تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با معرفي برترين ها /دومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با معرفي برترين ها /دومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي پايان يافت
دومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي پايان يافت
بجنورد- خبرگزاري مهر: مراسم اختتاميه دومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي پنجشنبه شب در تالارگلشن بجنورد با معرفي نفرات و گروههاي برتر موسيقي به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگارمهر، اين مراسم با حضور استاندار خراسان شمالي، سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، جمعي از مسنولان استاني، هنرمندان برجسته موسيقي وعلاقمندان به موسيقي مقامي در تالار فرهنگي هنري گلشن بجنورد برگزار شد.

در اين مراسم برگزيدگان دو بخش تكنوازي شامل نواخت دوتار، دوتارتركمني و قشمه و نيزبخش گروه نوازي، با راي هيات داوران معرفي و مورد تقدير قرار گرفتند.

بر اساس راي هيئت داوران اين جشنواره متشكل از فرهاد باغچقي، مجتبي قيطاقي، حسين حصاري، حسن روشان، حسين ولي نژاد، عيسي قلي پور و آنه مراد رستگاري ، در تكنوازي دوتار به ترتيب حسن تايانلو از شيروان، محمد حسن پور از اسفراين و سعيد سازدار از بجنورد به عنوان نفرات اول تا سوم و غلامحسين غلامي از شيروان و ابراهيم شادمهر از مانه و سملقان نيز به عنوان نفرات چهارم اين رشته برگزيده شدند.

در بخش تكنوازي قشمه، هيئت داوران محمد مهدي كلابي از بجنورد را به عنوان نفر اول و حسن طي بود از بجنورد و محمدرضا صحرايي از اسفراين را به طور مشترك حائز رتبه دوم اين رشته معرفي كردند.

همچنين هيئت داوران در اين بخش جايزه سوم را به حميدرضا پولاد ستون از شهرستان مانه و سملقان اعطا كرد.

در بخش تكنوازي دوتار تركمني نيز رمضان پناهي و عبدالمناف آراز نيا، هر دو ازشهرستان بجنورد به ترتيب رتبه اول و دوم اين بخش را از آن خود كردند.

هيئت داوران در بخش گروه نوازي، سه گروه موسيقي "هراي" به سرپرستي رحيم رضايي از بجنورد، گروه موسيقي"جولان" به سرپرستي موسي الرضا ولي نژاد از شيروان و نيز گروه موسيقي" ارمان" به سرپرستي اصغر كارگر فلاح از شيروان را بدون تقدم و تأخر به عنوان برگزيده در اين بخش معرفي كردند.

در اين دوره از جشنواره كه صبح 19 بهمن آغاز شد ، 6 گروه موسيقي و 14 تكنواز با ساز دوتار، دوتار تركمني و قشمه از شهرستان هاي مختلف استان با يكديگربه رقابت پرداختند.

برگزاري يادمان هنرمندان فقيد اين عرصه كه در سال هاي اخير به سراي باقي شتافتند و تجليل از خانواده هاي آنان، رونمايي از كتاب اين جشنواره و اجراي موسيقي توسط هنرمندان پيشكسوت اين عرصه از اهم برنامه هاي اختتاميه دومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي بود.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن