تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816282216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تصويري - تشريحي/كارون نورباران شد/ نورپردازي پلهاي اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصويري - تشريحي/كارون نورباران شد/ نورپردازي پلهاي اهواز
كارون نورباران شد/ نورپردازي پلهاي اهواز
اهواز - خبرگزاري مهر: با نورپردازي پلهاي رودخانه كارون در اهواز، اين روزها نماي اين رودخانه از زيبايي مناسبي برخوردار شده و مردم از اينكه رودخانه كارون بعد از سالها مي تواند الهام بخش زيبايي در شهر باشد خوشحال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، واقعيت اين است كه به علت هشت سال جنگ تحميلي اهواز و ساير شهرهاي استان خوزستان در بخش عمران شهري و ساخت و ساز از عقب ماندگي فراواني در مقايسه با ساير شهرها برخوردار شدند به گونه اي كه هرج و مرج بصري و ساختماني در كالبد شهري اغلب شهرهاي استان خوزستان به خصوص شهرستان اهواز به عنوان مركز استان ديده مي شود.

بعد از پايان جنگ نيز وضع شهرهاي استان خوزستان به علت سو مديريتهاي صورت گرفته تغيير چنداني كه نكرد هيچ و به علت افزايش جمعيت و گسترش ساخت و سازهاي بعضا بي مجوز و بي قاعده، شهرهاي استان روز به روز به سمت از هم گسيختگي پيش رفتند كه البته اين وضع همچنان ادامه دارد.

در كنار تمام اين موارد شهرهاي استان خوزستان همواره از زيبايي بي بهره بودند زيرا اصولا كسي به فكر ايجاد اين كار نبود و شهرداريهاي استان غالبا در فكر تامين حقوق نيروي انساني، رنگ زدن جداول، جمع آوري زباله و رايزني براي حفظ سمت خود بودند و ديگر مجالي براي ايجاد فضايي توام با زيبايي نبود به خصوص اينكه وجود رودخانه كارون كه از وسط اغلب شهرهاي استان خوزستان مي گذشت نيز مورد بي توجهي قرار گرفته بود.

نورپردازي پل روگذر پيچ استاديوم

خوشبختانه در اهواز در يكسال گذشته حركتهاي خوبي براي استفاده از ظرفيت رودخانه كارون به خصوص در بخش پل هاي آن صورت گرفته و هر چند مدت خبري از اجراي پروژه زيباسازي روي اين رودخانه به گوش مي رسيد و اكنون وضع به گونه اي است كه در اغلب پلهاي اين رودخانه نورپردازيهاي مناسبي صورت گرفته كه چشم هر بيننده اي را متوجه خود مي كند.

در اين ميان نورپردازي پل غدير اهواز كه البته نام هاي ديگر همانند پل هشتم يا پل كابلي نيز دارد به طرز زيبايي در روزهاي اخير انجام شده و اين پل كه قرار بود در دهه فجر با حضور رئيس جمهور افتتاح شود هم اكنون با وجود عدم بهره برداري از نورپردازي زيبايي برخوردار شده و مردم بعد از سالها كه تنها اسكلتي از اين پل را مي ديدند اكنون نمايي زيبايي از اين پل كه از آن به عنوان بزرگترين پل كابلي خاروميانه ياد مي شود را شاهد هستند.

اين پل كه طولاني ترين پل كابلي كشور و خاورميانه محسوب مي شود توسط شهرداري اهواز براي تسهيل عبور و مرور درون شهري احداث و همزمان رنگ آميزي و نورپردازي آن نيز به پايان رسيد و شهروندان اهوازي اين روزها شاهد نمادي زيبا بر روي رودخانه كارون هستند.

نورپردازي پل علي ابن مهزيار به صورت آبشار

پيش بيني مي شود بهره برداري و نورپردازي اين پل و ساير پل هاي كلانشهر اهواز مي تواند باعث جذب گردشگران داخلي و خارجي شود.

محور اصلي پل عظيم قوس دار و كابلي اهواز كه در واقع پل هشتم اهواز است در نزديكي هسته مركزي شهر اهواز، در غرب رودخانه كارون و در منطقه امانيه قرار دارد. اين پل داراي طول يك هزار و 14 متر طول است كه به موجب وجود اين ويژگي به طولاني ترين پل خاورميانه ملقب شده است.

نورپردازي پل غدير اهواز

اين پل داراي دو رمپ گروهي شرقي و غربي به طول 372 متر، عرشه بتني پل 325 متر، عرض كل پل 20 متر و 60 سانتي متر و عرض باند سواره رو 13 متر و 60 سانتي متر است. اين پل در مراحل مختلف 30 هزار تن بتن ريزي شده است. براي نصب عرشه فلزي پل از پنج فروند جرثقيل و تجهيزات مدرن دريايي استفاده شده كه ركورد بسيار بالايي را مهندسان بومي در سطح خاورميانه برجاي گذاشته اند.

مقدار كلي كابلهاي نگهدارنده پل هشتم به ميزان ۲۴۰ تن بوده و برنامه نصب آن در قالب ۳۲ رديف به صورت جفت در طرفين پايه هاي پل اجرا شد و در هر طرف پايلون هشت رديف كابل قرار مي‌گيرد به طوري كه در هر پايه دو كابل به عنوان نگهدارنده در نصب شد. اين پروژه حدود 34 ميليارد تومان هزينه در بر داشته است.

نورپردازي پل سفيد اهواز

در همين خصوص مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز گفت: با دستور شهردار اهواز، نورپردازي پل هشتم قبل از افتتاح رسمي اين پل انجام شد.

ارسلان شهني افزود: از آنجايي كه سازه اين پل از نوع خاصي است، سعي كرديم در نورپردازي از رنگ سفيد استفاده كنيم. چون اين رنگ هم برجلوه پل در شب مي افزايد و هم نماي معماري آن بر حركت بالارونده پايه هاي پل و كابلها در شب را برجسته مي كند.

نورپردازي پل پنجم اهواز

وي همچنين در خصوص تجهيزات نورپردازي پل هشتم تصريح كرد: براي نورپردازي پل هشتم حدود 96 عدد پروژكتور با كيفيت بالا از شركت تكلومن خريداري شد كه جزو مدرن ترين نورافكن هاي موجود دنيا به شمار مي روند. اين پروژكتورها تك لنز 600 وات با زاويه تابش متغير از هفت تا 31 درجه و 150 متر پرتاب نورمفيد هستند.

شهني افزود: براي نورپردازي پل هشتم، 9 هزار متر كابل داخل پل به همراه دو تابلوي راه انداز و دو تابلوي فشار ضعيف در دو سوي پل نصب شده كه بر اين اساس نماي پل به دليل ارتفاع از پل چهارم و پنجم، كاملا ديده مي شود و انعكاس آن در رودخانه كارون باعث جلوه زيبايي در شب مي شود.

نورپردازي پل غدير اهواز

مديرعامل سازمان زيبا سازي شهرداري اهواز همچنين ادامه داد: تمركز سازمان بر زيباسازي رودخانه كارون و نورپردازي پلهاي چهارم، پنجم، هشتم و پل پيچ استاديوم است كه با نورپردازي پنج تا از جزاير رودخانه كارون، اميدواريم تا عيد نوروز، فضاي زيبايي را براي بازديد شهروندان و ميهمانان نوروزي فراهم كنيم.

شهني گفت: عبور رودخانه كارون از مركز شهر، پتانسيلي براي كارهايي مانند نورپردازي، آب نماهاي رودخانه اي و استفاده بهينه از جزاير ايجاد كرده كه موجب ارتقاي كيفيت فضاي ساحلي روخانه كارون حدفاصل پل هفتم تا پل پنجم و خلق شاهكار رنگ و نور در اهواز مي شود.

وي گفت: پل هشتم الگوي نورپردازي است كه توسط كارشناسان ايراني صورت گرفته است.

----------------------------------

عكس: ميلاد معصومي

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن