تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي برنامه تامين امنيت توليد از مزرعه تا سفره در آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اجراي برنامه تامين امنيت توليد از مزرعه تا سفره در آذربايجان شرقي
مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي گفت : برنامه تامين امنيت توليداز مزرعه تا سفره در استان اجرا مي شود .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، زنديه امروز در نشست امنيت غذايي مردم با بيان اينكه روشهاي توليد مرغ گوشتي در استان مورد بازنگري كلي قرار گرفته و در راستاي بالا بردن سلامت و تامين امنيت غذايي مردم ، توليد مرغ گوشتي 42 روزه با همراهي توليدكنندگان مرغ گوشتي در آذربايجان شرقي عملياتي شده است گفت: بيماري هاي اصلي مرغ ها بعد از 42 روزگي بروز يافته و مصرف دارو نيز بعد از اين مدت انجام مي شود و هرچه عمر مرغ افزايش يابد در نتيجه وزن آن بيشتر بوده و احتمال بيماري و بقاياي دارويي در آن بيشتر خواهد بود.

وي با بيان اينكه در صورت فرهنگ سازي مناسب در راستاي استفاده از مرغ هاي كوچكتر علاوه بر تامين سلامتي مردم، گام بزرگي در راستاي توسعه اقتصادي برداشته مي شود افزود: مصرف كنندگان بايد متوجه باشند كه در دوره 48 روزه پرورش مرغ در استان معمولاً هر قطعه طيور تا دو كيلو و 700 گرم وزن مي گيرد و در طرح پرورش 42 روزه، وزن گيري تا يك كيلو و 500 گرم مي باشد.

زنديه بابيان اينكه درصنعت دامپروري، مصرف غيرضروري و غيركار‌شناسي آنتي بيوتيك‌ها باعث افزايش هزينه‌هاي توليد و كاهش ارزش غذايي طيوركشتاري خواهد شد ادامه داد: اين دارو‌ها مي‌تواند در گوشت و شير باقي بماند و با مصرف مواد غذايي با منشاء دامي وارد بدن انسان شود و مخاطراتي را براي سلامت او به وجود آورد.

وي با بيان اينكه مرغ‌هاي 42 روزه با وزني در حدود يك كيلو و 500 گرم، داراي چربي و بقاياي دارويي كمتري بوده و از سلامتي بالاتري نسبت به مرغ‌هاي سنگين وزن برخوردار هستند افزود: متاسفانه به دليل نهادينه شدن فرهنگ اشتباه استفاده از مرغ‌هاي درشت در جامعه ما، مردم علاقه بيشتري به مصرف اينگونه مرغ‌ها دارند و اين امر موجب شده تا توليدكنندگان براي تامين نيازهاي بازار به توليد مرغ‌هاي سنگين وزن روي بياورند.

مديركل دامپزشكي استان با بيان اينكه مرغ بدون آنتي بيوتيك (ارگانيك) بصورت آزمايشي در سال گذشته وارد بازارهاي استان شد گفت: توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در دستور كار اداره كل دامپزشكي استان بوده و در اين راستا از تمام واحدهاي داوطلب براي اين امر دعوت و حمايت مي‌شود كه البته تاكنون تعدادي از واحدها براي اين امر اعلام آمادگي كرده و در قالب اين طرح تمام مراحل توليد مرغ از جوجه‌ريزي تا زمان عرضه به بازار توسط متخصصان اين اداره كل نظارت و مرغي عاري از هر گونه آنتي‌بيوتيك و در واقع دست نخورده توزيع مي‌شود.

وي با بيان اينكه سازمان دامپزشكي كشور از دامپزشكي كشورهاي منطقه پيشروتر مي باشد گفت: براي نخستين بار در كشور طرح برچسب گذاري و شناسنامه دار كردن لاشه گوسفند و گاو در تبريز آغاز شده كه در اين طرح، برچسب هايي حاوي مشخصات لاشه گاو و گوسفند اعم از نر يا ماده ، تاريخ توليد، تاريخ انقضاء، نام كشتارگاه، كد لاشه و نام قصاب بر روي محصول زده شده و امكان باركدگذاري محصول از اين طريق فراهم مي شود.

زنديه با بيان اينكه اين طرح براي نخستين بار در كشور انجام مي شود، افزود: اين طرح به بحث شناسنامه دار كردن محصول، جلوگيري از تخلفات، امكان برقراري سيستم رديابي محصول از دامداري تا مركز عرضه كمك كرده و زمينه خوبي براي اجراي استانداردهاي بهداشتي مانندhaccp و coding بوده و با اين برچسب ها ، امكان بازكردن از يك محصول و زدن روي محصول ديگر را نداشته و تا زمان تحويل به مشتري روي لاشه باقي خواهد ماند.

وي با بيان اينكه استفاده از محصولات ارگانيك كه عاري از دارو و آنتي بيوتيك هستند بايد فرهنگ‌سازي شود، افزود: ضريب امنيت محصولاتي كه زيرنظر اداره كل دامپزشكي توليد مي شود بسيار بالاست و هم اكنون با 300 نفر همكار دولتي و 3 هزار نفر همكار بخش خصوصي ، امر نظارت بر 60 هزار بهره بردار بخش در حال انجام مي باشد.

مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي در خاتمه با بيان اينكه اسلام جامع ترين و كامل ترين نگاه به نوع بشر و حقوق آن داردافزود: تحقق امنيت غذايي مردم كه سازمان دامپزشكي متولي قسمت عمده آن ميباشد عين تحقق حقوق بشر مي باشد./س

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن