تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليگ قهرمانان آسيا/گزارش آماري مهر از عملكرد ايراني‌ها/ اشتباهات تاريخي و طلسم قهرماني!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ليگ قهرمانان آسيا/گزارش آماري مهر از عملكرد ايراني‌ها/ اشتباهات تاريخي و طلسم قهرماني!
گزارش آماري مهر از عملكرد ايراني‌ها/ اشتباهات تاريخي و طلسم قهرماني!
گروه ورزشي - خبرگزاري مهر: دهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در حالي با نبرد حذفي ايراني‌ها در آسيا آغاز مي‌شود كه 9 نماينده باشگاه‌هاي ايران در اين جام تاكنون تنها دو عنوان نايب قهرماني را بدست آورده‌اند و در حسرت قهرماني مانده‌اند!

به گزارش خبرنگار مهر، دوره جديد مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در حالي از روز جمعه با برگزاري ديدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي‌شود كه در دوره‌هاي گذشته اين مسابقات كسب دو عنوان نايب قهرماني توسط سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان مهمترين افتخارات فوتبال ايران در مهمترين تورنمنت باشگاهي در قاره كهن است.

البته در اين بين تيم سپاهان با كسب عنوان نايب قهرماني در سال 2007 و با توجه به اينكه اوراواردز ژاپن قهرمان آن جام ميزبان مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان بود، توانست به عنوان نخستين و تنها تيم ايراني جواز حضور در اين رقابت‌هاي معتبر را بدست آورد.

در 9 دوره گذشته، سپاهان 7 مرتبه، استقلال 5 مرتبه، ذوب‌آهن و پرسپوليس 3 مرتبه، صبا با دو نام صباباتري و صباي قم 2 مرتبه و تيم‌هاي پاس تهران، فولادخوزستان، سايپا كرج و مس كرمان هر كدام يك مرتبه در اين جام شركت كرده‌اند اما افتخار چنداني بدست نياوردند.

برتري 6 بر صفر تيم فولاد خوزستان برابر القادسيه كويت در چهارمين دوره اين جام، جذاب‌ترين پيروزي نمايندگان ايران در اين جام بود. شكست 5 بر يك سايپا برابر بنيادكار در ازبكستان در مرحله يك‌چهارم نهايي ششمين دوره و باخت 5 بر يك پرسپوليس برابر الغرافه در دوحه در مرحله گروهي هفتمين دوره اين جام، بدترين شكست‌هاي تيم‌هاي باشگاهي كشورمان در مسابقات مهم باشگاهي در آسيا بود.

علاوه بر موفق نبودن تيم‌هاي باشگاهي ايران در ليگ قهرمانان آسيا، دو اشتباه تاريخي كه توسط مسئولان تيم‌هاي استقلال و سپاهان در اين جام انجام شد، تلخي‌هاي اين ناكامي‌ها را افزايش داد. استقلال در پنجمين دوره، فهرست نفراتش را ديرتر از زمان مقرر به AFC فرستاد تا به راحتي از گردونه مسابقات اخراج شود و سپاهان هم به دليل استفاده از بازيكن دو اخطاره در مرحله يك‌چهارم نهايي اين جام، با توجه به پيروزي در دو ديدار رفت و برگشت برابر السد قطر، از حضور در مرحله نيمه‌نهايي محروم شد.

همچنين بايد به اين موضوع توجه كرد ديدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا دومين نبرد ايراني‌ها در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا است. نخستين نبرد ايراني‌ها در آسيا به بازي حذفي مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا باز مي‌گردد كه در آن ديدار ذوب‌آهن در اصفهان با يك گل مس را شكست داد و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد.

در زير نگاهي گذرا به نتايج تيم‌هاي باشگاهي ايران در 9 دوره گذشته مسابقات ليگ قهرمانان آسيا داشته‌ايم:
سپاهان اصفهان:
دومين دوره: قهرمان ليگ ايران در گروه D مرحله مقدماتي قرار داشت. اين تيم در گام نخست با 4 گل نفتچي ازبكستان را در هم كوبيد و در بازي دوم برابر العربي كويت به تساوي 2 بر 2 رسيد. پيروزي 3 بر 2 برابر الاتحاد عربستان در بازي سوم زردپوشان اصفهاني را صدرنشين دور نخست اين گروه كرد. سپاهان در دور دوم با نتيجه 3 بر يك از سد نفتچي ازبكستان عبور كرد اما شكست عجيب 4 بر صفر مقابل الاتحاد در عربستان شانس اين تيم را براي صعود كاهش داد. گرچه شاگردان فرهاد كاظمي در بازي پاياني با نتيجه 3 بر يك العربي را شكست دادند و به همراه الاتحاد 13 امتيازي شدند ولي نماينده عربستان به خاطر كسب نتيجه بهتر در بازي‌هاي رودرو برابر سپاهان به مرحله بعد صعود كرد و نماينده اصفهان حذف شد.

سومين دوره: قهرمان جام حذفي ايران در گروه B اين مسابقات قرار گرفت. سپاهان اين جام را با دو تساوي متوالي يك بر يك برابر الشباب در عربستان و العين امارات در اصفهان آغاز كرد اما با دو پيروزي 3 بر يك در سوريه و 2 بر صفر در اصفهان برابر الوحده سوريه و برتري يك بر صفر مقابل الشباب عربستان شانس صعودش به مرحله بعدي را افزايش داد اما شكست 3 بر 2 در بازي آخر برابر العين در امارات، بار ديگر مانع از صعود سپاهان به مرحله بعد شد، تيمي كه پيش از اين بازي صدرنشين گروه بود.

پنجمين دوره: سپاهان قهرمان جام حذفي در گروه D مرحله مقدماتي ابتدا با نتيجه 2 بر يك الاتحاد سوريه را شكست داد. پيروزي يك بر صفر در زمين الشباب عربستان، سپاهاني‌ها را براي صعود اميدوار كرد اما شكست 3 بر 2 برابر العين در امارات و تساوي يك بر يك مقابل اين تيم، سپاهان را در خطر حذف قرار داد. اين تيم اما با برتري 5 بر صفر برابر الاتحاد در سوريه و يك بر صفر مقابل الشباب عربستان در اصفهان جواز حضور در مرحله بعدي اين جام را بدست آورد.
در مرحله يك چهارم نهايي سپاهان در دو بازي رفت و برگشت برابر كاوازاكي فرونتال ژاپن به تساوي بدون گل رضايت داد اما در ضربات پنالتي با نتيجه 5 بر 4 حريفش را شكست داد تا به جمع 4 تيم برتر آسيا صعود كند. برتري 3 بر يك در دو بازي رفت و برگشت برابر الوحده امارات سپاهان را به عنوان نخستين تيم ايراني به فينال ليگ قهرمانان آسيا و جام باشگاه‌هاي جهان رساند. البته اين تيم در بازي نهايي ابتدا در اصفهان برابر اوراواردز ژاپن به تساوي يك بر يك رسيد اما در بازي برگشت با نتيجه 2 بر صفر شكست خورد تا به مقام نايب قهرماني اين مسابقات بسنده كند.

ششمين دوره: قهرمان جام حذفي ايران، در گروه A ششمين دوره ليگ قهرمانان آسيا براي دفاع از عنوان نايب قهرماني آسيا به ميدان رفت اما در دو بازي متوالي برابر الاتحاد سوريه در اصفهان و كوروچي در ازبكستان با نتايج مشابه 2 بر صفر شكست خورد. دو پيروزي 2 بر يك و يك بر صفر برابر الاتحاد عربستان اين تيم را از بحران خارج كرد اما شكست دوباره 2 بر يك برابر الاتحاد سوريه زمينه‌ساز حذف زودهنگام اين تيم شد. در بازي آخر كه تشريفاتي بود، سپاهان برابر كوروچي به تساوي يك بر يك رضايت داد تا در نهايت در رده سوم گروه قرار بگيرد.

هفتمين دوره: سپاهان نايب قهرمان ليگ، مسابقات را با پيروزي 2 بر صفر برابر الشباب امارات در گروه D آغاز كرد اما شكست 2 بر يك برابر الاتفاق عربستان و تساوي 2 بر 2 برابر بنيادكار ازبكستان، براي هواداران اين تيم اصلا رضايت بخش نبود. آنها مرحله برگشت مسابقات را هم با شكست يك بر صفر برابر بنيادكار در ازبكستان آغاز كردند و با باخت 2 بر يك در امارات برابر الشباب، شانس صعود به مرحله بعدي را از دست دادند. اين تيم در بازي آخر با 3 گل از سد الاتفاق عربستان گذشت اما در نهايت در رده سوم گروه قرار گرفت و از گردونه مسابقات كنار رفت.

هشتمين دوره: سپاهان كه به لطف قهرماني ذوب‌آهن در جام حذفي، جواز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورده بود، در مرحله گروهي باز هم توفيقي نداشت. آنها در گروه C ابتدا برابر الشباب در عربستان به تساوي يك بر يك رسيدند و در بازي دوم برابر العين امارات به تساوي بدون گل دست يافتند. دو پيروزي 2 بر يك برابر پاختاكور در ازبكستان و 2 بر صفر مقابل اين تيم در اصفهان، شاگردان قلعه‌نويي را به صعود اميدوار كرد. آنها در بازي پنجم با يك گل الشباب عربستان را از پيش رو برداشتند و در حاليكه روز آخر براي صعود تنها به يك تساوي نياز داشتند، در يك بازي پرانتقاد با 2 گل مغلوب العين امارات شدند تا پس از تيم‌هاي الشباب عربستان و پاختاكور ازبكستان در رده سوم گروه قرار گرفته و وداع تلخي با اين جام داشته باشند.

نهمين دوره: شاگردان امير قلعه‌نويي قهرمان ليگ برتر مسابقات‌شان در گروه A را با پيروزي 2 بر يك در زمين الهلال عربستان آغاز كردند. آنها در بازي دوم با نتيجه 5 بر يك الجزيره امارات را شكست دادند و در بازي سوم با دو گل از سد الغرافه قطر عبور كردند تا خيالشان را از بابت صعود به مرحله بعدي راحت كنند، گرچه آنها در بازي چهارم برابر الغرافه در قطر با نتيجه يك بر صفر شكست خوردند اما تساوي يك بر يك برابر الهلال در اصفهان، سپاهان را پس از چهار سال به مرحله حذفي اين جام رساند. آنها در بازي آخر با نتيجه 4 بر يك الجزيره را در امارات شكست داده تا به صدرنشين راهي مرحله بعدي شوند.

در مرحله يك‌هشتم نهايي، سپاهان در بازي حذفي با نتيجه 3 بر يك بنيادكار ازبكستان را از پيش رو برداشت تا حريف السد قطر در مرحله يك‌چهارم نهايي شود. بوناچيچ كه جانشين امير قلعه‌نويي شده بود، تيم پرحاشيه سپاهان را به خوبي براي بازي با السد آماده كرد و آنها بازي رفت را در اصفهان با يك گل پيروز شدند اما استفاده از رحمان احمدي دو اخطاره كه دومين اشتباه تاريخي نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا بود، باعث شكست 3 بر صفر اين تيم با راي AFC شد. سپاهان گرچه در قطر هم برابر السد به برتري 2 بر يك دست يافت اما در مجموع با نتيجه 4 بر 2 مقابل اين تيم كه در دو ديدار رفت و برگشت شكستش داده بود، بازنده اعلام شد، تيمي كه در نهايت به عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا دست يافت.

استقلال تهران:
نخستين دوره: قهرمان جام حذفي ايران از دور سوم اين جام وارد رقابت‌ها شد كه در اين مرحله در دو بازي رفت و برگشت الفيصلي اردن را با نتيجه 3 بر يك شكست داد. در مرحله چهارم، استقلال در دو بازي رفت و برگشت برابر نفتچي ازبكستان به تساوي 2 بر 2 رضايت داد اما به لطف گلزني در زمين حريف راهي مرحله گروهي اين مسابقات شد.
آبي‌پوشان تهراني در گروه C مرحله مقدماتي در گام نخست با نتيجه 3 بر 2 مغلوب الهلال عربستان شدند اما در بازي دوم با نتيجه 2 بر يك از سد السد قطر عبور كردند. استقلال با شكست 3 بر يك در بازي سوم برابر العين امارات، در رده سوم گروه قرار گرفت و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت.

پنجمين دوره: استقلال با توجه به ضعف مديريت و كادرفني با ارسال خارج از زمان قانوني اسامي بازيكنانش به مسئولان برگزاري اين رقابت‌ها و AFC از گردونه اين مسابقات كنار گذاشته شد.

هفتمين دوره: استقلال قهرمان جام حذفي، اين مسابقات را با شكست برابر الاتحاد عربستان در گروه C آغاز كرد. تساوي خانگي يك بر يك برابر الجزيره امارات و باخت يك بر صفر برابر ام صلال قطر، شانس‌هاي صعود استقلال را به حداقل رساند. دو تساوي متوالي خانگي يك بر يك برابر ام صلال قطر و الاتحاد عربستان و تساوي 2 بر 2 برابر الجزيره در امارات اين تيم را در رده چهارم گروه قرار داد تا حذف زودهنگامي از اين جام داشته باشد.

هشتمين دوره: استقلال قهرمان ليگ، در گروه A ابتدا الاهلي را در عربستان با نتيجه 2 بر يك شكست داد ولي در بازي دوم در ورزشگاه آزادي برابر الجزيره امارات به تساوي بدون گل رضايت داد. شاگردان صمد مرفاوي در بازي سوم با 3 گل الغرافه را شكست دادند و در بازي برگشت مقابل اين تيم به تساوي يك بر يك رضايت دادند. برتري 2 بر يك در ورزشگاه آزادي برابر الاهلي عربستان، نخستين صعود اين تيم تهراني را به مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا رقم زد. آنها در بازي آخر برابر الجزيره در امارات تيم چهارم با نتيجه 2 بر يك شكست خوردند تا در روز آخر صدرجدول را به الغرافه بسپارند.
شاگردان مرفاوي در بازي تك حذفي مرحله يك‌هشتم نهايي در زمين الشباب عربستان در حاليكه نيمه نخست را با برتري 2 بر يك به پايان رساندند، در نيمه دوم اين برتري را با شكست 3 بر 2 عوض كرده و وداع تلخي با اين مسابقات داشتند.

نهمين دوره: آبي‌پوشان تهراني با كسب رده سوم ليگ برتر ايران جواز حضور در اين مسابقات را بدست آورد و در گروه B ديدارهايش را با تساوي يك بر يك خانگي برابر السد قطر آغاز كرد. شاگردان پرويز مظلومي در بازي دوم در عربستان با نتيجه 2 بر يك مغلوب النصر شدند و در ديدار سوم در ورزشگاه آزادي با نتيجه 4 بر 2 پاختاكور ازبكستان را شكست دادند تا نخستين برد خود را تجربه كنند.

شكست 2 بر يك در بازي برگشت برابر پاختاكور و عوض كردن پيروزي 2 بر صفر با تساوي 2 بر 2 مقابل السد قطر، صعود آبي‌پوشان را بسيار سخت كرد. آنها در بازي پاياني مي‌بايست النصر عربستان را اختلاف دو گل شكست مي‌دادند اما در تهران با نتيجه 2 بر يك اين تيم را شكست دادند تا پس از تساوي نتايج اين دو تيم در بازي‌هاي رودررو، به خاطر تفاضل گل كمتر آبي‌‍پوشان در رده سوم قرار گرفته و النصر به عنوان تيم دوم گروه راهي مرحله حذفي شود.

ذوب‌آهن اصفهان:
دومين دوره: ذوب‌آهن قهرمان جام حذفي ايران، در گروه A اين مسابقات قرار گرفت كه با انصراف ريفاي بحرين تعداد تيم‌هاي اين گروه به 3 تيم تنزل كرد. ذوب‌آهن در بازي نخست با يك گل پاختاكور ازبكستان را شكست داد اما در دو بازي بعدي برابر قطر اسپورت به نتايج مساوي 3 بر 3 و صفر بر صفر دست يافت. شكست 2 بر صفر در بازي پاياني و سرنوشت‌ساز گروه برابر پاختاكور ازبكستان، ذوب‌آهن را به رده دوم فرستاد تا شاگردان رسول كربكندي در هفته پاياني شانس صعود به مرحله بعدي را از دست بدهند.

هشتمين دوره: قهرمان جام حذفي و تيم دوم ليگ، در گروه B مرحله گروهي ليگ قهرمانان قرار گرفت، گروهي كه نام گروه مرگ را روي آن گذاشتند. آنها در بازي نخست الوحده امارات را شكست دادند و در بازي دوم برابر الاتحاد عربستان به تساوي 2 بر 2 رضايت دادند. برتري 3 بر صفر مقابل بنيادكار در اصفهان و يك بر صفر در ازبكستان برابر اين تيم قدرتمند، ذوب‌آهن را به عنوان يكي از مدعيان اين گروه مطرح كرد. اين تيم كه صعودش به مرحله بعد قطعي شده بود، در بازي پنجم برابر الوحده امارات يك بر صفر شكست خورد. آنها در بازي آخر يك بر صفر الاتحاد عربستان نايب قهرمان دوره گذشته جام را شكست داده و با 13 امتياز، به عنوان تيم صدرنشين اين گروه راهي مرحله بعدي شد.

در تك بازي مرحله يك‌هشتم نهايي ذوب‌آهن برابر مس كرمان به برتري يك بر صفر دست يافت. در مرحله يك‌چهارم نهايي شاگردان ابراهيم‌زاده برابر قهرمان دوره گذشته جام قرار گرفتند كه با برتري 2 بر يك در اصفهان و تساوي يك بر يك در كره‌جنوبي، اين تيم را هم از پيش رو برداشتند. الهلال عربستان كه در آن مقطع تيمي قدرتمند و بسيار هماهنگ را داشت، در مرحله نيمه نهايي در دو بازي رفت و برگشت و با نتايج مشابه يك بر صفر مغلوب حريف اصفهاني‌اش شد تا ذوب‌آهن دومين تيم تاريخ فوتبال ايران باشد كه به ديدار نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده است، گرچه در آن بازي مهم با نتيجه 3 بر يك شكست خورد و از رسيدن به جام باز ماند و به عنوان نايب قهرماني بسنده كرد.

نهمين دوره: نايب قهرمان ايران و آسيا مسابقات را با پيروزي 2 بر يك برابر الامارات امارات در گروه D آغاز كرد. تساوي بدون گل در زمين الشباب عربستان و دو پيروزي 3 بر يك در قطر و يك بر صفر در اصفهان برابر الريان قطر، صعود اين تيم به مرحله حذفي را قطعي كرد. آنها با پيروزي يك بر صفر برابر الامارات در امارات صدرنشيني خود در اين گروه را قطعي كردند اما در مسابقه تشريفاتي پاياني، در اصفهان با يك گل مغلوب الشباب عربستان شدند، مسابقه‌اي كه حرف و حديث‌هاي بسياري را به همراه داشت.

شاگردان منصور ابراهيم‌زاده در مسابقه تك حذفي يك‌هشتم نهايي هم با نتيجه 4 بر يك النصر عربستان را شكست دادند و در مرحله يك‌چهارم نهايي حريف سوون سامسونگ كره جنوبي شدند. تساوي يك بر يك در بازي رفت برابر اين تيم كره‌اي شانس صعود ذوب‌آهن به مرحله بعد را بيشتر كرد اما بازي برگشت هم در اصفهان به تساوي يك بر يك رسيد تا وقت‌هاي اضافه تكليف تيم صعود كننده را مشخص كند. اشتباه داور عربستاني در گرفتن پنالتي براي ذوب‌آهن و اخراج بازيكن ذوب‌آهن در نهايت راي به برتري 2 بر يك اين تيم كره‌اي و وداع تلخ تيم ذوب‌آهن از اين جام داد.

پرسپوليس تهران:
نخستين دوره: قهرمان ليگ ايران در گروه D مرحله مقدماتي اين جام ابتدا با يك گل الطلبه عراق را شكست داد اما در بازي دوم برابر پاختاكور ازبكستان با يك گل تن به شكست داد تا پيروزي 4 بر صفر در بازي سوم و پاياني برابر نيسا تركمنستان براي سرخپوشان تهراني فايده‌اي نداشته باشد و اين تيم با قرار گرفتن در رده دوم گروه از صعود به مرحله بعدي باز بمانند.

هفتمين دوره: پرسپوليس قهرمان ليگ ايران در گروه B قرار داشت كه الشارجه امارات در ميانه راه ناگهان از مسابقات كنار كشيد. پرسپوليس در بازي نخست با نتيجه 3 بر يك الشارجه را شكست داد، ديداري كه نتيجه آن به دليل انصراف الشارجه، در نظر گرفته نشد. در مسابقه دوم برابر الشباب در عربستان به تساوي بدون گل رضايت داد. برتري 3 بر يك در بازي سوم برابر الغرافه قطر شانس صعود پرسپوليس به مرحله بعدي اين جام را افزايش داد اما باخت 5 بر يك سرخپوشان در قطر برابر الغرافه، يك شب تلخ را براي هواداران اين تيم رقم زد. البته سرخپوشان با برتري يك بر صفر برابر الشباب عربستان در تهران و با توجه به برتري در بازي رودررو مقابل اين تيم عربستاني، به عنوان تيم نخست گروه راهي مرحله حذفي شدند.

در مرحله يك هشتم نهايي سرخپوشان تهراني در ورزشگاه آزادي ميزبان بنيادكار ازبكستان بودند كه در اين تك بازي با يك گل مغلوب حريف شده و وداع تلخي با اين جام برابر هواداران خود داشتند.

نهمين دوره: پرسپوليس قهرمان جام حذفي، مسابقات را با شكست 3 بر يك برابر الاتحاد عربستان در گروه C آغاز كرد. تساوي يك بر يك برابر الوحده در تهران و بدون گل مقابل بنيادكار در ازبكستان، نتايج ضعيفي براي شاگردان علي دايي در دور رفت اين مسابقات بود. آنها دور برگشت را با شكست 3 بر يك خانگي برابر بنيادكار ازبكستان آغاز كردند. گرچه در بازي پنجم در ورزشگاه آزادي برابر الاتحاد عربستان به برتري 3 بر 2 دست يافت اما شكست 2 بر صفر در بازي آخر مقابل الوحده امارات اين تيم را قعرنشين گروه كرد تا پرسپوليس با دايي حتي به مرحله دوم هم صعود نكند.

صبا باتري تهران:(صباي قم)
چهارمين دوره: قهرمان جام حذفي ايران در گروه C قرار داشت و جام را با برتري 2 بر صفر برابر الغرافه در قطر آغاز كرد. اين تيم در گام دوم در ورزشگاه خانگي با نتيجه 2 بر يك مغلوب الكرامه شد و در بازي سوم برابر الوحده امارات به تساوي 2 بر 2 رسيد. برتري 4 بر 2 برابر الوحده در امارات و پيروزي 4 بر يك مقابل الغرافه قطر در تهران شانس صبا را براي صعود به مرحله بعدي افزايش داد اما در نبرد سرگروهي، در سوريه با يك گل مغلوب الكرامه شد تا اين تيم سوري به عنوان تيم نخست راهي مرحله بعد شده و حسرت پيروزي بر دل نماينده ايران كه علي دايي را در تركيب خود مي‌ديد، بماند.

هفتمين دوره: صباي قم تيم سوم ليگ، مسابقات را با تساوي ارزشمند يك بر يك در زمين الهلال عربستان در گروه A آغاز كرد. اين تيم در بازي دوم مقابل الاهلي امارات به تساوي بدون گل رضايت داد اما در دو بازي‌هاي بعدي با نتايج 2 بر صفر و 2 بر يك مغلوب پاختاكور ازبكستان شد. شكست يك بر صفر خانگي برابر الهلال عربستان، اميدهاي صبا را براي صعود به مرحله بعد از بين برد. اين تيم در بازي آخر كه تشريفاتي بود، در زمين الاهلي به برتري 5 بر 3 دست يافت.

پاس تهران:
سومين دوره: پاس سومين قهرمان ليگ برتر با هدايت دنيزلي در گروه A اين جام قرار گرفت و در گام نخست با نتيجه 2 بر يك از سد الريان قطر عبور كرد. اين تيم در بازي دوم در زمين بي طرف اردن برابر پليس عراق به تساوي يك بر يك رضايت داد و در بازي سوم با نتيجه 5 بر يك السالميه كويت را شكست داد. برتري يك بر صفر برابر السالميه كويت و 2 بر يك برابر الريان در قطر، پاس را به عنوان نخستين تيم ايران كه به مرحله حذفي ليگ قهرمانان راه يافت، معرفي كرد. برتري يك بر صفر برابر پليس عراق در بازي پاياني حكم صعود مقتدارنه پاس به مرحله يك‌چهارم نهايي اين جام را امضا كرد.

در مرحله حذفي پاس در امارات برابر العين امارات به تساوي يك بر يك رسيد، در حاليكه تيم العين با گل به خود نصرتي بازي را مساوي كرد. در بازي برگشت سبزپوشان تهراني تا دقيقه 83 از ميزبان خود با نتيجه 3 بر يك پيش بودند اما هلال سعيد در دقايق 83 و 84 دروازه پاس را باز كرد تا در مجموع دو ديدار رفت و برگشت دو تيم به تساوي 4 بر 4 رسيده و پاس تهران به خاطر دريافت گل بيشتري در ورزشگاه خانگي وداع تلخي با اين جام داشته باشد.

فولاد خوزستان:
چهارمين دوره: قهرمان ليگ ايران در گروه A مرحله مقدماتي، رقابت‌ها را با برتري 6 بر صفر مقابل القادسيه كويت آغاز كرد اما در بازي دوم برابر الاتحاد در سوريه به تساوي بدون گل رضايت داد. شكست 2 بر صفر در بازي سوم برابر پاختاكور ازبكستان اين تيم اهوازي را در روند نزولي قرار داد. اين تيم در دور برگشت سه شكست متوالي 3 بر يك برابر پاختاكور ازبكستان، 2 بر صفر برابر القادسيه كويت و 2 بر يك برابر الاتحاد سوريه بدست آورد تا ضعيف‌ترين نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا لقب بگيرد.

سايپا كرج:
ششمين دوره: سايپا قهرمان ليگ برتر مسابقات را با تساوي يك بر يك برابر الكويت كويت در گروه B آغاز شد. پيروزي 2 بر يك برابر الوصل امارات و يك بر صفر برابر نيروي هوايي عراق، شاگردان دايي را به صعود اميدوار كرد. اين تيم در بازي برگشت برابر نيروي زميني عراق به تساوي يك بر يك رسيد اما پيروزي يك بر صفر مقابل الكويت كويت، زمينه‌ساز صعود زودهنگام اين تيم به مرحله بعدي شد. سايپا در بازي تشريفاتي آخر برابر الوصل امارات به تساوي يك بر يك رضايت داد تا با 12 امتياز راهي مرحله حذفي شود.

تيم كوروچي كه به بنيادكار تغيير نام داده بود و بازيكنان بزرگي از جمله ريوالدو، ويلانووا و لوئيزائو را به خدمت گرفته بود، حريف سايپا در مرحله يك چهارم نهايي بود، تيمي كه به علت حضور علي دايي در تيم ملي، ليت بارسكي آلماني سرمربي آن شده بود. در بازي رفت دو تيم به تساوي 2 بر 2 رسيدند اما در بازي برگشت سايپا با نتيجه 5 بر يك مغلوب حريف ازبكستاني شد و از گردونه مسابقات كنار رفت.

مس كرمان:
هشتمين دوره: تيم سوم ليگ ايران، مسابقات را با پيروزي 4 بر 2 برابر الاهلي امارات در گروه D آغاز كرد. آنها در بازي دوم در عربستان با نتيجه 3 بر يك مغلوب الهلال شدند و در بازي چهارم هم با نتيجه 4 بر يك برابر السد قطر تن به شكست دادند. برتري 3 بر يك در كرمان برابر السد قطر و باخت 2 بر يك برابر الاهلي امارات وضعيت اين تيم را براي صعود به مرحله بعد مبهم كرد اما اين تيم در بازي آخر با نتيجه 3 بر يك الهلال عربستان را شكست داد و به لطف گل دقيقه 3+90 الاهلي به تيم السد و تساوي 2 بر 2 اين دو تيم، به عنوان تيم دوم گروه راهي مرحله حذفي شد.

در تك ديدار حذفي مرحله يك‌هشتم نهايي مس در زمين ذوب‌آهن اصفهان ديگر نماينده كشورمان با نتيجه يك بر صفر شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن