تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820907736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسين كنعاني مقدم در گفتگو با فرارومجلس آينده اكثريت و اقليت نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فرارو: حسين كنعاني مقدم در گفتگو با فرارومجلس آينده اكثريت و اقليت نخواهد داشت
فرارو-يك فعال سياسي اصولگرا مي‌گويد: «چيزي كه ممكن است اتفاق بيفتد اين است كه ليست‌هاي متعدد افراد خود را وارد مجلس كنند و ما فراكسيون اكثريت و اقليت در مجلس نداشته باشيم، اين همان پيش‌بيني است كه من داشتم و معتقدم بودم كه مجلس آينده اكثريت و اقليت نخواهد داشت.»

حسين كنعاني مقدم در گفتگو با خبرنگار فرارودر پاسخ به اين پرسش كه آيا آرايش نيروهاي سياسي اصولگرايان در حال تغيير است، گفت: «از همان ابتدا پيش‌بيني مي‌شد كه تغييراتي در آرايش نيروهاي سياسي اصولگرايان به وجود بيايد. اصولگرايان در اصولي كه همان فرمان هشت ماده‌اي مقام معظم رهبري و در واقع منشور جامعتين است از نظر تئوري اشتراك و وحدت دارند و من نديده‌ام هيچكدام از اصولگرايان بر خلاف اين اصول سخني گفته باشند.»

كنعاني افزود: «اصولگرايان در تاكتيك انتخاباتي روش‌هاي مختلفي دارند و متاسفانه ساز و كاري جبهه متحد در نظر گرفته بود تا ليست واحدي داده شود، موفق نشد و در عين حال با عدم حضور مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات رقابت در فضاي اصولگرايي به جريان افتاد. البته با تاكيد بر اينكه طبق فرموده مقام معظم رهبري انتخابات پيش رو بايد يك انتخابات سالم و رقابتي باشد.»

اين فعال سياسي اصولگرا تصريح كرد: «الان پيش‌بيني مي‌شود كه ليست‌هاي اصولگراي متفاوتي تنظيم شود و جبهه متحد، ايستادگي، بيداري، پايداري و منتقدان دولت وارد عمل شوند. اما اكنون بايد سعي كرد كه مشتركات ليست‌ها بيشتر شود و فصل تفاوت‌شان مشخص شود. بايد معلوم شود كه اين ليست‌ها چرا با هم متفاوت‌اند، آيا اين تفاوت ماهوي است و يا تنها به ملاك متفاوت انتخاب كانديداها برمي‌گردد و اساسي نيست.»

كنعاني مقدم با بيان اينكه تعدد ليست‌ها هم فرصت است و هم تهديد، گفت: «فرصت‌هاي تعدد ليست‌ها عبارتند از مشاركت بيشتر، ايجاد شور و شوق مضاعف و مطرح شدن افراد بيشتر و بالا بردن سطح رقابت. اما از سوي ديگر اين مساله باعث شكسته شدن آرا مي‌شود و تحقق آن تصوري بود كه افراد با راي بالايي وارد مجلس بشوند را دشوار كرده و در بسياري از حوزه‌ها انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود.»

وي ادامه داد: «ممكن است از اين فضا جريان انحرافي و يا اصلاح‌طلبان كه به صورت چراغ خاموش حضور دارند استفاده كنند و نامزدهاي خود را با مشكلات كمتري وارد مجلس نمايند. فعلا شرايط طوري است كه همه پذيرفته‌اند كه با ليست‌هاي متعدد و با مشاركت بيشتري در انتخابات شركت كنند.»

اين فعال اصولگرا در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به اينكه اصولگرايان نتوانستند به عنوان يك نيروي واحد وارد انتخابات مجلس شوند، آيا اين رقابت در اين جناح در مورد تعيين رييس مجلس و رييس جمهور ادامه خواهد داشت، گفت: «جريان اصولگرايي حزب نيست. يك جريان فكري و سياسي است و گفتمان انقلاب و اسلام را دنبال مي‌كند و نمي‌توان گفت در آن انشقاقي رخ داده است. هر جبهه سياسي سعي مي‌كند براي خدمت قدرت را به كار بگيرند تا بتوانند خدمت بيشتري انجام دهند و اين جمع آراست كه در قانون‌گذاري مجلس تعيين كننده مي‌باشد.»

وي ادامه داد: «چيزي كه ممكن است اتفاق بيفتد اين است كه ليست‌هاي متعدد افراد خود را وارد مجلس كنند و ما فراكسيون اكثريت و اقليت در مجلس نداشته باشيم، اين همان پيش‌بيني است كه من داشتم و معتقدم بودم كه مجلس آينده اكثريت و اقليت نخواهد داشت.»

كنعاني افزود: «ممكن است پنج و يا شش فراكسيون در مجلس تشكيل شود و اين فراكسيون‌ها در تعامل با همديگر راي بدهند و يا اينكه به صورت جزيره‌اي و متفاوت عمل كنند. در هر صورت تعامل فراكسيون‌ها در مجلس نهم مي‌تواند هم تعيين‌كننده رييس مجلس و هم پيش‌نيازي براي تعين رياست جمهوري آينده باشد.»

وي ادامه داد: «جريان‌هايي كه بتوانند يك ائتلاف سايسي بين فراكسيون‌ها ايجاد كنند، در انتخابات رييس مجلس، هيئت رييسه و رياست جمهور تعيين‌كننده خواهند بود.»

اين فعال سياسي اصولگرا در پاسخ به اين پرسش كه آيا ريزش در جريان اصولگرا ادامه خواهد داشت، گفت: «قرار بود اين ساز و كاري كه جبهه متحد براي انتخابات طراحي كرده است به يك ليست برسد. آيت الله مهدوي كني اكنون با تعدد ليست‌ها مشكلي ندارند و رقابت سالم را مناست مي‌دانند.»

وي ادامه داد: «ممكن است ليست‌ها اشتراكات زيادي داشته باشند. افرادي كه در تهران به عنوان نماينده انتخاب شوند جريان غالب را در آينده مجلس خواهند بود. اگر اكثريت از ليست جبهه متحد باشند نشان‌دهنده آن خواهد بود كه جبهه متحد از محبوبيت بيشتري برخوردار بوده است و اگر اكثريت از ليست واحدي نباشد بدان معنا خواهد بود كه اصولگرايان با نگاه‌هاي مختلفي توانسته‌اند به مجلس ورود پيدا كنند.»

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرارو]
[مشاهده در: www.fararu.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن