تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820551720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه فرهنگي قم/حركت نمادين ورود كاروان كريمه اهل بيت(س) به قم/ رونمايي از كتاب سپيده دم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار كوتاه فرهنگي قم/حركت نمادين ورود كاروان كريمه اهل بيت(س) به قم/ رونمايي از كتاب "سپيده دم"
حركت نمادين ورود كاروان كريمه اهل بيت(س) به قم/ رونمايي از كتاب "سپيده دم"
قم - خبرگزاري مهر: حركت نمادين ورود كاروان كريمه اهل بيت(س) به قم، رونمايي از كتاب "سپيده دم"، برگزاري دوره آموزش تخصصي "تاريخ شفاهي انقلاب و دفاع مقدس"، بازديد هيئت قاريان بين المللي خارجي از حرم حضرت معصومه (س) و ... عنوان چند خبر كوتاه از استان قم است.

به گزارش خبرگزاري مهر، همزمان با 23 ربيع الاول، سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم كاروان نمادين ورود آن حضرت از ميدان معصوميه به سمت حرم مطهر حركت خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش، مراسم كاروان نمادين ورود كريمه اهل بيت(س) به شهر قم صبح پنجشنبه 27 بهمن ماه با حضور خادمان حرم مطهر و اقشار مختلف مردم برگزار مي شود.

لازم به ذكر است، اين كاروان حركت خود را از ميدان معصوميه آغاز و با حركت در مسير هاي خيابان امامزاده ابراهيم، ميدان سعيدي، ميدان مطهري، سه راه بازار، خيابان 45 متري عمار ياسر، ميدان مير، بيت النور و خيابان انقلاب به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) رهسپار خواهد شد.

بر پايه اين گزارش، حضرت فاطمه معصومه (س) روز يكشنبه 23 ربيع الاول سال 201 هجري قمري برابر با اول آبان ماه 195 هجري شمسي شهر قم را با قدوم مباركش منور ساخت.

محل سكونت حضرت معصومه(س) در قم خانه موسي بن خزرج بود و در جنوب غربي شهر قم قرار داشت كه امروز محله "ميدان مير" نام دارد.

برگزاري دوره آموزش تخصصي "تاريخ شفاهي انقلاب و دفاع مقدس"

نخستين جلسه دوره آموزش تخصصي "تاريخ شفاهي انقلاب و دفاع مقدس" همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي توسط حوزه هنري استان قم برگزار شد.

بر پايه اين گزارش، در اين نشست حميد قزويني با بيان مقدمه‌اي پيرامون تعريف و ضرورت تاريخ شفاهي در دوران معاصر به تبيين نقش مصاحبه‌گر و نيز شرايط لازم آن در تاريخ شفاهي پرداختند.

لازم به ذكر است، اين جلسه به همت واحد مطالعات و ادبيات پايداري حوزه هنري استان قم و با همكاري دفتر مطالعات و پايداري حوزه هنري در حضور جمعي از نويسندگان و علاقه مندان به ادبيات انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

رونمايي از كتاب "سپيده دم"

هم‌زمان با نهمين محفل حياط تئاتر قم كه به مناسبت ولادت پيامبر اكرم(ص)، ميلاد ششمين اختر تابناك آسمان امامت، حضرت امام جعفر صادق(ع) و همچنين سي و سومين فجر انقلاب اسلامي از كتاب "سپيده دم" رونمايي شد.

بر پايه اين گزارش، كتاب "سپيده دم" به قلم سيد حسين فدايي حسين هفتمين مجموعه از سري نمايشنامه‌هاي چاپ شده توسط حوزه هنري استان قم است كه به حوادث دوران انقلاب مي‌پردازد. اين كتاب در قطع رقعي و با تيراژ 1100 نسخه روانه بازار نشر شده است.

لازم به ذكر است، نهمين محفل تئاتر استان قم با حضور نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي حجت الاسلام بنايي، وحيد فرجي، رئيس حوزه هنري قم و جمعي از هنرمندان پيشكسوت و جوان عرصه‌ تئاتر استان قم برگزار شد.

فرهنگ قرآن؛ كتاب برگزيده كتاب سال جمهوري اسلامي ايران

در مراسم معرفي برترين‌هاي بيست و نهمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي كه در تالار وحدت برگزار شد، مجموعه فرهنگ قرآن از آثار مركز فرهنگ و معارف قرآن، عنوان كتاب سال را در گروه دين به خود اختصاص داد.

لازم به ذكر است، در اين دوره، 25 هزار و 742 عنوان اثر توسط دبيرخانه كتاب سال دريافت شد كه در مقايسه با كتاب‌هاي سال گذشته 30 درصد افزايش كمي آثار مشاهده مي‌شود. آثار رسيده در گروه‌هاي ده‌گانه و گروه كودك و نوجوان و بخش ويژه ترجمه‌هاي قرآن ارزيابي شده‌اند كه در گروه دين، در حوزه علوم قرآن، كتاب فرهنگ قرآن از آثار مركز فرهنگ و معارف قرآن، توسط داوران به عنوان اثر برگزيده انتخاب شد.

بر اساس اين گزارش، مجموعه 33 جلدي "فرهنگ قرآن" با 3000 موضوع اصلي و هزاران موضوع فرعي از جمله اعلام قرآن است كه همه اطلاعات قرآني را در زمينه‌هاي گوناگون گزارش و آموزه‌هاي زلال وحياني را از متن آيات برآورده و فراروي فعالان عرصه قرآني قرار مي‌دهد.

ساماندهي اطلاعات در اين مجموعه براساس ترتيب موضوعي است و موضوع‌ها نيز بر مبناي تنظيم الفبايي چيده شده، همچنين در دل هر موضوع، اطلاعات مربوط به آن، به شيوه تنظيم الفبايي قرار گرفته است.

بر پايه اين گزارش، تدوين مجموعه فرهنگ قرآن از سال 1373 آغاز و پس از 16 سال تلاش شبانه‌روزي ده‌ها پژوهشگر قرآني مركز فرهنگ و معارف قرآن، در سال 1389 در 33 جلد به پايان رسيد و توسط بوستان كتاب منتشر شد.

بازديد هيئت قاريان بين المللي خارجي از حرم حضرت معصومه(س)

چهل نفر از قاريان بين المللي خارجي از بخش هاي مختلف آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) بازديد كردند.

بر پايه اين گزارش، چهل نفر از قاريان بين المللي كشورهاي مختلف پس از بازديد از موزه و بخش هاي مختلف حرم مطهر با حجت الاسلام سيد علي اكبر حسيني نژاد، نائب التوليت آستانه مقدسه قم در فضايي صميمي ديدار و گفتگو كردند.

نائب التوليت آستانه مقدسه قم طي سخناني ضمن عرض خير مقدم با اشاره به اين كه با آغاز كار توليت جديد آستانه مقدسه توجه به فعاليت هاي قرآني حرم مطهر به اندازه قابل توجهي گسترش يافت اظهار داشت: اجراي برنامه هاي ملي و بين المللي قرآني و پيوند همه فعاليت هاي حرم مطهر با قرآن، از جمله اقدامات صورت گرفته از سوي حرم مطهر در ارتباط با قرآن كريم است.

حجت الاسلام حسيني نژاد با بيان اين كه در آيات 109، 127 و 164 سوره شعرا پيامبراني چون نوح، لوط و هود خطاب به قوم خود مي‌فرمايند: "ما از شما براي پيغمبري مان مزدي نمي‏خواهيم كه مزد ما جز به عهده پروردگار جهانيان نيست" تصريح كرد: اين يعني خداوند متعال پيامبران الهي را موظف كرده كه از مردم چيزي مطالبه نكنند و اين در حالي است كه قرآن تنها وظيفه مردم در قبال پيامبر اكرم(ص) را دوستي اهل بيت پيامبر(ص) مي‌داند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن