تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816173077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتباط بي بي سي با يك عضو زن در شوراي شهر+ تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ارتباط بي بي سي با يك عضو زن در شوراي شهر+ تصاوير
داستان كساني كه خود را به ارزاني فروخته اند، پشت به ملت و كشور خود كردند و به مزدوري آمريكا و انگليس درآمدند تا در رسانه هاي آنها براي انواع خودنمايي ها حاضرشوند بسيار تلخ است.


به گزارش وبگردي باشگاه خبرنگاران، بولتن نيوز در مطلبي تحت عنوان ايجاد ارتباط بي بي سي با يك عضو زن شوراي شهر نوشته است: داستان كساني كه خود را به ارزاني فروخته اند و پشت به ملت و كشور خود كردند و به مزدوري آمريكا و انگليس درآمدند تا در رسانه هاي آنها از بي بي سي و صداي آمريكا گرفته تا رسانه هاي ديگر براي انواع خودنمايي ها حاضرشوند بسيار تلخ است و متاسفانه امروز با وجود درس و تجربه تلخ گذشته، همچنان از هر بهانه اي براي تحقير مردم، فشار وارد كردن به نظام جمهوري اسلامي و تلاش براي شهرت و خودنمايي سوء استفاده مي كنند اما خود آنها بهتر مي دانند كه به مهره هاي سوخته شده و آواره تبديل شده اند...

معصومه علي‌نژاد قمي(قمي‌كلا، بابل) معروف به مسيح علي‌نژاد متولد ۱۳۵۵ ، كه اين روزها به هر بهانه اي به دنبال جنجال و انتقاد و جريان سازي عليه نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران است و از اين كه به عنصري بي مصرف و مهره اي سوخته تبديل شده، سخت پريشان است، تلاش مي كند كه از هر خبر و تحول و اتفاقي براي خودنمايي خود استفاده كند.

يكي از فعاليت هاي مسيح علي‌نژاد كه همچون چند تن از همپالكي‌هاي اصلاح‌طلبش، مدتي پيش كشف حجاب نموده و به مروجان رضا پهلوي پيوسته و به همكاري با بي بي سي مشغول است پادويي براي بي بي سي و ايجاد ارتباط بين بي بي سي با عناصر اصلاح طلب داخل كشور است و گفته شده كه يكي از اين فعاليت ها، مربوط به ارتباط بي بي سي با يك عضو زن اصلاح طلب در شوراي شهر تهران است تا هدايايي از سوي بي بي سي فارسي براي اين خانم، عضو اصلاح طلب شوراي شهر ارسال شود و وي اين هدايا را به دست خانواده هاي فتنه گران برساند و نوعي ارتباط بين خانواده هاي افراد اغتشاش گر با بي بي سي ايجاد شود.

علي نژاد مدعي ايفاي نقش رابط بي بي سي فارسي با تعدادي از رسانه‌ها و عناصر به اصطلاح اصلاح‌طلب داخل كشور است. نامبرده كه قبلاً ارتباطاتش با خانواده يكي از سران فتنه را بر ملا كرده بود( در همان زمان منتشر شده بود) اخيراً مدعي شده كه هداياي گران بهاي بي بي سي فارسي را به يكي از خانم هاي اصلاح‌طلب عضو شوراي شهر تهران تقديم كرده و به او مأموريت داده تا ارتباط خانواده‌هاي كشته‌شدگان فتنه 88 را با بي بي سي فارسي برقرار نمايد!

يكي از افراد كه همسر وي جزو محكومان فتنه است به خبرگزاري فارس گفته است: نقش اين خانم عضو شوراي شهر در ايجاد ارتباط ميان عناصري از داخل كشور و دولت خبيث انگليس بسيار فراتر از ايجاد ارتباط صرف است و وي در واقع اين ارتباطات را مديريت مي‌كند. يكي از مأموريت‌هاي اين عضو شوراي شهر تهران اين است كه مجموعه پول‌ها و هداياي ارسال شده از جناب دولت انگليس و شبكه بي‌بي‌سي براي خانواده‌هاي عناصر فتنه‌گر در داخل ايران را دريافت و ميان آنها توزيع مي‌كند. نامبرده از طرف دولت انگليس و بي‌بي‌سي اختيار تام در اين مورد دارد، به عنوان نمونه وي ارتباطي ميان خانواده فردي به نام شبنم سهرابي كه ادعا مي‌شود ظهر عاشوراي ۸۸ در تهران كشته شده با بي‌بي‌سي برقرار كرده و سپس هديه‌اي از طرف بي‌بي‌سي براي اين خانواده ارسال نموده است. اين عضو شوراي شهر در انجام اين پروژه داراي ارتباطات تنگاتنگ با عناصري مانند مسيح علي‌نژاد است كه اكنون نقش پادو و رابط شبكه بي‌بي‌سي با عناصر راديكال فتنه را ايفا مي‌كند.

اكنون با وجود اين همه مدعي پيدا و پنهان هدايت كننده و خط ‌دهنده به مدعيان اصلاحات، شايسته است اين گروه اصلاح طلب داخل كشور تكليف خود را با آن جماعت لندن نشين روشن كنند...

مسيح علي نژاد كه در بين همكاران خود به جوجه اردك زشت معروف است، فعاليت روزنامه نگاري خود را از سال 1378 با روزنامه هاي اصلاح طلب آغاز كرده و به خاطر رفتار گستاخانه و به دور از عرف روزنامه نگاري، مورد توجه محافل افراطي جريان اصلاحات، جنبش سبز و جريان فتنه گر لندن نشين بوده است.

از آن جا كه در دوره خاتمي، هر گونه نقد و انتقاد از سوي جناح مقابل را جريان سازي و فشار ارزيابي مي كردند، عده اي تلاش مي كردند كه انتقاد از مسيح علي نژاد به خاطر ورود غير معمول او به مسائل سياسي و شخصي افراد را سانسور ومحدوديت ارزيابي كنند. در حالي كه رفتار علي نژاد حتي از سوي همكاران او و برخي اصلاح طلبان شناخته شده مورد انتقاد بود.

اين رفتارهاي گستاخانه و غير اخلاقي به حدي بود كه كسي حاضر نبود با علي نژاد مصاحبه كند يا با او كار كند.

خود او درجايي گفته است: "نمى توانستم درخواست مصاحبه با سران سياسى را داشته باشم، چون اسم من مانند افراد جذامى مطرح مى شد..."

حتي بسياري از حاميان جنبش سبز و مخالفان و منتقدان نظام نيز با ترديد به رفتار وافكار علي نژاد مي نگرند و معتقدند كه وي عنصري افراطي است وهيچ حق ابراز عقيده اي را براي كسي قائل نيست و تحقير و زير سوال بردن افراد و تهيه گزارش به هر بهانه اي عليه نظام و انقلاب و حتي بسياري از چهره هاي شناخته شده اپوزيسيون، عملكردي ناپسند و خلاف عرف روزنامه نگاري است.

به خاطر همين حركات افراطي، همكاران او به مسيح علي نژاد لقب جوجه اردك زشت داده اند.

اما اين حركات و رفتارها كه باعث انزواي علي نژاد شده، او را به شدت نگران كرده و حالا با احساس خستگي از اين تحرك بي فايده از اين كه از كشور خارج شده و خود را مزدور بيگانگان كرده، پريشان است و البته در جايي اعلام كرده كه بزرگترين اشتباه وي خروج از كشور بوده است.

اما اين محاسبه را بايد زماني انجام مي داد كه خود را به عروسك رقصان آمريكا و انگليس تبديل كرد و در تجمعات و رسانه هاي مختلف به خودنمايي مشغول بود.

به همين خاطر، عده اي معتقدند كه مسيح علي نژاد، جوجه اردك زشتي است كه دچار توهم خودبزرگ بيني است و تصور مي كند كه در بين روزنامه نگاران تراز اول جهان جاي دارد. در حالي كه روزنامه نگاري شاخص هايي دارد كه رعايت اخلاق و احترام به عقايد ديگران و بازتاب واقعيت جامعه مطابق آن چه كه هست از شاخص هاي اصلي آن است.

او خبرنگاري را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه همبستگي آغاز كرد و بعد از آن با خبرگزاري ايلنا همكاري كرد و با ساير روزنامه هاي اصلاح طلب از جمله روزنامه‌هاي شرق، بهار، وقايع اتفاقيه، هم‌ميهن ، اعتماد ملي و.... نيز همكاري كرده است.

علي نژاد مدتي خبرنگار پارلماني اين روزنامه ها بود، وي بعد از انتخابات سال 1384 كه كروبي و معين نامزد انتخابات بودند، در روزنامه اعتماد ملي فعاليت مي كرد اما رفتارهاي گستاخانه و نوشته هاي وي به حدي انتقاد مردم و احزاب سياسي را موجب شد كه گاهي مهدي كروبي و مسوولين اين روزنامه را مجبور به عذر خواهي مي كرد.

علي‌نژاد در مجلس شوراي اسلامي دوره ششم و هفتم خبرنگار پارلماني بود. او در سال 1384 به خاطر انتشار اخبار غير معمول مورد انتقاد نمايندگان مجلس بود و جالب اين است كه عملكرد وي در قبال نمايندگان دوره مجلس ششم و مجلس هفتم كاملا متفاوت بوده و بي طرفي مورد انتظار از سوي يك روزنامه نگار را رعايت نكرده است.

او حتي عليه برخي نمايندگان مجلس، سخن نسنجيده و دروغي را مطرح كرده تا با اين كار آبروي ديگران را ببرد، در حالي كه خود او بهتر مي داند كه كسي اين دروغ ها را كسي باور نمي كند و از يك جوجه اردك زشت نمي توان بيش از اين انتظار داشت.

عملكرد وي در ساير محافل و جريان هاي خبري نيز نشان مي دهد كه وي هيچ گاه يك روزنامه نگار بي طرف نبوده و همواره با تعصب نسبت به هواداري از جريان اصلاحات و جنبش سبز برخورد كرده واين رفتار افراطي وي حتي از سوي مردم وجريان هاي غير اصول گرا و اصلاحات نيز مورد انتقاد بوده است.

رفتار نامناسب و غير حرفه اي در مجلس

اين رفتار افراطي به حدي رشد كرد كه رسانه هاي غرب از جمله روزنامه فايننشال تايمز علي‌نژاد را «خاري در پهلوي مجلس ايران» ناميد و به اين شكل مشخص شد كه علي نژاد فعاليت هاي خود را عليه نظام جمهوري اسلامي شكل داده است.

تحقيرو بي احترامي در مقابل مردم

علي‌نژاد در دوران فعاليت خود در روزنامه اعتماد ملي مقاله جنجالي‌اي به نام «آواز دلفين‌ها» نوشت كه در آن رفتار محمود احمدي‌نژاد را به رفتار مربيان تربيت دلفين با دلفين‌ها تشبيه كرده بود. او در اين مقاله مردم رنجديده اي كه در سفرهاي استاني گرد احمدي نژاد جمع مي شوند تا به او نامه دهند را، همانند دلفين هاي گرسنه اي دانسته بود كه براي ربودن لقمه اي غذا از دست مربي، صدا از خودشان در مي آورند و حركات دلفريب نمايشي انجام مي دهند. عده‌اي اين نوشته را توهين به رئيس‌جمهور و ملت ايران اعلام كردند كه منجر به عذرخواهي مهدي كروبي (مدير مسئول روزنامه) شد. هفته‌نامه تايم، در اين باره مقاله‌اي به نام «’عيسي‘ در برابر احمدي‌نژاد» نوشت.

علي نژاد در مقاله خود شور و شوق مردم و استقبال از رئيس جمهور در سفرهاي استاني را با خوش رقصي دلفين ها به خاطر گرسنگي براي مربي خود مقايسه كرده بود.

مردم و بسياري از سياست مداران به اين گاف بزرگ او اعتراض كردند ومانند گاف قبلي علي نژاد كه عليه نمايندگان مجلس هفتم صورت گرفته بود انتقاد داشتند.

بسياري معتقد بودند كه انتقاد كردن به دولت و گروه هاي سياسي، با تحقير مردم و مقايسه آنها با دلفين ها كار بسيار ناشايستي بوده است و با معيارهاي روزنامه نگاري و حتي دنياي سياست همخواني ندارد.

تحقير مردم و مقايسه آنها با حيوانات پديده اي است كه هيچ روزنامه نگاري به آن نمي پردازد. چگونه ميتوان به دمكراسي اعتقاد داشت وقتي ارزشي براي انتخاب ها و رفتار سياسي مردم قائل نباشيم و به نوعي رفتار آنها را با رقاصي دلفين هاي گرسنه مقايسه كنيم؟

استقبال گسترده از مقامات سياسي كشور چيز تازه اي نيست. در زمان دولت خاتمي نيز شاهد اينگونه استقبال ها بوديم و اين قضيه در مورد رئيس جمهورهاي قبلي نيز صادق بوده است.

براي مردمي كه شايد براي يك يا دو دهه مقامات بلندپايه كشورشان را تنها در تصويرهاي تلويزيوني پايتخت ديده اند طبيعي است كه از ديدارهاي استاني مقامات و حضور آنها در شهرشان استقبال كنند. قبلا نيز مردم متناسب با مشكلاتشان، نامه به مسوولين نوشته و مي نويسند.

تلاش براي سياه نمايي در شرايط امروز ايران

علي نژاد در روزهاي اخير به دنبال ماهي گرفتن از نوسانات بازار ارز و سكه است و در سايت خود شرايط را بحراني نشان داده و ادعا كرده عده اي به دنبال استيضاح وبركناري احمدي نژاد هستند. او تلاش كرده كه در گفت و گو با منتقدين دولت، مسائل را طوري جلوه دهد كه جناح هاي سياسي و مجلس به دنبال بركناري يا استيضاح دولت هستند.

مسيح علي نژاد قبل از انتخابات سال 88 و جريان فتنه، به خاطر كتابي كه در دست انتشار داشت، به جريان سازي و سياه نمايي عليه دولت احمدي نژاد پرداخت و بارها در نوشته ها و حضور خود در ميدان پاستور و مكان هاي ديگر، تلاش مي كرد كه دولت را زير سوال ببرد و انتقاد عليه احمدي نژاد را به شكل هاي مختلف مطرح كند.

بهانه اي براي حضور در آمريكا

در تابستان ۱۳۸۸، به بهانه درخواست مصاحبه با رئيس جمهور آمريكا، علي‌نژاد مدتي را در ايالات متحده آمريكا به سر برد و تلاش كرد با باراك اوباما مصاحبه كند ولي با وجودي كه ويزاي آمريكا به منظور مصاحبه با اوباما به او داده شده بود، تا زمان پايان مهلت ويزايش، موافقت دولت آمريكا با درخواست مصاحبه نهايي نشد و علي‌نژاد به انگلستان برگشت.

در مدت حضور در آمريكا، علي‌نژاد در چند جا در جمع ايرانيان معترض حاضر شد و تلاش مي كرد تا جاي پاي خود را محكم كند و بهانه اي پيدا كند تا به درخواست پناهندگي يا اقامت وي جواب مثبت بدهند.

و از جمله در روز ۲۵ ژوئيه ۲۰۰۹ در سان فرانسيسكو سخنراني كرد و از جمله سخنان تندي را عليه نظام جمهوري اسلامي و ملت انقلابي ايران سر داد

او در ۲۹ اوت ۲۰۰۹ نيز مصاحبه‌اي با صداي آمريكا انجام داد كه به همراه قطعاتي از كارهاي ويديويي علي‌نژاد با عنوان «يك توفان هواي تازه» پخش شد.

به تدريج حضور مسيح علي نژاد در برنامه هاي صداي آمريكا، بي بي سي و ساير رسانه هاي دشمن، مخالفان نظام و ضد انقلاب افزايش يافت.

مستند بي بي سي از مجلس

علي‌نژاد يك فرزند پسر دارد و همراه با فرزند خردسالش در شهر آكسفورد انگلستان ساكن شده است.

وي قبل از انتخابات سال 88 به عنوان دانشجو به لندن مي رود تادر آگسفورد درس بخواند و ابتدا بدون فرزند خود به خارج كشور سفر مي كند

اما پس از مدتي به بهانه خروج فرزندش از كشور، مجددا به ايران برمي گردد تا فرزند خود را خارج كند . وي از طريق تركيه وارد ايران شد.

به دنبال انتشار كتاب علي نژاد در مورد تحصن نمايندگان مجلس ششم، گروهي از مستندسازان خارجي براي تهيه فيلمي مستند از مجلس وارد ايران شدندتا يك فيلم مستند به سفارش تلويزيون بي‌بي‌سي ساخته شود. اين گروه ارتباط گسترده‌اي با برخي نمايندگان و خبرنگاران دوره ششم مجلس برقرار كرده‌اند و يكي از منابع آنها دو كتاب مسيح علي‌نژاد به نام‌هاي «تحصن» و «تاج‌خار» مربوط به برخي اتفاق‌هاي مجلس ششم و هفتم است

وي براي سكونت خود در انگلستان تلاش كرد كه در اطراف لندن به همراه فرزند خود جايي براي زندگي پيدا كند تا در نزديكي جمع ضد انقلاب خارج نشين و كانون ضد انقلاب و اصلاح طلبان لندن نشين باشد و با دولت هاي انگليس و آمريكا عليه جمهوري اسلامي همكاري نمايد.

بنياد ايران ندا

علي نژاد در سال ۲۰۱۰ به همراه تعدادي ديگر از نويسندگان و روشنفكران ايراني بنياد ايران ندا را تاسيس كرد. وي تلاش مي كند كه از اين طريق تلويزيون و رسانه اي با عنوان ندا را راه اندازي و از طريق آن عليه نظام جمهوري اسلامي، تبليغ كند.

عده اي از مخالفان نظام و ضد انقلاب، با انتقاد از حضور علي نژاد در گروه راه اندازي شبكه "ندا" اعلام كردند كه حضور علي نژاد باعث سوء استفاده آمريكا و انگليس و فتنه گران از نام ندا و جنبش سبز در راستاي افكار افراطي امثال علي نژاد خواهد بود. زيرا علي نژاد جز گروه فتنه گران لندن نشين، هيچ گروه و حزب و شخصي را قبول ندارد و رفتار افراطي وي مورد اعتراض اكثريت گروه هاي ضد انقلاب است...

انتشار چند كتاب

علي نژاد به دنبال جريان سازي برخي اصلاح طلبان عليه نظام و رد صلاحيت تعدادي از آنها، كتابي با عنوان تحصن منتشر مي كند كه در مورد تحصن نمايندگان مجلس ششم در آستانه انتخابات مجلس هفتم است كه در اعتراض به رد صلاحيت تعدادي از نمايندگان در مجلس تحصن كرده بودند.

كتاب ديگرعلي نژاد با عنوان تاج خار، درباره فعاليت‌هاي خبرنگاري علي‌نژاد در مجلس هفتم است و وي تلاش كرده كه رفتار غير عرفي و گستاخانه خود را كه با بي احترامي نسبت به نمايندگان مجلس همراه بوده در اين كتاب بازخواني كند.

"من آزاد هستم" و رمان" قرار سبز " نيز از كتاب هاي ديگر اوست و وي تلاش كرده كه در اين كتاب ها در مورد جريان فتنه و خوش رقصي هاي خود براي دشمنان وغرب، مطالب مختلف و پراكنده اي را بنويسد.

علي نژاد در نوشته هاي خود تلاش دارد كه از هر سوژه اي، بهانه اي براي انتقاد و جو سازي عليه نظام و دولت احمدي نژاد و ملت ايران استفاده كند. به عنوان مثال در جريان نمايش فيلم نادر از سيمين، وي تلاش كرده كه اصغر فرهادي را به هر شكلي به جعفر پناهي ربط دهد و از سوژه هاي فرهنگي و هنري و ورزشي گرفته تا شهادت چند بسيجي، همه را به جنبش سبز ربط دهد.

در جريان شهادت دانشجويان بسيجي و كساني كه در جريان اغتشاشات در تهران كشته شدند، وي تلاش كرد كه آنها را به جنبش سبز ربط دهد.

وي حتي از مدير سايت غير اخلاقي آويزون و افرادي كه به فرهنگ و اخلاق ايران زمين بي احترامي كرده و دختران و زنان ايران را به نمايش مي گذاشتند، دفاع كرده و خواستار آزادي مدير سايت آويزون شده است

جوجه اردك زشت در وبلاگ خود از مدير سايت هاي سكسي حمايت جانانه كرد و سنگ تمام گذاشت و با نمايش تصوير «سعيد ملك پور» خواستار آزادي و حمايت از وي شد

وي اخيرا با مصاحبه جنجالي خود با رضا پهلوي، باعث انتقاد و اعتراض ضد انقلاب و سلطنت طلبان شد و در اين موضوع نيز نشان داد كه لقب جوجه اردك زشت برازنده اوست و اهالي ضد انقلاب و بخشي از اصلاح طلبان نيز حركت هاي افراطي و خودنمايي هاي او را قبول ندارند.

او از فضاي بلبشوي ضد انقلاب و ياس وسرخوردگي فتنه گران وانزواي امثال خود به راحتي سوء استفاده كرده و حركت هايي انجام مي دهد كه داد همفكران خود را درآورده است.

اين دعوا پس از آن اتفاق افتاد كه فرزند شاه مخلوع ايران در مصاحبه اش گفت : جنبش سبز ( جريان فتنه 88 ) يتيم شده و بايد شورايي براي هماهنگي در اين زمينه تشكيل شود.

مسيح علي نژاد، كه برخي او را كارمند دستگاه تبليغاتي ملكه انگليس مي خوانند، در ايام فتنه 88 با اكانت" oxfordgirl " در شبكه اجتماعي توييتر عليه امنيت و منافع ملي مردم كشورش فعاليت مي كرد، و در جديدترين مصاحبه خود با رضا پهلوي فرزند شاه منفور كه داعيه رهبري جنبش سبز را دارد، باعث افزايش دعواها و فحاشي هاي چند طرف مدعي بر سر اين جريان ورشكسته سياسي در رسانه ها و فضاي مجازي شد .

رضا پهلوي گفته بود : " جنبش سبز يتيم شده و بايد شورايي براي هماهنگي در اين زمينه تشكيل شود " و نشان داد كه مي خواهد جنبش سبز را به نفع خودش بدزدد، وي قبلا گفته بود : " جمهوري خواهان به من پيشنهاد كردند كه از پادشاهي چشم بپوشم و همزمان اطمينان دادند كه از من به عنوان نامزد آينده رياست جمهوري ايران دموكراتيك پشتيباني مي كنند. پاسخ من به آنها اين بود و هست كه من حق ندارم با چنين اقدامي، گزينه پادشاهي را پيش از آنكه مردم درباره اش تصميم گرفته باشند، نفي كنم، چه بخواهم چه نخواهم براي بسياري از ايرانيان من پسر شاه و وارث نهاد پادشاهي ام»!

اما نظر رضا پهلوي در شبكه هاي اجتماعي مجازي از جمله گوگل پلاس، بالاتر از انگشتان يك دست هم تاييد نشد.

وي در مصاحبه با جوجه اردك زشت با چالش در خصوص قسم پادشاهيش، مواجه شد و در نتيجه براي فرار از اين موضوع، از تلاش خود براي تشكيل يك كنگره ملي خبر داد و در پاسخ به اين سوال كه آيا مي خواهد در اين كنگره پادشاه باشد گفت: " چنين قصدي ندارد و هدف او همراه كردن همه نيروهاي اپوزيسيون ابتدا در داخل وسپس در خارج از ايران است. وي همچنين اعلام كرد طرفداران بسياري در ايران دارد و در عين حال از ذكر اسامي آنها به دليل حفظ امنيت شان خودداري كرد !

از سويي ديگر بني صدر نيز در اين سهم خواهي تخيلي ، بيكار ننشسته و براي آنكه خود را از رقابت بر سر رهبري اين جريان ورشكسته عقب نيندازد، با ادعاي آنكه مسبب و طراح اصلي ايجاد جمهوري اسلامي وي بوده و مردم به او اعتماد داشته اند و دارند، رضا پهلوي را فاقد شرايط رهبري در آينده ايران دانست !

جوجه اردك زشت جريان فتنه 88 كه مورد حمايت مهدي هاشمي و در حال تحصيل در آكسفورد است ، در مصاحبه با رضا پهلوي خود را نماينده نسل جوان جنبش سبز دانست و با ديكتاتور خواندن پدر ربع پهلوي باعث عصبانيت پهلوي ها شد طوري كه پس از انتشار مصاحبه اش ، هنوز با فحاشي و القاب زشت غير اخلاقي طرفداران خارج نشين پهلوي در شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي ضد انقلاب روبروست .

اما طرفداران نزديك به جريان اصلاح طلب كه در جريان فتنه 88 به خارج از كشور گريخته اند نيز در سايت ها و شبكه هاي اجتماعي ، به فحاشي عليه طرفداران پهلوي و نقد ربع پهلوي اقدام كرده اند.

برخي نيز چون كيانوش توكلي در سايت ضد انقلابي ايران گلوبال اينگونه نوشته است : " اگر من بجاي خانم علي نژاد بودم مي پرسيدم : « اقاي رضا پهلوي ! شخصا فعاليت هاي شما را مي ستايم. ولي سئوال اصلي يك مبارز جمهوريخواه از جنابعالي اين است كه شخص شما 30 سال پيش براي مقام سلطنت قسم خورده ايد . بحث اين است كه 30 سال گذشته و شما مدعي شهروند عادي شده ايد .اما متاسفانه هنوز از مقام سلطنت استعفا نداده ايد .»

واكنش تند خواهر آقاسلطان به دروغگويي علي‌نژاد

هدي آقاسلطان با افشاي دروغ پردازي مسيح علي‌نژاد درباره ارتباط با خانواده ندا، وي را به تلاش براي كسب شهرت متهم كرده و نوشته است: همه جا مي‌گوييد كه هدي به من ايميل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ايميل من رو مي‌خواهيد، لطفأ ما را راحت بگذاريد، اين راه درستي‌ براي مشهور شدن نيست!

پس از انتشار خبر ساخته شدن يك فيلم سينمايي درباره مرگ ندا آقاسلطان، علي نژاد مدعي مصاحبه با مادر ندا شد و به نقل از وي اعلام كرد كه در اين زمينه فقط سكوت مي‌كند.

به دنبال انتشار اين مطلب "هدي آقاسلطان" خواهر مرحوم ندا آقاسلطان واكنش تندي نسبت به آن نشان داد و به افشاي دروغ او پرداخت.

خواهر ندا خطاب به جوجه اردك زشت گفت: خانم علي‌‌نژاد! مامان من به هيچ عنوان روي اين مساله (فيلمي كه گفته شد يك هنرپيشه نقش ندا را بازي خواهد كرد) واكنشي نداشته و هر چه شما اصرار كرديد او گفت شما حتي اجازه نداريد بنويسيد كه مامان من سكوت كرده! چون سكوت هم نوعي واكنش هست و مامان هم نمي‌خواستند كه واكنش معلومي داشته باشند شما هم قول داديد كه اسمي از مادر من نياريد و حتي چيزي از سكوت ننويسيد، ولي‌ متاسفانه شما داستان‌سرائي كرديد.

پيش از اين نيز برخي از دوستان سابق خانم علي نژاد، او را فردي خوانده بودند كه براي دستيابي به شهرت، دست به انجام هركاري - حتي غيراخلاقي و غيرحرفه‌اي - مي‌زند. اين افراد، لحن نوشتاري "سانتي مانتال" او را نيز در همين راستا ارزيابي كرده‌اند.

به گفته حامد طالبي خبرنگار سياسي، جوجه اردك زشت شرم و حيا ندارد. او پس از جريانات انتخابات رياست جمهوري اخير، همان اندك اخلاق را هم بر باد داد. همواره تلاشش بر اين است كه روز به روز با مطرح كردن الفاظ توهين آميز و فحاشي به ديگران خودش را آنقدر مشهور كند كه خارجي ها پناهش دهند و زير پر وبالش را بگيرند.

علي نژاد مدعي شده بود كه "رضا رحيم مشايي" فرزند آقاي مشايي نامه اي به او نوشته و گفته كه خواهرم يعني عروس احمدي نژاد پس از راهپيمايي ۲۲ بهمن ديگر به منزل احمدي نژاد نمي رود. در حالي كه اين نوشته را رضا رحيم مشايي تكذيب كرد و باعث شرمساري علي نژاد شد

اين خانوم دروغگو در انتهاي مطلب خود مدعي شده كه حسين رنجبران خبرنگار صداو سيما و حامد طالبي صحت اين نامه را تاييد ميكنند! اين يك دروغ شاخدار و محض بود كه همه را شوكه كرد.

او مدعي شده بود كه با حامد طالبي از زماني كه در حوزه پارلمان بوده آشناست در حالي كه طالبي در طول مدت خبرنگاري خود هيچ وقت خبرنگار حوزه پارلماني نبوده و در حوزه هاي دانشجويي و دولت فعاليت داشته است.

بعد از انتظار اين خبرنگار، جوجه اردك زشت ادعا كرد كه مطلب وي طنز بوده و حقيقت نداشته است! اين موضوع نشان مي دهد كه علي نژاد از هر كار غير اخلاقي و غير حرفه اي استفاده مي كند و وقتي كم مي آورد با فرافكني سعي مي كند خود را از زير بار انتقادها نجات دهد...

غلط املائي مسيح علي نژاد از ده نمكي!

مسيح علي نژاد از يادداشت مسعود ده نمكي غلط ديكته اي گرفته و نوشته است كه ده نمكي بجاي واژه خار نوشته است؛ خوار

مسعود ده نمكي كارگردان مجموعه اخراجي ها ، در وبلاگش خطاب به مسيح علي نژاد خبرنگار اصلاح طلب فراري نوشت: مسيح علي نژاد دختر بچه روزنامه نگار دوران ماضي كه حالا بزرگ شده توانست از متن يادداشت اينجانب غلط املايي بگيرد و با يك غلط به ديكته ما نمره نوزده داد!

دختر جان! آدم در مقاله اي كه خودش مي نويسد يك غلط داشته باشد طوري نمي شود آدم با غلط نوشت ياد مي گيرد درست بنويسد ولي اينكه ديگران براي آدم مقاله بنويسند و يا كتاب بنويسند و به اسم سران اصلاحات چاپ كنند اسمش غلط كردن است نه غلط نوشتن!

وقتي با بچه هاي امنيتي كه پدر جنگ رواني محسوب مي شوند هم جناح شدي آنها از گذشته خود و كارهائي كه اينور و آنور به اسم اسلام كردند چيزي برايت نگفته اند يا رويت نمي شود بگوئي روشنفكران امروز همان چماقداران ديروزند.از دكتر حاج فرج دباغ ، اكبر جان، عماد جان ، سعيد خان ...از اين غلط ها زياد داريد.

علي نژاد مدعي شده كه در اين چند سال اخير با شدت يافتن فشار بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌هاي مستقل، به ناگزير ايران را ترك گفته‌است. در حالي كه علي نژاد به عنوان دانشجو، ويزاي تحصيلي گرفته و كشور را ترك گفته و در مقطعي نيز براي خروج فرزند خود به ايران آمده و فرزند خود را به انگلستان برده است. اين هم بخشي از دروغ هاي شاخدار علي نژاد است كه همه جا تلاش مي كند وضعيت خود را ويژه جلوه دهد و مورد توجه باشد.

تجربه زندگي جوجه اردك زشت نشان مي دهد كه وي از كودكي علاقه به فرار از خانه داشته است و در مصاحبه اي گفته است:

"بچه كه بودم آرزو داشتم از روستاي‌مان قميكلا فرار كنم و به بابل، نزديك‌ترين شهر به روستايمان برسم و آنجا براي خودم مستقل زندگي كنم. زندگيِ در يك محيط بزرگ‌ترِ شهري و معاشرت با آدم‌هاي مدرن را دوست داشتم. به بابل كه رسيدم آنجا هم كوچك شد. آرزويم اين بود كه روزي رخت و تخت زندگي را جمع كنم از آن محيط شهرستاني و كوچك به پايتخت سفر كنم. عاشق تغيير بودم و دلبسته تعقيبِ ناشناخته‌ها. به تهران كه رسيدم همه آرزويم اين بود كه روزي زندگي كوتاه مدت در يكي از كشورهاي همسايه را تجربه كنم. لبنان را كه ديدم حتي با اين كه عروس خاورميانه هنوز زخم‌هاي جنگ را به تن داشت باز هم روياي زندگي در آن و تحصيل در دانشگاه آمريكايي بيروت برايم وسوسه‌انگيز بود. بعدها درست در روزهايي كه روزنامه‌نگار پرشور و پرشتابي بودم همه آرزويم اين بود مدتي فرصت زندگي در يكي از كشورهاي اروپايي را پيدا كنم. زندگي در انگلستان و تجربه تحصيل در رشته مرتبط با حرفه‌ام هم محقق شد. حالا رويايم عوض شده و برعكس، دلم مي‌خواهد به همان روستا، شهر و يا پايتخت برگردم..."

اين موضوع نشان مي دهد كه شهرت و مطرح شدن، روحيه جوجه اردك زشت است و حالا كه متوجه شده در غرب و انگلستان جز مزدوري از او چيزي نمي خواهند، به فكر بازگشت به وطن افتاده ...

علي نژاد در جايي ديگري به خوبي پذيرفته كه مانند بسياري از همفكران خود، فرهنگ مهاجرت ندارد و هنوز به خشونت كلامي و رفتاري مبتلاست و به قول خودش، نگران عدم استفاده درست از آزادي ستايش برانگيز غرب است.

اما همان طور كه در داخل كشور، به تخريب و تحقير ديگران به نام جريان سياسي و روشنفكري مشغول بوده همچنان همان روحيه در بين همفكران و ايرانيان خارج كشور حفظ كرده اند و به تدريج آموخته اند كه جاي آنها در اروپا و آمريكا نيست و بهتر است به كشور برگردند تا مثل گذشته هر طور خواستند زندگي كنند...

شخصيت تك بعدي

علي نژاد به تك بعدي بودن خود اعتراف مي كند و مي گويد: در طول پاسخ دادن به پرسش‌هاي همين مصاحبه متوجه عمق فاجعه شده‌ام كه انگار شدت تك بعدي بودن‌ام فراتر از اين‌هاست. خصوصا در مورد اين سئوال كه با چه اميد و آرزويي در كشور غريبه زندگي مي‌كنم و يا اين كه در غربت به چه چيزي دلبستگي دارم. راستش هيچ. همه دلبستگي‌ام به آزادي و امنيت اينجاست . شايد در ذهن برخي از مخاطبان رسانه‌اي هنوز مانده باشد كه در جريان حوادث پس از انتخابات جنجالي رياست جمهوري سال ۸۸ تلويزيون صداي آمريكا خبرنگار پرشور و پرشتابي را نشان مي‌داد كه تازه از ايران خارج شده بود و به اكبر گنجي مقابل سازمان ملل خرده مي‌گرفت كه با ترك ايران اينك تبديل به يك مهره سوخته شده است. آن روز كه اين سئوال را مي‌پرسيدم هيچ‌گاه فكر نمي‌كردم خودم هم به عنوان يك روزنامه‌نگار كه بايد در بطن حوادث و اخبار باشد، زمان ماندنم در غربت آن‌قدر طولاني شود. بارها هم گفته‌ام بزرگ‌ترين اشتباه زندگي‌ام را تركِ ايران مي‌دانم. حالا هم دور از ايران تلاشي اگر مي‌كنم به معني اين است كه در صدد جبران اين اشتباهِ بزرگ هستم."

اين نكات نشان مي دهد كه علي نژاد متوجه شده كه مهره سوخته شده است و ديگر بهايي به او و امثال او داده نمي شود و دشمنان ايران تنها در يكي دو صحنه از آنها استفاده مي كنند تا بازيگر نمايشي عليه ملت ايران باشند و بعد آنها را رها مي كنند تا در افسردگي بسوزند.

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن