تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816217919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وضعيت‌ساخت‌مسكن مهردرخوزستان/پيشرفت 65 درصدي ساخت آزادراه پل زال-انديمشك


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وضعيت‌ساخت‌مسكن مهردرخوزستان/پيشرفت 65 درصدي ساخت آزادراه پل زال-انديمشك
پيشرفت 65 درصدي ساخت آزادراه پل زال-انديمشك
ساخت 90 هزار واحد مسكن مهر، پيشرفت 65 درصدي ساخت آزادراه خرم آباد-پل زال، دو تقاطع همسطح و ساخت پل نهم در اهواز از مهمترين پروژه هاي عمراني در استان خوزستان به شمار مي روند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خوزستان دومين استان كشور پس از تهران در تعداد ساخت واحدهاي مسكن مهر به شمار مي رود به طوريكه حجم زيادي از متقاضيان مسكن در اين استان مي توانند تا سال آينده صاحب مسكن مهر شوند.

براين اساس، برخي از شهرهاي مهاجر پذير اين استان در سالهاي آينده با مشكل تامين مسكن روبرو نخواهند بود و تقاضاي مسكن سالهاي گذشته با مسكن مهر تامين مي شود.

همچنين ساخت ورزشگاه 50 هزار نفري الغدير، پل نهم اهواز، تقاطع غيرهمسطح سه راهي دهلران، ادامه آزادراه خرم آباد-پل زال و 4 خطه كردن محور ماهشهر-هنديجان از ديگر پروژه هاي عمراني اين استان به شمار مي رود. البته تامين اعتبار در پروژه هاي راهسازي مهمترين مشكل در اغلب استان هاي كشور به شمار مي رود كه استان خوزستان هم به دليل عدم تامين اعتبار در موعد مقرر با تاخير در اجراي پروژه ها روبرست.

تقاطع غير همسطح سه راهي دهلران

در اين خصوص محسن يوسفي مدير راه و ترابري شهرستان انديمشك در جريان بازديد خبرنگاران از پروژه هاي راه استان خوزستان تقاطع غير همسطح سه راهي دهلران را از پروژه هاي مهم اين استان اعلام كرد و گفت: اين تقاطع در محور شرياني اهواز-انديمشك و همچنين كريدور شمال-جنوب واقع شده است و محل اتصال مسيرهايي است كه به سمت غرب و استان ايلام مي رود.

وي افزود:اين محل در گذشته از نقاط حادثه خيز بوده است كه تصادفات بسياري در آن رخ مي داد اما احداث اين پل به مدت 3 سال با دهانه 25 متر و اعتبار 3 ميليارد و 700 ميليون تومان ميزان تصادفات را به ميزان چشمگيري كاهش مي دهد.

يوسفي بابيان اينكه مسير به صورت آزمايشي مورد بهره برداري قرار گرفته و به زودي به طور رسمي افتتاح مي شود، گفت: زمان اجراي پروژه ها وابسته به تخصيص اعتبارات است و اگر تخصيص اعتبار اين پروژه در موعد مقرر انجام گرفته بود در مدت يك سال عمليات اجرايي به پايان مي رسيد.

كمربندي شرقي انديمشك در مسير كريدور شمال-جنوب

همچنين كمربندي شرقي انديمشك كه در كريدور شمال-جنوب محل تلاقي محور سد دز، جاده اصلي و خياباني است كه به انديمشك ختم مي شود. اين منطقه از نقاط حادثه خيز بوده است و در گذشته براي حل اين مشكل، ايمن سازي هايي بصورت مقطعي انجام مي گرفت.

بنابراين دولت تصميم گرفت تا براي حل دائمي اين مشكل، تقاطع غير همسطحي به صورت زيرگذر طراحي كند. اين پروژه تاكنون از پيشرفت 85 درصدي برخوردارشده است اما به دليل اينكه خط لوله آب شرب از مسير اين پروژه عبور مي كند سرعت اجراي پروژه كند شده است.

براساس اين گزارش ساخت اين تقاطع از مردادماه امسال آغاز شده است و با احتساب ايمن سازي هاي گذشته تاكنون 3 ميليارد تومان هزينه داشته است.

پل نهم كلان شهر اهواز از ديگر پروژه هاي مهمي است كه با ساخت و تكميل آن ارتباط ملي راه و كيان پارس در اين شهر برقرار مي شود. پل نهم بصورت 2 پل جداگانه و در كنار هم ساخته مي شود كه طول آن برابر با 980 متر تعيين شده است.

برآورد ساخت دو باند رفت و برگشت بر روي پل نهم اهواز به همراه دو تقطع غير همسطح و ساخت 10 كيلومتر جاده اصلي حدود 30 ميليارد تومان پيش بيني شده است.

ساخت ادامه آزادراه خرم آباد-پل زال

از ديگر پروژه هاي راهسازي در اين استان، ساخت آزادراه خليج فارس-اهواز-بندر امام خميني است كه در صورت تكميل آن كل استان خوزستان از شبكه آزادراهي برخودار خواهد شد. در اين پروژه ادامه آزادراه خرم آباد-پل زال به انديمشك مي رسد و تكميل اين مسير نقش ويژه اي در حمل و نقل و كاهش تصادفات دارد.

روزانه از اين آزادراه 2500 تانكر عراقي و حدود 15 هزار خودرو سنگين تردد مي كند. ابراهيم شيرجاني مدير راه و ترابري ماهشهر و اميديه در اين خصوص اعلام كرد كه پل زال-انديمشك 65 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

همچنين 4 خطه كردن محور ماهشهر-هنديجان كه هم اكنون 5 كيلومتر از زيرسازي آن انجام شده است از پروژه هاي ديگر استان خوزستان به شمار مي رود. بر اين اساس از خروجي ماهشهر تا 5 كيلومتر بعد زيرسازي و تا 2.5 كيلومتر بعد آسفالت در حال انجام است، همچنين 15 كيلومتر ديگر اين محور در حال زيرسازي است.

بدهي 1900 ميليارد توماني وزارت نفت به پيمانكاران استان

28.5 كيلومتر از پروژه 70 كيلومتري چهارخطه سربندرـ آبادان توسط قرارگاه خاتم در سال 88 ساخته شد و به بهره‌برداري رسيد اما قرارداد ساخت اين مسير 25 ميليارد تومان بوده است كه بايد توسط وزارت راه و شركت نفت تامين شود اما به رغم اينكه وزارت راه سهم خود را به طور كامل پرداخت كرده وزارت نفت هنوز مبلغي را براي اين پروژه نپرداخته است.

براين اساس تا پايان سال گذشته وزارت نفت 1900 ميليارد تومان از سهم خود را به مجري پروژه هاي راهسازي پرداخت نكرده است.

پروژه هاي مسكن مهر در استان خوزستان

پروژه مسكن مهر ماهشهر از ديگر پروژه هايي بود كه در اين سفر مورد بازديد قرار گرفت. براساس اين گزارش تعداد 11 هزار واحد مسكن مهر در شهرستان ماهشهر در دست ساخت است.

بنا بر اعلام نصرالله دهقاني مديركل مسكن وشهرسازي استان خوزستان اين استان با ساخت 90 هزار واحد مسكن مهر رتبه دوم پس از تهران را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 12 هزار واحد در 2 شهر جديد اين استان، 6 هزار واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 72 هزار واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر ساخته مي شود كه بنا به برنامه ريزي صورت گرفته 22 هزار واحد مسكن مهر تا خردادماه 91 به بهره برداري مي رسد.

وي افزود: پس از ساخت مسكن مهر در شهرستان ماهشهر به غير از نيازهاي روزانه مسكن دراين شهر، نياز مسكن وجود نخواهد داشت و ساخت واحدهاي مسكن مهر در اين استان قيمت ها را كنترل كرده است.

مديركل مسكن وشهرسازي استان خوزستان متوسط قيمت تمام شده ساخت مسكن مهر در خوزستان را نسبت به ساير مناطق كشور بالاتر اعلام كرد و گفت: با توجه به اينكه شاغلين درپروژه مسكن مهر از خارج استان آمده اند بنابراين هزينه ساخت كمي بالاتر است و هر مترمربع بين 320 تا 330 هزار تومان تمام مي شود.

دهقاني بابيان اينكه بافت فرسوده مصوب استان خوزستان 2 هزار هكتار با 50 هزار واحد مسكوني است، اظهار داشت: پيش بيني مي شود با شناسايي و مصوب شدن كليه محدوده هاي بافت فرسوده استان 120 هزار واحد در بافت هاي فرسوده موجود باشد.

مديركل مسكن وشهرسازي استان خوزستان، افزود: به رغم مسايلي كه در مورد برخي تعاوني هاي مسكن مهر مطرح مي شود در استان خوزستان و به ويژه ماهشهر حجم بسياري از ساخت و سازها توسط تعاوني ها انجام شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن