تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804913937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال ما قابليت جذب سرمايه خارجي را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: فوتبال ما قابليت جذب سرمايه خارجي را دارد
به گزارش «تابناك»، در گذشته مباحثي را پيرامون خصوصي سازي در ورزش و خصوصا در ورزش فوتبال به عنوان زمينه دار ترين رشته ي ورزشي براي جذب سرمايه بخش خصوصي بيان داشتيم و امروز قصد داريم به طرح اين موضوع بپردازيم كه آيا فوتبال ايران قابليت جذب سرمايه خارجي را دارد ؟

تا كنون دولت بيش از ۹۵% هزينه ي باشگاه هاي فوتبال محور را به صورت مستقيم و غير مستقيم تقبل نموده و صرف نظر از قانوني و غير قانوني بودن ادامه ي اين روند كمتر اميدي به انتقال اين مسئوليت به چشم مي خورد و در اين حال و هوا طرح اين سوال نيز بيشتر به سوال شبيه است تا واقعيت . ليكن شعار سرمايه گذاري خارجي در فوتبال ايران به همان اندازه درد آورد است كه بررسي نحوه خصوصي سازي باشگاه ها و تصور سرنوشت آنان پس از آن از نظر فني و فرهنگي بر اساس حداقل تجارب و سوابق موجود ، اما ما با انگيزه اي حاص اين سوال را مطرح مي كنيم چرا كه اگر درصدي از آن به واقعيت بپيوندد موجبات انتقال ناوري فوتبال خارج كشور را از راه سرمايه كذاري و در نتيجه فرهنگ سازي در فوتبال در سطح بين الملل و نظارت پذيري فوتبال براي كاهش معضلات موجود را فراهم خواهد آورد.

جاي ترديد نيست كه اگر روزي بتوانيم از سرمايه گذاري خارجي در جهت ارتقا فناوري براي توسعه فوتبال كشور بهره مند شويم به دنيبال آن نيز با كم كردن فاصله ي تكنولوژيك ميان فوتبال كشور با فوتبال جهان فاصله درآمدي را نيز كم خواهيم كرد و موجبات رونق اقتصادي در فوتبال نيمه جان و كم رمق كشور از لحاظ اقتصادي و خروج از وضعيت اسف بار كنوني فراهم مي نماييم.

تا هنگامي كه امكان رقابت در بازار فوتبال كشور بين چند نام آشنا و هماهنگ دست به دست مي شود نمي توان انتظار داشت كه فناوري فوتبال كه در اختيار كشور هايي ضابطه مند فوتبال جهان است براي ايجاد و كسب درآمد و شناسايي و رد و بدل كردن استعداد ها وارد مجيط پر خطر فوتبال كشور گردد و اسر حاشيه هاي پررنگ تر از متن آن نشوند.

قانون هم هيچگونه تلاشي براي وادار كردن باشگاه داران داخلي ارتقا فناوري نداشته و به طبع سرمايه گذاران داخلي نيز نه موظف و نه عادت به انتقال فناوري پيشرفته را دراين عرصه ي آموزش پذير نخواهند بود در صورتيكه سرمايه گذار خارجي ناچار به انتقال فناوري در بخش هاي آموزش و سلامت و بهداشت و اقتصاد در فوتبال كشور خواهد بود چرا كه به اين موضوع هم عادت داشته و هم به عنوان يك وظيفه مي نگرد.

نبايد بگذاريم كه تصور محدوديت امكان جذب سرمايه گذاري خارجي در فوتبال ايران به دليل هزينه بر بودن آن بدون امكان تحصيل سود و درآمد مورد انتظار مارا به دام انحصار چند گزينه موجود كه هيچ برنامه توسعه اي براي فوتبال ايران ندارند بياندازد ، فوتبال ايران اين استعداد را دارد كه با وجود بازار ميليوني جمعيت فوتبال دوست كشور عرصه ي جذب سرمايه ايرانيان خارج از كشور به دو منظور تبليغ محصول و شناسايي كشف استعداد هاي جهاني فوتبال ايران باشد.

يكي از اموري كه سرمايه گذاري خارجي در كشور هاي ميزبان علاقه مند هستند و از روش هاي مسلم انتقال فناوري فوتبال است سرمايه گذاري در آموزش استعداد است كه در صورتي كه به جاي « شخص » زمينه ي جذب « سرمايه » را فراهم آوريم ايرانيان ساكن خارج يا ديگر ايرانيان داراي ارز با منشا خارجي هم كه با فرهنگ بهره وري و آموزش خو گرفته اند مي توانند با سرمايه گذاري در فوتبال كشور زمينه ارتقا فني و فرهنگي اين رشته را فارهم آورند.

به طور خلاصه ورود سرمايه خارجي به فوتبال كشور صرفا ورود ارز نيست بلكه ورود و انتقال تكنولوژي فوتبال و توسعه ي كمي و كيفي اين صنعت در كشور و ايجاد زمينه ي رقابت سالم براي خصوصي سازي و انتقال وظيفه ي باشگاه داري از بخش دولتي به بخش خصوصي علاقه مند و در نهايت سالم سازي فضاي كنوني فوتبال كشور را در پي خواهد داشت.

فوتبالي كه امروزه يك تكنولوژي محسوب مي شود و نياز به طراحي و ساخت و تغيير و ارتقا دارد . تغييري كه صرفا با ورود يك مربي خارجي امكان آن فراهم نمي گردد بلكه سرمايه گذاري همه جانبه نقدي و غير نقدي را چه در بخش خصوصي داخلي و در كنار آن جذب سرمايه خارجي مي طلبد اين امكان مي تواند زمينه ي تعامل فرهنگي و اقتصادي به عنوان يك صنعت را نيز در سطح فوتبال جهاني فراهم آورد. چرا كه در اين نوع سرمايه گذاري نظارت و قانون حاكم مي گردد و اقدامات سليقه اي و فرد محور در فوتبال كشور به حداقل مي رسد.

اميدواريم اين مقدمه فتح بابي باشد بر شروع بحث تعامل با سرمايه گذاران خارجي ايراني و غير ايراني براي حضور در صنعت فوتبال كشور عزيز اسلامي مان.

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن