تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرصتي براي قهرماني در جام جهاني ناقص


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: فرصتي براي قهرماني در جام جهاني ناقص


سرمايه: رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد سال 2009 امروز و فردا در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود. اين رقابت ها با حضور تيم هاي روسيه، اوكراين، كوبا، گرجستان، ازبكستان، قزاقستان، آذربايجان و ايران انجام مي شود. جام جهاني كشتي، در واقع رقابت هاي غيررسمي و تداركاتي است كه به صورت مسابقه تيم به تيم انجام مي شود و از لحاظ اعتبار به هيچ وجه قابل قياس با رقابت هاي كشتي قهرماني جهان نيست.

رقابت هاي جام جهاني كشتي سال ها پيش و با پيشنهاد آمريكايي ها وارد عرصه مسابقات كشتي شد و تيم هاي حاضر در اين رقابت ها با ميدان دادن به جوانان خود، سعي در افزايش تجربه هاي كشتي گيران جوياي نام دارند. برعكس رقابت هاي جام جهاني فوتبال كه به اوج رسيدن مسابقات فوتبال در سطح جهان است، جام جهاني كشتي حتي از برخي جام هاي بين المللي مانند ياريگين، مرويد، علي يف، اوماخانوف، دان كولف، ياشاردوغو، زيلكوفسكي و... اعتبار كمتري دارد.

جام جهاني مجاني

برگزاري رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد تهران در روزهاي آغاز هفته و آن هم در آستانه رسيدن به سال نو و در اوج گرفتاري هاي مردم، باعث شده فدراسيون كشتي سياست ديدن رايگان اين رقابت ها را پيش بگيرد. ناكامي و شكست تاريخي كشتي ايران در المپيك 2008 پكن و عدم حضور ستاره ها در تركيب تيم هاي ميهمان در جام جهاني كشتي آزاد تهران از ديگر دلايلي است كه ممكن است بسياري از صندلي هاي سالن 12 هزار نفري آزادي را خالي از تماشاگر بگذارد. فدراسيون كشتي با هماهنگي هاي انجام شده، زمينه خدمات دهي 100 دستگاه اتوبوس از برخي ميدان هاي شهر تهران به مقصد ورزشگاه آزادي را فراهم كرده است.

قضاوت چهار داور ايراني

با موافقت رئيس فدراسيون بين المللي كشتي، چهار داور ايراني در مسابقات جام جهاني 2009 قضاوت خواهند كرد. در حالي كه پيش از اين قرار بود دو داور از ايران در اين رقابت ها حضور داشته باشد. رئيس فدراسيون كشتي از رافائل مارتينتي خواست تعداد اين نفرات افزايش پيدا كند. با موافقت رئيس فيلا، چهار داور از كشور ميزبان در رقابت ها سوت خواهند زد. رضا غلامي مسوول كميته مسابقات فدراسيون كشتي با تاييد اين خبر، همچنين از برگزاري جام جهاني روي دو تشك خبر داد. اين مسابقات با شركت تيم هاي ايران، گرجستان، اوكراين، ازبكستان، كوبا، روسيه، آذربايجان و قزاقستان از صبح فردا در سالن آزادي تهران آغاز خواهد شد.

جوانگرايي كشتي روسيه در جام جهاني

كشتي آزاد روسيه بدون ملي پوشان المپيكي اش در وزن هاي هفت گانه، در جام جهاني تهران حاضر شده است. روس ها به عنوان سلاطين كشتي جهان تعدادي كشتي گير جوان را راهي جام جهاني تهران كردند تا درس جوانگرايي را در گوش كشتي ايران زمزمه كنند. در ميان كشتي گيران روس حاضر در جام جهاني تهران، بسيك كودوخوف جوان تنها ملي پوشي است كه در يك وزن بالاتر به ميدان آمده تا نشان دهد جام جهاني را ميدان تداركي براي رقابت هاي قهرماني جهان در دانمارك مي داند. دنيس چارگوش كشتي گير وزن 74 كيلوگرم روس ها در جام جهاني تهران هم با مدال طلايي كه در رقابت هاي جهاني 2005 گرفت، ديگر كشتي گير نامدار روس ها در جام جهاني است. روس ها در هر وزن با دو كشتي گير در رقابت هاي جام جهاني تهران، حضور دارند. تركيب تيم روسيه در رقابت هاي جام جهاني به شرح زير است:
55كيلوگرم: جمال اوتارسلطانوف و ماخمود ماگمدوف
60كيلوگرم: بسيك كودوخوف واخمت چاركايف
66كيلوگرم: موليرلامپژيف ورسول ژوكايف
74كيلوگرم: دينس چارگوش وحاجي مراد مرتضي عليف
84كيلوگرم: آنزور اورشيف و ديميتري كريلوف
96كيلوگرم: ابراگيم سعيدوف و آلن زاسييف
120كيلوگرم: آلانج امپايف و آنزوربلتوكايف

بازديد مارتينتي از سالن 12 هزار نفري آزادي

رافايل مارتينتي رئيس فدراسيون جهاني كشتي از سالن 12 هزار نفري آزادي و خانه كشتي تهران ديدن كرد. رئيس فدراسيون جهاني كشتي در بدو ورود به تهران مورد استقبال بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك و يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي قرار گرفت. مارتينتي براي حضور درحاشيه رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد تهران ميهمان فدراسيون كشتي كشورمان است. او عصر پنجشنبه از سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي تهران و خانه كشتي در اين مجموعه بازديد كرد.

ايران و جمهوري آذربايجان با بيشترين ملي پوشان المپيكي

جام جهاني كشتي آزاد در حالي از امروز آغاز مي شود كه تيم هاي ايران و آذربايجان بيشترين ملي پوشان المپيكي را دارند. دو تيم ايران و آذربايجان در ليست اعلامي خود هر كدام نام پنج ملي پوش المپيك پكن را قرار داده اند. اما ساير تيم ها دست به جوانگرايي زده اند و تيم هاي درجه دو يا سه خود را به رقابت ها اعزام كرده اند به طوري كه شش تيم ديگر حاضر در جام جهاني تنها شش ملي پوش دارند. در رقابت تيمي به نظر مي رسد روسيه جدي ترين رقيب ايران است و پس از آن آذربايجان مي تواند خطرناك باشد، هر چند كه روسيه تنها بسيك كودوخوف را از جمع المپيكي هايش به ميدان مي فرستد كه البته آن هم در يك وزن بالاتر(60 كيلو) كشتي مي گيرد. البته روس ها از چهره هاي شاخصي نظير جمال اوتارسلطان اف و دنيس چارگوش هم استفاده خواهند كرد اما تيم هاي اوكراين، ازبكستان و گرجستان هيچ يار المپيكي را در تركيب ندارند.

غلام محمدي: ما هم جوانگرايي كرده ايم

سرمربي تيم ملي كشتي مي گويد: «كشتي گيران بايد پرانگيزه و جنگنده روي تشك حاضر شوند چرا كه هدف اصلي ما رقابت هاي المپيك 2012 لندن است.» غلامرضا محمدي با بيان اين مطلب افزود: «از روز 23 بهمن ماه و پس از پايان مسابقات، ليگ اردوي تيم ملي آغاز شده است و در مدت 13 روز سعي كرديم بهترين تمرينات را براي كشتي گيران درنظر بگيريم و در كنار آن تعدادي از نفرات ما راهي رقابت هاي اوكراين شدند و از آن تيم، پنج نفر براي جام جهاني انتخاب شدند. در اين مدت تلاش كرديم با در نظر گرفتن تمرينات و ريكاوري مناسب، كشتي گيران را از نظر بدني آماده كنيم. 10 روز تمرين استقامت عمومي را براي كشتي گيران درنظر گرفته ايم و پس از بازگشت نفرات از اوكراين در روزهاي آخر تمرينات سرعتي و انفجاري را درنظر گرفتيم.» وي اظهار داشت: «در بيشتر اوزان جوانگرايي كرده ايم و در شش وزن نفرات جوان زير 22 سال داريم و جوانگرايي يكي از برنامه هاي اصلي ما در كادر فني است.»
دارنده مدال برنز جهان تاكيد كرد: «هركس كشتي را به خوبي بشناسد، مي داند كه با استفاده از 10 كشتي گير جوان در اين رقابت ها شركت كرده ايم و تركيب بقيه تيم ها نشان مي دهد كه آنها با نفرات خوبي در مسابقات حاضر شده اند، روس ها حتي اگر با نفرات پنجم خود مي آمدند نيز حريف قوي اي بودند در حالي كه در ليست آنها اسامي كشتي گيران سرشناسي در اوزان مختلف وجود دارند و ما نيز پس از وزن كشي در كوران مسابقات سعي مي كنيم كشتي گيران خارجي را آناليز كنيم و در حال حاضر از نفرات سرشناس آنها نيز شناخت كافي داريم.»

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن