تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله جديد آل‌سعود به ايران/فيصل: ايران تهديد آشكار امنيت منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حمله جديد آل‌سعود به ايران/فيصل: ايران تهديد آشكار امنيت منطقه است
خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه عربستان با حمايت از دخالت تركيه در امور داخلي سوريه، مدعي شد كه ايران در امور داخلي كشورهاي عربي دخالت مي‌كند و اين كشور با برنامه هسته‌اي خود تهديدي براي امنيت منطقه است.


به گزارش فارس، سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان در ادامه اظهارنظرهاي خصمانه خود و ديگر سران كشورش بار ديگر ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي عربي متهم كرد و برنامه هسته‌اي ايران را سبب تهديد امنيت و ثبات منطقه دانست.

هنوز از اتهام آمريكايي سعودي طرح ادعايي ترور سفير سعودي در واشنگتن عليه ايران چندي نگذشته است، كه سعود الفيصل شب گذشته در نشست شوراي وزيران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس اتهامات كشورهاي غربي درباره برنامه هسته‌اي را عليه ايران تكرار كرد.

به گزارش خبرگزاري رسمي عربستان (واس)، الفيصل گفت: شوراي همكاري اهداف توسعه‌طلبانه يا اهداف خاص يا قصد دخالت در امور داخلي ديگر كشورهاي را ندارد ولي در عين حال مصمم و قادر است كه از مردم و دستاوردهاي خود كه گاهي مورد تعرض توطئه يا اقدام تروريستي قرار مي‌گيرد حمايت كند.

وي در پاسخ به سوالي درباره حضور تركيه در نشست وزراي خارجه اتحاديه عرب در رباط، و سفر نخست وزير قطر به عربستان سپس تركيه، از دخالت‌هاي آنكارا در امور داخلي سوريه حمايت كرد و مدعي شد: خوشحال شديم وقتي شنيديم كه تركيه در مسائل عرب به صورت طفيلي دخالت نمي‌كند و از طريق و ديدگاه اعراب براي حل مسائل عربي مداخله مي‌كند و اين همان چيزي است كه از همه همسايگان انتظار مي‌رود.

سعود الفيصل ايران را به دخالت در امور كشورهاي عربي متهم كرد و افزود: فرق زيادي ميان دخالت تركيه در مسائل عرب و دخالت ايران است. بين دخالت آشكار و شفاف و بر اساس منافع مشترك فرق است با موضع ديگري كه توطئه مي‌كند و مي‌خواهد اوضاع را طبق ديد خود تغيير بدهد.

الاهرام مصر نيز با اعلام اين سخنان وزير خارجه عربستان نوشت: سعود الفيصل با اشاره به تحولات منطقه از اين تحولات ابراز تاسف كرد كه با ادامه بحران‌هايي همزمان شده است كه ديگر بخشي از واقعيت منطقه شده است و نخستين آن، مسئله فلسطين است كه روند صلح به دليل سياست‌هاي لجوجانه اسرائيل شكست خورد؛ و همچنين ادامه دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه و همچنين برنامه‌ هسته‌اي آن.

وي بدون ارائه دليل يا مدركي ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم كرد و با بيان ادعاي هميشگي و تكراري امارات درباره جزاير سه‌گانه مدعي شد كه ايران تلاش كرده است توانايي هسته‌اي خود را توسعه بدهد به طوري كه بتواند در آينده سلاح اتمي در اختيار بگيرد كه اين امر تهديد صريح امنيت و ثبات منطقه بخصوص با توجه به ادامه اشغال جزاير تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي.

در حالي كه رژيم بحرين نيز تاكنون ادعا مي‌كرد ايران در انقلاب مردم اين كشور دست دارد و با اين تحولات ارتباط دارد، گزارش كميته تحقيق شاه بحرين كه ديشب منتشر شد، تصريح كرد كه بر خلاف ادعاها، هيچ مدركي دال بر ارتباط ايران با اعتراضات مردم در اين كشور وجود ندارد.

انتهاي پيام/.++

پنجشنبه|ا|3|ا|آذر|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن