تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815499277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه هاپكينز:رژيم صهيونيستي عامل اصلي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استاد دانشگاه هاپكينز:رژيم صهيونيستي عامل اصلي ترور دانشمندان هسته‌اي ايران
استاد روابط بين الملل در دانشگاه هاپكينز در واشنگتن تصريح كرد بيشتر محافل سياسي در واشنگتن معتقدند رژيم صهيونيستي در ترور دانشمندان هسته اي ايران دست دارد.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛دانيل سرور درگفتگو با شبكه تلويزيوني العالم درباره اقدامات آمريكا عليه ايران گفت، هيچ شواهدي وجود ندارد كه آمريكا در ترور دانشمندان هسته اي ايران دست داشته باشد. برنامه هسته اي ايران صلح آميز نيست و تهران براي ساخت سلاح هسته اي تلاش مي كند، به همين علت آمريكا به دنبال بازدارندگي در برابر ايران است. باراك اوباما به استفاده از شيوه ديپلماتيك و نرم در برابر ايران از جمله اعمال تحريم ها بر اين كشور ادامه مي دهد تا مانع از آن شود كه تهران به سلاح هسته اي دست پيدا كند.

وي افزود، ايران به تعهدات هسته ايش در برابر آژانس بين المللي انرژي اتمي عمل نكرده و آمريكا و اروپا را قانع نكرده است كه برنامه هسته ايش صلح آميز است. اسرائيل و آمريكا دو شريك راهبردي هستند، اما در همه سطوح تاكتيكي با يكديگر همكاري نمي كنند. آمريكا روشن كرده است كه از ترور دانشمندان هسته اي ايران راضي نيست و پيامدهاي اين ترور را منفي دانست. من نمي دانم چه كسي در پشت پرده اين ترورها قرار دارد. من فكر نمي كنم كه ايران هم بداند كه چه كسي در اين ترورها دست دارد. اگر ايران مي دانست كه چه طرفي در اين ترورها دست دارد، به اين ترورها پايان مي داد.

وي اضافه كرد، به نظر من گزافه گويي است كه بگوييم سازمان اطلاعات آمريكا در ترور دانشمندان هسته اي ايران دست دارد. شما در منطقه خاورميانه توهماتي در مورد اقدامات آمريكا و اسرائيل داريد.

وي افزود طرفهاي بسياري در آمريكا معتقدند اسرائيل مسئول ترور دانشمندان هسته اي ايران است و اين مسئله به معناي آن است كه آمريكايي ها نقشي در اين ترورها ندارند. گزافه گويي است كه بگوييم آمريكا و اسرائيل در همه اقدامات خود با يكديگر هماهنگي مي كنند. همه نشانه ها حاكي از نظامي بودن برنامه هسته اي ايران است و جامعه جهاني اين وضع را تحمل نخواهد كرد.

وي گفت، آمريكا هيچ منافعي در جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري هسته اي ندارد، بلكه مصلحت آمريكا در آن است كه مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته اي شود. آمريكاييها و اروپاييها اين هدف را دنبال مي كنند. هيچ ترديدي در غرب وجود ندارد كه هدف ايران از پيگيري برنامه هسته اي، ساخت سلاح هسته اي است. اگر ايران به اين روند ادامه دهد، روابطش بيش از پيش با غرب تيره خواهد شد.

وي افزود: اسرائيل و آمريكا زرادخانه هاي هسته اي در اختيار دارند. آمريكا تعامل با ايران با شيوه هاي غيرنظامي را ترجيح مي دهد. زيرا هر جنگي عليه ايران باعث خواهد شد كه اين كشور برنامه هسته اي خود را با سرعت بيشتري پيگيري كند. اما در هفته هاي آينده ممكن است ايران پاي ميز مذاكره بنشيند./ا

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن