تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816253601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با 10 آبشار زيبا و ناشناخته جهان آشنا شويد+عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: با 10 آبشار زيبا و ناشناخته جهان آشنا شويد+عكس
آبشار ها از جمله چشم نوازترين مناظر در طبيعت هستند كه طرفدارن خاص خود را دارند. بسياري از مردم جهان محو تماشاي ريزش آن حجم عظيم از آب از ارتفاع زيادي مي شوند و ناخوداگاه ساعتهاي فراواني را تماشاي اين پديده هاي زيباي طبيعي مي گذرانند.


به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، حتما شما تا به امروز نامهايي مثل آبشار " نياگارا" يا " ويكتوريا" را بسيارشنيده ايد اما در اين مطلب ما قصد داريم تا شما را با آبشارهايي زيبا، كه كمتر شناخته شده اند آشنا كنيم.

آبشار " دتيان"
اين آبشار زيبا و چشم نواز به مانند آبشار نياگارا كه به شكل يك مرز طبيعي بين كانادا و آمريكا عمل مي كند ، بين دو استان مرزي دو كشور چين و ويتنام قرار گرفته است. شايد اين آبشار به بزرگي آبشارهاي معروف جهان نباشد اما توانسته است منظره زيبايي را خلق كند. اين آبشار به ارتفاع 50 متر و عرض 80 متر در مسير رودخانه " گوسينگ" در مرز دو كشور قرار گرفته است.

آبشار "ساترلند"
اين آبشار بدون شك معروفترين آبشار كشور نيوزلند است كه در جنوب ناحيه " ميلفورد" واقع شده است و سالانه توريستهاي زيادي را به اين محل جذب مي كند. اين آبشار يكي از بلندترين آبشارهاي دنيا با ارتفاع 580 متر است . نكته جالب در مورد اين آبشار اين است كه عرض اين آبشار نه خيلي كم و نه خيلي زياد است. توريستهايي كه از اين آبشار ديدن كردند مي گويند صداي حال از برخورد آب با سطح درياچه زير آبشار بسيار زياد و به نوعي كر كننده است.

آبشار "جيم جيم"
يك آبشار زيباي 150 متري در پارك ملي " كاكادو " در كشور استراليا ، آبشار بعدي در اين ليست است. اين آبشار كه از كنار تعدادي صخره به پايين مي ريزد منظره بسيار زيبايي را به وجود مي آورد . بهترين فصل براي تماشاي اين آبشار در زمان فصل باراني در استراليا از ماه دسامبر تا مارس است. متاسفانه در طول فصل خشك جريان آب به طور كامل در اين ناحيه قطع مي شود.

آبشار "راين"
اين آبشار عظيم و بزرگ يكي از متفاوت ترين آبشارها در اين ليست است و دليل آن هم ارتفاع كم اين آبشار است. اين آبشار به ارتفاع 23 متر بر روي رودخانه راين قرار دارد ولي عرض اين آبشار بسيار زياد بوده و در حدود 150 متر مي باشد. اين عرض زياد به همراه حجم بالاي آبي كه اين آبشار از خود عبور مي دهد آن را به يكي از آبشارهاي منتخب در اين ليست تبديل كرده است.

آبشار "مونت مورنسي "
اين آبشار پس از آبشار نياگار زيباترين آبشار كشور كانادا است كه در ايالت كبك اين كشور قرار دارد. اين آبشار به ارتفاع 83 متر و عرض 45 متر بر روي رودخانه مونت مورنسي قرار گرفته است و به يكي از جذابترين نقاط براي توريستها در كشور كانادا تبديل شده است. البته بسياري معتقدند كه دسترسي توريستها به اين منطقه ممكن است به اين ناحيه آسيب وارد كند.

آبشار " تيس ايسات "
زماني كه اسم كشور اتيوپي به ميان مي آيد بسياري به ياد قهوه توليد شده در اين كشور مي افتند . اما بايستي اشاره كرد كه اين كشور داراي عجايب زيياي طبيعي نيز هست. اين آبشار به نوعي انتهاي رود نيل ، طولاني ترين رود در دنيا است. اين رود با وجودي كه در سر راه آن سدهاي بسياري ساخته شده است همچنان با حجم و قدرت زيادي به حركت خود ادامه مي دهد. البته در فصول خشك آبشار نماي ضعيفي دارد. در فصول باراني عرض اين آبشار به 400 متر رسيده و ارتفاع آن نيز بين 35 تا 40 متر است.

آبشار" جاگ"
آبشاري بسيار زيبا در كشور هندوستان كه به طور حتم تعجب و تحسين شما را بر خواهد انگيخت. اين آبشار زيبا در فصول باراني كشور هند داراي عرضي در حدود 472 متر و ارتفاع 273 متر است.

آبشار "دتيفوس"
با نيرومندترين آبشار در قاره اروپا آشنا شويد. اين آبشار كه در كشور ايسلند قرار دارد در فصول گرم سال به نهايتا زيبايي و قدرت خود مي رسد. در اين فصول با توجه به آب شدن يخ هاي قطبي عرض اين آبشار به 100 متر رسيده و از ارتفاع 44 متري به پايين مي ريزد.

آبشار " آنجل"
اين آبشار نيز كه در كشور ونزوئلا قرار دارد يكي از آبشارهاي ركورد شكن است كه خيلي در كشور ما شناخته شده نيست. اين آبشار بلندترين آبشار جهان است. ارتفاع اين آبشار در حدود 979 بوده و نماي بسياري زيبايي را براي هر بيننده اي ايجاد مي كند. نيرو و صداي ايجاد شده توسط اين آبشار غيرقابل تصور است.

آبشار " كاي ئتور"
اين آبشار زيبا كه در كشور " گويان" در آمريكاي لاتين قرار دارد نيز يكي از زيباترين آبشارهاي جهان است. اين آبشار به ارتفاع 221 متر و عرض 100 متر از جمله بزرگترين و نيرومندترين آبشارها در دنيا است. به لطف وجود فصول باراني طولاني در اكثر مواقع سال اين آبشار زيبا در نهايت قدرت حجم زيادي از آب را عبور داده و مناظر زيبا و شگفت انگيزي را خلق مي كند./ ق پ

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن