تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814222360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت كالاها در خراسان شمالي تا 40 درصد كاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قيمت كالاها در خراسان شمالي تا 40 درصد كاهش يافته است
رييس سازمان بازرگاني خراسان شمالي گفت: قيمت كالاها در اين استان تاكنون بين دو تا 40 درصد كاهش داشته است.


محمدرضا كفاشي روز پنجشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: كنترل قيمت كالاها از دو ماه قبل در سطح استان به جد پيگيري مي شود و كاهش بسيار خوبي نيز در پي داشته است.
وي گفت: هم اينك نيز توسط كارشناسان اين سازمان نشستهاي تخصصي با اصناف، مسوولان واحدهاي توليدي و شركتهاي توزيع و پخش جهت نظارت بر قيمتها انجام مي شود.
او افزود: با نظارتهايي كه تاكنون صورت گرفته برخي از كالاها از كاهش قيمت بالايي برخوردار هستند.
مشاور ارشد اقتصادي رييس سازمان بازرگاني خراسان شمالي هم درباره كاهش قيمت كالاها طي ماههاي اخير گفت: كاهش قيمت كالاها در كشور نشات گرفته از كاهش قيمت مواد اوليه جهاني است.
احمد گريانلو افزود: امروز اثرات مثبت كاهش قيمت كالا در جهان را در كشورمان به خوبي در بخشهاي مختلف مشاهده مي كنيم.
وي گفت: علت اين كه كاهش قيمت مواد اوليه كالا در دنيا اثر منفي در كشور ما نداشته بيشتر به دليل ثبات سياسي و اقتصادي حاكم بر ايران است.
او افزود: امروز كشور از آسيب پذيري كاهش قيمت كالا در اروپا دور مانده است و تدوام آن آثار مثبتي در جامعه ما به دنبال خواهد داشت.
وي گفت: يكي از اين آثار مثبت كاهش قيمت در دنيا وجود آرامش رواني براي شهروندان ايراني است كه روز به روز بيشتر مي شود.
او افزود: دولت نهم نيز در بودجه ها سياست انقباضي را پي مي گيرد و با كاهش حجم پول در جامعه، تقاضاهاي جامعه را كاهش مي دهد كه باعث كاهش بيشتر قيمتها در سطح كشور خواهد شد.
اين كارشناس ارشد اقتصادي گفت: سياستهاي دولت احمدي نژاد در كاهش قيمتها تاثيرگذار است و ثبات اقتصادي و رواني افراد را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
معاون داخلي سازمان بازرگاني خراسان شمالي هم گفت: اثرات بحران اقتصادي در كشورهاي اروپايي در ماههاي اخير را در كشور و اين استان با كاهش خود به خودي قيمت كالاها شاهد هستيم.
علي تمدني ثاني افزود: روند نزولي قيمت كالاها از دوماه قبل آغاز شده و با كنترل 46 قلم كالا هر هفته در سطح استان امروز كاهش قيمت روي 40 كالا تاثيرگذار بوده است.
وي گفت: روند كاهش قيمت كالا در سطح استان با نظارت و كنترلي كه در بازارهاي خراسان شمالي صورت مي گيرد تداوم دارد.
او افزود: كاهش قيمت كالاها در سطح استان طي بهمن ماه در مقايسه با دو ماه قبل در بخش مواد غذايي سه تا 35 درصد، مواد پروتييني شامل گوشت مرغ و تخم مرغ 18 تا 34 درصد، نهاده هاي دام و طيور 14 تا 28 درصد، برنج خارجي 13 تا 16 درصد و برنج داخلي طارم و دم سياه به ترتيب هشت تا 9 درصد بوده است.
وي گفت: گندم 15 درصد، انواع كاغذ سه تا چهار درصد، لاستيك خودرو سبك و سنگين دو تا چهار درصد، قند و شكر سه تا پنج درصد، انواع تيرآهن پنج تا 9 درصد، ميلگرد شش تا 13 درصد، روغن جامد 5/4 و پنج كيلوگرمي هشت تا 13 درصد، روغن مايع 20 درصد و پودر شوينده ماشيني و دستي 20 تا 26 درصد كاهش قيمت دارد.
معاون بازرسي و نظارت سازمان بازرگاني خراسان شمالي هم به عملكرد اين معاونت اشاره و بيان كرد: طي هفته اخير با اقدامات بسيار خوبي كه در بخش كنترل و نظارت بر قيمتها در بخشهاي توليد و توزيع در سطح استان صورت گرفت شاهد كاهش قيمت كالا در بخش توليدي 67 درصد و 12 قلم دارو 33 درصد، شوينده ها 20 درصد، تخم مرغ سه تا چهار درصد و پلاستيك 50 درصد در سطح استان هستيم.
حبيت الله عطاردي افزود: اكنون اين معاونت كنترل قيمت كالاها را در سطح استان با بسيج امكانات به جد پيگيري مي كند تا مردم با آرامش كامل كالاهاي خود را با قيمت واقعي از بازار تهيه كنند.
وي افزود: شهروندان در خراسان شمالي در صورت مشاهده گرانفروشي از سوي واحدهاي صنفي در سطح استان موارد تخلف را با شماره تلفن 124 به اين معاونت گزارش كنند.
ك/4 623/626/660 شماره 524 ساعت 16:17 تمام

پنجشنبه|ا|10|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن