تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819488061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محروميت زدايي مهمترين اولويت دولتمردان نظام جمهوري اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محروميت زدايي مهمترين اولويت دولتمردان نظام جمهوري اسلامي است
زاهدان - نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: محروميت زدايي، عمران و آبادني تمام نقاط كشور بويژه مناطق محروم و دورافتاده از مهمترين اولويت هاي دولتمردان طي 33 سال گذشته از انقلاب اسلامي بوده است.


به گزارش ايرنا، آيت الله "عباسعلي سليماني" در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زاهدان با گراميداشت ميلاد نبي مكرم اسلام(ص) و دهه مبارك فجر افزود: اقدامات نظام جمهوري اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون پيشرفت هاي بيشماري براي مناطق مختلف كشور بخصوص استان سيستان و بلوچستان به ارمغان آورده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به شاخص ترين تحولات صورت گرفته طي اين مدت در استان اظهار داشت: تا سال 57 فقط حدود 29 درصد مردم استان باسواد بودند، اما با تلاش دولتمردان اكنون بيش از 75 درصد مردم سيستان و بلوچستان از نعمت سواد برخوردار هستند.

آيت الله سليماني گفت: قبل از انقلاب تنها چهار مركز آموزش عالي با هزارو 249 دانشجو در سيستان و بلوچستان وجود داشت اما اكنون بيش از 90 هزار و 852 دانشجو در 33 دانشگاه و مركز آموزش عالي استان مشغول تحصيل هستند.

عضو خبرگان رهبري افزود: تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي تنها سه بيمارستان با 53 پزشك در سيستان و بلوچستان به بيماران خدمات دهي مي كردند اما امروزه 878 پزشك و 18 بيمارستان در حال خدمات رساني به مردم هستند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به دستاورهاي عظيم سه دوره سفر رياست جمهوري به سيستان و بلوچستان بيان داشت: دور نخست سفرهاي استاني هيات دولت به استان 176 مصوبه در پي داشت كه 168 مصوبه آن به صورت 100 درصد اجرايي شده است و هشت مصوبه ديگر با 95 درصد پيشرفت فيزيكي به زودي به بهره برداري مي رسد.

وي احداث 830 كلاس درس در استان و حذف مدارس كپري با اعتبار 200 ميليارد ريال، تسريع در راه اندازي راه آهن كرمان-زاهدان با اعتبار سه هزار و 500 ميليارد ريال و احداث خط انتقال گاز از عسلويه به ايرانشهر را از شاخص ترين اين مصوبات عنوان كرد.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: دور دوم سفرهاي استاني هيات دولت به سيستان و بلوچستان 250 مصوبه در بيش داشت كه 150 مصوبه آن بصورت كامل اجرايي شده است، 69 مصوبه در حال انجام و 31 مصوبه در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: شروع عمليات اجرايي راه آهن چابهار - زاهدان، بهره برداري از راه آهن زاهدان - بم، احداث 300 واحد مسكوني براي محرومان و ساخت 30 چمن مصنوعي از مهمترين اين مصوبات بشمار مي روند.

امام جمعه زاهدان گفت: همچنين دور سوم سفر رياست جمهوري به استان 264 مصوبه در پي داشت كه تاكنون 53 مصوبه آن با 20 درصد پيشرفت اجرايي در حال ساخت است.

آيت الله سليماني افزود: 1/29 درصد يعني 68 مورد از مصوبات اين دوره سفرهاي استاني هيات دولت مربوط به بخش هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي است.

وي مطالعه احداث نيروگاه 500 مگاواتي در زاهدان، ساخت 114 استخر ويژه دانش آموزان، احداث 100 سرسراي ورزشي، ساخت 300 نماز خانه در مدارس استان، راه اندازي بيمارستان چشم پزشكي زاهدان و احداث 120 خانه بهداشت را از مهمترين اين مصوبات برشمرد.

امام جمعه زاهدان گفت: در دهه فجر امسال شاهد ارتقاي موقعيت سياسي ايران در عرصه جهاني هستيم به گونه اي كه امروزه نقش جمهوري اسلامي در معادلات سياسي خاورميانه تعيين كننده است.

سليماني ارتقاي سطح علمي و فن آوري هسته اي كشور، ساخت ابر رايانه ها ، ماهواره ها، موشك هاي دور پيما و داروهاي جديد بيولوژيكي توسط دانشمندان ايراني را از مهمترين دستاورهاي انقلاب اسلامي ذكر كرد.

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان با اشاره به برگزاري راهپيمايي يوم الله 22 بهمن از مردم ولايتمدار استان خواست تا بار ديگر با حضور گسترده و پرشور در اين راهپيمايي عظيم حمايت خود از ارزش ها و آرمان هاي امام راحل و انقلاب اسلامي را اعلام و دشمنان و بدخواهان نظام اسلامي را مايوس كنند. ك/2

7307/508/653

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30810494

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن