تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816621884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقا ميري:ترور دانشمندان هسته اي ايران خللي در پيشرفت كشور ايجاد نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آقا ميري:ترور دانشمندان هسته اي ايران خللي در پيشرفت كشور ايجاد نمي كند
ترور دانشمندان هسته اي ايران خللي در پيشرفت كشور ايجاد نمي كند
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت: ترور دانشمندان هسته اي ايران هيچ خللي در پيشرفت كشور ايجاد نمي كند و اين امر نشان دهنده استيصال و درماندگي دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا آقاميري شامگاه سه شنبه در همايش شهداي علم و فناوري كه در سالن صباي مشهد برگزار شد اظهار كرد: دشمن هيچ چاره اي ندارد جز اينكه تسليم قدرت علمي ايران شود.

ترور دانشمندان ملت ايران را براي رسيدن به اهداف كشور مصمم مي كند

وي با اشاره به شهيد شهرياري نيز گفت: اين شهيد علم هسته اي را مانند مومي در دستش داشت و در زمينه هاي مختلف اين علم مانند راكتور، شبيه سازي، كاربرد پرتوها و غيره از تجارب بسيار ارزنده اي برخوردار بود.

وي تاكيد كرد: جايگزين كردن كساني به جاي اين شهيدان بسيار دشوار است و بايد سي سال بگذرد تا دوباره كسي مانند آنها متولد شود اما ترور اين شهيدان نه تنها بر روي ملت تاثير منفي نمي گذارد بلكه آنها را در مسير رشد و پيشرفت و براي رسيدن به اهداف كشور مصمم مي كند.

آقا ميري يادآور شد: دشمنان نمي دانند كه با ترور دانشمندان، جوانان اين مرز و بوم اميدوارتر مي شوند و در مسير علمي محكم تر گام بر مي دارند.

وي با توضيح تاريخ پايه گذاري فناوري هسته اي در ايران افزود: در سال 53 قرار بود غربي ها براي ايران راكتور هسته اي بسازند تا ما نيز در كنار اسرائيل صاحب سلاح هسته اي شويم اما به محض پيروزي انقلاب، دولت وقت با همكاري غرب گفت، ايران نفت و گاز دارد پس نيازي به ساخت انرژي هسته اي نيست.

ضربه دولت وقت در زمينه توقف انرژي هسته اي سنگين بود

آقاميري افزود: اقدام دولت موقت در زمينه انرژي هسته اي ضربه اي سنگين را به كشور وارد كرد اما سال 65 دوباره اين احساس بوجود آمد كه بايد به سمت انرژي هسته اي گام برداشت كه در اين راستا معاونتي شكل گرفت و كار آغاز و راكتور بوشهر بازسازي شد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهورادامه داد: اما انجام عمليات جدي براي دستيابي به انرژي هسته اي از سال 73 در كشور آغاز شد و از آن زمان دشمنان و غربي ها از اين اقدام احساس خطر كرده و با برنامه ريزي عليه اين فعاليت ها مقابله كردند.

وي با بيان اينكه اتحاديه اروپا از سال 74 ايران، عراق، كره شمالي و ليبي را از آموزشهاي هسته اي محدود كرد گفت: قطع ارتباطات كشورمان با خارجي ها در اين زمينه از سال 74 تا حدي شكل گرفت و همكاري ها در زمينه علمي كمرنگ شد و بتدريج تحريم هاي نانوشته عليه كشور آغاز و گسترده شد.

آقاميري گفت: آموزشهاي هسته اي ايران در سالهاي گذشته تنها در دانشگاه صنعتي شريف و امير كبير انجام مي شد ولي با تلاش مسئولان اين امر در سالهاي اخير در دانشگاه هاي ديگر نيز توسعه يافته است.

وي بيان كرد: بعد از آنكه در سال 84 به دستور مقام معظم رهبري پلمپ تاسيسات هسته اي كشورمان شكسته شد موج جديدي از تلاش براي توسعه فناوري صلح آميز هسته اي افزايش يافت و فرآيند غني سازي هسته اي آغاز شد.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با اشاره به جنگ عليه ايران گفت: هنگامي كه دشمن ديد ايران مسير تعالي و پيشرفت را مي پيمايد و در مسير دست يابي به انرژي هسته اي گام بر مي دارد به مدت 5 سال به تهديد جنگ نظامي روي آورد و فشارهاي سياسي را بر ايران تحميل كرد كه موفق نبود.

ايران در زمينه انرژي هسته اي روي پاي خويش ايستاده است

وي افزود: ندادن ويزا و چاپ مقالات در مطبوعات از جمله اقداماتي بود كه توسط كشورهاي غربي براي فشار و تسليم ايران در زمينه انرژي هسته اي و پيشرفت در راه علم صورت گرفته است.

وي تاكيد كرد: با همه مشكلات و تحريم هايي كه غرب بر عليه ايران تحميل كرده اما اين كشور در زمينه آغاز فرآيند هسته اي، غني سازي و تكميل چرخه سوخت به جايگاه خوبي در جهان دست يافته است.

آقاميري با اشاره به كشورهايي كه انرژي هسته اي را دارا هستند گفت: پاكستان، هند و اسرائيل همه با اتكا به غرب توانسته اند به اين انرزي دست يابند اما ايران در اين زمينه روي پاي خود ايستاده است.

ايران در زمينه علم نانو در منطقه رتبه اول را دارد

معاون علمي و فناوري رئيس جمهوربا بيان اينكه دوسال پيش چرخه سوخت هسته اي ايران تكميل شد اظهار كرد: درست در همان زمان دشمنان به ترور دكتر علي محمدي اقدام كردند تا وحشت را در دل ملت و كشور ايجاد كنند.

وي افزود: در بحث علم نانو ايران در منطقه رتبه اول را دارد و در جهان رتبه دوازدهم و در علم تكنولوژي هجدهم جهان است كه اين امر نشان مي دهد تهديدات و تحريم هاي دشمنان، نتوانسته ايران را مغلوب كند.

گفتني است، در پايان اين مراسم از نرم افزار مشق خون حاوي زندگي نامه، خاطرات، عكس، فيلم، نماهنگ، نمايشگاه و پوستر شهداي عرصه فناوري صلح آميز هسته اي كشورمان و همچنين كتاب مجموعه خاطرات شهيد شهرياري رونمايي شد.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن