تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815430641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير اقتصاد:ايران در رديف جذاب ترين مناطق سرمايه گذاري خارجي در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير اقتصاد:ايران در رديف جذاب ترين مناطق سرمايه گذاري خارجي در جهان است
اهواز- معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: مزيت هاي اقتصادي ايران، كشورمان را در رديف جذاب ترين مناطق سرمايه گذاري خارجي در جهان قرار داده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي، "بهروز عليشيري" روز سه شنبه در حاشيه بازديد از مجتمع پتروشيمي رازي در شهرستان بندري ماهشهر در جنوب خوزستان در گفتگو با خبرنگاران افزود: مهمترين ويژگي اقتصادي ايران كه براي سرمايه گذاران خارجي بسيار پرجاذبه است دسترسي آسان به بنادر، فرودگاهها، شبكه ريلي و جاده اي و قطب توليد مواد هيدروكربوري (نفت و گاز) است.

وي مسايل حقوقي و مقرراتي (امنيت سرمايه گذاري)، قانون حمايت از سرمايه گذاري خارجي و آيين نامه ها و ساير مقررات ناظر بر فعاليت هاي كسب و كار را از ديگر مزيت هاي سرمايه گذاري خارجي در ايران خواند و گفت: اگر منابع خارجي را با منابع مالي داخلي پيوند بزنيم مي توانيم در دهه 90 به رشد هشت درصدي اقتصادي برسيم.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه روند سرمايه گذاري خارجي در كشورمان را مطلوب خواند و گفت: در چند سال اخير جذب سرمايه گذاري خارجي در ايران 124درصد رشد داشته است.

رييس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران در تشريح روند سرمايه گذاري خارجي در ايران ادامه داد: در سال 1388 حدود سه ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي داشتيم، در سال 1389 اين رقم به 7/3 ميليارد دلار و در هفت ماه منتهي به مهر ماه امسال اين رقم دو ميليارد دلار بوده است.

وي ابراز اميدواري كرد كه سرمايه گذاري خارجي در كشورمان تا پايان سال جاري به چهار ميليارد دلار برسد.

عليشيري گفت: ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي در خوزستان با توجه به ظرفيت هاي بسيار مطلوب اقتصادي، سالانه بين 600 ميليون تا يك ميليارد دلار بوده كه از اين حيث مقام دوم را در كشور داراست.

به گفته وي ميزان سرمايه گذاري خارجي در خوزستان حدود 5/1برابر حجم بودجه عمراني استان در يك سال مي باشد.

وي گفت: با توجه به ظرفيت هاي گوناگون و بسيار متنوع خوزستان در بخش هاي كشاورزي، صنعتي، نفت و گاز و صنايع تبديلي اين استان قادر است بسيار بيشتر از يك ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي داشته باشد.

عليشيري راه اندازي ستاد سرمايه گذاري خارجي و داخلي در خوزستان كه به مثابه پنجره واحد مي باشد را گامي بلند در افزايش ميزان سرمايه گذاري خارجي استان توصيف كرد.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه به ناكارايي تحريم هاي ضدايراني توسط اتحاديه اروپا اشاره كرد و گفت: همانطور كه بارها گفته ايم اقتصاد ايران با ظرفيت هاي بسيار زياد و متنوع، تحريم شدني نيست و بيش از آنكه كشور ما از ناحيه اين تحريم ها آسيب ببيند خود اروپايي ها متضرر شده و خواهند شد.

وي گفت: در دنيا هرگونه مراوده اقتصادي بر اصل "منطق اقتصادي" استوار است از اينرو اينگونه نيست كه سياست مداران اروپايي تحت فشار امريكايي ها تصميم بگيرند و بخش خصوص و شركت هاي تجاري آنان در آن مسير حركت كنند بلكه آنان مسير خود را مي روند.

عليشيري در سفر به شهرستان ماهشهر از بخش هاي مختلف مجتمع پتروشيمي رازي كه در سال 1386از طريق بورس به قيمت يك ميليارد دلار به شركت هاي ترك فروخته شد بازديد به عمل آمد.

اين مجتمع كه سابقه 40ساله دارد توليدكننده آمونياك و اوره مي باشد و در سال 2011 ميلادي شش هزار ميليارد ريال فروش داشته است.

حدود 75درصد توليد سالانه دو ميليون تني اين مجتمع به خارج از كشور صادر مي شود. ك/3 646/607

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30805694

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن