تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيمرغ‌هايي كه رنگ و بوي دفاع مقدس گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سيمرغ‌هايي كه رنگ و بوي دفاع مقدس گرفتند
شب گذشته آيين اختتاميه سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و اهالي سينما در تالار وحدت برگزار شد و برندگان با سيمرغ‌‌ها و ماشين‌هاي سايپا به خانه رفتند.

به گزارش فارس، آيين اختتاميه جشنواره فيلم فجر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان سينمايي كشور، دست‌اندركاران سينما ، كانديداهاي بخش‌هاي مختلف جشنواره، اهالي رسانه در تالار وحدت تنها با ده دقيقه تاخير برگزار شد.

در ابتدا پس از پخش سرود جمهوري اسلامي و قرائت قرآن كليپي از مجموعه روايت فتح با نام «بادامي براي خدا» پخش شد و در ادامه مراسم شهيدي فر از دبير جشنواره خواست تا گزارش كوتاهي از عملكرد خود براي حضار و علاقمندان به سينما قرائت نمايد.

محمد خزاعي: دست‌هاي ما خالي است

محمد خزاعي جوانترين دبير جشنواره فيلم فجر گفت : خوشحالم در اين جشن در خدمتتان هستم. از حضور چهره‌هاي سينماي كشور و اعضاي رسانه و تمام شركت كنندگان داخلي و خارجي در جشنواره تشكر مي‌كنم.

خزاعي ادامه داد: جشنواره باشكوهي داشتيم. گزارش عملكردي را آماده كرده بودم تا ارائه كنم ولي وقتي تصوير مادر را در كليپ «بادامي براي خدا» ديدم، باعث شد تا به اين نكته برسم كه دست‌هاي ما خالي است.

وي همچنين ادامه داد: دوست جانبازي از من خواست از فيلمسازان بپرسم جاي ما مردم بر پرده سينما كجاست. مردم عادي، روستاها، اختراعات‌شان، خواسته‌هاي ما بسيار وسيع‌تر از پرده سينماها است.

دبير جشنواره فجر در ادامه اظهار داشت: به عقيده دوست من بين فيلمسازان و مردم فاصله افتاده و نه هنرمند مقصر است و نه مسئول، زيرا همه اين‌ها در جنگ، انتخابات و تمام مقاطع تاريخي كشور حضور داشتند اما متاسفانه ياد نگرفتيم با هم گفت‌وگو كنيم و به زبان مشتركي دست پيدا كنيم.

شمقدري: در حوزه اكران يك آسيب‌شناسي جدي شود

در ادامه مراسم جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي كشور درباره جشنواره فيلم فجر گفت: با عرض سلام و ادب خدمت مهمانان و علاقه‌مندان سينماي ايران، «سيدمحمد حسيني» وزير ارشاد و «نعمت‌الله پوستين‌دوز» مدير عامل خودروسازي سايپا كه برندگان جشنواره را با اتوموبيل‌هايشان روانه خانه مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: يك دوره فشرده را پشت سرگذاشتيم و امشب با اهداي جوايز رقابت‌ها به پايان مي‌رسد اما رقابت‌هاي جدي‌تر و فشرده‌تر براي اكران فيلم‌ها و توليد براي سال آينده است.

شمقدري ادامه داد: لازم است در حوزه اكران يك آسيب‌شناسي شود و اكران بهتري را در سال بعد داشته باشيم. همين جا پيشنهاد مي‌شود به فيلم‌هاي برگزيده براي اكران عنايت بيشتري داشته باشيم.

وي ادامه داد: در طول ايام جشنواره استقبال خوبي از سوي مخاطبان از فيلم‌ها شد و شور و شوقي ايجاد شد كه باعث رونق هر چه بيشتر سينما شد.

شمقدري تصريح كرد: در جشنواره شاهد انواع نگاه فيلمسازان بوديم اما معتقدم كه بايد يك تنوع اساسي در اين زمينه صورت بگيرد و آنچه بر پرده سينما شاهد آن هستيم با برخي رويكردها، نگاه‌ها كه آثار به نقد مي‌كشند و هر نقدي كه براي فيلم‌ها نوشته مي‌شود هر چقدر هم دلسوزانه باشد مفيد است اما آنچه كه من فكر مي‌كنم و بايد مورد نقد قرار گيرد عدم هماهنگي گفتمان‌هاي مختلف در جامعه ايراني است.

شمقدري ادامه داد: اين خيل عزيزاني كه در ۲۲ بهمن ماه در خيابان‌ها حضور پيدا كردند و از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلابي دفاع كردند جايگاه‌شان در سينماي ايران كجاست؟

شمقدري در ادامه داد: ميزان بحث و رويكرد اين مردم انقلابي در سينما سهم اندكي دارد و ما معتقد به تك‌صدايي در سينماي ايران نيستيم و مي‌توانيم با بيان نقطه نظرات ‌مشترك خود را بيان كنيم اما براي جريان انقلابي و ارزش‌هاي ما كه مردم ما در ۳۳ سال ايستادند.

شمقدري ادامه داد: در فضاي سينماي ايران كمتر اين فضا رخ داده و بايد رونق بيشتري به اين بخش داد و در اين ميان وظيفه منقدين سنگين‌تر است چرا كه بايد راه‌كاري را در اين زمينه طراحي كرد كه سينماي ايران در جهت آرمان‌هاي انقلاب در حركت باشد.

شمقدري در ادامه افزود: ما معتقديم در برخي فيلم‌ها جشنواره با رويكرد جامعه همخواني نداشته است كه اين فيلم‌ها آن را رعايت نكردند، همين جا از مدير كل نظارت و ارزشيابي مي‌خواهم با فيلمسازان صحبت كند تا برخي شئونات در فيلم‌ها رعايت شود.

وي ادامه داد: اگر اصلاحاتي در اين فيلم‌ها صورت نگيرد، مجبور به اكران محدود هستيم تا خانواده‌ها با اطلاعات كامل همراه با خانوادهايشان به سينماها بيايند.

«جواد شمقدري» در پايان گفت: از همه كساني كه در رفع مظلوميت سينما گامي رو به جلو برمي‌دارند و آثاري خوبي را رعايت مي‌كنند متشكرم. اميدوارم با اسقرار سازمان سينمايي و همراه فيلمسازان و هنرمندان بتوانيم صاحب آثار موثر و مناسب با رويكرد انقلابي باشيم.

در ادامه مراسم اميري پس از دريافت سيمرغ بلورين گفت: شش سال تلاش كردم تا حيات وحشت و محيط زيست و پلنگ ايراني كه نسل اش در حال انقراض است با ساخت فيلم حمايت كنم. از سازمان صداو سيما در اين خصوص تشكر مي كنم.

احمدزاده سيمرغ‌اش را به مادر شهيد محمودي تقديم كرد

حبيب احمدزاده پس ازدريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم مستند گفت: امروز ۲۳ بهمن است و روز سالمرگ سيد ابراهيم اصغرزاده كه آن را در اين جمع گرامي مي داريم. اين سيمرغ را تقديم به مادر شهيد جمشيد محمودي مي كنم و مبلغ مالي آن را به يكي از اعضاي گروهم تقديم مي كنم.

در ادامه محمدرضا عباسيان دو نكته را متذكر شد وي از همكارانش در موسسه رسانه ها براي تلاش در جشنواره فيلم فجر تشكر كرد همچنين از مديرعامل شركت خودروسازي سايپا خواست اگر براي برندگان سيمرغ اين بخش جايزه ماشين در نظر نگرفتند اين كار را انجام دهند.

شفيع آقامحمديان نيز با گلايه از فيلمسازان و اهالي رسانه گفت: با حمايت آقاي شمقدري سينمايي را براي نمايش فيلم مستند كه هميشه باعث گلايه بود فراهم آورديم اما متاسفانه فيلمسازان حمايت نكردند از سوي ديگر با نظر دبير جشنواره و معاونت سينمايي بخش مستند را به جشنواره بازگردانديم كه باز هم فيلمسازان و اهالي رسانه از فيلم ها يشان و اقدام موثر صورت گرفته حمايت نكرده و از آثار مستند استقبال شايسته اي صورت نگرفت.

پوستين دوست: تهيه فيلم از زندگينامه مرحوم مميز

در ادامه آيين اختتاميه پوستين دوست مديرعامل خودروسازي سايپا با قرارگرفتن روي سن گفت: افتخار دارم كه براي دومين سال متمادي از هنرمندان ايران زمين با اتومبيلي كه با دستان عزيزان اين مرز و بوم ساخته شده تقدير به عمل مي آيد. ماهم در عرصه سينما وارد شديم وبراي اداي دين به اين هنرمند فرزانه و اداي دين به ايشان فيلمي را از طراح آرم شركت سايپا مرحوم مميز راتهيه كرديم كه به زودي از رسانه ملي پخش خواهد شد.

افشار: اگرسليقه هايمان يكي نيست در كنار هم كار كنيم

در بخش ديگري از آيين اختتاميه مهناز افشار پس از دريافت ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش زن بخش نگاه نو گفت: ممنونم از همه هيئت داوران كه كار من را ديدند. آقاي معادي مي‌دانم چه زحمتي براي ساخت فيلم «برف روي كاج ها» كشيديد و چقدر محترم و متين با آگاهي به چارچوبي ايمان داريد و آن را ساختيد. من به عنوان عضو كوچك خانواده سينما مي خواهم اگر سليقه ها و نگاه هايمان يكي نيستم با احترام در كنار هم كار كنيم واژه هاي منفي واژه هاي زيبايي نيست، سينما هنر ارزش‌اش بالاتر از اين حرف‌هاست.

ناصر گيتي جاه نيز پس از دريافت لوح تقدير گفت: از همه تشكر مي كنم و هيئت داوران كه من را قابل دانستند. بعد از ۶۰ سال از من در جشنواره تقدير شد. به شما ميهمانان خوشامد مي گويم هميشه شاد باشيد.

سعيد راد پس از دريافت ديپلم افتخار اين بخش گفت: با سلام و تشكر از هيئت داوران من پس از ۳۸ سال براي تقدير روي سن قرار گرفتم و از خداوند ياري مي خواهم تا بتوانم هر سال جايزه بگيرم.

مانلي شجاعي فرد كارگردان پس از دريافت ديپلم افتخار اين بخش گفت: خوشحالم كه كار من توسط هيئت انتخاب و داوران ديده شد. از خانواده ام كه از من كيلومترها دور هستند تشكر مي كنم زيرا تمام لحظات فيلم با من بودند و با استرس من دچار استرس مي شدند. از عوامل پشت دوربين و بازيگران حرفه اي كه به من اعتماد كردند تشكر مي كنم و از براداران آقاگليان كه با هزينه و سرمايه شخصي اين فيلم را تهيه كردند و محيط آرامي برايم فراهم كردند سپاسگزارم.

عطاران: براي خودم خوشحالم

رضا عطاران پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين كارگردان بخش نگاه نو گفت: ممنون. خوب بود. از بچه هاي گروهم تشكر مي كنم خيلي دوست داشتم «بي خود و بي جهت» در بخش مسابقه سينماي ايران قرار مي‌گرفت كه متاسفانه نشد اما براي خودم خوشحالم.

محمد قهرماني به همراه شفيع آقامحمديان براي دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم بخش نگاه نو در روي سن حاضر شدند و محمد قهرماني گفت: خوشحالم توانستم يك كارگردان را به جامعه هنري كشور معرفي كنم. من نيز مانند آقاي شمقدري تقاضا دارم فيلمسازان از دستاوردهاي انقلاب و ارزش هاي آن بيشتر فيلم بسازند تا ارزش ها را پاس بداريم.

رايگان: ماشين هايي براي حمل و نقل وسايل فني فيلم اختصاص دهيد

مسعود رايگان عضو هيئت داوري بخش نگاه نو در خاتمه اين بخش گفت: سلام مي كنم به بزرگان خودم. با كسب اجازه از آقاي مهرجويي و رشيدي مي خواهم درباره مسايل فني سينما كمي صحبت كنم و ازمديريت محترم شركت سايپا عاجزانه بخواهم تا ماشين هايي را براي حمل و نقل وسايل فني از جمله اتاق گريم، استراحتگاه و... طراحي و آماده كنند كمك بزرگي به سينماي ايران محسوب مي شود.

حسيني: سازمان سينمايي از فيلم حمايت كند نه فيلمساز

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه آيين اختتاميه گفت: سينما سينماست، سينما موسيقي دارد اما كنسرت نيست، سينما گريم دارد اما آرايشگاه نيست، سينما با نقاشي رابطه دارد اما گالري نيست و با همه هست ولي سينما سينماست و سينما تنها با انديشه هم سلك است و فيلمي كه مبتني بر انديشه نباشد تصاوير متحرك است كه «اي برادر تو همه انديشه‌اي/ مابقي خود استخوان و ريشه‌اي».

وزير ارشاد با بيان اينكه مهمترين نقطه انديشه در سينما فيلمنامه است، تاكيد كرد: شايد ايران براي بعد تكنيكي كم و كسري نداشته باشد اما براي ايران و نظام و رسالت مشكل اساسي فيلمنامه است و به مهمترين بخش فيلم كه همان فيلمنامه است توجه درستي نمي‌شود و به فيلمنامه‌نويسان كمترين توجه مي‌شود.

وي خطاب به مسئولان سازمان سينمايي افزود: سازمان نوپاي سينمايي به فيلمنامه نويسان توجه بيشتر كند كه نقش ايوان لازم است اما پاي بست را محكم كنيد.

حسيني با اشاره به آغاز به كار سازمان سينمايي، تغيير رياست بر سينما از مسير معاونت به سازمان را همچون تغيير بلم به كشتي دانست و گفت: سازمان سينمايي بايد از فيلم حمايت كند و نه فيلمساز و بايد با جرات لازم را داشته باشد و شهرت فيلمساز نبايد تاثير گذار باشد كه البته اين سخن به معناي كم كردن ارزش پيشكسوتان فيلمسازي نيست.

وي همچنين بر توجه بيشتر به تهيه‌كنندگان در سازمان سينمايي تاكيد كرد و افزود: بايد به تهيه‌كنندگان اعتماد كرد چراكه تهيه‌كنندگان همچون حزب در عرصه سياسي هستند.

وزير ارشاد با اشاره به برگزاري خوب جشنواره فيلم فجر با تشكر از دبير جشنواره و رئيس سازمان سينمايي، تصريح كرد: از حضور و تنوع گونه‌ها در جشنواره تشكر مي‌كنم و از ضعف‌ها نگران نيستم چراكه قوت‌ها جاي آنها را خواهد گرفت.

وي در پايان تاكيد كرد: با پوست و استخوان باور كنيد كه سينما كليد پيشرفت كشور است.

پس از سخنان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گروه وكاپولا موسيقي هاي فيلم هاي خاطره انگيز سينماي جهان را با دهان زدند و هنرشان مورد استقبال قرار گرفت.

صدرعاملي: با استفاده از شعار جشنواره آثاري را خلق كنيم

در ادامه آيين اختتاميه رسول صدرعاملي پس از دريافت سيمرغ زرين جشنواره گفت: جشنواره امسال يكي از بهترين دوره هاي برگزاري اش را به لحاظ اجرايي پشت سرگذاشت. تنوع مضامين خوبي ديده مي شد اميدوارم همه گروه ها با استفاده از شعار جشنواره كه يكي از آرمان هاي نسل من است و با آن زندگي كرديم آثاري را خلق كنيم كه به يك جامعه پاك و دوست داشتني و سرشار از اميد دست يابيم. جشنواره امسال شان مخدوش شده سينماگران و هنرمندان را ارج نهاد و همچنين به مخاطبين خود احترام گذاشت.

ابراهيم اصغرزاده پس ازدريافت سيمرغ بلورين جايزه معاونت سينمايي گفت: از همه همكارانم در تهيه و توليد فيلم «شور شيرين» تشكر مي كنم به ويژه خانواده شهيد كاوه كه فيلم براساس زندگي و شخصيت شهيد تهيه شده بود. از كمك هاي فارابي، خراسان رضوي و وزيرت فرهنگ و ارشاد اسلامي سپاسگزارم.

ابوالقاسم حسيني پس از دريافت سيمرغ بلورين فيلم برگزيده تماشاگران بين الملل گفت: خدا را شكر بعد از ۲۰ سال كه در سينماي دفاع مقدس به عنوان مدير توليد حضور داشتم با تهيه اين فيلم توانستم اداي دين كنم. از آقايان ميرعلايي، نجاريان و لشكري پور بسيار متشكرم.

عباس صالحي پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين چهره پردازي گفت: از تهيه كننده پروژه آقاي سعدي و آقاي شيخ طادي و همه عواملي كه در توليد فيلم زحمت كشيدند بسيار سپاسگزارم همچنين مجموعه چهره پردازان كه در سينماي ايران فعاليت مي كنند.

عباس بلوندي پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين طراحي صحنه و لباس گفت: از كليه عوامل فيلم متشكرم. تهيه كننده با جان و دل اين كار را تهيه كرد. خوشحالم سيمرغ قبلي ام ديگر تنها نيست.

دلپاك: هشتمين سيمرغ را به خانه مي برم

محمدرضا دلپاك پس از دريافت سيمرغ بلورين گفت: سلام عرض مي كنم. اين سيمرغ مربوط به صداي سينماي ايران و همكارانم در استوديو مون و خانواده‌هايشان است. اينجا جاي آقايان پرستويي، معصومي، نوروزبيگي و خانم زارعي خالي است و اين هشتمين سيمرغ من است كه به خانه مي برم.

سيمرغ بلورين ساسان نخعي براي فيلم «بوسيدن روي ماه» را يزدان بخش از هيئت داوران دريافت كرد.

يكتا ناصر پس از دريافت سيمرغ بلورين نقش مكمل زن گفت: با سلام اين خوشحالم كه كارم ديده شد از هيئت داوران سپاسگزارم. ايكاش روي سن يك خانم حضور داشت تا ما بتوانيم پس ازدريافت سيمرغ انرژي مان را تخليه كنيم. از خانواده ام و كارگردان و تهيه كننده كه به من اعتماد كردند سپاسگزارم.

اكبر عبدي: سيمرغ را دير به من دادند!

«اكبر عبدي» برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل مرد، پس از دريافت جايزه خود از هيئت داوران جشنواره، گفت: سلام و تبريك براي اعيادي كه گذشت. جايزه خيلي دير به من اهدا شد و براي من حكم زنگوله پاي تابوت را دارد. من بايد جايزه را براي بازي در فيلم «اي ايران» مي‌گرفتم، به خاطر حضور در فيلم فهيم‌ترين كارگردان سينماي ايران كه دو سال به طول انجاميد و ۱۹۵ هزار تومان براي آن دستمزد گرفتم. من جايزه‌ام را بارها و بارها از مردم گرفته‌ام اما اين جايزه را بايد براي «آدم برفي» مي‌گرفتم كه اصلاً در بخش مسابقه راه نيافت. در آن سال جايزه را به فرامرز قريبيان براي فيلم «بندر مه آلود» اهدا كردند.

وي در ادامه گفت: همه اساتيدم از داود ميرباقري، عزت‌الله انتظامي، استاد مشايخي و مرحوم حاتمي كه بسيار از او آموختم تشكر مي‌كنم. تشكر ويژه از عبدالله اسكندري كه مرا در تمام زمينه‌هاي زندگي شخصي و حرفه‌اي راهنمايي كرد و از خانواده‌ام و مادرم كه براي اين كه مرا به كلاس‌هاي بازيگري بفرستد سه النگويش را فروخت.

عبدي در خاتمه افزود: من هميشه از سوي مردم در حال سيمرغ گرفتن هستم. از عطاران عزيز كه به من اعتماد كرد و به دليل فوت پيرزن‌هاي بازيگر اين نقش را به من سپرد تشكر مي‌كنم، زيرا او اين نقش را براي من در نظر گرفت در حالي كه تهيه‌كننده مايل بود نقش را به يكي از افراد مسن با دستمزدي ناچيز بدهد. تهيه‌كننده حتي يك خسته نباشيد هم تاكنون به من نگفته است.

سيمرغ بلورين حسين عليزاده را نيز سعيد ملكان دريافت كرد و گفت عليزاده از هيئت داوران و گروهي كه در ساخت فيلم همكاري داشتند تشكر كرد.

صفي ياري: از سكوت مهرجويي آموختم

هايده صفي ياري پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين تدوين گفت: ازاعضاي هيئت داوران سپاسگزارم . امسال فيلم هايي را كار كردم كه آنها دوست دارم و از آنها دفاع مي كنم. در اينجا از مادرم ، همسرم و دخترم سپيده عبدالوهاب تشكر مي كنم. از آقاي مهرجويي كه به من اعتماد كردند و كار را به من سپردند سپاسگزارم. آقاي مهرجويي از سكوت تان هم بسيار آموختم. من تحت تاثيربازي هاي خوب ليلا حاتمي، حامد بهداد و رستمي در اين فيلم قرار گرفتم و تدوين كردم.

محمدتقي انصاري تهيه كننده «راه بهشت» ديپلم افتخار حسن پويا را گرفت و گفت: همه در اين فيلم تلاش كردند كه من از همه سپاسگزارم. توقع مي رفت دوستاني كه دم از كار فرهنگي مي زنند الطافت بيشتري به كار داشته باشند كه متاسفانه يك ريال نپرداختند.

سيمرغ بلورين امير كريمي را نيز سعيد سعدي از هيئت داوران دريافت كرد.

در ادامه مراسم بهناز جعفري پس از دريافت ديپلم افتخار بهترين بازيگر نقش اول زن گفت: گفتني ها كم نيست. سال خيلي سختي براي ما بود. ممنون از هيئت داروان و زحماتي كه مهدي هاشمي بازيگر عزيز و توانمند كشور براي اين نقش كشيد. و سپاس از اولين معلم و راهنمايم خانم گلاب آدينه.

اداي احترام بهترين بازيگر زن جشنواره فيلم فجر به شهداي ايران‌زمين

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «هنگامه قاضياني» پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول زن سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، گفت: سلام به همه هم‌قبيله‌هاي عزيزم. مردم سرزمينم كه فكر مي‌كنم انتظار مرا نداشتيد اما زمان باهوش‌تر از ما است. همه كانديداهاي اين بخش زنان معتبري هستند، با احترام به همه آن‌ها اما اين‌بار شاهد اسامي عجيبي بوديم. شايد با اين حرف دلم آرام گيرد، متشكرم از هيئت انتخاب و داوري كه مرا ديدند و با ارائه جايزه مشوقي بودند براي راه سختي كه در پيش دارم. از محمدعلي باشه‌آهنگر تشكر مي‌كنم كه بخشي از جنگ را كه در ۹ سالگي و پناهگاه‌ها تجربه كرده بودم، به من آموخت و شيخ‌طادي كه با حرمت و احترام‌بخشي، جنگ را مستندوار از او ياد گرفتم و با احترام به شهداي وطنم از ابتداي تاريخ ايران زمين.

وي در خاتمه افزود: زندگي كردن به گدايي در اين جهان به از بي‌احترامي به ارواح بزرگاني است كه معلممان هستند.

سيمرغ بلورين فرهاد اصلاني كه براي تمام كارهايش به وي اهداء شد توسط دخترش از هيئت داوران گرفته شد.

مصطفي كيايي پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه گفت: از همه عواملم در اين فرصت تشكر مي كنم همين طور تهيه كننده ام كه به من اعتماد كرد. اين اولين باري است كه فيلم كمدي جايزه فيلمنامه جشنواره فيلم فجر را به دست مي آورد.

پرويز شيخ طادي پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني گفت: آرزو داشتم ده سيمرغ اين جا بود و من با دستان خودم به كانديداهاي اين بخش هديه مي كردم. اي كاش ۵۰ سيمرغ بود كه به سازنده سريال مختارنامه مي دادم كه هر قسمتش يك فيلم سينمايي بود. من خيلي چيزها از او ياد گرفتم. و هديه ام را به ابوالقاسم طالبي مي دهم كه به دليل حضور تهيه كننده به عنوان دبير جشنواره فيلمش از بخش مسابقه خارج شد.

مهرجويي: مديريت جشنواره عالي و درخشان بود

داريوش مهرجويي نيز پس از دريافت سيمرغ بلورين جايزه ويژه هيئت داوران گفت: از همه همكارانم كه در اين فيلم همكاري داشتند سپاسگزارم. از وحيده محمدي فر كه در نگارش فيلمنامه بسيار همراهم بود سپاسگزارم. بازي حامد بهداد جلاي خاصي به فيلم داد. جايش خالي است تصميم گرفتم يكي از جوايزم را به او هديه كنم. از محمد خزاعي دبير جشنواره تشكر مي كنم حدود ۲۵ سال است در جشنواره فجر شركت مي كنم اما نظم امسال، نحوه مديريت و برنامه ريزي و اجراي كار بسيار عالي و درخشان بود. اولين بار بود كه مخاطب با برنامه مي توانست فيلم ها را انتخاب كند.

رضا رخشان پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم گفت: زماني كه طرح به ذهنم رسيد و آن را نوشتم تنها به مخاطبي فكر مي كردم كه دو ساعت مي خواهد در سالن سينما بنشيند و بايد از كار لذت ببرد.

پيمان معادي: براي سينماي ايران هستم و در آن مي‌مانم

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، «سيد‌جمال ساداتيان» تهيه‌كننده فيلم سينمايي «برف روي كاج‌ها» پس از دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم از نگاه تماشاگران بخش سينماي ايران، گفت: با تشكر از همه عواملي كه در اين فيلم زحمت كشيدند. من سومين جايزه مردمي را در جشنواره فيلم فجر گرفتم. اولي و دومي مربوط به فيلم «چهارشنبه‌سوري» و «به رنگ ارغوان» بود و حالا براي «برف روي كاج‌ها». اين جايزه مرهون تلاش گروه حرفه‌اي و تلاش‌ها و توانايي‌هاي پيمان معادي است. من اين جايزه را به «پيمان معادي» تقديم مي‌كنم.

پيمان معادي پس از دريافت سيمرغ بلورين اين بخش، گفت: صحبت خاصي ندارم، من براي ده سال آينده‌ام از شما مردم خوبم سيمرغ بلورين، جايزه و انرژي گرفتم. من براي سينماي ايران هستم و در اين سينما مي‌مانم. دوست دارم در اين زمان جاي اصغر فرهادي را خالي كنم.

آيين اختتاميه با ده دقيقه تاخير آغاز شد. تمام ماشين هاي تيبا و پرايد در حياط تالار قرار داشت و برندگان مي توانستند جوايز را به خانه ببرند.

كانديداها و اهالي رسانه در هتل لاله پيش از مراسم حاضر شدند و با ارايه شماره صندلي با اتوبوس هايي به تالار وحدت رفتند كه به راحتي بتوانند از مراسم استفاده كنند.

آيين اختتاميه با حضور گسترده هنرمندان از جمله پانته آ بهرام، ويشكا آسايش، سعيد سهيلي، سعيد راد، جهانگير الماسي، سيد ضياء هاشمي، يزدان بخش، پيمان معادي، عليرضا رئيسيان، ابوالقاسم طالبي، عباس بابويهي، پرويز شيخ طادي، علي سرتيپي ، رضا عطاران، بهرام عظيمي، احمد مهرانفر، سيد شهاب رضوي، محمود پاك نيت، هنگامه قاضياني، علي رام نورايي، ميلاد كي مرام، محمد نشاط، عبدالله اسكندري، رهبر قنبري، داود رشيدي، داريوش مهرجويي، مسعود رايگان، ترلان پروانه، افشين هاشمي، رهبر قنبري، محمد قهرماني، داريوش بابائيان، رسول صدرعاملي، محمد باشه آهنگر، داود ميرباقري، جمال شورجه، سيد عليرضا سجادپور، احمد ميرعلايي، حسن نجاريان، مجيد انتظامي، يداله صمدي، و... برگزار شد.

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن