تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821107345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌پيش‌فروش بليت‌هاي نوروزي اتوبوس از فردا


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: ‌پيش‌فروش بليت‌هاي نوروزي اتوبوس از فردا
رئيس سازمان راهداري از آغاز پيش‌فروش بليت‌هاي اتوبوس براي نوروز 91 از 23 بهمن‌ماه جاري خبر داد و گفت: امسال نيز همانند سال‌هاي قبل بليت اتوبوس از 25 اسفند تا 15 فروردين 91 با 20 درصد افزايش قيمت ارائه مي‌شود.

شهريار افندي‌زاده در گفت‌وگو با فارس در خصوص پيش‌فروش اينترنتي بليت اتوبوس براي ايام نوروز، اظهار داشت: پيش فروش بليت براي سفرهاي نوروزي از 23 بهمن ماه آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه همچنين از اول اسفندماه پيش‌فروش بليت اتوبوس به صورت اينترنتي و هم به صورت حضوري براي سفر‌هاي نوروزي آغاز مي‌شود، ادامه داد: طرح نوروزي سيستم حمل و نقل جاده‌اي از 25 اسفند سال جاري آغاز خواهد شد و تا 15 فروردين سال 91 ادامه خواهد يافت.

افندي‌زاده افزود: تلاش كرده‌ايم بيش از يك‌هزار مركز پيش‌فروش بليت در سطح كل كشور ايجاد شود تا از طريق پيش‌فروش، بليت‌ها به فروش رود و با برنامه‌ريزي مناسب بليت در اختيار همه متقاضيان قرار گيرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي يادآور شد: كساني كه علاقمند هستند از طريق سيستم اينترنتي پيش‌فروش، بليت اتوبوس خريداري كنند مي‌توانند به آدرس اينترنتي www.mosaferyar.ir مراجعه كرده و ‌بليت خود را تهيه كنند؛ همچنين پيش‌فروش از طريق ساير سايت‌هاي استاني و آدرس‌هاي اينترنتي اختصاصي شركت‌هاي حمل و نقل مسافر انجام مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: پيش‌فروش بليت حضوري در محل پايانه‌هاي عمومي مسافر و همچنين دفاتر مركزي و دفتر فروش بليت سطح شهر شركت‌هاي مسافربري براي سرويس‌هاي هر شركت و در صورت نياز با داير كردن تعداد مناسبي از دفاتر متمركز در سطح شهر و تعيين ساعات كار مناسب و كافي براي آنها، انجام مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه نظارت كافي بر نحوه عملكرد پيش فروش توسط ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استاني صورت مي‌گيرد، گفت: هماهنگي با نهادهاي دست‌اندركار به ويژه پليس راه درخصوص مواردي همچون كنترل شرايط لازم براي رانندگان، كنترل استانداردهاي فني وسايل‌ نقليه بويژه ناوگان كمكي، نظارت بر جلوگيري از پياده كردن مسافران در اطراف پايانه‌ها و تسهيل جريان ترافيكي جاده‌ها براي عبور كاروان‌هاي راهيان نور از موارد پيش‌بيني شده در راستاي اجراي طرح نوروزي 91 است.

معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: امسال تلاش مي‌كنيم كه با هماهنگي مراكز معاينه فني خودروهاي سنگين، ارائه خدمات بيشتري در بخش حمل و نقل عمومي جاده‌اي داشته باشيم و در اين‌باره هماهنگي با پليس خواهيم داشت.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: همچنين در بحث بيمه‌ ناوگان حمل و نقل مسافري، جلسه‌اي با پليس راه و شركت‌هاي حمل و نقلي و رانندگان برگزار كرده‌ايم.

افندي‌زاده اظهار داشت: ‌مركز مديريت راه‌هاي كشور نيز در راستاي مديريت ترافيك جاده‌اي و اطلاع‌رساني آنلاين در اختيار مسافران خواهد بود.

* افزايش 25 درصدي نرخ بليت اتوبوس از 25 اسفند تا 15 فروردين 91

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي يادآور شد: در سال جاري نيز همانند سال‌هاي گذشته از 25 اسفند افزايش 20 درصدي در نرخ بليت‌هاي اتوبوس اعمال مي‌شود و پس از 15 فروردين‌ماه 91، قيمت‌هاي اتوبوس به حالت قبلي خود برمي‌گردد.

افندي‌زاده اضافه كرد: بسياري از استان‌ها در ايام نوروز مسافرپذير هستند و برخي از استان‌ها نظير استان تهران تنها در ايام نوروز، مسافر از آنها خارج مي‌شود، بنابراين پيش‌بيني افزايش 20 درصدي قيمت بليت تنها از 25 اسفند 90 الي 15 فروردين 1391 خواهيم داشت كه بلافاصله شركت‌هاي حمل و نقلي بايد از 16 فروردين 1391 به قيمت‌هاي قبلي برگردند.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: دليل ديگر اين افزايش آن است كه انگيزه‌هاي لازم براي شركت‌هاي حمل و نقلي در راستاي خدمات مناسب و مطلوب و سرويس‌هاي فوق‌العاده وجود داشته باشد؛ به هر حال در اين ايام بيش از 40 ميليون مسافر جابه‌جا مي‌شود و طبيعتاً ظرفيت حمل و نقل جاده‌اي بيشتر است، بنابراين اين افزايش قيمت به ايجاد سرويس‌هاي فوق‌العاده و ارائه خدمات مطلوب‌تر كمك خواهد كرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ضمن تأكيد بر لزوم برنامه‌ريزي سفر از سوي مسافران، اظهار داشت:‌ ظرفيت حمل و نقل جاده‌اي بالا است و ما اين قول را به مردم مي‌دهيم در صورت انجام سفرهاي برنامه‌ريزي‌شده، ناوگان به اندازه كافي در اختيار مسافران باشد.

افندي‌زاده درخصوص نحوه اطلاع‌رساني و پاسخگويي به مسافران در ايام طرح نوروزي سال 1391، اظهار داشت: طي اجراي اين طرح مركز مديريت راه‌ها در تهران و استان‌ها به صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌كنند، شماره‌هاي 141 (210 خط) و 9-88926668 درخصوص وضعيت راه‌ها به طور شبانه‌روزي پاسخگوي هموطنان هستند و سرويس پيام كوتاه 1000141 جهت دسترسي آسان مسافران به وضعيت راه‌ها و فاصله بين شهرها (با وارد كردن كد شهر مبدأ‌ و كد شهر مقصد براي اعلام وضعيت و طول محور) فعال است.

* توزيع 500 هزار فرم نظر سنجي و يك ميليون برگه اطلاع‌رساني

افندي‌زاده يادآور شد: همچنين تلاش كرديم در ايام نوروز حدود يك ميليون نسخه برگه اطلاع‌رساني و 500 هزار فرم نظرسنجي بين مسافران نوروزي توزيع شود تا در راستاي ارائه خدمات مطلوب در بخش حمل و نقل جاده‌اي، از طريق نظرسنجي ارزيابي شركت‌هاي حمل و نقلي را انجام دهيم.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: طي نظرسنجي سال گذشته، 70 درصد مسافران از خدمات شركت‌هاي حمل و نقلي رضايت داشتند و اين نشان مي‌دهد كه شركت‌ها به سمت ايجاد و ارائه خدمات مناسب به مسافران پيش مي‌روند.

افندي‌زاده افزود: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي آمادگي كامل دارد تا مراكز توزيع و جذب مسافر و ادارات و سازمان‌هاي مربوطه در اين ايام حضور پررنگ داشته باشد و به كمك كانون‌ها و شركت‌هاي حمل و نقلي زمينه‌هاي ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزي فراهم شود.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد:‌ همچنين دفاتر ما در پايانه‌ها امسال همانند سال گذشته حضور فعال خواهند داشت، ضمن آنكه كانون شركت‌هاي مسافري كه جلسات مختلفي را با آنها برگزار كرده‌ايم،‌ تلاش مي‌كنند كه در سال جاري خدمات ويژه‌اي به مسافران ارائه شود و قطعاً روند رو به رشدي در شركت‌هاي حملي و نقلي خواهيم داشت.

* تأثير رتبه‌بندي شركت‌هاي مسافري بر ارائه خدمات مطلوب

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اينكه از ابتداي آذرماه سال 90 موضوع رتبه‌بندي شركت‌هاي حمل و نقلي ‌مطرح شد، تصريح كرد: تا پايان سال شركت‌هاي حمل و نقلي فرصت دارند نسبت به تكميل مدارك خود براي رتبه‌بندي اقدام كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: از ابتداي سال 91 تمامي شركت‌هاي مسافربري جاده‌اي رتبه‌بندي خواهند شد و طبيعتاً رتبه همه آنها پنج خواهد بود مگر آنكه با ارائه خدمات مناسب در كنار تجهيزات و ناوگان مطلوب، بتوانند به رتبه‌هاي بالاتر تا رتبه يك دست يابند.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد:‌ يكي از معيارهاي ما در رتبه‌‌بند‌ي شركت‌ها براي ارائه رتبه‌هاي يك و دو، خدمات مطلوب شركت‌هاي تعاوني مسافري جاده‌اي به مسافران خواهد بود.

افندي‌زاده گفت: همچنين در سال جاري بحث آموزش مهماندار اتوبوس به صورت اختياري از طريق شركت‌هاي حمل و نقلي آغاز شد و هم‌اكنون شركت‌ها مي‌توانند با استفاده از مهمانداران آموزش‌ديده، خدمات بهتري به مسافران نوروزي ارائه دهند.

* افزايش 10 درصدي تعداد مسافر ناوگان عمومي جاده‌اي در نوروز

افندي‌زاده اظهار داشت: در سال گذشته سيستم حمل و نقل جاده‌اي بيش از 43 ميليون مسافر از طريق حمل و نقل عمومي شامل اتوبوس‌‌، ميني‌بوس‌ و سواري‌ كرايه برون‌ شهري جابه‌جا كرد.

وي ادامه داد: در سال جاري نيز در بخش ناوگان اتوبوسي، ارائه خدمات بيشتر توسط اتوبوس‌هاي VIP مدنظر است؛ همچنين در بخش ميني‌بوسي به دنبال ايجاد ميني‌بوس‌ها ويژه بوديم كه اين پروژه آغاز شده است و تلاش مي‌كنيم نوروز امسال بيش از 4 هزار دستگاه ‌به كمك شركت‌هاي حمل و نقلي ‌در اختيار مسافران قرار گيرد.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: براي نوروز امسال پيش‌بيني مي‌كنيم با روند رو به رشد سفرها در ايام نوروز به خصوص با توجه تعطيلات حدود 6 الي 10 درصد نسبت به سال گذشته تعداد مسافر بيشتر باشد؛ همچنين امسال تلاش مي‌كنيم حدود 180 هزار راننده در اختيار سيستم باشند.

* آمادگي ناوگان سواري كرايه برون‌شهري براي جابجائي مسافر از در خانه

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: با توجه به قولي كه شركت‌هاي حمل و نقلي و مؤسسات حمل و نقل سواري‌ كرايه‌ به سازمان دادند، سواري‌ها به صورت دربستي هم مي‌توانند دراختيار مسافر باشند، بدين ترتيب كه سواري كرايه از درب خانهِ مسافر، وي را سوار كرده و تا مقصد در شهر ديگر جابه‌جا مي‌كند.

* آماده سازي محور‌هاي مواصلاتي كشور براي سفر‌هاي نوروزي

وي از آماده‌سازي محورهاي جاده‌اي قبل از شروع سفرهاي نوروزي خبر داد و گفت: لكه‌گيري، درزگيري و اجراي روكش‌هاي موضعي رويه‌هايي كه در اثر عمليات راهداري زمستاني و پاشيدن شن و نمك دچار فرسايش و خرابي شده‌اند، پاكسازي سطح راه‌ها و آبروي پل‌ها از شن و ماسه باقيمانده از عمليات راهداري زمستاني و بهره‌برداري از پروژه‌هاي تقاطع‌هاي همسطح و غيرهمسطح و باندهاي سبقت در گردنه‌ها، برخي كار‌هايي است كه در راستاي آماده‌سازي جاده‌ها قبل از نوروز انجام شده و يا در حال انجام شدن است.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اضافه كرد: ساماندهي علايم افقي، عمودي و تجهيزات ايمني در راه‌ها از جمله اصلاح، تكميل و نصب تابلوهاي كيلومتر‌شمار و اطلاعاتي، تابلوهاي محدوديت سرعت و هشداردهنده، جمع‌آوري تابلوهاي اضافي و معيوب، نصب، مرمت و رنگ‌آميزي گاردريل‌هاي آسيب‌ديده، شستشو و پاكسازي علايم و گاردريل‌ها، احياء‌خط‌كشي‌ راه‌ها، بازبيني و نگهداري چراغ‌هاي روشنايي تونل‌ها و راه‌ها، فعال‌سازي تابلوي‌هاي پيام متغير خبري VMS به منظور اطلاع‌رساني از وضعيت راه‌ها و درج پيام‌هاي ايمني، از ديگر اقدامات براي آماده‌سازي محور‌ها است.

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن