تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815666565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار حوادث تهران؛نجات بانوي 72 ساله از آتش/ پايتخت بدون تلفات جاني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار حوادث تهران؛نجات بانوي 72 ساله از آتش/ پايتخت بدون تلفات جاني
نجات بانوي 72 ساله از آتش/ پايتخت بدون تلفات جاني
آتش گرفتن آبگرمكن ديواري، آتش سوزي در اتاق كارگري، نجات بانوي 72 ساله از آتش، نجات كارگر ساختماني از آوار، نجات يك خانواده از مرگ خاموش از مهمترين اخبار حوادث روز يكشنبه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، كلانشهر تهران در شب و روز گذشته شاهد رخداد 135 آتش سوزي و حوادث گوناگون بود كه خوشبختانه هيچگونه تلفات جاني نداشت.

در 24 ساعت گذشته 64 آتش سوزي و 71 حادثه گوناگون ديگر در شهر تهران رخ داد كه در جريان آنها 5 نفر از شهروندان آسيب ديدند.

آتش سوزيهاي اين مدت 23 واحد مسكوني، 7 دستگاه وسيله نقليه، 3 كارگاه و چند مكان ديگر را در بر گرفت و خساراتي به آنها وارد كرد. آتش نشانان با حضور بموقع در محل اين آتش سوزيها ضمن خاموش كردن كامل آنها از گسترش شعله هاي آتش جلوگيري بعمل آوردند.

آتش نشانان همچنين عمليات امداد و نجات را در 12 حادثه آسانسور، 7 حادثه نشت گاز، 6 حادثه گرفتار شدن افراد در داخل ساختمان، 4 حادثه رانندگي، 4 حادثه نشت آب در منازل، 2 مورد گير كردن حلقه انگشتري در انگشت و چند حادثه ديگر انجام دادند و خدمات ايمني را به شهروندان ارائه كردند.

آبگرمن ديواري حادثه ساز شد

رعايت نكردن اصول ايمني و بي احتياطي رخداد آتش سوزي در منزل مسكوني را در پي داشت كه آتش نشانان با تلاش به موقع خود شعله هاي آتش را مهار كردند.

ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 21:59 دقيقه شب گذشته با دريافت خبر رخداد اين آتش سوزي بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 38 و 87 را همزمان به محل حادثه در شهرك وليعصر، خيابان شهيد حسن پالاش اعزام كرد.

شعله هاي آتش و دود از پنجره هاي اين منزل مسكوني يك طبقه بيرون مي آمد و آتش نشانان بي درنگ با قطع كردن جريان برق و گاز منزل و با بكار گيري تجهيزات خاموش كننده موفق شدند شعله هاي آتش را به سرعت كاملا خاموش و از سرايت آن به منازل همجوار جلوگيري كنند.

در جريان اين حادثه خوشبختانه به كسي آسيب نرسيد زيرا پيش از گسترش دامنه آتش سوزي همه ساكنان از خانه خارج شده بودند و فقط خسارت هاي مالي فراواني برجا ماند.

انتقال حرارت از آبگرمكن ديواري روشن كه بدون قاب و حفاظ فلزي بود در مجاورت پرده منجر به شعله وري و سرايت آتش به ديگر قسمتهاي خانه شده بود.

آتش بي احتياطي اتاقك كارگري را سوزاند

روشن ماندن وسايل گرمازا در كنار مواد قابل اشتعال علت رخداد اين آتش سوزي در اتاقك كارگري اعلام شد كه خوشبختانه هيچگونه تلفات و خسارت جاني نداشت و به كسي آسيب نرسيد.

رخداد اين آتش سوزي ساعت 5:26 دقيقه بامداد امروزاطلاع داده شد و بلافاصله ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران آتش نشانان ايستگاه 95 را به محل حادثه در خيابان بيست متري جواديه، جنب كوچه اسلامي اعزام كرد.

آتش نشانان كه در كمتر از 2 دقيقه به محل حادثه رسيدند بي درنگ عمليات ايمن سازي را انجام دادند و با سرعت و دقت هر چه تمامتر موفق شدند شعله هاي آتش را مهار، خاموش و از افزايش خسارت جلوگيري كنند.

نجات بانوي 72 ساله از ميان آتش و دود

قرار دادن بخاري گازي در مجاورت مواد قابل اشتعال بدون توجه به هشدارهاي ايمني شب گذشته سبب رخداد آتش سوزي، آسيب ديدگي يك شهروند و ايجاد خسارت مالي شد.

در پي اعلام خبر آتش گرفتن منزل مسكوني در مسعوديه، خيابان نبرد شمالي، خيابان صاحب الزمان به سامانه 125 بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 48 ساعت 19:58 دقيقه راهي محل حادثه شدند.

عباس حاجتي فرمانده آتش نشانان در اين باره گفت: اظهارات همسايگان مشخص كرد خانم سالمند 72 ساله ساكن اين منزل درميان شعله هاي آتش و دود ناشي از آن گرفتار شده است كه گروهي از آتش نشانان بي درنگ و همزمان با انجام عمليات ايمن سازي وي را كه آسيب ديده بود با رعايت اصول ايمني از ميان آتش و دود بيرون آوردند و براي مداوا به امدادگران اورژانس سپردند.

وي افزود: گروه ديگر آتش نشانان هم موفق شدند با بكارگيري تجهيزات خاموش كننده شعله هاي آتش را در كمترين زمان ممكن مهار، كاملا خاموش و از افزايش خسارت مالي جلوگيري كنند.

نجات كارگر ساختماني از آوار

واكنش سريع و تلاش همراه با دقت عمل آتش نشانان منجر به نجات كارگر جواني شد كه پيش از ظهر امروز در حادثه ريزش آوار ساختمان گرفتار شده بود.

اين حادثه هنگامي رخ داد كه 5 كارگر ساختماني مشغول تخريب ساختمان قديمي 3 طبقه بودند كه ريزش ناگهاني بخشي از سقف و ديوار ساختمان يكي از كارگران را گرفتار كرد.

ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 11:03 دقيقه امروز با دريافت خبر رخداد اين حادثه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 10 و گروه نجات 3 آتش نشاني را همزمان راهي محل حادثه در بزرگراه جلال آل احمد، خيابان آرش مهر، خيابان امام منتظر كرد.

به گفته محمد مقصودي افسر آماده منطقه 4 عمليات آتش نشاني تهران گفت: آتش نشانان و نجاتگران آتش نشاني بي درنگ پس از ايمن سازي محل و انجام اقدامات پيشگيرانه براي برطرف شدن امكان خطرات احتمالي با بكارگيري تجهيزات نجات و يك ساعت تلاش بي وقفه كارگر جوان را كه تا قفسه سينه در آوار ساختمان گرفتار شده بود نجات دادند و از ميان آوار بيرون آوردند و براي انتقال به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند .

نجات اعضاي يك خانواده از مرگ خاموش

با سرعت عمل و اقدام به موقع آتش نشانان سه نفر از اعضاي يك خانواده كه با گاز منوكسيد كربن مسموم شده بودند نجات يافتند.

در پي اعلام خبرگاز گرفتگي سه نفر ازاعضاي يك خانواده، ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بي درنگ با به صدا درآوردن زنگ ايستگاه 92 آتش نشانان را ساعت 11:09 دقيقه امروز به محل حادثه در تهرانپارس، خيابان 174 شرقي، نبش خيابان پروين اعزام كرد.

به گفته احمد جواهري فرمانده آتش نشانان، محل حادثه واحد مسكوني طبقه اول مجتمع مسكوني چهار طبقه بود كه در آن پدر و مادر و دخترشان بر اثر تنفس در فضاي انباشته از گاز منواكسيد كربن مسموم و بي هوش شده بودند.

وي افزود: آتش نشانان بي درنگ با باز كردن درها و گشودن پنجره هاي اين واحد افراد مسموم شده را به فضاي باز حياط مجتمع منتقل كردند و پس از انجام عمليات اكسيژن رساني آنها را براي اعزام به مركز درماني به امدادگران اورژانس سپردند.

انفجار گاز منزل مسكوني را به آتش كشيد

نشت گاز از سيلندر گاز مايع و انفجار گاز باعث تخريب قسمتي از ساختمان واحد مسكوني و رخداد آتش سوزي شد.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 14:13 دقيقه امروز با دريافت خبر رخداد اين حادثه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 85 را به محل حادثه در خيابان كارون، بين خيابان امام خميني و هاشمي اعزام كرد.

به گفته علي اسدي رئيس ايستگاه 85، براثر نشت گاز از سيلندر گاز مايع و رخداد انفجار در واحد مسكوني طبقه دوم ساختمان 2 طبقه شعله فراواني زبانه مي كشيد كه آتش نشانان بي درنگ پس از ايمن سازي محل با بكارگيري تجهيزات خاموش كننده شعله هاي آتش را قبل از سرايت به واحد مجاور و ايجاد خسارات بيشتر مهار و خاموش كردند.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن