تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814736675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح طرح‌هاي معدني با سرمايه گذاري 468 ميليارد توماني در دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افتتاح طرح‌هاي معدني با سرمايه گذاري 468 ميليارد توماني در دهه فجر
طرح‌هاي بزرگ معدني و صنايع معدني به ارزش سرمايه‌گذاري ارزي و ريالي معادل 468 ميليارد تومان درايام دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.


به گزارش سرويس اقتصادي برنا به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، " احمدعلي هراتي‌نيك" با اعلام اين مطلب گفت: طرح توسعه و افزايش ظرفيت معدن چادرملو با توان توليد سالانه 7/1 ميليون تن كنسانتره سنگ‌آهن از جمله اين طرح‌ها است.

وي طرح تجهيز معدن زغال‌سنگ همكار، احداث راه مناطق معدني در گلستان و خراسان‌جنوبي به ميزان 25 كيلومتر و لوپ 2 و 3 آلومينيوم ايران را از جمله طرح‌هاي آماده افتتاح در دهه فجر عنوان كرد.

به گفته هراتي‌نيك، طرح توسعه چغارت نيز از جمله طرح‌هاي آماده بهره‌برداري در اين ايام هستند.

به گفته رئيس هيات عامل ايميدرو، افتتاح اين طرح‌ها ظرفيت كشور در بخش‌هاي فولاد، مس، آلومينيوم، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ را افزايش داده و موجب اشتغال هزاران نفر به شكل مستقيم و غيرمستقيم در مناطق محروم استان‌هاي هرمزگان، يزد، كرمان، گلستان و مركزي مي‌شود.

هراتي‌نيك اضافه كرد: از ابتداي امسال تاكنون 14 طرح بزرگ معدني و صنايع معدني در مجموعه‌هاي تحت مديريت ايميدرو به بهره‌برداري رسيدكه اين روند افتتاح طرح‌ها در سازمان ادامه خواهد يافت.

وي افزود: افتتاح اين طرح‌ها رتبه ايران را در توليد فولاد از 20 به 18، در توليد آلومينيوم از 25 به 22 و رتبه مس را از 21 به 18 افزايش خواهد داد.

رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني درخصوص طرح‌هاي آماده افتتاح تا پايان امسال گفت: احداث واحد كوره بلند شماره 3 ذوب‌آهن اصفهان و توسعه فولاد خوزستان از طرح‌هاي مهم كشوراست كه اسفندماه جاري افتتاح مي‌شود كه 2/2 ميليون تن به ظرفيت فولاد كشور اضافه مي‌كند.

وي افتتاح 2 واحد احياي فولاد هرمزگان به ظرفيت 6/1 ميليون تن را از ديگر طرح‌هاي بسيار مهم ايميدرو ذكر كرد واظهار داشت:اين طرح ظرف ا 2 تا 3 ماه آينده افتتاح مي‌شود.

هراتي‌نيك با تاكيد بر توسعه سريع بخش معدن و صنايع معدني در دولت نهم از سال 87 به‌عنوان سال «جهش بزرگ» در اين بخش ياد كرد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//153 - 153 - 48//www.BornaNews.ir

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن