تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816434925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان جشنواره عدالت و اميد/احمدي‌نژاد: شكوفايي و خلاقيت انسان‌ها با برپايي عدالت آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پايان جشنواره عدالت و اميد/احمدي‌نژاد: شكوفايي و خلاقيت انسان‌ها با برپايي عدالت آغاز مي‌شود
رئيس جمهوري در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره هنري عدالت و اميد، عدالت را نقطه آغاز زندگي نوع بشر دانست كه با برپايي آن شكوفايي و خلاقيت انسان‌ها آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره هنري "عدالت و اميد" شب گذشته با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري ايران، محمدحسين صفار هرندي وزير ارشاد، محمدحسين ايماني خوشخو معاون هنري وي و جمعي از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم ايماني خوشخو با ارائه گزارشي گفت: بعد از سه دهه ضرورت بررسي و بازخواني آثار هنري خلق شده توسط پرورش يافتگان مكتب انقلاب اسلامي احساس مي شد و بنابرهمين ضرورت طرح برگزاري جشنواره "عدالت و اميد" را با رويكردي معنوي و با زبان گوياي هنر مطرح كرديم.

وي افزود: بيش از 1500 هنرمند منتخب از 5 هزار هنرمند متقاضي در جشنواره با 400 اثر در سه بخش سرود و نغمه، تئاتر و هنرهاي تجسمي به ارائه آثار خود پرداختند و آثار خود را طي چهار روز در هشت سالن به نمايش گذاشتند كه در اين ميان بايد به حضور هنرمندان صاحب نظر و پيشكسوت در جمع داوران و مشاوران جشنواره اشاره كرد. اين مراسم پايان كار ما نيست، بلكه تلاش داريم گنجينه‌اي را كه در اختيار گرفته ايم به فراموشي نسپاريم و اعتقاد داريم هنوز در اول راه هستيم.

تقدير از حسين مسافر آستانه هنرمند برگزيده تئاتر

دبير جشنواره عدالت و اميد در ادامه گفت: مقدمات تشكيل دبيرخانه دائمي جشنواره هنري "عدالت و اميد" فراهم شده و خوشحاليم كه با همدلي جامعه هنري كارنامه موفقي را از فعاليت هاي دوره نهم شاهد هستيم كه از لحاظ گستردگي جغرافيايي ،تاثيرگذاري، گسترش كمي و كيفي و ... قابل توجه و غرورآفرين است.

در ادامه مراسم وزير ارشاد گفت: اين جشنواره فرصت و بهانه مناسبي براي پيوند خوردن بيشتر هنر و جامعه هنري به ويژه هنرمندان نسل جوان با مهمترين مقوله راهبردي عصر حاضر انتظار و مهدويت است. هيچ گفتماني پرآينده‌تر از انتظار نيست حتي براي آنانكه اعتقادات اسلامي و شيعي ندارند. به همين دليل دامنه رجوع به آن هر روز بيشتر مي‌شود. انتظار ما از نظام مقدس جمهوري اسلامي و نهادهاي آن بالا بردن پيوندها با اين مقوله است كه جشنواره "عدالت و اميد" نتيجه چنين برداشتي است.

صفار هرندي افزود: آنچه امروز صورت گرفت ماحصل اعتماد و پيوند هرچه بيشتر و نزديك تر هنرمندان و مديران هنري بود كه مجموعه اي از همدلي و همبستگي را به تصوير كشيدند.اين جشنواره تناسب بسياري با شعارهاي دولت نهم دارد و چه بسا كه همه دولت‌ها در برابر چنين شعارهايي خاضع و متواضع هستند و همين مسئله باعث مي شود تا دل ها توجه خود را به آن صاحب حقيقي عالم كه قرار است دنيا را از عدل پركند بدهند.

اين مراسم با تقدير از سه پيشكسوت هنرهاي تجسمي، موسيقي و هنرهاي نمايشي ادامه يافت و با حضور احمدي‌نژاد، صفار هرندي و ايماني خوشخو از كاظم چليپا، محمدحسن شاهنگيان و حسين مسافر آستانه تجليل به عمل آمد.

در ادامه اين مراسم احمدي‌نژاد با اشاره به مفهوم هنر گفت: هنرمندي تجلي اسم خلاقيت خداوند است، گرچه همه هنرها سرشار از زيبايي است، اما خود هنرمند زيباترين زيبايي‌هاست و زندگي انسان بدون هنر امكان ندارد. هنر هم ابزار، هم بستر و هم يار آدم براي حركت رو به كمال است. با هنر روح انسان از زمين جدا مي‌شود و در عالم ملكوت به پرواز درمي‌آيد، لذا اهميتي ندارد كه شما در كدام رشته هنري فعاليد، بلكه مهم اين است كه جان و دلتان را به خلق آثار بسپاريد كه با جان و فطرت شما سخن مي‌گويد و فضا را براي پرواز روح آدمي باز مي‌كند قرار دهيد.

رئيس جمهوري افرزد: امروز در كشور ما هنر متعالي، خلاق، رهايي‌بخش انسان‌ها و نماينده راه زندگي حقيقي رو به شكوفايي است و هنرمندان عزيز ما آثار بسيار ارزشمند و فاخري را به جهان بشري عرضه كرده‌اند كه اين آثار هنري از عوامل اصلي ماندگاري و جاودانگي هنرمندان است. اگر شخصيت‌هاي تاريخي را در ذهن مرور كنيم مي‌بينيم برجسته ترين آنها هنرمندان يا افرادي هستند كه كار خود را به نوعي با هنر عجين كرده‌اند. نبايد فراموش كرد كه هنر دوست داشتن، مهر ورزيدن و عشق به خدا بهترين هنرهاست.

وي نام "عدالت و اميد" را براي جشنواره زيبا و درست دانست و گفت: عدالت گمشده تاريخ و نقطه آغاز اميد است. انسان بدون اميد دچار ركود، انحطاط و مرگ مي‌شود و امكان ندارد كسي بدون اميد به آينده روشن حتي ثانيه‌اي زندگي كند و در اين ميان عدالت نقطه آغاز اميد و پايه و اساس آن است. بسياري از ما بر اين اعتقاديم كه نقطه اوج آمال و آرزوهايمان بر پايه عدالت است و در طول تاريخ همه صالحان و خوبان و تمام آنها كه بر انسانيت اصيل خود پايدار مانده‌اند دنبال برپايي عدالت بوده اند. لذا برپايي عدالت در جهان نقطه آغازي براي بشر است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: عدالت نقطه آغاز زندگي نوع بشر است و با برپايي عدالت شكوفايي و خلاقيت انسان آغاز مي‌شود. پس مادامي كه عدالت برقرار نشود انسان هم از انسان بودن خود بهره نبرده است. هدف از خلقت انسان تنها زندگي كردن نبوده، بلكه هنوز قله‌هاي اصلي زندگي بشر فتح نشده است. تك‌ستاره‌هايي در اين ميان درخشيده‌اند، اما هنوز زيبايي حقيقي و لذت ملكوتي زندگي را نچشيده‌ايم. پس عدالت گام نخست ماست و زماني كه تبعيض‌ها، اسارت‌ها، فشارها و... برداشته و انسان از قيود تحميلي آزاد شود، آنگاه روز لذت واقعي حاصل مي‌شود. يعني آمدن موعود و برپايي عدالت آغاز زندگي است نه پايان آن.

در ادامه اين مراسم برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره معرفي و جوايز آنها اهدا شد. در بخش موسيقي، براي ساخت ملودي صمد جعفري براي سرود "عطر خوش عدالت" سوم، مرتضي بخشايش براي سرود"انتظار سبز" دوم و شهروز حقي براي سرود"لبريز فرياد" اول شد.

براي بهترين تنظيم سرود نيز از صمد جلاليان تقدير به عمل آمد و حسينعلي مرادنشاهي سوم، امان الله جعفر زاده دوم و محمود آقا محمودي اول شد. در بخش تكخواني نيز رسول آل احمد ديپلم افتخار اين جشنواره را دريافت كرد. جايزه بهترين رهبري گروه نيز به مجذوب غديري سرپرست گروه "آفتاب" اهدا شد.

در بخش شعر نيز منيره غلامي سراينده شعر "بارش اميد" جايزه نخست را دريافت كرد. همچنين دربخش بهترين گروه هاي جشنواره گروه مزگين از خراسان شمالي سوم و گروه "آفتاب" از تهران نيز دوم شد. گروه سرود كانون فرهنگي حر از تهران نيز جايزه نخست اين بخش را به خود اختصاص داد.

در بخش موسيقي كر نيز براي ساخت ملودي حسين محمدي نژاد سوم، سارا جلالي دوم و گروه كر آرپا اول شد. در بخش تنظيم نيز زهره عشقي سوم، آربي بابوميان دوم و گروه كر طهورا اول شد. جايزه بهترين سوليست نيز به مسعود عظيمي فر اهدا گرديد. در بخش رهبري حسين محمدي نژاد سوم، عارف قادري نژاد دوم و آربي بابوميان اول شد. همچنين در بخش بهترين گروههاي كر جشنواره گروه كر ترنم از تهران سوم شد و گروه ها كر آرپا اصفهان دوم شد. جايزه بهترين گروه كر نيز به گروه كر نغمه صبا از استان گلستان اهدا شد.

درادامه اين مراسم جوايز بخش تجسمي جشنواره اهدا شد. در اين بخش براي طراحي پوستر پيمان عليزاده اول و محمد صابر شيخ رضايي و رضا شعباني دوم و سوم شدند. در بخش كاريكاتور نيز مجيد اديبي اول، معصومه صفايي دوم و مهدي عزيزي سوم شد.

همچنين در بخش عكس جايزه نخست به فاخته جلايرنژاد اهدا شد و حميدرضا مجيدي و عليرضا پاتك بين دوم و سوم شدند. در بخش نقاشي نيزعليرضا شكرنژاد، محمد هادي محسني فرد، سعيد دولتي، ابوطالب قادري و مهدي ريحاني بدون الويت نفرات برگزيده معرفي شدند.

در پايان جوايز بخش تئاترجشنواره "عدالت و اميد" اهدا شد. در ابتدا از كيميا مكاري بازيگرخردسال نمايش " روزي كه هوا برفي است" و كار گروهي بازيگران نمايش"آخرين عكس را با هم مي گيريم" تقدير به عمل آمد. همچنين در بخش طراحي صحنه از شهرام كرمي و كوروش خزايي اصل تقدير شد و جايزه اين بخش به مريم نيك روش طراح صحنه نمايش "ته خط" اهدا شد.

ر بخش موسيقي تنديس جشنواره به عبدالرضا بهرامي و نيما شعباني براي نمايش " نامه اي ديگر" اهدا شد. در بخش نمايشنامه نويسي نيز از عارفه عنايتي نويسنده نمايش "عدالتخانه" و علي شعاعي، علي زيوريان و محسن پناهي نويسندگان نمايش "ميعاد" تقدير شد و تنديس بهترين نمايشنامه نيز به آرش عباسي نويسنده نمايش " داستان عامه پسند" اهدا شد.

در بخش بازيگري مرد از افشين زارعي و مهران نائل تقدير به عمل آمد و تنديس اين بخش به طور مشترك به امين آبان بازيگر نمايش "مسخ" و محمد عسگري بازيگر "داستان عامه پسند" اهدا شد. در بخش بازيگري زن از هيلدا فاضل تقدير به عمل آمد و تنديس جشنواره به صورت مشترك به بهناز سليماني بازيگر نمايش "شمردن ستاره هاي شب" و آذر خوارزمي بازيگر نمايش "عدالتخانه" اهدا شد.

در بخش بهترين كارگرداني نيز از حسن عابدي كارگردان نمايش " ترانه سرزمين من" و يعقوب صديق جمالي كارگردان نمايش "آخرين مرد ايستاده" تقدير به عمل آمد و تنديس اين جشنواره به حميد آذرنگ كارگردان نمايش "عدالتخانه" اهدا شد.

در پايان اين مراسم دكتر محمود احمدي‌نژاد به همراه وزير ارشاد از نمايشگاه بخش منتخب آثار تجسمي نخستين جشنواره هنري "عدالت و اميد" ديدن كرد.

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن