موضوع در مجلس هشتم امر تثبيت‌ شده‌اي بود البته با حفظ استقلال، چرا كه ولي فقيه هم مجلس را مستقل مي‌خواهد. مجلس هشتم در عين حفظ استقلال با دولت همراهي كرد و بجاي اين‌كه وكيل‌الدوله باشد، وكيل‌المله حامي دولتي بود كه نظر ولي امر، حمايت از آن دولت بود.

مجلس بايد مستقل باشد

بادامچيان تصريح كرد: كسي كه دربست در اختيار دولت است نمي‌تواند مجلس مستقل را اداره كند. بر اساس قانون اساسي، مجلس بايد مستقل باشد و با دو قوه ديگر همكاري كند. مجلسي كه تابع دولت است هرگز نمي‌تواند نمايندگي ملت را در قوه مقننه داشته باشد.

وي تجديدنظر در برخي قوانين از جمله بودجه را از ديگر نقاط قوت مجلس هشتم عنوان كرد و افزود: در مجلس هشتم بعد از 30 سال در قانون احزاب و برخي قوانين ديگر تجديدنظر كرديم. هم‌چنين در بودجه، موضوع ارائه گزارش به سال تفريغ بودجه از سوي ديوان محاسبات از جمله كارهاي مثبتي بود كه باعث شد ديگر بودجه دچار كسري و متمم نشود و اين تحول خوبي است كه مجلس هشتم در بودجه پديد آورد.

نماينده مردم تهران در مجلس يادآور شد: مجلس هم‌چنين در رعايت اصول 53 و 56 قانون اساسي مبني بر لزوم تصريح كليه دريافت‌ها و پرداخت‌هاي دولت در بودجه تا آن‌جا كه ميسر شد، مصر بود البته با دولت در اين رابطه با مدارا برخورد كرد.

بادامچيان نقطه ضعف مجلس هشتم را، عدم شكل‌گيري همكاري مطلوب ميان دولت و مجلس عنوان كرد و گفت: اگر اين همكاري صورت مي‌گرفت خيلي به نفع ملت و كشور تمام مي‌شد اما متاسفانه دولت هميشه در طول اين مدت با مجلس هشتم كلنجار رفت.

قائم مقام معاونت نظارت مجلس، مهم‌ترين نقطه قوت مجلس هشتم را، نظارت بر دولت خواند و افزود: نظارتي كه در مجلس هفتم توسط اصولگرايان پايه‌گذاري شد، در مجلس هشتم به صورت ساختاري و قانون‌مند درآمد. در اين دوره معاونت نظارت در مجلس با چهار مديريت كل پيش بيني شد كه محمدرضا باهنر اين مسووليت را بر عهده دارد.

نظارت مجلس به منزله مقابله و تضعيف دولت نيست

اين نماينده اصولگراي مجلس خاطرنشان كرد: البته نظارت مجلس به منزله مقابله و تضعيف دولت نيست، بلكه نوعي نظارت استكمالي است. مثل مهندس ناظر يك ساختمان كه دخالتي در ساختمان و نقشه ندارد، اما در تكامل اين ساختمان نظارت مي‌كند كه كمال داشته باشد. به همين علت است كه روابط نظارتي ما در مجلس روز به روز در حال تكامل و گسترش است، اگرچه طبيعي است برخي دولت‌ها از نظارت خوش‌شان نمي‌آيد و عادت نكرده‌اند همكاري لازم را داشته باشند.

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي درباره روابط دولت و مجلس در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: روابط دولت و مجلس در چند محور شكل مي‌گيرد؛ يكي مواردي كه تفاهم كلان وجود دارد و روابط صميمي و خوب است، ديگر مواردي كه مختص دولت يا مختص مجلس است و دخالتي در هم ندارند؛ بنابراين نوعي تفاهم وجود دارد و ديگري روابطي كه بين دولت و مجلس اختلاف است.

در زمان بررسي بودجه اختلاف‌نظرهايي بين مجلس و دولت پيش مي‌آيد

وي با بيان اين‌كه گاهي در زمان بررسي بودجه اختلاف‌نظرهايي بين مجلس و دولت پيش مي‌آيد، افزود: دولت بودجه را تهيه مي‌كند و به مجلس ارائه مي‌كند و خودش هم بايد آن را هزينه كند و درآمد به دست بياورد، از سويي مجلس به نمايندگي از ملت بر بودجه اعمال نظر مي‌كند كه آيا درست يا غلط است كه اين محل اختلاف سليقه است. در اين شرايط دولت تلاش مي‌كند لايحه بودجه عينا به تصويب مجلس برسد، در مقابل مجلسي‌ها در تلاشند تا لايحه تنظيمي مطابق مصالح كشور و ملت باشد اما دست دولت را هم نبندد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در همين موقعيت دولتي‌ها با تمام قوا به مجلس رفت و آمد مي‌كنند تا آن‌چه در لايحه دولت به عنوان بودجه آن‌ها پيش‌بيني شده، توسط نمايندگان افزايش يابد. در مواردي كه نظر دولت تامين مي‌شود، رضايت نسبي است اما در غير اين صورت دولتي‌ها طبعا ناراضي مي‌شوند.

بادامچيان در ادامه گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به برخي موارد مصداقي اختلاف‌نظرهاي دولت و مجلس گفت: در بخش مربوط به صندوق توسعه‌ بين دولت و مجلس اختلاف جدي وجود داشت و مجلس در اينجا موفق شد اما در مساله مربوط به بودجه دو ميليارد دلاري مترو، مجلس موفق نشد؛ بنابراين نمي‌توان روابط دولت و مجلس را به طور مطلق خوب يا بد ديد.

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي هم‌چنين اظهار كرد: انتقادات به دولت در مجلس هشتم نمود بيشتري داشته و بر همين اساس نيروهاي حامي ايشان هم در مجلس ريزش داشتند. از موارد مصداقي اين انتقادات،‌ شيوه عزل وزرا و موضوع وزارت اطلاعات بود كه مجلس عكس‌العمل جدي در اين رابطه نشان داد. مسائلي هم درون دولت در خصوص يك جريان وجود دارد كه مجلس به شدت با آن مخالف است. اما حداقل در روزنامه ايران مي‌بينيم كه بارها اين جريان را موهوم مي‌دانند.

وحدت ولايي بين همه اصولگرايان وجود دارد

وي با بيان اين‌كه اصولگرايان با يكديگر در خط ولايت وحدت دارند، گفت: تمامي نظرهاي متفاوت وقتي به جايي برسد كه نظر ولي امر چيست، همه اطاعت مي‌كنند و وحدت برقرار مي‌شود؛ بنابراين وحدت اصولي بين همه‌ اصولگرايان وجود دارد و آن هم وحدت ولايي است اما در وحدت ولايي به قول علما، منطقه‌الفراغ وجود دارد يعني جايي است كه ولايت و فقه آن را آزاد گذاشته، مثل رقابت‌هاي انتخاباتي كه در آن اصولگرايان نظرات مختلفي دارند از جمله جبهه متحد اصولگرايان، منشور، ديدگاه و مواضعي دارد كه به نظر مي‌رسد برخي از آن‌ها را جبهه پايداري قبول ندارد.

بادامچيان با بيان اين‌كه جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري هر دو بر طبل وحدت مي‌كوبند و ادعاي خط ولايت را دارند، افزود: جبهه ايستادگي هم در همين راستاست. پس در واقع اصل وحدت برقرار است اما عوامل و مصاديقي است كه باعث مي‌شود ارائه فهرست كاملا مشترك بين اين گروه‌ها امكان‌پذير نباشد.

اصلاح‌طلبان حضور دارند اما رقيب جدي به حساب نمي‌آيند

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي درباره اشتراكات احتمالي فهرست‌هاي انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري يادآور شد: يكي از مواردي كه امكان ارائه فهرست مشترك را ناممكن مي‌كند، تراكم چهره‌ها و شخصيت‌ها بين اصولگرايان است، يعني همان‌طور كه پنج هزار و 800 نفر براي 290 كرسي مجلس ثبت‌نام كرده‌اند، براي 30 كرسي نمايندگي تهران هم نزديك به 80 تا 90 نفر افراد برجسته وجود دارند كه به درد مجلس مي‌خورند. گاهي ما به اين نتيجه مي‌رسيم كه روي 30 نفر تفاهم كنيم؛ چراكه رقيب خطرناكي در مقابل وجود دارد، اما گاهي هم رقيب آن‌چناني نيست، مثل حالا كه اصلاح‌طلبان حضور دارند اما رقيب جدي به حساب نمي‌آيند.

اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي، اظهار كرد: جبهه پايداري افرادي را دارد كه ممكن است كه در فهرست جبهه متحد نگنجيده باشند يا جبهه متحد اصولگرايان آن‌ها را قبول نداشته باشد؛ بنابراين آن‌ها به طور طبيعي مي‌خواهند نامزدهاي خودشان را در فهرست بياورند و بر همين اساس تعدادي از فهرست جبهه متحد و تعداد ديگري از نامزدهاي خود را به عنوان فهرست جبهه پايداري مطرح مي‌كنند.

جبهه فعلا مد است و بسياري از گروه‌هاي سياسي جبهه نيستند

بادامچيان ادامه داد: جبهه ايستادگي هم ممكن است تعدادي نامزد داشته باشد كه در فهرست جبهه متحد جاي نگرفتند يا بعضي از آن‌ها در اين فهرست نيامدند. آن‌ها هم جبهه‌ جديدي به راه مي‌اندازند و فهرست خود را مطرح مي‌كنند، البته "جبهه" فعلا مد است وگرنه واقعيت اين است كه بسياري از اينها جبهه نيستند؛ چراكه از چند تشكل تشكيل نمي‌شوند بلكه چند نفر تشكيل جبهه داده‌اند.

عمده اصولگرايان فهرست جبهه متحد اصولگرايي را قبول دارند

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي با بيان اين‌كه عمده اصولگرايان، جبهه متحد اصولگرايي و فهرست مورد نظر اين جبهه را قبول دارند، يادآور شد: من خيالم راحت است كه حجت شرعي من نزد خدا در راي دادن به اين 30 نفر (فهرست جبهه متحد) چه صلاحيتي و چه مصلحتي، آيت‌الله مهدوي و يزدي هستند؛ دو فقيه عالم و عادلي كه سال‌ها آن‌ها را آزموده‌ايم و لذا با خيال راحت به آن‌ها راي مي‌دهيم.

فهرست‌هاي ديگر در جناح اصولگرا مغاير وحدت نيست

بادامچيان با اشاره به وجود فهرست‌هاي ديگري در جناح اصولگرا، خاطرنشان كرد: ممكن است در كنار اين فهرست، فهرست‌هاي فرعي وجود داشته باشند كه من آن‌ها را مغاير وحدت نمي‌دانم بلكه مطابق رقابت مي‌دانم به شرطي كه به نظر ولي امر عمل شود و فعاليت‌هاي آنها تخريبي نباشد.

نماينده مردم تهران در مجلس به ايسنا گفت: بهترين راه اين است كه رقابت‌ها در انتخابات اخلاقي باشد و افراد خودشان را مطرح كنند و برنامه‌هاي‌شان را اعلام كنند، نه اين‌كه به سمت تخريب ديگران بروند و با تخريب آن‌ها خود را مطرح كنند.

مردم در انتخابات دوره نهم مجلس طرفدار ديدگاه‌هاي سالم اقتصادي‌اند

وي خاطرنشان كرد: مطمئنا مردم در دوره نهم مجلس بيشتر طرفدار كساني هستند كه داراي ديدگاه‌هاي سالم اقتصادي‌اند، اعتدال انقلابي دارند، بداخلاقي نمي‌كنند و مي‌توانند به حل مشكلات اقتصادي مردم كمك كنند.

اين نماينده اصولگراي مجلس درباره احتمال تغيير تركيب مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم، گفت: در هر مجلسي حدودا دو سوم نمايندگان راي نمي‌آورند، مثلا مجلس هفتم و هشتم هر دو اصولگرا هستند اما 98 نفر از نمايندگان مجلس هفتم در مجلس هشتم حضور يافته‌اند. ممكن است مردم اصولگراي ديگري را انتخاب كنند يا خود شخص احساس كند فردي از او اصلح است و در صحنه حاضر نشود.

بادامچيان تاكيد كرد: من فكر مي‌كنم اكثريت مجلس نهم به دست اصولگرايان خواهد بود؛ چه اين افراد به صورت منفرد حضور داشته باشند و چه در فهرست جبهه متحد اصولگرايان يا احيانا گهگاه از فهرست‌هاي ديگر كساني راي بياورند. در شهرستان‌ها هم عمدتا بجاي فهرست، مسائل بومي و محلي در راي آوردن افراد موثر است.

مسلما در مجلس آينده كساني كه صرفا منفي صحبت مي‌كنند جايگاهي ندارند

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: مسلما در مجلس آينده كساني كه صرفا منفي صحبت مي‌كنند و انتقاد تخريبي مي‌كنند جايگاهي ندارند، اما اگر كساني باشند كه با منطق، انتقادات خود را مطرح كنند مورد قبول مردم قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اين اعتقاد كه «با توجه به مشكلات موجود، منتقدان دولت اين دفعه راي بيشتري خواهند داشت»به آن‌چه «تعجيل در نحوه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها» خواند اشاره كرد واين نقد را از جمله دلايل «راي‌آوري بيشتر منتقدان دولت در مجلس» دانست و ابراز عقيده كرد: قرار بود اين قانون پنج‌ساله و با شيب ملايم اجرا شود، اما دولت به حرف مجلس و ما كه برايش دلسوز بوديم و خيرخواهانه اين را گفتيم، گوش نكرد و مشكلات فعلي ناشي از اين است.

تحليل بادامچيان از چينش جريانات سياسي در ادوار مختلف مجلس

اسدالله بادامچيان در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با خبرنگار ايسنا، با اشاره به نحوه چينش جريان‌هاي سياسي از شكل‌گيري مجلس اول، گفت: در مجلس اول اختلاف بين خط امام(ره) و خط بني‌صدر بود. ما در آن زمان در حالي كه تنها يك شب به انتخابات باقي مانده بود، ائتلاف بزرگي به راه انداختيم كه ميرحسين موسوي هم آن را در روزنامه جمهوري اسلامي منتشر كرد و مجلس به دست خط امام افتاد، نه خط بني‌صدر.

وي افزود: در مجلس دوم خط اسلام فقاهي و اسلام سليقه‌اي، غرب‌زده و اسلام تكنوكرات‌ها مطرح بود و ديگر خط بني‌صدري وجود نداشت؛ چراكه بني‌صدر براي مردم مرده بود. در آن دوره ما با اكثريت آرا برنده شديم اما افراد جريان مقابل هم نقش مهمي داشتند.

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي يادآور شد: در مجلس سوم هم بحث بر سر شيوه بود، ازسويي جنگ فقر و غنا با محوريت دفتر تحكيم وحدت و از سوي ديگر روحانيت و حزب جمهوري مطرح بودند و ما قرار بود كساني مثل مدرس و شيخ‌فضل‌الله‌ها را انتخاب كنيم. امام بنا به مصلحت روزگار خط جنگ فقر و غنا را آوردند كه يك خط اقتصادي چپ بود، اگرچه مربوط به تحكيمي‌ها كه مسلمان و در خط امام بودند، بود. در آن دوره راي منفي 99 نفر از نمايندگان به نخست‌وزيري موسوي نيز بنا به استنباط ما از نظر امام(ره) شكل گرفت كه به نظر رسيد امام(ره) مايلند ميرحسين نخست‌وزير بماند اما مصلحت نبود كه وي راي اكثريت قاطع نمايندگان را به دست آورد.

فقاهت، اقتصاد تعديلي و اصلاحات؛ برندگان مجلس چهارم، پنجم و ششم

بادامچيان ادامه داد: در مجلس سوم خط و شيوه مدرس و راه مقابل آن شكل گرفت و ديگر خط امام و بني‌صدر مطرح نبود. در مجلس چهارم هم خط فقاهت و روحانيت راي آورد. مجلس پنجم تكامل اين موضوع بود و اقتصاد ماشيني و اقتصادي كه در بازسازي بعد از جنگ ليبرال‌ها، تكنوكرات‌هاو كارگزاران در آن شركت كردند و به قول خود اقتصاد تعديلي روي كار آمد.

وي به گرايش جريانات مختلف در زمان مجلس ششم نيز اشاره كرد و افزود: در مجلس ششم ديگر اين بحث‌ها نبود. امامت،‌ ولايت و فقاهت تثبيت شده بود و موضوع اصلاحات و توسعه سياسي مطرح شد كه البته اقتصاد تعديلي و اصلاحات نشان دادند كه آرمان انقلاب و نظام را نمي‌توانند به ثمر برسانند.

مجالس هفتم و هشتم دچار نوعي افراط‌گري و بداخلاقي شدند

اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم هم‌چنين با بيان اين كه در مجالس هفتم و هشتم خط اصولگراي ارزشي مطرح و پيروز شد، از عملكرد تعدادي از نمايندگان كه در اين مجالس علي‌رغم حمايت از شعارهاي ارزشي، دچار نوعي افراط‌گري و بداخلاقي شدند، انتقاد كرد.

قائم مقام دبيركل حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: حالا كه ديگر خط امام و بني‌صدر، خط جمهوري دموكراتيك اسلامي و جمهوري اسلامي، جنگ فقر و غنا و اسلام فقاهتي و آمريكايي و حتي اصلاحات مطرح نيست، بايد ديد مجلس نهم به دنبال چه مي‌گردد؟

اعتدال انقلابي؛ جهت گيري مجلس نهم

اسدالله بادامچيان تصريح كرد: به نظر مي‌رسد مردم مايلند به كساني راي دهند كه انقلابي معتدل هستند، نه معتدل ليبرال. يعني اعتدال انقلابي و اخلاق جامع‌نگري دارند كه روي ارزش‌ها هم تكيه جدي دارد، افرادي كه شعاري نيستند و شعار، شور و شعور را با هم دارند. به همين علت است كه مي‌بينيم در اين موقعيت برخي افراد كه اين ويژگي‌ها را دارند بين مردم موقعيت بهتري دارند؛ چراكه انقلاب و تمام ارزش‌هاي آن تثبيت شده و ما به سمت جهاد اقتصادي و اخلاق و ارزش‌هاي اسلامي مي‌رويم و اين سير انقلاب است.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: الهه حميدي‌كيا

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن