تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815401357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
جبهه منتقدين دولت يك جريان سياسي موثر خواهد شد

نماينده تهران به مردم حوزه انتخابيه خود توصيه كرد تا با شركت گسترده در انتخابات از ورود افراد تندرو به مجلس جلوگيري كنند تا مجلسي قوي در دوره نهم تشكيل شود. به گزارش ايسنا، علي مطهري در جمع خبرنگاران با اشاره به تشكيل جبهه منتقدين دولت از سوي خودش، كاتوزيان و عباسپور اظهار كرد: اگر مشاركت مردم در تهران بالا باشد، ليست برنده انتخابات خواهد بود و در غير اين صورت شايد ليست هاي مقابل مثل جبهه پايداري و جبهه متحد راي بيشتري بياورند. مطهري، درباره قرار نگرفتن نام خودش، كاتوزيان و عباسپور در ليست جبهه متحد اصولگرايان خاطرنشان كرد: اين موضوع به شوراي داوري رفته اما آن طور كه به من گفته اند غيبت يكي از اعضا باعث شده دو راي ما كم شود. اين نماينده اصولگراي مجلس تصريح كرد: به هر حال در مجموع مايل نبودند در فهرست باشيم; چراكه احساس مي كردند كه وجود ما در اين فهرست با توجه به تبليغاتي كه عليه شخص من انجام شده باعث آزردگي شود. اين عضو جبهه منتقدين دولت ادامه داد: اگر مردم از فهرست ما به خوبي حمايت كنند در آينده اين جريان مي تواند به عنوان يك جريان سياسي در كشور موثر باشد. وي در رابطه با احتمالي ائتلاف با اصلاح طلبان يا جبهه بصيرت و بيداري گفت: برنامه اي در اين رابطه وجود ندارد. وي درباره نظر آيت الله مهدوي كني در خصوص قرار نگرفتن نام مطهري، كاتوزيان و عباسپور در فهرست جبهه متحد اصولگرايان يادآور شد: من از آقاي ابوترابي شنيدم وقتي اسامي ما سه نفر حذف شده ايشان اظهار تاسف كرده است. اين نماينده اصولگراي مجلس درباره صدور شبنامه عليه لاريجاني و برخي از نمايندگان خاطرنشان كرد: اگر برخي احساس كنند كه فهرست ما راي خوبي دارد و احتمال پيروزي ما هست تخريب ها افزايش مي يابد اما معمولا تخريب ها نتيجه عكس دارد و موجب مي شود تخريب شدگان راي بيشتري بياورند.

واردات توليد داخل را فلج كرده است

عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: واردات پديده مثبتي نيست و عقل و انصاف، حكم مي كند كه واردات جلوي رشد توليد داخلي را مي گيرد، در حالي كه به هر نحو بايد توليدات داخلي تقويت شوند. به گزارش «تابناك»، رضا عبداللهي، گفت: به نظر من، واردات تنها براي مواقعي است كه احساس نياز به كالايي مي شود و اگر آن كالا وارد نشود، براي مردم و مصرف كنندگان مشكل درست مي شود; در چنين مواردي بايد از واردات استفاده كرد، در غير اين صورت، اين كه بي رحمانه و بي محابا اقدام به وارد كردن كالاهاي گوناگون كنيم، كمر توليدكننده داخلي را مي شكنيم. رئيس كميسيون برنامه و بودجه افزود: به طور كلي بايد سنجيده شود واردات كالا تا چه اندازه بنا بر نياز واقعي مملكت است و تا چه حد به آنها نياز است. همچنين بايد در نظر داشت كه واردات زياد كالاها، موجب از بين رفتن توليدكنندگان داخلي و ايجاد مشكل براي آنها مي شود. عبداللهي در انتقاد از كساني كه به دنبال توجيه واردات هستند، گفت: تنها نكته اي كه مدافعان واردكنندگان اقلام كشاورزي عنوان مي كنند، نگراني از آن است كه توليدكنندگان داخلي و مهمتر از آنها، كساني كه بازار داخلي دستشان است از كمبود كالاهاي كشاورزي سو»استفاده كرده و قيمت ها را بالا ببرند. وي افزود: هر ساله ميزان واردات انواع برنج هاي هندي، پاكستاني، تايلندي و... با سياست هاي نادرست وزارت بازرگاني و وزارت جهاد كشاورزي در بازار بيشتر مي شود و مي بينيم به بهانه افزايش قيمت برنج هاي ايراني، آنها هم افزايش قيمت پيدا مي كنند و به دنبال آن، واردات و عرضه آنها در كشور هم بيشتر مي شود; اين سياست نادرست را چه كسي بايد پاسخگو باشد؟
عبداللهي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي اجرايي بايد تحليل و تفسيري درست از وضعيت توليد محصولات صنعتي و كشاورزي كشور داشته باشند تا بر پايه آن برآوردهاي واقعي، نياز كشور به واردات را بسنجند. همچنين اولويت كاري همه دستگاه هاي اجرايي و نظارتي كشور بايد بر حمايت از توليد كننده و مصرف كننده داخلي متمركز باشد تا مشكل هاي پرشمار كنوني در اقتصاد كشور، يكي پس از ديگري برطرف شوند.

آيا زندگي برپايه دين خلا ف مردم سالا ري است

نماينده تهران گفت: رهبر انقلاب در نمازجمعه 14 بهمن حرف دل مسلمانان بيدار دل و به پا خاسته در سراسر جهان اسلام را صادقانه و شجاعانه بر زبان آوردند و اين مسلمانان كه خواهان عزت، شرف و استقلال هستند، دل به آن سخنان سپرده بودند. به گزارش فارس، غلامعلي حدادعادل طي نطق ميان دستور اظهار داشت: بزرگترين نعمت اين انقلاب، ديني و اسلامي شدن كشور و در يك كلام نعمت ولايت فقيه است. وي افزود: به كساني كه بر اساس سكولاريسم و انديشه هاي غربي دم از جدايي دين از سياست مي زنند، بايد گفت كه اگر مردم كشوري كه 99درصد جمعيت آن مسلمان هستند، بخواهند زندگي فردي و اجتماعي شان ديني باشد و جامعه شان بر پايه دين اداره شود، آيا چنين تقاضايي غيرمعقول و غيرمنطقي و خلاف دموكراسي و مردم سالاري است؟ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ادامه داد: نسخه اي كه غرب بر اساس سكولاريسم براي اسلام در كشورهاي اسلامي تجويز مي كند، همان نسخه اي است كه براي مسيحيت در اروپا تجويز كرده است; در اروپا دين در كليسا زنداني است و پاپ در قلعه واتيكان محبوس است. حدادعادل تصريح كرد: زندگي در جامعه ديني و اداره كشور با حكومت ديني خواست عمومي مردم ايران بود و به همين دليل وقتي امام راحل هدف از انقلاب را بر پايه جمهوري اسلامي اعلام كرد، توده هاي مردم از او پشتيباني و پيروي كردند و ولايت او را كه پرچم اسلام در دست داشت، پذيرفتند.

كمك هزينه اولاد براي زنان شاغل بدون همسر

نمايندگان مجلس در جلسه علني خود ضمن تصويب دريافت كمك هزينه اولاد براي زنان شاغل فاقد همسر و مكلف كردن دستگاه ها به استخدام رسمي قطعي جانبازان، آزادگان و خانواده آنها ، مجوزافزايش قيمت بليت هواپيما را صادر كرد اما به دوفوريت انتقال كاركنان موسسات غيردولتي به ساير دستگاه ها وانتشار آمار تخصصي دستگاه ها راي نداد. به گزارش ايسنا مشروح اين مصوبات بدين شرح است: نمايندگان استفساريه اي را به تصويب رساندند كه بر اساس آن بيمه شده حتي در صورت عدم پرداخت حق بيمه از سوي كارفرما، خدمات دريافت مي كند. نمايندگان مجلس با بررسي طرح عدم بيمه مجدد اجباري شاغلين فصلي و ساكنين شهرهاي با جمعيت كمتر از 20 هزار نفر كه نزد صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير مي باشند، تصويب كردند كه بيمه مجدد اين افراد لزومي ندارد. نمايندگان يك فوريت طرح تعيين تكليف دوره هاي آموزشي تربيت بهورز وزارت بهداشت و درمان را با 102 راي موافق از مجموع 195 نماينده حاضر به تصويب رساندند كه بر اساس اين طرح، دولت موظف است دو سال دوره آموزشي بهورزان را به سنوات خدمتي اضافه و در زمان بازنشستگي منظور كند. نمايندگان در بررسي طرحي مقرر كردند كه كارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظيفه بگير كه داراي همسر نبوده يا همسر آنها معلول يا از كارافتاده كلي مي باشد و يا خود به تنهايي متكفل مخارج فرزندان هستند از مزاياي كمك هزينه اولاد نيز برخوردار مي شوند. نمايندگان با كليات طرحي مخالفت كردند كه در صورتي كه به تصويب مي رسيد، دستگاه هاي اجرايي مي توانستند در حدود وظايف قانوني خود و بر مبناي استانداردهاي ملي و بين المللي، نسبت به توليد و انتشار آمار تخصصي حوزه مربوط به خود اقدام كنند. نمايندگان با دوفوريت طرحي مخالفت كردند كه در صورتي كه به تصويب مي رسيد ممنوعيت انتقال كاركنان موسسات غيردولتي به ساير دستگاه ها حذف مي شد. همچنين نمايندگان مجلس كليه دستگاه ها را مكلف كردند در چارچوب سهميه استخدامي و جايگزيني نيروهاي خروجي خود حداقل 25 درصد نيازهاي استخدامي خود را از ميان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان همسران شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر تامين كنند. در ادامه نمايندگان مجلس مصوب كردند كه مبلغ 50 هزار ريال به قيمت بليت هر مسافر در هر پرواز داخلي و مبلغ 250 هزار ريال به قيمت بليت هر مسافر كه با هواپيما عازم خارج از كشور است، افزوده شود. در ادامه گزارش نهايي كميسيون بهداشت و درمان مجلس در مورد عدم اختصاص سه هزار ميليارد دلار به بخش سلامت طبق بودجه سال 90 در صحن مجلس قرائت شد و طي يك راي گيري نمايندگان آن را به تصويب رساندند.

كانديداهاي متعهد، متخصص، سالم و شجاع انتخاب كنيد

نماينده شيراز گفت: مردم بايد در انتخاب نماينده به ملاك ها و معيارهاي واقعي همچون تعهد، ولايت پذيري، سلامت نفس، تخصص، تجربه، جرات و جسارت و مردم داري توجه داشته باشند. به گزارش فارس، جعفر قادري با دعوت از مردم بصير و آگاه ايران اسلامي براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن تصريح كرد: همزمان با اين ايام شروع رقابت هاي انتخاباتي مجلس دور نهم را شاهد هستيم و عموم مردم لازم است كه در انتخابات شركت كنند و به فرموده مقام معظم رهبري اين راهپيمايي ها و شركت در انتخابات تنها جنبه استفاده از حق ايجاد شده ندارد و به نوعي مصونيت بخشي به نظام و انقلاب اسلامي است. وي اضافه كرد: جناح ها و جريان هاي سياسي اصولگرا بايد مراقبت كنند از تك روي ها و گ روه گرايي ها به شدت پرهيز كرده و بهار نعمت الهي را به خزان تفرقه تبديل نكنند و مردم هم بايد در انتخاب نماينده به ملاك ها و معيارهاي واقعي همچون تعهد، ولايت پذيري، سلامت نفس، تخصص، تجربه، جرات و جسارت و مردم داري توجه داشته باشند. قادري افزود : فارس 11 درصد محصولات كشاورزي كشور و 27 درصد گاز كشور را تامين مي كند و به رغم توانمندي هاي فراوان فارسي در سه بخش صنعت، كشاورزي و خدمات درآمد سرانه فارس 75 درصد سرآمد درآمد سرانه كشور است و نرخ بيكاري در تابستان دو سال متوالي 89 و 90 به ترتيب در فارس 21 و 19 درصد بوده كه بيشترين نرخ بيكاري در كشور است و انتظار مي رود بحث سهم تسهيلات فارس از كل كشور افزايش يافته و شركت هاي توسعه اي سرمايه گذاري بيشتري در فارس كرده و طرح هاي مصوبي توليدي و زيربنايي سفر دولت و مقام معظم رهبري سريع تر به مرحله اجرا در بيايد.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن