تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جام جهانى تنها راه نجات سوئدى ۶۱ ساله در مكزيك اريكسون: خواب اخراج از سيتى را هم نمى ديدم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: جام جهانى تنها راه نجات سوئدى ۶۱ ساله در مكزيك اريكسون: خواب اخراج از سيتى را هم نمى ديدم
از زمانى كه به انگليس آمد براى خود نامى دست و پا كرد و با رساندن تيم ملى اين كشور به جام هاى جهانى ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ چهره خود را به جهان فوتبال بيشتر شناساند. پس از ناكامى در رسيدن به اهدافش در تيم ملى انگليس به فوتبال باشگاهى روى آورد و منچسترسيتى را به عنوان مقصد بعدى خود انتخاب كرد. هر چند اين مربى سوئدى دوران پرفروغى را نيز به همراه آبى پوشان شهر منچستر تجربه نكرد. افت شديد عملكرد سيتى و پيشنهاد سران فدراسيون فوتبال مكزيك او را روانه اين كشور كرد تا هدايت سبزپوشان منطقه كونكاكاف را برعهده گيرد. مجله ورلدساكر با اين مربى سوئدى كه مطمئنا كسى نيست جز اسون گوران اريكسون كه مهمترين هدفش ثبت چهاردهمين حضور مكزيك در جام هاى جهانى است مصاحبه اى انجام داده كه در زير مى خوانيد:

نخستين رويارويى تان با فوتبال انگليس تقريبا ۳۰ سال پيش رقم خورد. چه خاطره اى از آن زمان كه به عنوان مربى گوتبورگ (از باشگاه هاى دسته اولى سوئد) براى بازى با ليورپول به آنفيلد رفتيد به ياد داريد
اين رسم تيم هاى انگليسى كه از مربى تيم ميهمان استقبال گرمى به عمل مى آورند و بعد از بازى از او در اتاق بازيكنان پذيرايى مى كردند را دوست داشتم. به ياد دارم اولين بار كه با مربى وقت ليورپول روبه رو شدم او به من گفت: «اسون، تو ميهمان ما هستى و اما اينجا چندان رايج نيست كه بيگانگان را دعوت كنند. به ياد داشته باش كه نبايد درباره بازى كه ديدى صحبت كنى.»
اين اتفاق در مقايسه با اتفاقاتى كه براى شما در تيم ملى انگليس رخ داد بسيار كوچك و ناچيز است.
يادم مى آيد كتابى خواندم كه نامش «مربيان انگليس، ماموريت غيرممكن» بود. اين كتاب در مورد مربيانى بود كه هدايت تيم ملى انگليس را برعهده داشتند و همگى در انتها اخراج شده بودند لذا مى دانستم كه مربيگرى در اين تيم چه كار مشكلى است.
شايد سخت ترين برهه در دوران حضور شما در فوتبال انگليس زمانى بود كه نشريه نيوزآودورلد شما، مدير برنامه ها و وكيل تان را به سرهم كردن داستانى دروغين در مورد تمايل يك شيخ عرب براى جذب شما متهم كرد. در مورد اقدام آن خبرنگار براى انتشار گزارشى كه به «شيخ قلابى» معروف شد چه نظرى داريد
از نگاه اتحاديه فوتبال انگليس اين خبر آن چنان دروغ بزرگى بود كه كمر شتر را مى شكست. از اين ماجرا بسيار متاسف شدم اما بيش از نيمى از آنچه كه روزنامه ها نوشتند دروغ بود.
آن زمان به وكيل خود گفتم مهم نيست چقدر خرج خواهد داشت، پيگيرى كن و ببين اين شايعات از كجا آب مى خورد. اين قضيه تقريبا به دادگاه هم كشيده شد اما آن موقع بود كه روزنامه هاى منتشر كننده آن مطلب پيدايشان شد و اعلام كردند حاضرند از من عذرخواهى كنند و تمام هزينه هايى كه براى پيگيرى اين ماجرا صرف كرده بودم را به من بازگردانند. من هم پذيرفتم اما حاضر نشدم در مصاحبه اى كه آنها تقاضا كرده بودند شركت كنم. خسارتى كه از آنها گرفتم را صرف امور خيريه كرده و تا چندين هفته از انجام هرگونه مصاحبه اى خوددارى كردم تا اين غائله خاتمه يافت.
دوران مابين خروجتان از تيم ملى انگليس و ورودتان به نيمكت مربيگرى منچسترسيتى را چگونه توصيف مى كنيد
صادقانه بگويم جزو تلخ ترين دوران زندگى ام بود.
بنابر اين ورود به نيمكت مربيگرى تيمى بايد باعث آرامش خاطرتان بوده باشد.
در واقع بله. هرگز در زندگى ام بيكار نبودم و لذا اين دوره يك فاجعه بود.
در ۵۹ سالگى براى نخستين بار هدايت يك تيم ليگ برترى را به عهده گرفتيد.
همه چيز خيلى به سرعت سپرى شد. فصل خوبى را به همراه منچسترسيتى شروع كردم و مهمتر از آن اينكه فرصت رقابت با بهترين تيم هاى باشگاهى انگليس را به دست آورده بودم. تا كريسمس آن سال در جمع ۴ تيم صدر جدول بوديم اما بعد از تعطيلات شرايط تغيير يافت. بازيكنان زيادى داشتم كه هرگز در ليگ برتر بازى نكرده بودند. آنها اگرچه خوب بازى كردند اما در نهايت نتوانستند به آنچه كه مى خواستيم عمل كنند.
با اين تفاسير شما اهداف بزرگى براى سيتى داشتيد
يك سال پيش شايد تصور اينكه زود اخراج شوم را نداشتم و هنوز هم نمى توانم اين مسأله را درك كنم اما مالك باشگاه چيزهاى ديگرى در سر داشت و به دنبال انتصاب مربى جديدى بود. هر چند زندگى همين است. اكنون در مكزيك اوقات خوشى دارم و از حضور در فوتبال اين كشور لذت مى برم اما دوران خوش حضور در سيتى را نيز فراموش نمى كنم.
آيا ورود مالكان ثروتمند و سرمايه آنها به ليگ برتر تهديدى بزرگ براى فوتبال باشگاهى انگليس است
خير. 25 سال پيش هم چنين اظهاراتى وجود داشت. به نظرم ورزش ديگر نمى تواند مقابل اين موضوع ايستادگى كند.
به نظر خودتان به عنوان يك مربى چه قابليت هايى داريد
من در انجام همه چيز موفق هستم به خصوص ايجاد فضاى مناسب چه براى بازيكنان چه براى سايرين.
رمز موفقيت هايتان در چيست
خوددارى، اعتماد به مردم و اعتماد به نفس دادن به آنها. به نظرم گوش دادن به حرف مردم از صحبت كردن با آنها مهمتر است. در عرصه مربيگرى هم معتقدم بايد شرايطى را به وجود آورد كه بازيكنان باانگيزه فراوان وظايفشان را انجام دهند.
اگر يكى از بازيكنان تان بازى بدى به نمايش بگذارد چگونه با او برخورد مى كنيد
او را به دفترم مى آورم و از او دليل عملكرد ضعيفش را جويا مى شوم. اگر اشتباهاتش تكرار شد آنگاه او را خواهم فروخت و اگر در رده ملى باشد ديگر او را دعوت نخواهم كرد. البته به نظرم به طور منطقى صحبت كردن بسيار عملى تر از تنبيه و مجازات است.
به عنوان آخرين سؤال فكر مى كنيد مى توانيد مكزيك را به جام جهانى آفريقاى جنوبى برسانيد
راهيابى مكزيك به جام جهانى براى من و براى اين تيم يك الزام است. محقق نشدن اين هدف مساوى با اخراج من است. اخراج كردن من در صورت عدم راهيابى مكزيك به جام جهانى كاملا بجا است زيرا وظيفه من همين است.

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن