تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812694211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بهزيستي:كميته شناسايي آسيب هاي اجتماعي نوپديد تشكيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رئيس سازمان بهزيستي:كميته شناسايي آسيب هاي اجتماعي نوپديد تشكيل شد
رئيس سازمان بهزيستي كشور از تشكيل كميته شناسايي آسيب هاي اجتماعي نوپديد در استان هاي مختلف كشور خبر داد. همايون هاشمي در گفت و گو با مهر با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اين كه در حال حاضر در برخي از استان ها با آسيب هاي اجتماعي مواجه هستيم كه تاكنون نمونه آن وجود نداشته است به همين دليل در پي آن هستيم كه در جهت شناسايي اين آسيب ها اقدام كنيم.

كميته شناسايي آسيب هاي نوپديد تشكيل شد

وي تاكيد كرد: به منظور شناسايي آسيب هاي اجتماعي نوپديد ، كميته اي با حضور متخصصان و كارشناسان امر تشكيل و طرحي تدوين شد تا براساس اجراي آن بتوانيم در هر استان آسيب ها را شناسايي كنيم.رئيس سازمان بهزيستي گفت: اين اقدام كمك بسياري براي برنامه ريزي در جهت كاهش و يا رفع آسيب هاي اجتماعي نوپديد در استان هاي مختلف است.به گفته وي، شايد آسيبي كه در يك استان وجود دارد در استان ديگر نباشد به همين دليل بايد براي هر استان برنامه ريزي جداگانه اي انجام شود.وي به تدوين سند پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نيز اشاره و تاكيد كرد: اجراي اين سند نيز مي تواند تا حدود زيادي در جهت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي موثر باشد.

زنگ افزايش درباره آسيب هاي نوپديد به صدا درآمده است

دكتر علي محمد زنگانه معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي نيز با اشاره به به صدا درآمدن زنگ افزايش آسيب هاي نوپديد گفت: زنگ هشداري كه سال هاست صدايش در جامعه شنيده مي شود، ولي عزمي جدي براي مقابله با آن و ايجاد شورايي براي رصد و مقابله با اين گونه آسيب ها دركشور به وجود نيامده است.وي آسيب هاي نوپديد راشامل آسيب هاي ناشي از اينترنت،تلفن همراه،بازي هاي رايانه اي،شبكه هاي ماهواره اي،عرفان هاي دروغين،شركت هاي هرمي،بيماري اختلال هويت جنسي و مواد مخدر صنعتي دانست وافزود:آسيب هاي ناشي از اينترنت در جوامع پيشرفته و روبه رشد را مي توان به آسيب هاي جسمي ، اجتماعي و رواني طبقه بندي كرد.از طرفي اعتياد به چت نيز خود مي تواند بستر ساز بسياري از آسيب هاي اجتماعي باشد.

ازدواج هاي ناپايدار و اغفال از عواقب چت

اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي با تاكيد براينكه اعتياد به اينترنت علاوه بر ايجاد مشكلات جسماني مانند مشكلات اسكلتي وعضلاني مي تواند منجر به كاهش سطح روابط اجتماعي فرد با جامعه وگروه هاي همسان شود گفت:چت نيز آسيب هاي بسياري را به همراه دارد كه به عنوان نمونه مي توان به اغفال و ازدواج هاي ناپايدار اشاره كرد. وي افزود: خريد وسواسي از طريق كارت هاي اعتباري و اينترنت نيز از ديگر آسيب هاي نوپديدي است كه هم اكنون كشورهاي پيشرفته به آن مبتلا شده اند و با توجه به توسعه زيرساخت هاي خريد الكترونيكي دركشور مسئولان مي بايست پيش از بحراني شدن وضعيت فكري براي فرهنگ سازي و جلوگيري از بروز اين آسيب در جامعه داشته باشند.زنگانه گفت:نبود يا كمبود تفريحات مجاز و سالم درجامعه باعث شده تا اين بازي هاي رايانه اي به عنوان مسكني جايگزين براي نوجوانان و جوانان مطرح شود.

وي تلفن همراه را نيز از ديگر ابزارهايي دانست كه مي تواند در صورت عدم استفاده درست زمينه ساز آسيب هاي نوپديد شود. وي گفت: آسيب هايي مانند بهم ريختگي روابط خانوادگي، بروز اختلالات خواب در نوجوانان،استرس،خستگي، بي قراري وكاهش سطح روابط اجتماعي از عواقب اين مسئله است . وي افزود: در بسياري از كشورها خانواده ها با استفاده از نرم افزارهاي نظارتي پيش از رسيدن پيام كوتاه يا نامه الكترونيك به فرزندشان آن را مي خوانند ودر صورت رضايت اجازه ارسال به فرزندشان را مي دهند درحالي كه اين موضوع دركشور ما مورد توجه واقع نشده است.وي خاطرنشان كرد: آسيب هاي نوپديد سلامت روحي،رواني و معنوي را مورد هجمه قرار مي دهند.زنگانه دراين بين عرفان هاي دروغين با هدف قرار دادن روح و روان جوانان را به عنوان يكي از آسيب هاي نوپديد ذكر كرد كه بايد مورد توجه مسئولان فرهنگي كشور باشد.

برخي شبكه هاي ماهواره اي با هدف تضعيف خانواده طراحي شده اند

زنگانه هم چنين به شبكه هاي ماهواره اي وآسيب هاي ناشي ازاين شبكه ها اشاره كرد و افزود:بسياري از اين شبكه ها تنها با هدف تضعيف بنيان خانواده طراحي شده اند وهويت ديني،فرهنگي و ايراني ما را نشانه رفته اند.وي فرآيند توليد ساده مواد مخدر صنعتي وامكان تهيه اين مواد در لابراتوارهاي كوچك خانگي وآسيب هاي مغزي ناشي از مصرف اين مواد را از جمله علل هاي نوپديدبودن آسيب هاي ناشي از اين مواد دانست واظهار داشت: مبارزه وكنترل اين مواد بايد از مرزها به محله ها كشيده شود و مي بايست استراتژي مقابله بامواد از مبارزه در مرزها به محلات تغيير پيدا كند.وي با تاكيد براين كه تمامي دستگاه ها و وزارتخانه ها بايد براي مبارزه با اين گونه آسيب ها مسئول باشند اظهار داشت:متاسفانه هيچ يك از دستگاه ها خود را مسئول مقابله با اين آسيب ها نمي دانند.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن