تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805549711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

40درصد مدارس كشور ايمن نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: 40درصد مدارس كشور ايمن نيستند
از مجموع فضاهاي آموزشي كشور بيش از 60 درصد مدارس، كاملا ايمن و استاندارد و بر اين اساس، تنها40 درصد مدارس ناايمن هستند...


مرتضي رييسي معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از وجود تنها 30 مدرسه و 80 كلاس كپري در كشور خبر داد و اعلام كرد كه از مجموع فضاهاي آموزشي كشور بيش از 60 درصد مدارس، كاملا ايمن و استاندارد و بر اين اساس، تنها40 درصد مدارس ناايمن هستند.
به گزارش ايسنا ، معاون عمراني وزيرآموزش‌وپرورش روز دوشنبه در نشستي خبري كه در تشريح دستاوردهاي 30 ساله انقلاب در بخش عمراني آموزش و پرورش برگزار شد، بيان كرد: هم اكنون در مجموع 450 هزار كلاس درس با 51 ميليون مترمربع زيربنا به عنوان فضاي آموزشي در كشور وجود دارد.
وي در عين حال با اعلام اين كه 16 درصد مدارس كشور كه تا حدي با استانداردها فاصله دارند و نيازمند مقاوم‌ سازي و 24 درصد مابقي نيازمند تخريب و بازسازي هستند، به تعداد مدارس كپري نيز اشاره و عنوان كرد: مدارس كپري در استان‌ هاي كرمان ، هرمزگان، لرستان و سيستان و بلوچستان شناسايي شدند كه در استان سيستان و بلوچستان تعداد اين مدارس 830 كلاس تشخيص داده شد كه از اين تعداد 75 كلاس با كلاس‌هاي جديد جايگزين شده‌اند و مابقي نيز تا پايان سال با كلاس‌هاي استاندارد جايگزين خواهند شد.
رييسي، شمار مدارس كپري در استان كرمان به ويژه‌ جنوب اين استان را نيز حدود 30 باب عنوان كرد و با بيان اين كه مشكل اين مدارس در استان‌هاي لرستان و هرمزگان با جايگزيني مدارس پيش ساخته و كانكسي برطرف شده است ، تاكيد كرد: ممكن است پديده زايش كپر به دلايل همچون خشكسالي و در نتيجه كوچ ايل‌ها مجددا مشاهده شود كه براي جلوگيري از مشكلات احتمالي به ادارات نوسازي مدارس اعلام كرده‌ايم كه هر گونه كپر جديد را با كانكس جايگزين كند.
وي در عين حال يادآور شد كه وجود مدارس خشتي در برخي از شهرهاي كشور غيرقابل انكار است كه ما براي حذف آن‌ها سعي مي‌كنيم.
رييسي در پاسخ به شمار فضاهاي آموزشي تخريبي فعلي كشور، با اعلام اين كه سرشماري جامعي براي ارزيابي فضاهاي آموزشي كشور به ويژه‌ در زمينه‌ شناسايي فضاهاي تخريبي در سال 84 ، انجام و به موجب آن سامانه و شناسنامه‌اي براي فضاهاي آموزشي كشور تحت عنوان «شناسنامه فني مدارس» ايجاد شد، افزود: به موجب تهيه اين شناسنامه قانون مقاوم‌سازي و تخريب و بازسازي مدارس براي اختصاص چهار ميليارد دلار به اين امر در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد كه گامي به جلو براي آموزش و پرورش محسوب مي‌شد.
وي با بيان اين كه بر اين اساس 100 هزار فضاي آموزشي كشور داراي شناسنامه فني هستند، اعلام كرد: از اين تعداد 85 درصد داراي سازه آجري يا نيمه‌مهندسي، سه درصد خشتي و چوبي و كاملا فاقد استاندارد، 12 درصد داراي سازه فولادي و بتن آرمه يعني استاندارد و در مجموع 90 درصد سقف فضاهاي آموزشي از نوع طاق ضربي و نيمه‌مهندسي است، اين آمار را مربوط به سال‌هاي پيش از 1384 دانست.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور،‌ در ارائه آماري از اين تركيب در سال‌هاي 85 به بعد، اعلام كرد: 43 درصد از پروژه‌هاي تحويلي از سال 85 به بعد داراي سازه فولادي، 23 درصد داراي سازه بتن آرمه، 18 درصد داراي اسكلت پيش ساخته و فقط 16 درصد داراي سازه آجري بودند كه بر اين اساس بيش از 84 درصد مدارس كشور بر اساس سيستم سازه‌اي فولادي و بتني دارد.
وي عمر مفيد مدارس احداثي بر اساس سازه فولادي و بتن آرمه را حداقل 50 سال ذكر و اظهار كرد: بر اساس آمار از سال 85 به بعد يعني همه مدارسي كه در دولت نهم احداث شده‌اند، استاندارد و ضدزلزله هستند زيرا عمده آن‌ها بر اساس سازه بتن آرمه و فولاد يعني كاملا استاندارد كامل شده‌اند.
رييسي در اين حين اين موضوع را نيز تاكيد كرد كه حساسيتي بر روي دولت نهم ندارد، اما اگر آمار موجود را ارائه نكند، حق دولت را ادا نكرده است زيرا از زمان روي كار آمدن دولت نهم در كيفيت بخشي ايمني به فضاهاي آموزشي يك روند جهشي وجود داشته است.
وي در ادامه به اعتبارات عمراني آموزش و پرورش نيز اشاره كرد و با بيان اين كه اين اعتبارات به 40 هزار و 900 ميليارد ريال در طول سه سال دولت نهم رسيده است، خاطر نشان كرد: از ابتداي دولت نهم تا پايان امسال، 16 هزار و 275 پروژه شامل 70 هزار و 14 كلاس درس با زير بناي 10 ميليون و 330 هزار مترمربع با ارزش ريالي بيش از چهار هزار ميليارد تومان تحويل آموزش و پرورش شده است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور همچنين با اعلام اين كه به طور متوسط 12 درصد از اعتبارات عمراني هر سال به تجهيز فضاهاي آموزشي كشور اختصاص يافته است، عنوان كرد: هم اكنون 9 هزار پروژه اجرايي شامل 42 هزار كلاس درس با زيربناي هفت ميليون مترمربع در كشور در دست اجراست.
وي به پروژه‌هاي در دست مطالعه براي مقاوم سازي نيز اشاره و بيان كرد: سه هزار پروژه مقاوم‌سازي شامل 26 هزار كلاس درس با زيربناي 3.2 ميليون مترمربع در دست مطالعه مقاوم سازي قرار دارد كه از اين تعداد مطالعات يك‌هزار پروژه تا پايان سال و دو هزار پروژه باقي‌مانده در نيمه اول سال آينده به اتمام مي‌رسد.
رييسي يادآور شد: در سال 85 حدود 132 هزار كلاس درس، تخريبي و 126 هزار نيز نيازمند مقاوم‌سازي تشخيص داده شدند كه اگر هزينه مقاوم‌سازي تا

" هم اكنون در مجموع 450 هزار كلاس درس با 51 ميليون مترمربع زيربنا به عنوان فضاي آموزشي در كشور وجود دارد.... "

30 درصد هزينه تخريب و بازسازي باشد، مقاوم سازي مدارس بايد در دستور كار قرار گيرد.
وي با بيان اين كه قبل از سال 85 نيز بيش از 50 درصد از كلاس‌هاي درس يا نيازمند مقاوم سازي يا تخريب و بازسازي بودند، عنوان كرد: هم اكنون 40 درصد از مدارس تخريبي با مدارس جديد جايگزين شده است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، همچنين با اشاره به اين كه با احتساب هزينه‌هاي تعديل علاوه بر چهار ميليارد دلار هزينه در نظر گرفته شده براي مقاوم سازي مدارس در مجموع 7.5 ميليون دلار براي تخريب و بازسازي و مقاوم سازي مدارس اختصاص داده مي‌شد، گفت: از اين رقم تا پايان امسال تنها 2.3 ميليارد دلار اختصاص يافت كه ما اميدواريم مجلس و دولت محترم تصويب مجدد اختصاص چهار ميليارد دلار به مقاوم سازي و تخريب و بازسازي مدارس را به آموزش و پرورش عيدي دهند.
وي شمار واحدهاي آموزشي پيش از انقلاب را 56 هزار واحد در قالب 260 هزار كلاس درس كه عمدتا در شهرها متمركز و غيراستاندارد بودند، براي پوشش‌دهي هشت ميليون و 900 هزار دانش‌آموز نام برد.
رييسي در راستاي تشريح مشكلات آموزش و پرورش در بخش عمراني در سال‌هاي پيش از انقلاب با بيان اين كه كيفيت فضاهاي آموزشي احداثي بسيار كم، سرانه فضاهاي آموزشي بسيار اندك، توجه به نيازهاي تربيتي و پرورشي دانش‌آموزان در قالب امكانات اردوگاهي، به ندرت، ايمني مدارس پايين و فضاي آموزشي ويژه‌ دختران به شدت دچار كمبود بود، ‌افزود: در سال‌هاي پيش از انقلاب، امكانات برابر آموزشي وجود نداشت كه از آن جمله مي‌توان به نبود مدارس شبانه‌روزي و نيز نبود مراكز آموزشي خاص دانش‌آموزان استثنايي اشاره كرد.
وي با تاكيد بر اين كه پس از انقلاب عدالت در زمينه‌ فضا و امكانات آموزشي به طور نسبي فراهم شده است، تصريح كرد: امروز هيچ دانش‌آموزي وجود ندارد كه به خاطر نبود امكانات از تحصيل محروم شود؛ علاوه بر اين ايجاد عدالت بين دختران و پسران دانش‌آموز نيز علاوه بر اقداماتي همچون احداث مراكز شبانه‌روزي، زدودن آثار جنگ تحميلي با بازسازي همه فضاهاي آموزشي تخريبي آن دوران، حضور پرشور خيران مدرسه ساز و تامين فضاهاي پرورشي به ويژه‌ اردوگاه‌ها و نمازخانه‌ها بسيار قابل توجه است.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، همچنين با بيان اين كه سرانه فضاي آموزشي امروز به ازاي هر كلاس به 150 مترمربع افزايش يافته است، توجه به ايمني و استانداردها را از جمله ويژگي‌هاي فضاهاي آموزشي احداثي پس از انقلاب دانست و عنوان كرد: شمار فضاهاي آموزشي كشور پس از انقلاب با افزايش حدود دو برابري نسبت به قبل از انقلاب به حدود 100 هزار واحد افزايش يافته است.
رييسي در عين حال با اشاره به اين كه از ابتداي انقلاب تاكنون 87 درصد مدارس قديمي بازسازي شده و تنها 30 درصد از آن‌ها باقيمانده است، اعلام كرد: بر اين اساس پس از انقلاب 87 هزار فضاي آموزشي و پرورشي احداث شده و تنها حدود 13 هزار از اين فضاها از قبل از انقلاب باقيمانده است.
وي شمار كلاس‌هاي احداثي پس از پيروزي انقلاب را 430 هزار كلاس درس در عين افزايش حدود دو برابري دانش ‌آموزان به 13 ميليون و 900 هزار نفر در بخش دولتي و غيردولتي برشمرد.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در ادامه به پروژه‌هاي افتتاحي به مناسبت «سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي» نيز اشاره و اظهار كرد: تا پايان دهه فجر امسال چهار هزار و 428 پروژه آموزشي، پرورشي و ورزشي با 21 هزار و 42 كلاس درس و زيربناي حدود سه ميليون و 126 هزار مترمربع در اقصي نقاط كشور تحويل آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها خواهد شد.
رييسي اعلام كرد: تا پايان سال نيز 429 پروژه با يك‌هزار و 655 كلاس درس و زيربناي 331 هزار مترمربع تحويل مي‌شود كه بر اين اساس در مجموع در سال 87 ، چهار هزار و 857 پروژه با 22 هزار و 697 كلاس درس و زير بناي حدود 3.5 ميليون مترمربع در سراسر كشور تحويل خواهد شد كه اين رقم از لحاظ زيربناي تحويلي در طول تاريخ آموزش و پرورش كشور يك ركورد است.
وي همچنين از افتتاح 101 نمازخانه مدارس در دهه فجر نيز خبر داد و اعلام كرد: در طول دهه فجر يعني از 12 تا 22 بهمن ماه، در مجموع يك‌هزار و 676 پروژه با 9 هزار و 115 كلاس درس در قالب 1.4 ميليون مترمربع زيربنا تحويل آموزش و پرورش خواهد شد.
رييسي با اشاره به تركيب پروژه‌هاي تحويلي در طول امسال، گفت: از تعداد پروژه‌هاي افتتاحي امسال 60 درصد در قالب مدرسه، 10 درصد مختص به كار پرورشي و 30 درصد باقيمانده مربوط به فضاهاي ورزشي، ساختمان‌هاي اداري، كارگاه و آزمايشگاه از جمله پژوهش‌سراهاي معلم و پژوهشگاه‌هاست كه اين ارقام تقريبا به طور متوسط براي همه پروژه‌هاي تحويلي آموزش و پرورش صادق است.
وي به ارزش ريالي اين پروژه‌ها نيز اشاره كرد و افزود: پروژه‌هاي تحويلي در دهه فجر بر اساس قيمت تمام شده داراي 500 ميليارد تومان ارزش ريالي است كه در اين راستا از رييس جمهور نيز دعوت كرديم تا يكي از اين پروژه‌ها را به صورت نمادين در دهه فجر افتتاح كند.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور، ارزش ريالي مجموع چهار هزار و 857 پروژه افتتاحي امسال را بر اساس قيمت تمام شده بيش از يك‌هزار و 500 ميليارد تومان خواند.
رييسي با بيان اين كه از مجموع پروژه‌هاي تحويلي دهه فجر 89 درصد با استفاده از اعتبارات دولتي ملي و استاني و 11 درصد با استفاده از سرمايه‌گذاري‌ خيران به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: در مجموع پروژه‌هاي عمراني طي 10 سال گذشته، 70 درصد سهم سرمايه‌گذاري‌ مربوط به دولت و 30 درصد سهم مربوط به خيران است كه مي‌توان 12 درصد آن را به صورت 100 درصد خيري و 18 درصد را به صورت مشاركت خيران و دولت اعلام كرد.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن