تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816362677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«ارتباط‌مردمي وزارت راه‌وشهرسازي» گفته‌هاي وزير را تاييد نكردپاسخ‌هاي مبهم به تعاوني‌هاي مسكن‌مهر


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: «ارتباط‌مردمي وزارت راه‌وشهرسازي» گفته‌هاي وزير را تاييد نكردپاسخ‌هاي مبهم به تعاوني‌هاي مسكن‌مهر
چرا قفل مسكن‌مهر براي اعضاي تعاوني‌ها باز نمي‌شود؟گروه مسكن- هاجر شادماني: با اطلاعيه جديد وزارت راه‌وشهرسازي كه هفته گذشته منتشر شد، اين تصور در ذهن اعضاي گيرافتاده در تعاوني‌هاي مسكن‌مهر به وجود آمد كه اين افراد مي‌توانند با انصراف از حضور در تعاوني، به صورت انفرادي در وزارت راه‌وشهرسازي براي تحويل خانه‌ها ثبت‌نام كنند، اما پيگيري‌هاي چند روز اخير نشان داد ناهماهنگي در امور ساماندهي تعاوني‌هاي مسكن‌مهر همچنان ادامه دارد و ظاهرا هيچ راهكاري جز «اميد و انتظار» براي اعضاي تعاوني‌ها قابل تصور نيست.
علي نيكزاد، وزير راه‌وشهرسازي سه‌شنبه گذشته در بازديد از پروژه‌هاي 99ساله شهر جديد پرند اعلام كرد: اعضاي تعاوني‌هاي مسكن‌ مي‌توانند بعد از انصراف از تعاوني، به سازمان‌هاي زيرمجموعه ما مراجعه كنند و با ثبت‌نام مجدد، بلافاصله صاحب‌خانه شوند. يك روز بعد از اعلام وزير، روابط عمومي وزارت راه‌وشهرسازي نيز اطلاعيه رسمي منتشر كرد مبني بر اينكه «هرگونه ثبت‌نام يا واگذاري مسكن‌مهر از طريق تعاوني‌ها جنبه سوءاستفاده دارد و افراد مي‌توانند براي نحوه دريافت مسكن‌مهر با تلفن ارتباط مردمي اين وزارتخانه تماس بگيرند و راهنمايي شوند».
اما خبرنگار «دنياي‌اقتصاد» روز گذشته در تماس با اين قسمت از وزارت راه‌وشهرسازي، مطلع شد: فعلا هيچ راه روشني براي اتصال اعضاي تعاوني‌هاي مسكن‌مهر به انبوه واحدهاي ساخته‌شده وجود ندارد.
مشاوره‌دهندگان ارتباط مردمي وزارت راه‌وشهرسازي توصيه مي‌كنند: اعضاي تعاوني‌ها در داخل تعاوني‌ها بمانند و انصراف ندهند كه اگر بدهند، مسير دسترسي به مسكن‌مهر برايشان از اين كه هست سخت‌تر خواهد شد.
از تعاوني‌هاي كم كار انصراف دهيم؟
به گزارش «دنياي اقتصاد»، اين در حالي است كه به گفته يك مقام مسوول در واحد ارتباطات مردمي وزارت راه و شهرسازي، هرچند تعاوني‌هاي كم كار مستحق برخورد و پيگرد قانوني از سوي مسوولان هستند، اما انصراف متقاضيان در نهايت به ضرر خود آنها تمام مي شود.
وي افزود: اين گونه متقاضيان علاوه بر اينكه مدت زمان بسياري را در انتظار دريافت مسكن مهر از تعاوني مربوطه صرف كرده‌اند، بايد زمان بيشتري را نيز براي انصراف و طي مراحل قانوني جهت دريافت آورده نقدي شان و ثبت‌نام مجدد اختصاص دهند.
اين مقام مسوول توضيح داد: با توجه به اينكه فرم معروف به نام فرم (ج) كه نشان دهنده مشمول بودن فرد متقاضي براي دريافت مسكن مهر است، براي اين گونه متقاضيان به رنگ قرمز درآمده است، بازگرداندن آن به رنگ سبز مستلزم صرف زمان بسياري است، بنابراين انصراف در هر صورت به زيان متقاضي خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه تعاوني‌ها، به متقاضيان خواهان انصراف، اعلام كنند كه آورده آنها به اتحاديه مسكن شهر مربوطه ارجاع شده است اين افراد مي توانند براي تعيين تكليف نهايي به سازمان مسكن و شهرسازي مراجعه و كم كاري را از طريق مجراي نظارتي اين سازمان پيگيري كنند.
تعاوني‌ها زير چتر وزارت راه و شهرسازي
به گزارش «دنياي اقتصاد» هرچند روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي در روزهاي اخير اطلاعيه‌اي را درخصوص انحلال تعاوني‌هاي كم كار در محافل رسانه اي منتشر كرده است، اما واحد ارتباطات مردمي اين وزارتخانه، با تكذيب موضوع انحلال به «دنياي اقتصاد» گفت:‌ بحث انحلال تعاوني‌هاي مسكن مهر به هيچ وجه مطرح نبوده و نيست و تنها ثبت‌نام‌هاي جديد و تشكيل تعاوني‌هاي تازه، به حيطه نظارتي مستقيم سازمان مسكن و شهرسازي واگذار شده است.همچنين، طبق اظهارنظر مقام مسوول در اين واحد اطلاع رساني، براساس مكانيزم جديد، تسهيلات و زمين مورد نياز براي ساخت مسكن مهر متقاضيان از اين پس از طريق وزارت راه و شهرسازي و سازمان تابعه(مسكن و شهرسازي) به ادارات تعاون تخصيص مي‌يابد و هرگونه ارتباط مستقيم متقاضيان با اين ادارات مسدود مي‌شود.
تعاوني‌هاي جديد، ثبت نام فردي يا گروهي؟
از سوي ديگر وزارت راه و شهرسازي تكليف جديدي را براي تشكيل تعاوني‌هاي جديد و ثبت نام از طريق اين تعاوني اعلام كرده است.
به گزارش «دنياي اقتصاد» از اين پس افراد متقاضي تشكيل تعاوني‌هاي مسكن مهر، مي توانند با انتخاب يك نماينده به عنوان مسوول تعاوني مورد نظر، به صورت گروهي اقدام به ثبت‌نام كرده و سازمان مسكن و شهرسازي نيز در قالب نامه اي به ادارات تعاون، صلاحيت و تشكيل تعاوني جديد را براي تاييد نهايي به اين ادارات اعلام كند.

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن