تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش روز پنجشنبه پنجاه و يكمين سفر استاني/ رييس‌جمهور در ديدار علما و روحانيون كرمانشاه: شبكه مساجد مردمي‌ترين سازماندهي و نهاد در خدمت جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش روز پنجشنبه پنجاه و يكمين سفر استاني/ رييس‌جمهور در ديدار علما و روحانيون كرمانشاه: شبكه مساجد مردمي‌ترين سازماندهي و نهاد در خدمت جامعه است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه " انقلاب اسلامي دستاوردهاي فراوان و بي‌نظيري براي ملت ايران داشته است" گفت: استقلال، گوهر نابي است كه جا دارد يك ملت همه داشته‌هاي خود را براي به دست آوردن آن فدا كنند، بدون استقلال سياسي محال است كه جامعه روي سعادت را ببيند و انقلاب اسلامي استقلال را به ملت ايران هديه كرد.

شبكه مساجد مردمي‌ترين سازماندهي و نهاد در خدمت جامعه است

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر روز پنجشنبه در ديدار علما و روحانيون استان كرمانشاه همچنين آزادي را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و اظهار كرد: آزادي هديه بزرگ خداوند به انسان براي رسيدن به كمالات الهي است و انقلاب اسلامي بالاترين درجه آزادي را به ايران عطا كرد.

وي جمهوري اسلامي را به معناي نظام مردمي مبني بر احكام نوراني اسلام توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي از دستاودهاي بزرگ انقلاب اسلامي به ملت ايران بود.

وي در ادامه سخنان خود در جمع علما و روحانيون كرمانشاه، مساجد را مهمترين كانون سازماندهي اجتماعي دانست و گفت: شبكه مساجد در جامعه اسلامي مانند حلقه‌هاي سلسله است كه تمام مردم را به هم پيوند مي‌دهد.

رييس‌جمهور با اشاره به جايگاه و كاركرد مسجد در جامعه اسلامي اظهار كرد: شايد برخي تصور كنند، مسجد صرفا مكاني عبادي يا محلي عبادي - سياسي است گرچه هر دوي اين دو تصور درستي است، اما نقش مسجد در جامعه اسلامي از نقش بي‌بديلي برخوردار است، به‌گونه‌اي كه هيچ نهاد و كانوني نمي‌تواند نقش مسجد را بر جامعه ايفا كند.

وي تصريح كرد: اگر مسجد نقش خود را به درستي انجام ندهد هيچ مركز جايگزيني براي آن وجود ندارد. مساجد محلي براي عبادت، خودسازي و تاثيرگذاري در محيط اجتماعي برخوردار است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بدون عملكرد مساجد تشكيل امت واحد امكان‌پذير نيست.

وي با بيان اين‌كه " مقدمه امورات و مقدرات جامعه اسلامي از مساجد رقم مي‌خورد" تصريح كرد: امروز حفظ و عمران مسجد و زنده نگه داشتن آن ماموريت بسيار مهمي است؛ چراكه اگر مساجد كاركرد درست خود را انجام دهند، هيچ نگراني از تحقق آرمان‌هاي الهي وجود ندارد.

وي با طرح اين سوال كه "علت دشمني قدرت‌هاي بزرگ با ملت ايران چيست؟" اظهار كرد: بدون ترديد اين دشمني‌ها به خاطر استقلال و آزادي نيست؛ چراكه در دنيا كشورهاي زيادي داعيه استقلال و آزادي دارند اما هرگز دشمني اين قدرت‌ها را برنمي‌انگيزانند. عنصري كه موجب بدخواهي دشمنان عليه كشورمان شده است، اتصال به خط ولايت و امامت است.

رييس‌جمهور افزود: اتصال به خط ولايت و امامت، مؤلفه‌اي است كه همه خودخواهان و فاسدان عالم از آن هراس دارند و اگر اين مؤلفه را به درستي بشناسيم رمز پايداري انقلاب هم به دست خواهد آمد.

وي امامت را بالاترين هديه خداوند براي بشريت دانست و اظهار كرد: خداي متعال انسان را براي حركت به سمت قله كمال و تشكيل جامعه سعادتمند و الهي خلق كرده و انسان براي حركت در اين مسير نيازمند شناخت خداوند متعال است و راه شناخت صفات الهي شناخت انسان كامل است؛ چراكه انسان كامل تجلي اسماء الهي است.

وي با بيان اين‌كه " لازمه حركت اجتماعي وجود امام و رهبر است" خاطرنشان كرد: بدون وجود رهبر امكان ندارد جامعه بشري بتواند در مسير كمال حركت كند و رهبري جامعه اسلامي جز در اتصال به انسان كامل رو به سقوط است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: عظمت انقلاب اسلامي اتصال به حلقه امامت بود و اين ويژگي رمز عظمت، اثرگذاري و ماندگاري انقلاب است. انقلاب اسلامي به واسطه وجود چنين ويژگي‌هايي بعد از گذشت 30 سال‌ پرنشاط‌تر از سال 57 به حركت در راه آرمان‌هاي الهي ادامه مي‌دهد و علي رغم توطئه‌هاي سنگين دشمنان همچنان زنده است.

وي اسلام ناب را تنها نجات‌بخش بشريت امروز دانست و تصريح كرد: امروز روز معرفي اسلام ناب به جهانيان است و علما و روحانيون مأموريت و مسووليت بزرگي در اين خصوص برعهده دارند.

تندترين نقدها در صورتي كه سازنده باشد مي‌تواند بسيار موثر باشد

رييس‌جمهور عصر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به تشريح نتايج سفر دو روزه‌ خود به كرمانشاه و مصوباتي كه در جلسه‌ هيات دولت به تصويب رسيده است، پرداخت.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با اشاره به اين‌كه جلسه دولت در ساعت 8 صبح آغاز و ساعت 12:30 به پايان رسيد، گفت: در مجموع مصوبات خوبي براي استان به تصويب رسيد.

وي با بيان اين‌كه " يكي از مشكلات استان بحث اشتغال جوانان و بيكاري است" گفت: البته در فاصله دو سفر اول و دوم هيات دولت به كرمانشاه، چند درصدي ميزان بيكاري كاهش پيدا كرده ولي هم‌چنان بالاست و بايد برنامه‌ريزي كنيم كه ميزان بيكاري كمتر و كمتر شود و بتوانيم از استعدادهاي خوبي كه جوانان استان كرمانشاه دارند به نحو احسن استفاده كرد.

وي گفت: يك گام بلندي كه در اين ارتباط قرار است برداشته شود اين است كه سعي كنيم زمينه را براي سرمايه‌گذاري هرچه بيشتر در استان فراهم كنيم و در اين ارتباط مصوبات خوبي در جلسه‌ هيات دولت در كرمانشاه به تصويب رسيد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " انجام 28 طرح بزرگ با هزينه‌اي بالغ بر 750 ميليارد تومان در استان كرمانشاه به تصويب رسيد" گفت: قرار است دو منطقه ويژه‌ اقتصادي نيز در اين استان ايجاد شود.

وي با بيان اين‌كه " در جلسه دولت در بخش عمران و زيربنايي نيز تصميمات خوبي براي استان كرمانشاه گرفته شد" گفت: يكي از مهمترين تصميمات اين بود كه اعتبارات راه‌آهن غرب كشور افزايش پيدا كند و ان‌شاءالله اگر مشكلي پيش نيايد راه آهن كرمانشاه تا پايان سال 90 مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌كه " در بخش مسكن و عمران شهري نيز تصميمات خوبي گرفته شد" گفت: براي طرح‌هاي آبخيزداري در استان نيز اعتبارات خوبي در نظر گرفته شد.

احمدي‌نژاد به مساله‌ فرهنگ در اين استان اشاره كرد و گفت: تلاش شد در بخش بهداشت و درمان نيز تصميمات خوبي گرفته شود؛ به نحوي كه تقريبا تمام نيازهاي درماني استان ديده شود.

وي هم‌چنين به تصميمات دولت در بخش آموزش عالي و پرورش در استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: در اين زمينه نيز مصوبات خوبي داشتيم و قرار است چهار دانشكده جديد راه‌اندازي شود و هشت دانشگاه و پروژه‌ دانشگاه پيام نور در استان تكميل شود. 10 هنرستان فني-حرفه‌اي شبانه‌روزي براي مناطق عشايري به‌خصوص دختران آن‌ها احداث شود.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه " در مورد مساله ورزشي نيز مصوبات خوبي داشتيم" گفت: تصميم بر اين گرفته شد تمام تلاش‌ها صورت گيرد تا پروژه‌هاي ورزشي نيمه‌تمام در استان تكميل شود.

رييس‌جمهور با تشكر از حضور باشكوه مردم استان كرمانشاه در استقبال از خدمتگزاران خود گفت: خداوند را شاكريم كه توفيق داد بار ديگر در جمع مردم كرمانشاه حضور پيدا كنيم.

وي با بيان اين‌كه " مردم كرمانشاه مردمي صبور و انقلابي هستند و در تاريخ كشور ما به‌خصوص در عرصه‌ انقلاب نقشي بسيار مهم و موثر داشته‌اند" گفت: نقش مردم كرمانشاه در تمدن اسلامي و ايراني و صيانت از استقلال ايران بسيار ارزشمند است و در طول انقلاب اسلامي، مردم اين استان همزمان در چند جبهه درگير بودند و با ايمان عميق ايستادند و دفاع كردند و بر كسي نيز منت نگذاشتند.

وي با بيان اين‌كه " ما بايد تلاش كنيم كه مجاهدات جهاني به نفع آزادي‌خواهان و ملت ما رقم بخورد" گفت: قطعا حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف در تحقق اين امر بسيار موثر است.

احمدي‌نژاد با تشكر از علماي استان و نماينده ولي فقيه در اين استان نيز گفت: استان كرمانشاه از مناطق عالم‌پرور كشور است و در واقع كرمانشاه در ذهن مردم ما يادآور كربلا و عتبات عاليات است.

وي هم‌چنين از حضور نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي در جلسات كارگروه‌هاي تخصصي و هيات دولت تشكر و قدرداني كرد و گفت: در اجراي مصوبات دور اول در مجموع تلاش‌هاي خوبي انجام شد و تقريبا مصوبات در مسير اجراست. البته موانعي بود كه تلاش شد در اين سفر اين موانع برطرف شود.

وي هم‌چنين با اشاره به اهميت نقش مديران استاني در اجراي مصوبات گفت: موتور حركت در استان، مديران استاني هستند و تصويب مصوبات 5 درصد كار است و بقيه‌ كارها بايد در استان و توسط مسوولان استاني و با كمك مردم صورت بگيرد.

رييس‌جمهور هم‌چنين با تشكر از اصحاب رسانه گفت: امروز بدون رسانه نمي‌شود زندگي كرد و اگر كسي ارتباط خود را با رسانه‌ها قطع كند گويي خود را زنداني كرده است.

وي خطاب به خبرنگاران محلي استان كرمانشاه گفت: شما در ايجاد فضاي وحدت و همدلي در استان نقش بسيار موثري داريد و اگر همدلي نباشد كار پيش نمي‌رود.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه " بسيار مهم است تصويري كه از استان به بيرون ارايه داده مي‌شود چگونه باشد" گفت: از وظايف رسانه‌هاست كه نقد و انتقاد كنند ولي اين انتقاد بايد سازنده و منصفانه باشد.

احمدي‌نژاد گفت: تندترين نقدها در صورتي كه سازنده باشد مي‌تواند بسيار موثر و تاثيرگذار باشد.

ديدار چهره به چهره با تعدادي از مردم

به گزارش ايسنا در ديدار چهره به چهره رييس‌جمهور با تعدادي از مردم كه در استانداري كرمانشاه برگزار شده است، تعدادي از اقشار مختلف مردم اين استان با رييس‌جمهور ديدار مي‌كنند و نظرات و ديدگاه‌ها و مشكلات خود را بيان مي‌كنند و رييس‌جمهور نيز دستورات لازم را براي حل مشكلات آنان صادر مي‌كند.

همچنين تعدادي از مشاوران و معاونان رييس‌جمهور نيز به صورت جداگانه با جمعي از مردم استان در استانداري ديدار كرده و در جريان مشكلات آن‌ها قرار گرفته و به مشكلات آن‌ها رسيدگي مي‌كنند.

185 مصوبه در دومين جلسه استاني هيات دولت در كرمانشاه

دومين سفر استاني هيات دولت به سرزمين كرمانشاه با 185 مصوبه براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان همراه شد.

به گزارش ايسنا در اين جلسه كه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد و با حضور اعضاء هيات دولت در محل استانداري شهر كرمانشاه به مدت بيش از 4 ساعت برگزار شد، طرح‌ها و پروژه‌هاي مهمي براي افزايش سطح رفاه، توسعه، امنيت و آباداني استان به تصويب رسيد.

مردم نشان دادند كه ظرفيت پيشتازي ارزش‌هاي الهي را براي بشريت امروز دارند

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " حضور حماسي مردم، مسووليت ما را براي خدمتگزاري به مردم اين خطه ده‌ها برابر كرد"گفت: در سي‌امين سال انقلاب اسلامي مردم بسيار با نشاط تر و مستحكم‌تر از روز اول انقلاب در وسط صحنه حضور داشتند.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه در آغاز جلسه استاني هيات دولت در كرمانشاه با قدرداني از استقبال مردم كرمانشاه گفت: صحنه‌هاي ديروز مردم استان و به خصوص كرمانشاه درياي خروشان انساني را در خيابان‌ها شكل داده بود و همه آ‌مده بودند تا با فريادهاي بلند نظرات ملت ايران در موضوعات گوناگون را به گوش جهانيان برسانند.

وي استقبال پرشور مردم استان كرمانشاه را غيرقابل وصف دانست و گفت: مردم با حضور انقلابي خود نشان دادند كه صدها كيلومتر جلوتر از برخي از ما در مسير آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در حركت هستند و افق‌هاي بلند و الهي را دنبال مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه " در مراسم ديروز عزم و همت بالاي مردم كرمانشاه موج مي‌زد" خاطرنشان كرد: حضور مردم نشان داد در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي، انقلاب جديدي در دل‌ها و انديشه‌ها ايجاد شده است و به خصوص با تحولاتي كه در جهان در حال وقوع است اين حضور مردم بدون ترديد پرمعنا و اثرگذار است.

رييس‌جمهور افزود: مردم با حضور خود نشان دادند كه ظرفيت پيشتازي ارزش‌هاي الهي را براي بشريت امروز دارا هستند.

وي كرمانشاه را ديار سلحشوري، پهلواني و انقلابي بودن توصيف كرد و گفت: مردم اين ديار در اعصار و قرون بدون ادعا و مانند رودخانه‌اي زلال ولي پرشتاب در خدمت ارزش‌هاي ديني و فرهنگي و تمدن سرزمين ايران بودند.

وي افزود: كرمانشاه صدها سال به عنوان دژ مستحكم در برابر انواع تهاجمات ايستاده است و در دوره انقلاب و به خصوص در دوران پر افتخار دفاع مقدس نقش كم‌نظير و كم‌بديل داشت.

تشكيل جلسه كارگروه‌هاي تخصصي آب و كشاورزي، مسكن و زيربنايي

جلسه كارگروه‌هاي تخصصي آب و كشاورزي، مسكن و زيربنايي استان كرمانشاه براي بررسي وضعيت و راهكارهاي توسعه و ارتقاي استان در اين حوزه‌ها با حضور رييس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش ايسنا در اين نشست كه شامگاه چهارشنبه و در ادامه برنامه‌هاي نخستين روز سفر استاني هيات دولت به كرمانشاه در محل استانداري برگزار شد، وزراي نيرو ، جهاد و كشاورزي و مسكن و شهرسازي گزارشي از وضعيت استان در حوزه‌هاي آب و برق، كشاورزي و دامپروري و مسكن روستايي و شهري ارايه كردند.

در ادامه، پيشنهادات و نظرات و راهكارهاي نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان بخش خصوصي و مديران استان براي پيشرفت و ارتقاي استان كرمانشاه و رفع موانع موجود در عملياتي شدن برخي از پروژه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اجراي طرح‌هاي آبخيزداري، تربيت نيروهاي مستعد و متخصص كشاورزي، صدور مجوز واگذاري زمين به فارغ التحصيلان كشاورزي، كمك به اتحاديه تعاوني‌هاي عشايري، ساماندهي بافت‌هاي فرسوده شهري و بهسازي مسكن روستايي و تسريع در اجراي طرح مسكن مهر و مطالعه طرح تامين آب اراضي كشاورزي ماهيدشت از جمله پيشنهاداتي بود كه در اين نشست بررسي و تعدادي از آن‌ها براي تصويب نهايي به جلسه استاني هيات دولت موكول شد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن