تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810125586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بان كي مون : گذرگاههاي غزه بايد باز شود


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: بان كي مون : گذرگاههاي غزه بايد باز شود
دبيركل سازمان ملل متحد تصريح كرد رژيم صهيونيستي بايد همه گذرگاههاي منتهي به غزه را باز كند تا از رنج و آلام مردم فلسطين كاسته شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني « اي . پي . تي . ان » بان كي مون كه در مناظره اي با حضور رجب اردوغان نخست وزير تركيه شيمون پرز رئيس اسرائيل و عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب در حاشيه نشست اقتصادي داووس سخن مي گفت تاكيد كرد اجلاس داووس در شرايطي برگزار مي شود كه چندين بحران جهان را فرا گرفته است بحران مالي بحران غذايي و بحران انرژي از جمله اين بحرانها است اما براي يك و نيم ميليون فلسطيني كه در غزه زندگي مي كنند اين بحرانها در مقايسه با بحراني كه آنها با آن مواجه هستند ناچيز است . فلسطيني ها به صورت روزمره يا بحراني مواجه هستند كه بايد آنرا تحمل كنند اين وضعيت بويژه پس از منازعه نظامي سه هفته اي اخير بدتر شده است و درحال حاضر نيز ادامه دارد و اين وضعيت تاسف بار است .
بان كي مون در ادامه افزود : وقتي از غزه ديدن كردم باچشمان خودم ميزان خرابيها و دشوارهاي تالم بار مردم غزه را مشاهده كردم كه آنها مجبورند اين مشكلات را به علت بحران جاري تحمل كنند. وقتي به نيويورك بازگشتم در مقام دبيركل سازمان ملل متحد عزمم قاطع تر شده بود مبني بر اينكه بايد فورا اقدامي براي كمك به اين مردم صورت دهم و براي كاستن از شدت اين مشكل انساني كارهاي انجام دهم .
صبح امروز درخواستي فوري را مطرح كردم مبني بر اينكه ششصد و سي ميليون دلار به صورت فوري در قالب كمكهاي بشردوستانه به غزه اختصاص پيدا كند بايد به بازسازي غزه توجه شود درحال حاضر چهار اولويت مطرح است اين اولويتها فقط مدنظر من در مقام دبيركل سازمان ملل متحد نيست بلكه همه جامعه بين المللي به اين اولويتها توجه دارند.
دبيركل سازمان ملل متحد در ادامه افزود : براي پرداختن جامع به روند صلح خاورميانه بايد به چهار اولويت توجه داشت دو مورد از اين اولويتها فوري و اضطراري هستند كه عبارتند از چگونه مي توان آتش بس جاري را پايدار و مستمر كرد بطوريكه همه طرفهاي مطرح به آن احترام بگذارند همانطور كه مشاهده كرده ايد آتش بس يكجانبه اعلام شده بسيار شكننده است با تحولاتي كه در دو روز اخير در غزه رخ داده است متوجه مي شويم كه حتي يك رويداد كوچك مي تواند آتش بس را نقض كند. بايد جامعه بين المللي اقداماتي هماهنگ براي جلوگيري از قاچاق سلاحهاي غيرقانوني به غزه صورت بدهند دولت اسرائيل نيز بايد همه گذرگاهها را باز كند تا بواسطه آن امكان انتقال آزاد و بدون مانع همه كمكهاي بشردوستانه و مواد لازم براي بازسازي غزه فراهم شود اين اقدامات براي تبديل كردن آتش بس جاري به آتش بسي پايدار و مستمر بسيار ضروري است . مسائل انساني بسيار اضطراري در غزه مطرح است مدارس جاده ها زيرساختهاي تامين برق و بهداشت و شبكه فاضلاب غزه نابود شده اند فلسطيني هاي غزه عزيراني را از خانواده هايشان و دوستانشان از دست داده اند يبش از پنج هزار نفر زخمي و يك هزار و سيصد نفر كشته شدند اين واقعيتها فجايع انساني هستند. من در سفر به غزه از ساختمان وابسته به سازمان ملل متحد ديدن كردم كه در بمباران و حملات اسرائيل هدف قرار گرفت تصاويري كه مشاهده كردم بسيار تكان دهنده بود اينگونه اقدامات غيرقابل قبول است اينها دو اولويت فوري هستند كه بايد به آنها پرداخته شود.
بان كي مون در ادامه افزود : دو مساله و اولويت ديگر به روند بلند مدت و ميان مدت منطقه مربوط است يكي از اين اولويتها وحدت فلسطيني ها است در شرايطي كه در غزه و كرانه باختري ميان حماس و فتح اختلاف و شكاف وجود دارد كار جامعه بين المللي براي بازسازي غزه و كمك به مردم فلسطين بسيار دشوار است . اين وضعيت بسيار تاسف بار است و اميدوارم همه كشورهاي عربي به گونه اي هماهنگ وحدت گروههاي فلسطيني را تسهيل كنند.
اولويت چهارم اساسي است كه به روند صلح مربوط مي شود بايد به سرعت و با قيد فوريت روند صلح دوباره در مسير خودش قرار بگيرد.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن