تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820944435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تصويري - تشريحي/بيكاري جوانان چوار در يك قدمي نفت/ آب آشاميدني با چاشني گوگرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش تصويري - تشريحي/بيكاري جوانان "چوار" در يك قدمي نفت/ آب آشاميدني با چاشني گوگرد
بيكاري جوانان "چوار" در يك قدمي نفت/ آب آشاميدني با چاشني گوگرد
ايلام - خبرگزاري مهر: در حاليكه دو مجتمع بزرگ پالايشگاه و پتروشيمي ايلام در شهر چوار قرار دارد كه جوانان اين شهر با مشكل بيكاري مواجه هستند و البته آب اين شهر با مزه و بوي گوگرد همراه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش چوار از توابع شهرستان ايلام در حدود 20 كيلومتري مركز استان قرار دارد و يكي از شهرهاي پرظرفيت ايلام است.

به دليل وجود منابع عظيم نفت و گاز، دو صنعت بزرگ پالايشگاه و پتروشيمي ايلام به عنوان بزرگترين پروژه هاي غرب كشور در اين شهر قرار دارد.

گازي كه در منطقه تگ بيجار بخش چوار توليد مي شود يكي از ترش ترين گازهاي جهان است كه در پالايشگاه گاز ايلام در چند كيلومتر پايين تر تصفيه مي شود.

شهر چوار داراي زيبايي هاي فراواني است و در اطراف روستا كوه‌هاي بلندي فرا گرفته‌اند كه چشمه‌هاي فراواني از آنها مي‌جوشند ولي در اين ميان كوه "قلاقيران" كه نماد آزادي مردم استان ايلام است به زيبايي شهر افزوده است.

نزديك ترين راه براي رسيدن به قلاقيران از بخش چوار امكان پذير است كه البته در پايين دست اين كوه شهرك صنعتي ايلام نيز واقع شده است.

ارتباطي بودن، ظرفيتهاي نفت و گاز و صنعتي و ... باعث شده شهر چوار به يكي از شهرهاي كوچك اما مهم استان تبيدل شود اما اين همه ظرفيت به خود مردم چوار سود زيادي نرسانده است.

آب مهمترين مشكل بخش چوار

طبق گفته خود مردم شهر، آب مهمترين مشكل اين بخش است چراكه وجود مناطع عظيم نفت و گاز در منطقه باعث شده كه آب مردم با طعم و مزه گوگرد همراه شود.

در حال حاضر كليه مردم چوار از طعم و بوي اين آب در رنجند و مسئولان هر چه زودتر بايد چاره انديشي كنند.

وجود مزه و طعم و بوي بد آب باعث شده براي بسياري از مردم روستاهاي چوار به صورت سيار آبراساني شود و اين امر مشكلات زيادي براي مردم ايجاد كرده است.

بيكاري جوانان در يك قدمي نفت!

جوانان شهر چوار با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كنند كه بيكاري مهمترين مشكل اين قشر است در حالي كه پتروشيمي و پالايشگاه گاز در يك قدمي اين شهر قرار دارد.

طبق گفته مردم چوار در اين صنايع بزرگ نيروهاي كمي از بخش چوار به كار گرفته شده اند و جوانان خواستار توجه ويژه مسئولان در اين زمينه هستند.

هرچند پتروشيمي ايلام در حال حاضر در وضعيت مبهمي به سر مي برد ولي درهر صورت مي تواند براي اشتغال جونان اين منطقه موثر باشد.

براي بررسي وضعيت چوار و مشكلات اين شهر سراغ بخشدار اين شهر رفتيم.

بخشدار چوار گفت: اين بخش با 12 هزار نفر جمعيت در شمال ايلام قرار گرفته و داراي ظرفتهاي نفت و گاز فراوان است.

سعيد شهبازي ادامه داد: هم اكنون دو مجتمع بزرگ پتروشيمي و پالايشگاه به دليل وجود منابع فراوان گاز در اين بخش وجود دارند.

وي افزود: كمبود آب به دليل ضعيف بودن منابع زيرزميني يكي از مهمترين مشكلات بخش چوار است كه راهكارهايي براي حل اين مشكل در نظر گرفته شده است.

اين مسئول عنوان كرد: به دليل وجود منابع زيرزميني نفت و گاز، آب موجود بخش چوار داراي حداقل استانداردهاي لازم براي آشاميدن است.

شهبازي تصريح كرد: در حال حاضر به بيشتر روستاهاي چوار به صورت سيار آبرساني صورت مي گيرد و در نظر داريم با ايجاد مجتمع آبرساني و از طريق سد گلال و تنگه حمام مشكل آب آشاميدني چوار را حل كنيم.

شهبازي عنوان كرد: بيكاري به عنوان يك معضل در بيشتر شهرها وجود دارد و بخش چوار نيز با اين مشكل مواجه است.

وي ادامه داد: بايد از نزديك بودن صنايع پتروشيمي و پالايشگاه گاز و شهرك صنعتي براي اشتغال جوانان چوار استفاده كرد.

زمين فوتبال چوار

اين مسئول عنوان كرد: يكي از مهمترين موضوعات بخش چوار زمين فوتبال اين شهر است كه در تاريخ 23 /11/1365 اتفاقي نادري براي آن رخ داد.

شهبازي بيان داشت: در اين رخداد، هواپيماهاي بعثي در زمان جنگ تحميلي با عبور از شهر چوار افراد غيرنظامي و چند جوانان كه در چمن در حال بازي فوتبال بودند بمباران كرد كه در اين حادثه بيش از 15 نفر شهيد شده و حادثه اي تلخ در تاريخ فوتبال دنيا ثبت مي شود.

اين حادثه در تاريخ 23 بهمن اتفاق افتاد و بعد از سالها در تاريخ ورزش ايران همچنان مورد بي توجهي قرار گرفته است.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 494]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن