تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815307809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 نكته براي بهترين برخورد با كودكان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: 10 نكته براي بهترين برخورد با كودكان
«تنبيه بدني چيزهاي اشتباهي را به كودكان مي‌آموزد.» با استفاده از نكات زير مي‌توانيد بهترين نوع برخورد را آموزش ببينيد.

1ـ زماني‌كه يك فرد بزرگسال، كودكي را كتك مي‌زند، بچه احساس عجز و نا اميدي مي‌كند. اين احساسات باعث مي شود كه كودك افسرده و پرخاشگر شود.

به كودكان خود آموزش دهيد كه شما مي‌خواهيد كه آنها چگونه عمل كنند. چون كودكان اغلب نمي‌دانند چه?كاري درست و چه كاري نادرست است. براي آموزش دادن به آنها صبور باشيد.

2ـ زدن يك كودك حل مشكل را به او نمي‌آموزد. فقط به او مي‌آموزد كه احساس بدي نسبت به خود داشته باشد و عزت نفس او پايين بيايد. عزت نفس پايين مي‌تواند تا آخر عمر همراه كودك باشد. مراقب آنچه كه مي‌گوييد باشيد. معني كلمات مي‌تواند به اندازه كتك زدن، به آنها آسيب برساند.

بنابر اين خونسرد باشيد.

3ـ تنبيه بدني باعث مي‌شود كه بچه‌ها عصباني و رنجيده خاطر شوند و احساس دشمني كنند و بخواهند انتقام بگيرند.

پس با گفتگو به بچه‌هايتان بياموزيد كه آنها اشتباه كرده‌اند. تا زماني‌كه آنها كوچك هستند، اطمينان حاصل كنيد كه آنها قوانين خانواده را مي‌فهمند. اين قوانين ايمني، وقت خواب، وقت غذا خوردن و... است.

4ـ تنبيه بدني مي‌تواند كودكان را درباره شناخت درست و غلط به اشتباه بيندازد.

به كودكان خود ياد بدهيد كه روش‌هاي غير مضر براي بيان احساسات خود به كار گيرند. سپس احساسات آنها را بپذيريد و به آنها نشان دهيد كه مي‌فهميد و مراقب هستيد.

5ـ وقتي شما كودك را تنبيه مي‌كنيد، به اين معنا است كه كار شما درست است و حق با شما است. اين رفتار سبب مي‌شود كه كودك از بزرگسالش تقليد كند و در آينده هم به ديگران صدمه بزند.

6ـ تنبيه بدني به احساسات بچه‌ها آسيب مي‌رساند، نمرات آنها در مدرسه افت پيدا مي‌كند. همچنين يافتن دوستان در مدرسه براي آنها كار دشواري مي‌شود.

به آنها توجه كنيد، از كارهاي خوب او ستايش كنيد و اجازه بدهيد كودك بداند كه شما او را به خاطر وجودش دوست داريد.

7ـ تنبيه و بدرفتاري فيزيكي با كودك به آنان آموزش مي‌دهد كه من بد هستم و بايد حركات بدم را تا جايي كه مي‌توانم ادامه دهم.

هنگامي‌كه كودكتان بي‌ادبي مي‌كند، زود عكس العمل نشان ندهيد. به او مهلت دهيد. اين مسئله كودكتان را مدت كوتاهي از شما جدا مي‌كند. او را روي صندلي، پله يا در اتاقش قرار دهيد. سپس به او اجازه دهيد هنگامي‌كه توانست خود را كنترل كند، به شما بپيوندد. اين به او آموزش مي‌دهد كه شما به خاطر رفتار خوب برنده شده‌ايد.

8 ـ تنبيه بدني، هرگز رفتار درست را به كودك آموزش نخواهد داد.

او را نزنيد. بچه اي كه زياد كتك مي‌خورد، كنترل درونيش توسعه پيدا نمي‌كند. او به افراد ديگر نگاه مي‌كند تا به او بگويند كه راست و غلط چيست. همچنين آنها فكر خواهند كرد كه من نبايد خودسري كنم چون تنبيه خواهم شد. به جاي اين‌كه بگويد من نبايد بي ادبي كنم چون بي ادبي بد است.

9ـ صدمه زدن فيزيكي در هر صورت باعث ترسيدن كودكان مي‌شود.

خود را كنترل كنيد. هيچ چيز بهتر از اين نيست كه والدين در مقابل بچه اي كه خارج از كنترل است، آرام باشند. به كودكتان آموزش دهيد كه عصبانيت خود را كنترل كند و به خود اجازه ندهيد كه به او توهين كنيد. چون با اين كار، عصبانيت او را دوباره زنده مي‌كنيد. به خاطر داشته باشيد شما بزرگساليد.

10ـ بعضي اوقات والديني كه خيلي خسته يا آشفته هستند، همزمان باگريه بچه شان او را بالا و پايين مي‌اندازند. كوري، صدمات مغزي يا حتي مرگ بچه، مي‌تواند نتايج چنين عملي باشد.

در تربيت فرزندان‌تان، از دوستان يا مشاوران خوب كمك بخواهيد. پيوستن به گروه‌هاي والدين و صحبت كردن با پدر و مادرهاي با تجربه را مورد توجه قرار دهيد. در مورد بچه‌ها و چگونگي تربيت يافتن آنها به طرق مختلف آموزش ببينيد.

منبع:سايت مقالات آموزشي

ترجمه: ف ـ رحماني





دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن