تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804568597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش گروه‌هاي فلسطيني و تحليلگران به توافقنامه دوحه:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واكنش گروه‌هاي فلسطيني و تحليلگران به توافقنامه دوحه:
خبرگزاري فارس: امضاي توافقنامه دوحه بين رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و رئيس دفتر سياسي حماس و اعلام نخست‌وزيري"محمود عباس" در دولت توافق ملي واكنش‌هاي متفاوتي در ميان گروه‌هاي فلسطيني و تحليلگران به دنبال داشت.


به گزارش خبرنگار فارس از غزه، بر خلاف تصور افكار عمومي اعلام توافق فتح و حماس براي نخست‌وزيري "محمود عباس" و قطعي شدن تشكيل دولت توافق ملي به منظور برگزاري انتخابات در فلسطين، موجبات شادي مردم غزه را به دنبال نداشت و خيابان‌هاي غزه خالي از جشن و سرور مردم بود.

مردم فلسطين نسبت به اجراي توافقنامه دوحه شك دارند

در همين راستا دكتر"مخيمر ابوسعده" تحليلگر سياسي فلسطين گفت كه اين توافقنامه موانع زيادي را پيش‌رو دارد همچنانكه يك توافقنامه مبهم است و زمان تشكيل دولت و امكان برگزاري انتخابات در آن تعيين نشده است و از سوي ديگر در داخل جنبش حماس در رابطه با اين توافقنامه دو ديدگاه مخالف و موافق وجود دارد.

وي افزود: احتمال موفقيت يا شكست اين توافقنامه بستگي به اين دارد كه بتوان موانع بر سر راه‌ آن از جمله پرونده امنيت و احياي دستگاه‌هاي امنيتي بر اساس اصول ملي را كنار زد كه اين امر نيز در سايه وجود رژيم اشغالگر دشوار است.

وي همچنين تصريح كرد: نوعي سرخوردگي در ميان مردم فلسطين بوجود آمده است و مردم به توانايي جنبش‌هاي فتح و حماس براي اجراي اين توافقنامه شك دارند.

از سوي ديگر "صالح زيدان" عضو دفتر سياسي جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين بر ضرورت مشاركت ملي در سازوكارهاي اجراي توافقنامه براي پايان دادن به دودستگي‌ها تاكيد و اعلام كرد كه تجربه توافقنامه 4/5/2011 و گفت‌وگوهاي قاهره در تاريخ 20/12 و22/12 و به دنبال آن كندي اجراي اين توافقنامه‌ها نااميدي مردم از پايان اختلافات و تقويت وحدت ملي را عميق‌تر كرده است.

در توافقنامه قاهره بر تشكيل دولت انتقالي به رياست يك شخصيت‌ مستقل و شايسته تاكيد شده است به اين ترتيب كه شخص نخست‌وزير نبايد "سلام فياض" و يا امثال وي باشد.

عباس و مشعل بايد با بقيه گروه‌هاي فلسطيني مشورت مي‌كردند

در همين راستا دكتر "رباح مهنا" عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين در اظهاراتي گفت كه توافق با عباس براي نخست‌وزيري وي در دولت آينده زيرپاگذاشتن قانوني است كه مجلس قانونگذاري در سال 2003 آن را تصويب كرده است.

وي افزود: در سايه عدم توافق فتح و حماس در خصوص نخست‌وزير دولت انتقالي و تصميم اين دو جنبش براي انتخاب عباس بايد مشورت‌هاي فوري با تمامي طرف‌هايي كه توافقنامه آشتي را امضا كرده‌اند، صورت مي‌گرفت نه اينكه مشعل و عباس به تنهايي توافقنامه دوحه را امضا كرده و اعلام كنند.

حماس: توافقنامه دوحه گامي مهم در جهت تحقق آشتي ملي است

از سوي ديگر "عزت الرشق" از اعضاي دفتر سياسي حماس گفت كه توافق براي نخست‌وزيري عباس در دولت انتقالي گذر از موانع موجود و حل مشكلات است.

وي در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: برخي‌ها ملاحظاتي را در خصوص انتخاب عباس براي نخست‌وزيري دارند و ما نيز به آراء و نظرات آنها احترام مي‌گذاريم اما آنچه در حال حاضر اهميت دارد عبور از تمامي موانع بر سر راه توافقنامه است كه از جمله اين موانع قضيه امنيت و مسائل ديگر است و اميدواريم كه تمامي مسائل هر چه سريع‌تر حل شده و مسير براي تشكيل دولت واحد هموار شود.

وي تاكيد كرد: حماس خواهان تحقق وحدت ملي فلسطين و تحقق آشتي و حل موارد حل نشده است و توافقنامه دوحه گام مهمي در اين مسير است.

الرشق درباره تضمين‌هاي اجراي اين توافقنامه نيز تصريح كرد: تضمين اجراي اين توافقنامه اراده صادقانه و ملي حماس و فتح و همه فرزندان ملت فلسطين است و اگر مقاصد غيرصادقانه وجود داشته باشد احتمال به بن‌بست رسيدن اجراي توافقنامه وجود دارد بنابراين ملت فلسطين ضامن اجراي اين توافقنامه است.

انتهاي پيام/++

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن