تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804638212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: خبر
از سوي سازمان سنجش آموزش كشور؛

مصاديق تخلف و نقض قانون در آزمون كارشناسي ارشد تشريح شد

گروه آزمون و سنجش: مصاديق تخلف احتمالي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد از سوي سازمان سنجش آموزش كشور تشريح شد.به گزارش آفرينش،تخلفات وجرايم ماده 5 در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف- ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

ب- ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل :

1- ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.

2- تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.

3- ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.

ج- استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

د- كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون جهت پاسخ به سوالات.

هـ- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غير مجاز از آنها.

و- هرگونه تغيير غيرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز-افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.

ح- خريد يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.

با اعلام زمان برگزاري آزمون پذيرش؛

حوزه‌هاي علميه خواهران در 3 رشته كارشناسي ارشد طلبه غيرحضوري مي پذيرد

گروه آزمون و سنجش: مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران براي سال تحصيلي آينده در سه رشته سطح سه (كارشناسي ارشد) در شيوه غيرحضوري طلبه مي‌پذيرد. به گزارش مهر، فراخوان ثبت نام مقاطع سطح دو و سطح سه حوزه‌هاي علميه خواهران از 15 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 28 اسفندماه ادامه خواهد داشت.تحصيل در مقطع سطح سه حوزه‌هاي علميه خواهران در سه شيوه حضوري، نيمه‌حضوري و غيرحضوري انجام مي‌گيرد كه تحصيل در شيوه غيرحضوري از طريق آموزش مكاتبه‌اي و مجازي امكان‌پذير است. در حال حاضر مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران سه رشته تحصيلي شامل تفسير و علوم قرآني، فقه و اصول و تاريخ اسلام را در اين شيوه به متقاضيان ارائه مي‌كند و داوطلبان براي تحصيل در مقطع سطح سه مي‌توانند يكي از اين سه رشته را انتخاب كند.پذيرش در رشته‌هاي كلام اسلامي، مطالعات اسلامي زنان، فلسفه اسلامي و اخلاق و تربيت اسلامي به صورت حضوري صورت خواهد گرفت.تنها طلاب داراي مدرك سطح دو (كارشناسي) مي‌توانند در آزمون ورودي مقطع سطح سه ثبت نام كنند و حافظان كل قرآن كريم يا نهج‌البلاغه در رشته تفسير و علوم قرآني از آزمون ورودي حوزه‌هاي علميه خواهران معاف هستند.زمان برگزاري آزمون ورودي مقطع سطح دو نيز 15 ارديبهشت‌ماه و زمان برگزاري آزمون ورودي مقطع سطح سه 22 ارديبهشت‌ماه سال آينده خواهد بود.زمان اعلام نتايج آزمون كتبي سطح دو 10 خردادماه و سطح سه 22 خردادماه سال آينده اعلام شده و پذيرفته‌شدگان آزمون كتبي و همچنين معافين از آزمون در اين تاريخ‌ها به مصاحبه معرفي مي‌شوند.زمان اعلام نتايج نهايي آزمون سطح دو نيز 23 مردادماه و سطح سه 26 مردادماه سال 91 اعلام شده است.

پذيرش 7 هزار متقاضي شاهد و ايثارگر در دانشگاه آزاد اسلامي

گروه آزمون و سنجش: بنياد شهيد و امورايثارگران اعلام كرد كه 7 هزار نفر از متقاضيان شاهد و ايثارگر از ترم آتي در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور مشغول به تحصيل مي شوند. به گزارش ايرنا، ادامه تحصيل متقاضيان يادشده در قالب توافق صورت گرفته بين اداره كل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اداره امور ايثارگران دانشگاه آزاد اسلامي انجام مي شود. بر اين اساس تعداد 7 هزار نفر از متقاضيان شاهد و ايثارگر داراي مدرك ديپلم از نيمسال دوم سال تحصيلي 91-90 در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي مشغول به تحصيل مي شوند . شهركي پور مديركل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين باره گفت: حائزين شرايط مي توانند با دريافت معرفي‌نامه از بنياد شهيد و امور ايثارگران محل سكونت نسبت به ثبت نام در يكي از واحدهاي دانشگاهي مستقر در محل زندگي اقدام كنند. وي افزود: اين گروه از دانشجويان از مزاياي پرداخت 100 درصد شهريه تحصيلي توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران برخوردار خواهند شد.

دانشگاه صنعتي شريف عضو هيات علمي مي‌پذيرد

گروه آزمون و سنجش: دانشگاه صنعتي شريف طي فراخواني در تخصص‌هاي مورد نياز دانشكده‌هاي خود، عضو هيات علمي پذيرش مي‌كند. به گزارش ايسنا، دانشگاه صنعتي شريف در دانشكده‌هاي مهندسي انرژي، مكانيك، كامپيوتر، علم مواد، صنايع، شيمي، رياضي، شيمي و نفت(دكتري)، برق، مديريت و اقتصاد، عمران، فيزيك، هوا فضا و مراكز فلسفه و علم و معارف اسلامي در گرايش‌هاي مختلف عضو هيات علمي پذيرش مي‌كند. متقاضيان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت دانشگاه صنعتي شريف به نشاني www.sharif.ir مراجعه كنند.

پذيرش بدون كنكور دانشجوي كارداني و كارشناسي دانشگاه آزاد اسلامي شوشتر

گروه آزمون و سنجش: معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي شوشتر از راه‌اندازي دو رشته مهندسي كشاورزي گرايش ترويج و آموزش كشاورزي و تاريخ گرايش تاريخ ايران و اسلام در دوره كارشناسي ارشد در اين واحد آموزشي خبر داد. حسين قرباني‌زاده در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه دانشگاه از مهر ماه سال آينده در اين رشته‌ها دانشجو مي‌پذيرد، در خصوص نحوه انتخاب‌ واحد، گفت: دانشجويان بايد بر اساس سال ورودي نسبت به انتخاب ‌واحد اقدام كنند. وي با بيان اينكه حذف و اضافه نيمسال دوم سال تحصيلي هفته آينده انجام مي‌شود، ادامه ‌داد: كلاس‌ها از 23 بهمن‌ ماه در دانشگاه داير است. قرباني‌زاده با اشاره به آغاز امتحانات پاياني نيمسال دوم تحصيلي از هفته پاياني خرداد ماه تا نيمه نخست تيرماه سال آينده، اظهار كرد: دانشگاه در رشته‌هاي مقطع كارداني و بعضي از رشته‌هاي مقطع كارشناسي دانشجوي بدون كنكور مي‌پذيرد، بنابراين داوطلبان براي انجام ثبت‌نام مي‌توانند به دانشگاه مراجعه كنند.

مديركل نظارت و ارزيابي آموزش عالي خبر داد؛

اجراي طرح اصلاح هرم پذيرش دانشجو در كشور

گروه آزمون و سنجش: مديركل نظارت و ارزيابي آموزش عالي در وزارت علوم با اعلام اينكه برخي رشته ها در استانها حذف مي شوند، گفت: اين باور اشتباهي در آموزش عالي است كه اگر رشته اي تاسيس شد بايد تا ابدالدهر در آن دانشجو پذيرش و دانش آموخته كرد. رضا عامري در گفتگو با مهر اضافه كرد: گزارش طرح آمايش آموزش عالي تدوين شده است و نظر وزير علوم اين بود كه طرح مذكور تبديل به سندي شود كه در هيأت دولت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي قابل ارائه باشد. در حال حاضر گروهي با نام "كميته تدوين سند" تشكيل شده كه در حال تدوين نهايي اين سند است.وي با بيان اينكه تا پايان سال جاري پيش نويس سند به وزير علوم ارائه مي‌شود، ادامه داد: تاكنون 60 درصد كار به صورت فشرده پيش رفته است. مدير كل نظارت و ارزيابي آموزش عالي گفت: در آمايش آموزش عالي سهم دانشجويان در گروههاي آموزشي علوم انساني، فني مهندسي، علوم پايه، هنر، كشاورزي و دامپزشكي مناسب سازي و اصلاح شده است.عامري در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينكه تناسب مطرح شده بايد در سطح استانها هم به وجود آيد، اضافه كرد: متاسفانه در بخش استانها، نسبت تعداد دانشجو در گروه هاي آموزشي متناسب و متوازن نيست. به عنوان مثال در يك استان 60 درصد دانشجويان در رشته علوم انساني تحصيل مي كنند در صورتيكه اولويتهاي آن استان اصلاً علوم انساني نيست. اين مقام مسئول در وزارت علوم اعلام كرد: اصلاح هرم دانشجويي در استانها در حال انجام است و به عنوان مثال اگر سهم رشته اي در علوم انساني در يك استان 60 درصد است و به آن كمتر نياز است، به 35 درصد كاهش مي يابد. از اين رو برخي رشته ها بايد در آن استانها تعطيل شوند به عبارت ديگر هيچ رشته علوم انساني در آن استانها توسعه نمي يابد و رشته هاي موجود را هم بايد به سمت كاهش ظرفيت پيش برد.

وي يادآوري كرد: در نظام آموزش عالي ايران اين باور وجود دارد كه اگر رشته اي راه اندازي شد بايد براي هميشه دانشجو در آن رشته پذيرش شود. در حاليكه در نظام هاي آموزش عالي دنيا وقتي پذيرش در رشته اي به اشباع رسيد آن رشته را تعطيل مي كنند و رشته هاي ديگر جايگزين مي شود. عامري با بيان اينكه تعطيلي رشته ها فقط مختص علوم انساني نيست، اظهار داشت: هدف اين است كه رشته هاي تازه تاسيس مورد نياز استانها و جامعه با مزيتهاي نسبي آن استانها تناسب داشته باشند به عنوان مثال اگر رشته هاي گاز و نفت مورد نياز استاني باشد بايد راه اندازي شود ولي بدان معنا نيست كه بايد ساير رشته ها تعطيل شوند.وي گفت: در تقسيم بندي وزارت علوم و يونسكو برخي رشته ها حالت عمومي دارند و بنابراين حداقلهايي از رشته ها بايد در استانها وجود داشته باشند اما اولويت بعضي رشته ها در برخي استانها بيشتر يا كمتر است. به گفته مدير كل نظارت و ارزيابي آموزش عالي در وزارت علوم، هدف آمايش آموزش عالي اين است كه امكانات و توسعه آموزش عالي طوري تخصيص داده شود كه با مزيتهاي سرزميني تناسب داشته باشد.

دانشگاه فردوسي در دوره دكتري تربيت بدني دانشجوي بدون آزمون مي‌پذيرد

گروه آزمون و سنجش: دانشگاه فردوسي مشهد در دوره دكتري رشته تربيت بدني بدون آزمون از ميان دانشجويان ممتاز، دانشجو مي‌پذيرد. به گزارش ايسنا، دانشگاه فردوسي مشهد جهت ادامه تحصيل متقاضيان ورود به دوره دكتري رشته تربيت بدني بدون آزمون و با استناد به آيين‌نامه ويژه دانشجويان ممتاز و استعدادهاي درخشان از طريق بررسي و ارزيابي سوابق علمي و پژوهشي واجدين شرايط به صورت مازاد و با رعايت كامل شرايط عنوان شده براي نيمسال دوم تحصيلي 91–90 دانشجو مي‌پذيرد. متقاضي بايد داراي مدرك كارشناسي ارشد يا بالاتر در رشته تربيت بدني از يكي از دانشگاه‌هاي معتبر و مورد تاييد وزارت علوم باشد، همچنين متقاضي بايد داراي حداقل دو مقاله چاپ شده در مجلات علمي پژوهشي نمايه شده معتبر داخلي يا خارجي باشد. البته چنانچه تنها يكي از مقالات متقاضي به چاپ رسيده باشد درخواست وي در صورتي قابل بررسي است كه مقاله ديگر وي پذيرش شده قطعي براي چاپ باشد. متقاضي بايد دوره كارشناسي ارشد را حداكثر طي شش نيمسال با ميانگين كل نمرات حداقل 17 ( بدون احتساب نمره پايان نامه) گذرانده و پايان‌نامه را با درجه عالي به اتمام رسانده باشد، همچنين زمان ورود به دوره كارشناسي ارشد متقاضي بايد حداقل نيمسال اول تحصيلي 86-87 باشد. شايان به ذكر است، داوطلبان مي‌توانند براي اطلاعات بيشتر به دانشگاه فردوسي مشهد به نشاني http://news.um.ac.ir/news-5154.html مراجعه كنند.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن