تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محكوميت انفجارهاي شهر حلب در شمال سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محكوميت انفجارهاي شهر حلب در شمال سوريه
دمشق - شخصيت ها، رسانه ها، گروه ها و تشكل هاي مختلف سوري و غير سوري روز شنبه در اظهارات و يا صدور بيانيه دو انفجار مهيب صبح جمعه در شهر حلب در شمال سوريه را محكوم كردند.


به گزارش ايرنا، وزارت كشور سوريه در بيانيه اي با تشريح جزئيات مربوط به چگونگي وقوع انفجارهاي حلب تاكيد كرد كه اين اقدامات تروريستي دولت اين كشور را از ادامه مسير اصلاحات و تلاش براي ريشه كن كردن تروريسم باز نمي دارد.

در ادامه اين بيانيه كه در رسانه هاي مختلف سوري از جمله روزنامه تشرين منتشر شد، آمده است: هر مجرمي كه بخواهد با امنيت كشور و شهروندان بازي كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت و مسووليت اين اقدامات نيز بر عهده كشورها و طرف هاي غربي است كه اين گروه هاي تروريستي را مورد حمايت مالي و نظامي قرار مي دهند.

وزارت كشور سوريه از مردم اين كشور نيز درخواست كرد تا در اين ارتباط نقش ملي خود را براي اطلاع رساني در ارتباط با تحركات و فعاليت هاي تروريست ها و افراد مسلح براي حفظ امنيت و ثبات كشور ايفا كنند.

"محمد سعيد رمضان البوطي" از علماي برجسته سوريه و امام جمعه و جماعت مسجد جامع دمشق نيز در اين ارتباط در اظهاراتي كه در خبرگزاري سوريه (سانا) منتشر شد تاكيد كرد: سوريه دستخوش جنگ اسراييلي آشكار است.

وي با بيان اين كه اكنون هيچ شك و شبهه اي در دخالت اسراييل در نا آرامي هاي سوريه وجود ندارد، خاطر نشان كرد: هدف از اين اقدامات ضربه زدن به ملت هاي عربي و اسلامي در منطقه است.

البوطي در ادامه مردم كشورهاي منطقه را به بازگشت به شريعت الهي ، پيامبر اسلام (ص)، دعا براي پيروزي در برابر توطئه ها، وحدت و ايستادگي دعوت كرد.

جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي كل به رهبري "احمد جبرييل" نيز با صدور بيانيه اي در ارتباط با انفجارهاي حلب تاكيد كرد جنايت هايي كه امروز ملت سوريه شاهد آن است، اجراي مستقيم ائتلاف نظام رسمي عربي با طرح هاي صهيونيستي - امريكايي است.

اين جبهه در بيانيه خود كه يك نسخه از آن روز شنبه به دفتر ايرنا در دمشق مخابره شد، افزود: هدف از تروريسم بين المللي سازمان يافته عليه ملت سوريه كمرنگ كردن مساله فلسطين و مردم اين كشور است.

جبهه ياد شده تاكيد كرد: سكوت مشكوك در ارتباط با رويدادهاي سوريه از سوي كشورهايي كه مدعي عربيت و اسلاميت هستند، توطئه اي عليه مقاومت و پايان دادن به دفاع سوريه از آن به منظور خونريزي بيشتر در منطقه است.

شبكه تلويزيوني سوريه نيز امروز تصاويري را در ارتباط با عيادت "وائل حلقي" و "عدنان محمود" وزيران بهداشت و اطلاع رساني سوريه از مجروحان انفجارهاي روز گذشته حلب در بيمارستان هاي اين شهر نشان داد.

بنا بر گزارش ايرنا از دمشق مردم سوريه به دنبال درخواست خون براي مجروحان انفجارهاي ياد شده در مراكز مربوطه به انتقال خون در اين كشور حضور يافته و خون خود را براي رساندن به مجروحان مزبور اهدا كردند.

خبرگزاري سوريه آمار افراد حاضر در اين مراكز را بسيار خواند و به نقل از آنان نوشت كه اين كمترين چيزي است كه مي توانيم در راه دفاع از كشور و نجات هموطنان خود اهدا كنيم.

كادر رهبري حزب بعث سوريه نيز با صدور بيانيه اي كه در پايگاه اينترنتي شام پرس منتشر شد، ضمن محكوم كردن اين اقدامات تروريستي افزود: انفجارهاي مزبور ادامه توطئه عليه سوريه است كه خاك، ملت و سازمان هاي دولت را هدف خود قرار داده است.

اين حزب تصريح كرد: هدف از اين طرح و اقدامات بهم زدن اوضاع منطقه با هدف تحقق اهداف مورد نظر رژيم صهيونيستي است كه از طريق ابزارهاي جنايتكاران صورت مي گيرد.

پايگاه "تحت المهجر" نيز كه اخبار سوريه را منتشر مي كند روز شنبه از دستگيري چهار نفر در ارتباط با انفجارهاي حلب در نزديكي هتل بولمن اين شهر خبر داد.

ديده بان سوري قربانيان خشونت و تروريسم نيز با صدور بيانيه اي انفجارهاي حلب را محكوم و آن را غير انساني و به دور از تعاليم اديان آسماني دانست.

اين نهاد چنين انفجارهايي را اولين نتيجه امضاي توافق نامه در دوحه بين قطر و شوراي ملي استانبول (مخالف دولت سوريه ) خواند و مسئوليت آن را متوجه كساني دانست كه فتواهايي در ارتباط با اقدامات تروريستي در سوريه صادر مي كنند.

جنبش امت در لبنان نيز با صدور بيانيه اي كه در خبرگزاري سوريه منتشر شد انفجارهاي حلب را انتقام از شهري دانست كه مردم آن رفتن به سوي فنته را نپذيرفتند و اصلاحات سياسي رييس جمهوري اين كشور را تاييد كردند.

اين جنبش تاكيد كرد: اين انفجارها مردم حلب را نمي ترساند و ما تاكنون چنين معارضه اي نديده ايم كه مردم خود را به قتل رسانده و شهرهاي خود منفجر كند و بايد دانست كه هدف از اين اقدامات اجراي طرح هاي صهيونيستي و امريكايي است كه هدف از آن تقسيم كشور و رواج هرج و مرج است.

در همين حال يك شهروند حلبي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در دمشق در خصوص اوضاع اين شهر گفت كه به دنبال انفجارهاي روز گذشته تدابير امنيتي در اين شهر تشديد شده است.

وي افزود: اكنون نيروهاي مستقر در برابر مراكز امنيتي، نظامي و حساس حلب افزايش يافته و شماري از اين نيروها نيز در پشت بام هاي آنها مستقر شده اند.

روز گذشته به دنبال وقوع انفجار در حلب خيابان هاي اين شهر بسته شد و حضور نيروهاي امنيتي شكل چشمگيري يافت.

ورود افراد غير ساكن به شهر حلب در روزهاي جمعه ممنوع بوده و نيروهاي مستقر در مراكز ايست و بازرسي از ورود آنان به اين شهر جلوگيري مي كنند.

برخي از شهروندان در حلب نيز از برگزاري مراسم تشييع كشته هاي انفجارهاي اين شهر در روز يكشنبه (فردا) خبر دادند.

در دو انفجار مهيب در دو مركز امنيتي و نيروهاي حفظ نظم شهر حلب در ساعت 9:30 صبح جمعه 21 بهمن ماه 28 نفر كشته و 235 نفر نيز زخمي شدند.

خاورم.**ا.ا**1436**1740

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30812218

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن