تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820234222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري نخستين جشنواره بزرگ تجليل از نخبگان و خادمان بسيجي قرآن در شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برگزاري نخستين جشنواره بزرگ تجليل از نخبگان و خادمان بسيجي قرآن در شيراز
خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

نخستين جشنواره بزرگ تجليل از نخبگان و خادمان بسيجي قرآن كريم، عصر روز پنجشنبه با حضور سردار محمدرضا مهديانفر، جانشين فرمانده سپاه فجر فارس، حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي احمدي خرم، مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه فجر فارس، حاج محمدعلي ذاكري، قاري روشندل ممتاز بين‌المللي و جمعي از بسيجيان در محل دارالقران بسيج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، سردار مهديانفر، جانشين فرمانده سپاه فجر فارس در اين مراسم در سخناني با اشاره به سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: يكي از بزرگترين خدمات جمهوري اسلامي به جهان اسلام، توسعه فعاليت‌هاي قرآني و ترويج شكلي و محتوايي كلام وحي است.

به باور مهديانفر، بسياري از تحركات آزادي خواهانه و عدالت جويانه جهان كه از انقلاب اسلامي نشات گرفته، متاثر از درك عميق مفاهيم قرآني است.

جانشين فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه از توجه ويژه سپاه پاسداران به ترويج

فعاليت‌هاي قرآني خبر داد و گفت: يكي از اهداف گسترده بسيج توسعه فعاليت‌هاي قرآني و پشتيباني و حمايت از هيات‌هاي و مراكز قرآني است.

به گفته مهديانفر، سرمايه گذاري هاي جديد بسيج در حوزه علوم قرآني بزودي آغاز خواهد شد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي احمدي خرم، مسوول نمايندگي ولي فقيه در سپاه فجر فارس در سخناني با بيان اينكه آموزش و فراگيري از همان ابتدا، بندگي خداست، ادامه داد: قرآن براي ايجاد تحول در زندگي بشر است؛ اما اينكه چرا گاهي قران در ما اثر نمي‌كند، ناشي از نفس و قلب ناسالم و غير خاشع است.

وي ارتباط با قرآن را يكي از عالي‌ترين راهها براي تغيير نفسانيات و ناپاكي زدايي درون انسان دانست و گفت: نورانيت كلام قرآن درون هر انساني را پاكسازي مي كند؛ اما گاهي شدت زنگار و حجاب ناشي از گناه و معصيت باعث مي شود كه قرآن در قلب انسان تاثيرگذار نباشد.

احمدي خرم ضرورت فراگيري مفاهيم قرآني را يادآور شد و ادامه داد: ماندگاري نورانيت قرآن در قلوب انسان با درك مفاهيم قرآني حاصل مي‌شود.

مدير دار القرآن بسيج فارس نيز گفت: در اين جشنواره از 150 نفر حافظ، قاري، محقق، خادم و شركت كنندگان ممتاز مسابقات مختلف بسيج تجليل شد.

حسن گلزار ادامه داد: به دنبال برپايي مسابقه ملي مفاهيم جز يك قرآن، بيش از 10 هزار نفر در استان فارس در اين مسابقه شركت كردند كه بيشترين شركت كننده مربوط به فارس بود و 74 نفر حائز اهميت شدند.

وي ادامه داد: از بين 80 نفر فعال و خادم قرآني نيز 3 نفر خادم برتر شناسايي شده؛ كه اگرچه شايد حافظ و قاري قرآن نباشند اما براي بسط و گسترش فعاليت‌هاي قرآني تلاش مي كنند.

گلزار افزود: از 12 هزار نفر شركت كننده در مسابقه مفاهيم خطبه غدير كه 26 آذرماه در گستره فارس برگزار شده، 63 نفر ممتاز در اين جشنواره مورد تقدير قرار مي گيرند.

مدير دارالقرآن بسيج فارس تشكيل گروه هاي تحقيقاتي در حوزه قرآن را از ديگر فعاليت هاي اين مركز اعلام كرد و گفت: در سه ماهه پاييز طرح تحقيقاتي « صفات اخلاقي به استناد آيات قرآني و با محوريت سوره حجرات » به گروه‌هاي تحقيقاتي واگذار شد كه از بين 25 تحقيق رسيده، 3 تحقيق از سوي داوران به عنوان تحقيق برتر شناسايي شدند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن