تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805730330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موافقان و مخالفان تشكيل كميسيون زن و خانواده چه مي‌گويند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: موافقان و مخالفان تشكيل كميسيون زن و خانواده چه مي‌گويند
خبرگزاري فارس: تشكيل كميسيون زنان و خانواده خبري است كه اين روزها از سوي نمايندگان زن مجلس تأئيد و تكذيب مي‌شود در حالي كه زهره الهيان خبر از تشكيل كميسيون زنان و خانواده مجلس مي‌دهد طيبه صفايي به عنوان سكاندار فراكسيون زنان مجلس اين خبر را تكذيب كرده و با تشكيل اين كميسيون به دليل محدود كردن بررسي مشكلات مختلف زنان مخالفت جدي مي‌كند.


به گزارش خبرنگار زنان فارس، فراكسيون زنان مجلس هم‌اكنون مكاني براي جمع شدن زنان نماينده و بحث و بررسي آنها پيرامون موضوعات مختلف حوزه زنان و خانواده است اما برخي از نمايندگان زن مجلس معتقدند براي بررسي كارشناسانه‌تر مسائل و موضوعات حوزه زنان و خانواده تشكيل كميسيون ضروري است.

الهيان: كميسيون زن و خانواده نگاهي تخصصي براي شناسايي مشكلات زنان ايجاد مي كند

زهره الهيان عضو فراكسيون زنان مجلس در‌خصوص تشكيل كميسيون زنان و خانواده مجلس مي‌گويد: طرح ايجاد كميسيون زن و خانواده با هدف بررسي تخصصي لوايح و طرحهاي حوزه زنان و خانواده به هيئت رئيسه مجلس ارائه شد.

اين نماينده مجلس معتقد است مدتهاست كه طرح تشكيل كميسيون زنان و خانواده در حال بررسي و كار كارشناسي است و جوانب مختلف و ضرورت‌هاي ايجاد آن سنجيده شده است .اين طرح پس از بررسي‌هاي نهايي به هيات رئيسه مجلس ارائه شد كه اميدوارم در مجلس فعلي و يا در مجلس آينده به تصويب برسد.

الهيان ضرورت قانونگذاري تخصصي در حوزه زنان و خانواده را سبب طرح اين موضوع در مجلس دانست او معتقد است لايحه حمايت از خانواده به جز طرح در كميسيون قضايي نياز به بررسي كميسيون تخصصي داشت تا با نگاه كاربردي و تخصصي مشكلات شناسايي و اصلاح شود.

صفايي: محدود‌كردن مسائل زنان و خانواده به يك كميسيون منطقي نيست

اما طيبه صفايي رئيس فراكسيون زنان مجلس نظري متفاوت با همكار پارلماني خود دارد او با تكذيب خبر تشكيل كميسيون زنان و خانواده و ارائه چنين درخواستي به هيئت رئيسه مجلس مي‌گويد: در‌خواستي از سوي فراكسيون زنان مجلس براي تشكيل كميسيون زن و خانواده به هيئت رئيسه ارائه نشده است،‌ زنان داراي مسائل متعددي از جمله مشكلات اقتصادي، بيمه‌اي و فرهنگي هستند كه بايد در كميسيون‌هاي مربوطه آنها را بررسي و حل كرد.

وي مي‌افزايد: هيچ تصميمي براي تأسيس كميسيون زن و خانواده در مجلس شوراي اسلامي وجود ندارد و در‌خواستي براي بررسي اين موضوع به هيئت رئيسه ارائه نكرده‌ايم.

سكاندار فراكسيون زنان مجلس معتقد است محدود كردن زنان به يك كميسيون خاص درست نيست و زنان مجلس بايد بتوانند در تمام كميسيون‌هاي تخصصي مجلس از جمله فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي حضور پيدا كنند.

صفايي اضافه مي‌كند:اگر تنها يك كميسيون به حوزه زنان و خانواده اختصاص دهيم تمام نمايندگان زن مجلس بايد به اجبار فقط در اين كميسيون شركت كنند، بنابراين ارزيابي مثبتي از اين كميسيون ندارم .مانند اين است كه تمام وزارتخانه‌‌ها از زير بار فعاليت در رابطه با حوزه زن و خانواده شانه خالي كنند و آن را به مركز امور زنان واگذار كنند.

حاميان تشكيل كميسيون زن و خانواده كمي در ماهيت آن تعقل كنند

رئيس فراكسيون زنان مجلس ادامه مي‌دهد: افزايش كميسيون‌ها نياز به طي كردن مراحل قانوني داشته كه در زمان كوتاه تحقق نخواهد يافت پس بهتر است حاميان طرح تشكيل كميسيون زنان و خانواده اندكي در ماهيت آن تعقل كرده و سپس وارد عمل شوند.

صفايي طرح تشكل كميسيون زن و خانواده را رد كرده و اجازه ورود آن به فراكسيون زنان را نداده بود بنابراين الهيان بدون طرح موضوع در فراكسيون زنان مجلس با جمع آوري امضا از ساير نمايندگان زن طرح تشكيل كميسيون زن و خانواده را به هئيت رئيسه مجلس ارائه مي‌كند.

آليا: محدود كردن مسائل زنان به يك كميسيون اقدامي اشتباه است

فاطمه آليا عضو ديگر فراكسيون زنان مجلس از ارائه طرح ايجاد كميسيون زنان و خانواده به هيئت رئيسه مجلس ابراز بي اطلاعي كرده و مي‌گويد: اين طرح در مجلس پنجم مدت كوتاهي اجرا شد و در مجلس هفتم نيز راي نياورد.

وي ادامه مي‌دهد: در مجلس هشتم نيز اين طرح عنوان شد؛ اما محدود كردن زنان به يك كميسيون نمي تواند تمام مسايل را تحت پوشش قرار دهد و جامعيت نخواهد داشت، زنان مجلس بايد بتوانند در تمام كميسيون‌هاي تخصصي مجلس از جمله فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي حضور پيدا كنند چون بخش مهمي از مسائل زنان و خانواده مربوط به كميسيون اجتماعي مي‌شود، بخشي ديگر به كميسيون فرهنگي بر مي‌گردد، محدود كردن مسائل زنان تنها به يك كميسيون از جامعيت كافي برخوردار نخواهد بود.

افتخاري: تشكيل كميسيون زن و خانواده كاري نشدني

لاله افتخاري عضو ديگر فراكسيون زنان مجلس نيز ايجاد طرح كميسيون زنان و خانواده در مجلس را كاري نشدني و محال عنوان كرد.

به گزارش فارس، طرح ايجاد كميسيون زنان و خانواده در حالي از سوي يكي از زنان نماينده مجلس مطرح شده است كه اكثر زنان عضو فراكسيون زنان با اين موضوع مخالفت كرده و آن را موجب محدوديت حضور زنان نماينده در ساير كميسيون‌ها مي‌دانند.

انتهاي پيام/

شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن