تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821324381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهره‌برداري از 27 پروژه بهسازي روستايي در همدان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بهره‌برداري از 27 پروژه بهسازي روستايي در همدان
مديركل بنياد مسكن استان همدان گفت: در دهه فجر امسال در استان همدان، 27 پروژه بهسازي روستايي به بهره‌برداري رسيد.


به گزارش سرويس استانهاي باشگاه خبرنگاران، حسن ظفري در جمع خبرنگاران با بيان اينكه امر بهسازي مسكن روستايي از سال 84 بر اساس تأكيدات مقام معظم رهبري مورد توجه قرار گرفته است، اظهار كرد: بر اساس اين امر بهسازي سالانه 200 هزار واحد مسكوني روستايي در كشور در دستور كار قرار گرفت كه بر اين مبنا سهميه استان همدان 81 هزار و 43 فقره است.

وي ادامه داد: اعتبار اختصاص داده شده به 81 هزار و 43 فقره واحد مسكوني سهميه استان همدان 6 هزار و 200 ميليارد ريال تعريف شده است كه از اين ميزان، 68 هزار متقاضي موفق به عقد قرارداد با سيستم بانكي شده‌اند كه از اين تعداد بالغ بر 57 هزار واحد مسكوني موفق به اخذ پايان كار شده‌اند.

مديركل بنياد مسكن استان همدان ابراز كرد: از سهميه مسكن روستايي كه در طي چند سال به استان همدان اختصاص يافته بيش از 76 درصد منجر به عقد بانكي و بيش از 70 درصد بانكي و بيش از 70 درصد تسهيلات بانكي در قالب پايان كار مورد استفاده مردم روستايي استان قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه در استان 57 هزار واحد مسكوني روستايي موفق به اخذ پايان كار شده‌اند و به بهره‌برداري رسيده است، عنوان كرد: بحث فعاليتي كه در در حوزه عمران روستايي اتفاق مي‌افتد تهيه طرح‌هاي هادي است كه شروع آن با عنوان طرح روانبخشي در سال 62 در همدان كليد خورد كه بر اساس تجربيات خوب همدان در اين زمينه، همدان پايلوت اين طرح در كشور شده است.

ظفري با بيان اينكه 127 روستاي زير 20 خانوار استان همدان فاقد طرح هادي هستند، افزود: استان همدان پيشتاز تهيه طرح‌هاي هادي براي روستاهاي بالاي 20 خانوار است كه بر اين مبنا 948 روستا داراي طرح هادي روستايي شده‌اند.

وي با بيان اينكه روستاهاي فاقد طرح هادي استان همدان نيز طرح تعيين محدوده دارند، گفت: بر اين اساس در استان همدان هيچ روستايي وجود ندارد كه تعيين تكليف نشده باشد و بر اين مبنا صد در صد روستاهاي استان، داراي نظام و برنامه مشخص شده‌اند.

مديركل بنياد مسكن استان همدان با بيان اينكه يكي از پروژه‌هاي طرح‌هاي هادي روستاها تخريب و بازسازي است، خاطرنشان كرد: در اين زمينه عمليات اجرايي فاز نخست 401 روستا در سطح استان آغاز شده است كه از اين تعداد بالغ بر 214 روستا عمليات اجرايي فاز نخست خود را به اتمام رسانده‌اند و 174 روستا به عنوان روستاهاي نيمه تمام بنياد مسكن قرار دارد.

وي با بيان اينكه تاكنون 13 نقطه روستايي تبديل به شهر شده است، گفت: عمليات اجرايي فاز نخست 42 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار استان همدان نيز شروع شده كه از اين ميزان، 23 درصد به اتمام رسيده و 18 درصد نيز به عنوان پروژه‌هاي نيمه تمام در دستور كار قرار دارد.

ظفري با اشاره به امر صدور سند مالكيت واحدهاي روستايي، تصريح كرد: اين بحث در سطح روستاهاي استان همدان ساختار شگرفي در فرآيند مراودات و ارتباطات اجتماعي، اقتصادي و اداري جامعه روستايي دارد و با هدف تثبيت مالكيت روستاييان مورد توجه قرار گرفته و موجب بالا رفتن نرخ اميد آنها و ماندگاري‌شان در روستاها شده است.

وي اظهار كرد: در برنامه دوم توسعه در راستاي امر صدور سند مالكيت واحدهاي روستايي، تعداد 150 روستا از 948 روستاي بالاي 20 خانوار استان داراي سند ثبتي شده‌اند و 28 هزار و 204 جلد سند مالكيت نيز صادر شده است.

مديركل بنياد مسكن استان همدان افزود: برنامه چهارم توسعه بيش از 523 روستا داراي نقشه ثبتي شده‌اند و 123 هزار و 395 جلد سند مالكيت تا كنون براي 723 روستاي استان صادر شده است كه تنها 24 درصد آن طي برنامه سوم و 76 درصد نيز در برنامه چهارم محقق شده است.

به گفته وي، در دهه فجر سال جاري 27 پروژه بهسازي روستايي استان با اعتباري بالغ بر 64 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است كه از اين تعداد بيش از 8 هزار و 739 خانوار خانوار از اين مهم بهره‌مند شده‌اند كه در اين زمينه ميزان اعتبارات ابلاغ شده تا كنون بيش از 160 ميليارد ريال است كه اميدواريم در اسفند سال جاري افزايش يابد.

ظفري با اشاره به مسكن مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر خاطرنشان كرد: طي سال‌هاي 89 و 90 در استان همدان بالغ بر 5 هزار و 607 فقره بوده كه تا كنون در بيش از 5 هزار و 907 فقره ، متقاضيان موفق به عقد قرارداد با سيستم بانكي شده‌اند كه ميزان تحقق برنامه 105 درصد است.

وي عنوان كرد: ميزان تسهيلات اختصاص يافته به مسكن مهر استان بيش از 128 ميليارد تومان با سيستم بانكي عقد قرارداد صورت گرفته و براي ساخت 2 هزار و 805 واحد با احتساب آورده متقاضيان بالغ بر 841 ميليارد ريال هزينه شده است.

مديركل بنياد مسكن استان همدان در پايان با بيان اينكه در استان همدان تعداد پروانه‌هاي صادر شده بالغ بر 7 هزار و 425 واحد است، عنوان كرد: بيش از 94 هزار و.احد مسكوني فرسوده روستايي در استان همدان شناسايي شده است به 81 هزار مورد از اين تعداد تسهيلات ابلاغ شده و 13 هزار مورد نيز باقي مانده است كه اميدواريم طي سنوات آتي به استان ابلاغ شود./ر

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن