تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820509139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعزام اولويتهاي 300 تا 600 عمره از سال 92


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اعزام اولويتهاي 300 تا 600 عمره از سال 92
اعزام متقاضيان داراي اولويتهاي ۳۰۰ تا ۶۰۰ كه از سوي سازمان حج و زيارت اعلام شده از سال ۹۲ آغاز و حدودا تا سال ۱۳۹۹به طول مي‌انجامد.

به گزارش مهر ، مراسم قرعه كشي حدود ۶ ميليون و ۶۰۰ هزار نفر از متقاضياني كه در دور جديد سفر به عمره در بانكهاي ملي و ملت سپرده گذاري كرده بودند در ۲۸ ديماه انجام و روز شنبه ۱۵ بهمن ماه اولويت هاي اين افراد نيز از سوي بانكهاي عامل ملي و ملت اعلام شد.

اعلام نتايج قرعه كشي به روشهاي گوناگون مانند مراجعه به شعب مختلف ، سايت و پيامك امكان پذير بوده است كه البته در روز اول اعلام اولويتها بدليل حجم بالاي مراجعه كنندگان امكان ورود به سايت براي متقاضيان وجود نداشت و اين مسئله آنها را با مشكل مواجه كرده بود كه پس از يك روز تقريبا مشكل برطرف شد.

اولويت متقاضيان بدون زمان اعزام به آنها اعلام شده است و در حال حاضر هيچيك از آنان نمي دانند كه چه زماني به عمره مفرده مشرف مي شوند.

اين موضوع يكي از عمده مشكلاتي است كه سپرده گذاران با آن مواجه شده اند بطوريكه يكي از متقاضيان به خبرنگار مهر در اين خصوص گفت: پس از چند روز بلاتكليفي سرانجام اولويتهاي عمره مشخص شد اما باز هم با عدم اعلام زمان اعزام دچار سردرگمي شده ايم بطور مثال سال اعزام اولويت ۵۳۷ چه زماني است.

ف.ط افزود: سازمان حج بايد درمورد اعزام زائران اطلاع رساني دقيق و درستي داشته باشد، شفاف سازي كند و تكليف مردم را روشن كند كه هر اولويت چه زماني اعزام مي شود تا براساس آن برنامه ريزي كند و يا اينكه سپرده خود را از بانك پس گيرد.

اما در همين رابطه رئيس سازمان حج و زيارت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد زمان اعزام سپرده گذاران گفت: عنوان شده بود كه اعزام زائران جديد عمره از سال ۹۳ باشد اما با توجه به افزايش ظرفيت اعزام و همچنين بدليل اينكه برخي از متقاضيان ثبت نام نكرده اند به احتمال زياد اعزام بخشي از زائران عمره زودتر از موعد مقرريعني از سال ۹۲ آغاز خواهد شد .

علي ليالي با اشاره به اينكه هر اولويت شامل ۲۲ هزار نفر مي شود ، افزود: با توجه به روند افزايشي ۱۰۰ هزار نفري زائران عمره ، اميدواريم طي سه سال آينده بتوانيم سه ميليون زائر به سرزمين وحي اعزام كنيم.

برهمين اساس چنانچه سالانه بتوانيم ۹۰۰ هزار نفر به عمره اعزام كنيم بنابراين ۶ ميليون و ۶۰۰هزار سپرده گذاري كه تعيين اولويت شده اند طي ۷ سال اعزام خواهند شد يعني اعزامها از سال ۹۲ آغاز و تا سال ۱۳۹۹ ادامه دارد.

البته ليالي عنوان كرد كه بدليل اينكه نمي دانيم سالهاي آينده ظرفيت اعزام چقدر خواهد بود نمي توان زمان مشخصي براي اعزام هاي زائران در نظر گرفت به همين دليل است كه زمان دقيقي براي اولويتها اعلام نشده است.

به گفته رئيس سازمان حج و زيارت، ما تمامي متقاضيان و سپرده گذاران را در قرعه كشي شركت داده ايم اما اين اختيار هم داده شده است كه هر فردي كه بخواهد مي تواند سپرده خود را از بانك باز پس گيرد .

در مجموع با توجه به اينكه هر اولويت ۲۲ هزار نفر را شامل مي شوند بنابران با يك حساب سرانگشتي مي توان دريافت كه هر ۱۰۰ اولويت شامل ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر مي شود و هر ۴۰ تا ۵۰ اولويت در يك سال اعزام خواهند شد كه اعزامها نيز از سال ۹۲ آغاز مي شود.

اعزام افراد داراي اولويت ۳۰۰ تا ۳۲۰ در سال ۹۲ ، اولويت ۳۲۰ تا ۳۶۰ در سال ۹۳، اولويت ۳۶۰ تا ۴۰۰ در سال ۹۴، اولويت ۴۰۰ تا ۴۴۰ در سال ۹۵، اولويت ۴۴۰ تا ۴۸۰ در سال ۹۶ ، اولويت ۴۸۰ تا ۵۲۰ در سال ۹۷، اولويت ۵۲۰ تا ۵۶۰ در سال ۹۸ خواهد بود و در نهايت در سال ۹۹ نيز افراد داراي اولويت ۵۶۰ تا ۶۰۰ اعزام مي شوند.

البته اعزام زائران بر اساس اين سالها در شرايطي است كه افزايش اعزامها ادامه داشته باشد زيرا در صورت كاهش اعزامها به تعداد سالهاي انتظار افزوده مي شود.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن