تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820492928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار كوتاه
برگزاري نخستين نشست كميته اجرايي مجمع كشورهاي صادركننده گاز در قطر
اولين جلسه كميته اجرايي مجمع كشورهاي صادركننده گاز فردا هجدهم اسفند ماه 1387 (هشتم ماه مارس 2009) در دوحه پايتخت قطر برگزار مي شود. به گزارش ايرنا، نمايندگان كشورهاي عضو در اين جلسه دو روزه در خصوص مسايل اجرايي مجمع مانند چگونگي و ميزان پرداخت حق عضويت و تشكيلات دبيرخانه تبادل نظر و تصميم گيري مي كنند. بحث درباره نحوه تنظيم و ارسال نامه به وزراي نفت و انرژي كشورهاي عضو براي معرفي نامزد دبيركلي مجمع، ترسيم نمودار سازماني دبيرخانه، بررسي مسايل مالي نظير تصويب بودجه، تهيه دستور جلسه نشست آتي وزارتي از ديگر موارد دستور جلسه اولين نشست كميته اجرايي اين مجمع در قطر خواهد بود. وزراي نفت و انرژي كشورهاي عضو مجمع كشورهاي صادركننده گاز در سوم دي ماه امسال در شهر مسكو پايتخت جمهوري فدراتيو روسيه گردهم آمدند و اساسنامه اين مجمع را تصويب كردند. با تصويب اين اساسنامه كه جمهوري اسلامي ايران نقش كليدي در تنظيم و تهيه آن داشت، مجمع كشورهاي صادركننده گاز هويت سازماني يافت.

افزايش توليد گاز كشور با توسعه سه ميدان جديد اكتشافي
با توسعه سه ميدان جديد اكتشافي دي، سفيدزاخور و گشوي جنوبي روزانه حدود 30 ميليون متر مكعب به ظرفيت گاز كشور افزوده خواهد شد. به گزارش برنا "عليرضا ضيغمي مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران "-با بيان اينكه سه ميدان دي، سفيدزاخور و گشوي جنوبي از ميادين اكتشاف شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي هستند تصريح كرد: با توسعه ميدان گشوي جنوبي تا سال 1390 در حدود 14/5 ميليون مترمكعب گاز طبيعي توليد خواهد شد. وي با اشاره به توسعه ميادين نفتي موجود در استان فارس گفت: هم اكنون سه ميدان نفتي خشت، سروستان و سعادت آباد در حال اجرا است. به گفته اين مقام مسئول، در شركت نفت مناطق مركزي ايران توليد زود هنگام از اين سه ميدان تا پايان سال 1388 آغاز خواهد شد كه در صورت توسعه آنها روزانه حدود 45 هزار بشكه نفت خام به ظرفيت توليد نفت كشور اضافه مي شود. وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي فاز اول دو ميدان سروستان و سعادت آباد بيان كرد: با توسعه اين دو ميدان در فاز اول، 15 هزار بشكه نفت توليد خواهد شد كه پس از تكميل اين فاز مطالعات عمليات فاز دوم آن اجرايي خواهد شد. ضيغمي هدف از توسعه ميدان خشت را توليد 30 هزار بشكه نفت عنوان كرد و گفت: در كنار عمليات توسعه اي قصد داريم ساخت واحدهاي نمك زدايي را اجرايي سازيم.وي هدف از ساخت واحد نمك زدايي را جمع آوري گازهاي همراه و تزريق مجدد آن به ميادين نفتي اعلام كرد و يادآور شد: با اجراي اين واحدها بحث توليد صيانتي از اين سه ميدان را از همان روز اول بهره برداري اجرايي مي سازيم.

تمام لامپ هاي كم مصرف درخواستي را تا پايان اسفند تحويل مي دهيم
در اجراي طرح خانه به خانه لامپ هاي كم مصرف، از آنجا كه به طرق مختلف از مردم سفارش گرفتيم، استقبال بسيار خوبي داشتيم. بابك نعمتي مدير دفتر بازار برق شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ با بيان اين مطلب گفت: از مشتركان برق به طرق مختلف از جمله پيامك، ثبت نام اينترنتي و ثبت نام در پشت قبوض برق براي ارسال لامپ كم مصرف به در خانه هايشان سفارش گرفتيم كه استقبال خوبي هم داشتيم. وي خاطرنشان كرد: اوايل برنامه ريزي كرده بوديم كه فقط از طريق پست اين لامپ ها را توزيع كنيم، ولي به علت سفارش هاي زياد ناچار شديم از چند پيمانكار ديگر كمك بگيريم كه در كنار پست، به ارسال اين لامپ ها بپردازند. او افزود: تمام تلاشمان اين است كه تا پايان اسفند ماه تمام درخواست هاي امسال را تحويل ميدهيم و براي سال آينده هم از مردم درخواست بگيريم. نعمتي درباره علت عدم گسترش استفاده از لامپ هاي LED كه مصرف انرژي كمتري نسبت به لامپ هاي كم مصرف دارد، اظهار كرد: لامپ هاي LED تكنولوژي بالايي دارد و ما هنوز داخل كشور اين تكنولوژي را بومي نكرده ايم و هزينه توليد لامپ هاي LED در كشور هنوز بالاست، ولي اگر يارانه هاي برق برداشته شود، به سمت توليد لامپ هاي LED هم مي توان رفت.

واگذاري نيروگاه ها به بخش غيردولتي، بهره وري را افزايش مي دهد
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي بر كاهش تصدي گري هاي دولت در بخش هاي مختلف كشور و به خصوص بخش نيروگاهي تاكيد كرد. حميدرضا كاتوزيان در اولين كنفرانس نيروگاه هاي كشور در قزوين اظهار كرد: واگذاري بخش نيروگاهي كشور به بخش غيردولتي موجب شتاب بيشتر فعاليت ها، بالا رفتن بهره وري و پايين آمدن هزينه ها خواهد شد. وي افزود: تصدي گري هاي دولتي در كشور ما و كشورهاي مشابه، كارايي چنداني ندارد. كاتوزيان گفت: شايد در شرايط فعلي تصدي گري دولتي پاسخگوي نيازهاي فعلي باشد، اما قطعا با اهداف بزرگ و چشم انداز همخواني نخواهد داشت. رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي برخي مسائل مرتبط با بانك ها، تحريم اقتصادي، بروكراسي دولتي و عدم همكاري برخي از بخش ها را از موانع اصلي عدم واگذاري بخش هاي مختلف كشور به بخش غيردولتي دانست. كاتوزيان تامين انرژي را از عوامل توسعه پايدار دانست و افزود: اگر نيروگاه تاسيس نكنيم و صرفه جويي صورت نگيرد، نمي توانيم به اهداف چشم انداز توسعه كشور دست يابيم. نماينده تهران افزود: كشور در حال حاضر نيازمند افزايش ساليانه 5 هزار مگاوات انرژي است و براي راه اندازي صنايع جديد بايد انرژي جديدي به شبكه فعلي وارد گردد. رئيس كميسيون انرژي مجلس گفت: با اضافه شدن 5 هزار مگاوات انرژي به شبكه فعلي كشور، ساليانه به همان مقدار شدت آلايندگي و گازهاي گلخانه اي افزايش مي يابد و به ناچار قوانين زيست محيطي از سوي نيروگاه نقض خواهد شد.

جبران كسري فروش آب و برق يارانه اي توسط دولت
كسري ناشي از فروش آب و برق يارانه اي به مردم بايد توسط دولت تامين شود تا وزارت نيرو بتواند روي پاي خود بايستد. يك مقام مسئول در وزارت نيرو در گفت و گو با برنا در خصوص انتشار اوراق مشاركت نيروگاهي در حوزه وزارتخانه ياد شده گفت: ماه گذشته 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي بخش نيروگاهي با هدف توسعه پروژه هاي اين بخش منتشر و هم اكنون اعتبارات حاصل از فروش اوراق به طرحهاي واجد شرايط نيروگاهي اختصاص مي يابد. وي يكي از اهداف انتشار اوراق مشاركت در بخش آب و برق را استفاده از سرمايه هاي راكد مردم دانست و اظهار داشت: براي افزايش ظرفيت نيروگاهها در پيك مصرف، انتشار اوراق مشاركت مي تواند سرعت اتمام پروژه ها و بهره برداري از آنها را افزايش دهد. اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنانش بيان داشت: با بررسي پروژه هاي آبي در دنيا مشخص مي شود كه نگاه نقطه اي در مديريت به هم پيوسته حذف شده به نحوي كه بايد شرايط از زمان فروش اوراق مشاركت تا زمان باز پرداخت مورد برنامهريزي قرار گيرد. به گفته وي تعيين شرايط چگونگي فروش اوراق مشاركت، محل هزينه شدن عوايد حاصل از فروش و شرايط بازپرداخت بايد به شكل يك بسته ديده شود. اين مقام مسئول با بيان اينكه وزارت نيرو محصولي به نام آب و برق براي فروش به مردم دارد گفت:كمبودهاي اعتباري ناشي از فروش يارانه اي آب و برق بايد از سوي دولت پرداخت شود تا وزارت نيرو بتواند روي پاي خود بايستد. وي تاكيد كرد: با مطرح شدن فروش فروش اوراق مشاركت بايد واقعي شدن تعرفه اي آب و برق نيز مدنظرقرار گيرد و در اين ارتباط مسائل مربوط به آب و برق را نمي توان جداگانه ديد. به گفته اين مقام مسئول در وزارت نيرو اوراق مشاركت، تعرفه ها و آگاهي دادن به مردم در خصوص نحوه استفاده از آب و برق مواردي است كه در مجموع از ابزارهاي وزارت نيرو محسوب مي شود تا از اين طريق بتواند پروژه ها و طرحها را در زمانبندي مناسب به اتمام برساند. به گزارش برنا با توجه به اينكه 500 ميليارد تومان اوراق مشاركت در ماه گذشته براي توسعه پروژه هاي نيروگاهي منتشر و فروخته شد در روزهاي اخير نيز توسط وزارت نيرو اوراق مشاركت جديدي به ارزش 500 ميليارد تومان منتشر شد كه قرار است عوايد حاصل از فروش آن نيز به پروژه هاي نيروگاهي اختصاص يابد ضمن اينكه در فروش اوراق مشاركت جديد احداث واحدهاي جديد نيروگاهي سيكل تركيبي، بخاري و گازي برنامه ريزي شده است.

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن