تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816250884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاني عنوان كرد:تفرقه جويان براي تصاحب كرسي‌هاي مجلس به دنبال نفي ديگران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خاني عنوان كرد:تفرقه جويان براي تصاحب كرسي‌هاي مجلس به دنبال نفي ديگران هستند
تفرقه جويان براي تصاحب كرسي‌هاي مجلس به دنبال نفي ديگران هستند
عضو شوراي تهران ستاد انتخاباتي جبهه متحد با بيان اينكه برخي رقابت را صرفا در درون نيروهاي انقلاب تعريف مي كنند گفت: عده اي راي آوري خود را در نفي ديگران مي دانند در حالي كه آنچه مورد اقبال مردم مي شود حركت ايجابي و اثباتي است.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي اصغر خاني عضو شوراي تهران ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان و از فرماندهان دفاع مقدس مي باشد. وي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان تاكيد مي كند: ما با نقد جبهه متحد حرفي نداريم ولي يك گروه كوچك فقط تيغ تيزش را متوجه جبهه متحد كرده است. به نظرم بايد بيانات رهبر معظم انقلاب در 19 دي گذشته و نمازجمعه اخير را در رسانها و صداو سيما مرور كنيم كه شايد اين گروه اندك تفرقه افكن قدري حيا به خرج دهد. متن اين گفتگو به شرح ذيل است:

چه شد كه جبهه متحد اصولگرايان در اين دوره از انتخابات شكل گرفت آيا هنوز برخي كه نيامده اند فضا براي ورودشان هنوز وجود دارد؟

گفتمان اصلي جبهه متحد، گفتمان نيروهاي مؤمن با نيروهاي مخالف، نظام سلطه با انقلاب اسلامي است. گفتمان مردم با جريان ضدمردمي، گفتمان حق با گفتمان باطل در حوزه‌هاي اجتماعي و اجرايي و غير از اين را قدرت طلبي مي دانيم. افكار كساني هم كه خواستار استفاده‌ از ظرفيت‌هايي هستند كه بيگانگان ايجاد كردند، ريشه در قدرت‌طلبي دارد. نظام سلطه در پروژه‌هاي آسيب‌‌زني به نظام شكست‌هاي متعددي را تجربه كرده است، دشمن به دنبال مدل جديدي براي ضربه زدن به جمهوريت نظام و ميزان مشاركت مردم در انتخابات است.

فتنه زخمي شده، نظام سلطه و جريان انحراف كه به دنبال ضربه زدن به نظام هستند همانند سه ضلع يك مثلث داراي وجوه، برنامه‌ها و شگردهاي مشتركي هستند. ممكن است سندي كه نشان از تفاهم و اتحاد اين سه جريان و سه عنصر حكايت كند در دست نباشد اما شگردهاي آنان كه بعضا در گفته‌هاي آنان مشهود است براي ضربه زدن به نظام مشترك است.

كمرنگ برگزار شدن انتخابات، ايجاد اختلاف بين مجلسي‌ها، مسئولان، دولت و مجلس، اصولگرايان و ايجاد اختلاف بين مردم، ايجاد ياس و بدبيني، ناچيز جلوه دادن خدمات نظام به مردم، ايجاد التهاب، ناكارآمد نشان دادن نظام ديني و ايجاد ابهام دائمي و ترديد نسبت به اصل ولايت فقيه و شخص ولي فقيه از جمله اهداف و خواسته‌هاي مشترك سه ضلع ياد شده است. دشمن نيز از ايجاد اختلاف دروني در بين اصولگرايان به عنوان بزرگ‌ترين سرمايه خود براي ضربه وارد كردن به نظام استفاده مي‌كند، هدف اصلي از تشكيل جبهه متحد اصولگرايي در واقع خنثي كردن برنامه‌ها و طراحي‌هاي اضلاع مثلث ياد شده براي نظام است.

بزرگان اصولگرايي به موقع متوجه اين توطئه‌ها و برنامه‌ها شده‌اند، حضرات آيات‌ مهدوي كني و يزدي مدت‌هاست با رايزني با جريانات و عناصر سياسي ديگر به طرح ساماندهي اصولگرايان تحت نام جبهه متحد اصولگرايي پرداخته‌اند كه اين امر به تشكيل شوراي متحد اصولگرايي منجر شد آغوش جبهه متحد اصولگرايي هم تا آخرين لحظه به روي همه طيف‌ها و جبهه‌هاي اصولگرا باز است. بايد از اختلافات جزئي و مسائل كوچك گذر كنيم و با توجه به اصول و آرمان‌هاي كلان انقلاب و با سياست جذب حداكثري در كنار يكديگر بمانيم.

شما در جلسات شوراي ستاد انتخابات هم حضور پيدا مي كنيد از آن جلسات چه خبر؟

گفتمان‌سازي و ظرفيت‌سازي براي حضور فعال و كسب اكثريت قاطع كرسي‌هاي مجلس نهم از حرفهاي اصلي است كه آنجا مطرح مي شود. براي تحقق اين مهم ايجاد ستاد مركزي فعال، مردمي، مشاركت پذير، هدايت‌گر و پاسخ‌گو در كشور را دنبال مي‌كنيم. همچنين ارتباط با گروه¬هاي مرجع، نخبگان و استفاده از ظرفيت‌هاي فكري و علمي آنها را مد نظر داريم و پيگيري مي‌كنيم.

راه اندازي ستادهاي انتخاباتي در شهرستانها و مراكز استانها از ديگر برنامه‌هايي است و با هدف بهره‌گيري از حداكثر ظرفيت اجتماعي مردم را جزء اصول و اهداف عملياتي خود قرار داده‌ايم كه به طور جدي را دنبال مي¬كنيم. تقويت زيرساخت‌هاي اطلاعاتي در عرصه مجازي را دنبال مي‌كنيم. از ديگر برنامه هايي كه در پي عملياتي كردن آن هستيم، برقراري تعامل فعال دو سويه با عناصر ستاد است و بر ارتباط موثر در تمامي مراحل كار با اضلاع مختلفي كه ستاد جبهه ملي اصولگرايان را تشكيل مي‌دهند، تاكيد داريم.

اصل عمليات كار جبهه متحد اصولگرايان افزايش "بصيرت" و "حركت‌هاي تبييني" است و يكي از مسائلي كه اهميت بسياري برايمان دارد ارتقاء "معرفت" و بصيرت همراهان و هواداران اصولگرايان است. با ايجاد شبكه‌ي آموزش، ارسال نشريات، بسته‌هاي محتوايي، برگزاري نشست‌ها و همايش‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي مجازي و رسانه‌اي. به طور كلي ما حركت‌هاي آگاهي بخشي را اصل قرار مي‌دهيم و پرهيز مي‌كنيم از حركت‌هاي تبليغي صرف، به آن مفهوم كه در كشورهاي اروپايي رايج است.

تبليغات سطحي مبتني كه بر پژوهش‌هاي خاصي استوار نيستند را جزء اصول خود نمي‌دانيم. البته در اين مسير، پرهيز از اسراف و پرهيز از حركت‌هاي پرهزينه‌ و حركت‌هايي كه موجب تبليغات سطحي و رنگ و لعاب‌دار ميشوند را حتماً مد نظر قرار خواهيم داد.

مردم دغدغه هزينه‌هاي تبليغاتي و اسراف در آنها را دارند، برنامه منابع تبليغاتي را براي جلوگيري از اسراف چگونه در نظر گرفتيد؟

رعايت اصولي كه اساسا براي اصولگرايان ارزش است براي ما اصل است. طبيعتا يكي از اين ارزش هاي مهم اين است كه در هزينه هاي انتخاباتي اسراف و استفاده از امكانات دولت به عمل نيايد. و امكاناتي كه مربوط به برنامه هاي عمومي كشور است، محل هزينه ها در قانون مشخص شده و ما حق نداريم در عمليات انتخاباتي از آنها استفاده بكنيم. در حقيقت اين نكته هم لحاظ مي¬شود كه نه تنها اسراف و زياده روي را مورد توجه جدي قرار ميدهيم بلكه عدم استفاده از امكانات دولتي را يكي از اصول خودمان قرار داديم.

بر اين اساس ما سعي ميكنيم بخشي از نيازهاي ستادها را در سطح كشور در ستاد مركزي تدارك ببينيم تا حركت ها پراكنده نباشد و انسجام داشته باشد البته نيازها و مخاطبان محلي را هم مدنظر داريم. مثلا در طراحي¬ها و توليد محتوا را به گونه اي انجام ميدهيم كه نيازي به موازي كاري نباشد الگوهاي كاري را به گونه¬اي طراحي ميكنيم كه در آنها صرفه جويي و كار حداقلي رعايت شده باشد. و تلاش ميكنيم با اين اصل عمليات تبليغاتي اصولگرايان را به گونه¬اي رهبري و هدايت كنيم كه بتواند الگويي براي همه انتخابات باشد.

قبل از فتنه 88 عكس ها و تبليغاتي ديديم كه باب ميل نبود و طراحي ها به گونه اي غربي و تجملاتي بودند و با فرهنگ ما سنخيتي نداشتند، برنامه جبهه متحد براي اينكه تبليغات به اين سو نرود چيست؟

ما دستورالعمل‌هايي در شوراي ستاد داريم كه براي اين جلوگيري از اين قبيل موارد اعمال كرده‌ايم كه بايد بر اساس آنها عمل شود تا مشكلي به وجود نيايد و كساني هم كه با جبهه متحد در رابطه هستند و در ليست قرار مي‌گيرند و اين جبهه را مي‌خواهند نمايندگي كنند بايد به رعايت اين نكات در تبليغات خودشان متعهد باشند.

اگر نمايندگان ملزم به رعايت اين نكات را شوند، در تبليغات، شاخص¬هاي تجمل¬گرايي و نكاتي كه شايد جنبه فريب افكار عمومي را داشته باشند، ديده نخواهند شد. رعايت دستورالعمل موجب ميشود آگاهي بخشي و تبيين قضايا به شكل صحيح انجام شود و در تبليغ جبهه متحد اصولگرايي ما با مواردي در سطح كشور مواجه نباشيم كه در آن ها اصول اسلامي و اخلاقي و انقلابي رعايت نشده باشد.

متاسفانه بر خلاف آنچه رهبري فرمودند برخي همه فشار رسانه اي و تهمت هايشان را به جبهه متحد معطوف كرده اند. علت چيست؟

ببينيد من خودم نسبت به اين حجم سنگين شايعه و تهمت عليه جبهه متحد مشكوكم. متاسفانه به هيچ فردي هم رحم نمي كنند. يعني از برخي توقع داشتيم كه اگر دروغ و تهمت ميزنند عليه آقاي مهدوي كني و يزدي چيزي نگويند ولي نتاسفانه تهمتهاي ناروايي زدند. ما با نقد جبهه متحد حرفي نداريم ولي يك گروه كوچك فقط تيغ تيزش را متوجه جبهه متحد كرده است. به نظرم بايد بيانات رهبر معظم انقلاب در 19 دي گذشته و نمازجمعه اخير را در رسانها و صداو سيما مرور كنيم كه شايد اين گروه اندك تفرقه افكن قدري حيا به خرج دهد.

بر اساس فرمايشات رهبري، جبهه متحد همه را به رقابتي، اخلاقي، سالم و ايجابي و فارغ از هرگونه تهمت و دروغ دعوت مي كند. برخي رقابت را صرفا در درون نيروهاي انقلاب تعريف مي كنند و راي آوري خود را در نفي ديگران مي دانند در حالي كه آنچه مورد اقبال مردم مي شود حركت ايجابي و اثباتي است.

يكي ديگر از نكاتي كه آقا در نمازجمعه اخير فرمودند اين بود كه «مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را مي‌شناسند، طبق تشخيص خودشان حتماً عمل كنند؛ اگر نمي‌شناسند، از افراد بصير و متدين در گزينشهاى انتخاباتى استفاده كنند.» در تبيين اين موضوع بفرماييد.

آقا در 19 دي هم فرمودند كه « افرادى كه مي توانند انسان را خاطر جمع كنند، بين انسان و خدا حجت براى انسان درست كنند، انسان به اينها اطمينان كند؛ آنجائى كه خودش ميتواند تحقيق كند، تحقيق كند. اين افراد و گروههاي كه حجت آور هستند چه كساني هستند.» اين موضوع كاملا روشن است پيش از اين حضرت امام در مورد جامعه مدرسين فرمودند كه جذب آقايان جامعه مدرسين شويد تا دچار تندروي نشوند يا راجع به آيت الله مهدوي كني، آينده ايشان را تضمين كردند. تعابير عميق و دقيق آقا هم در سفر به قم راجع به جامعه مدرسين حائز توجه است. و در واقع حجت را براي ما روشن مي كند.

همچنين عملكرد آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي در جريان فتنه و پيش از آن، عملكردي عمارگونه و پر از بصيرت بود كه بر كسي پوشيده نيست.

در مورد نقش مردم مي‌خواهيم صحبت كنيم با توجه به اينكه سالروز 9 دي را چندي نيست كه پشت سر گذاشته ايم. اتفاقاتي كه منجر به روز بزرگي مثل 9 دي شد را چه ميدانيد؟

از اول انقلاب 2 نقش بسيار برجسته است و همين دو نقش انقلاب ما را با بسياري از نهضت ها متمايز كرده است يكي نقش رهبري اسلامي است كه هميشه انقلاب بهره مند از يك رهبر متفكر انديشمند است و كاملا بهره مند از معارف اسلامي است و نقش عموم مردم و بسياري از آسيبهايي كه ديگر انقلاب ها به دليل ضعف اين دو نقشش ديده اند ما توانسته ايم در اين 3 دهه آنها را جبران بكنيم.

مردم در اين مقاطع نقش خود را به خوبي ايفا كرده اند و اگر دقت كنيد دليل و ريشه آن نقش‌آفريني دقيق و هوشمندانه رهبري است كه توانسته است آن آگاهي‌هاي لازم را به موقع به مردم مننتقل كند و نقش خود را ايفا كند. البته مردم آگاه و فكور هم در برابر اشاره و هدايت رهبري كم نگذاشتند. در هر مقطعي كه دست هدايت بخش رهبري را ديده ايم و جهت را مشخص كرده، كم نگذاشته اند. يكي از آنها 9 دي كه ما با مشكلات پيچيده اي از ناحيه دشمنان و متاسفانه دوستان سابق روبرو بوديم.

دوستان سابقي كه حقيقتاً كم فكري به خرج دادند، دچار گمراهي شدند، دچار كم فهمي در بسياري از مسائل شدند. فضا پر از ابهام بود. مردم بر اساس هدايت هاي رهبري كم نگذاشتند و كمك كردند كه ناگهان انقلاب خود را از آن مسير و از آن فضا بيرون بكشد و دوباره در نقطه اصلي خودش قرار بگيرد و اين موضوع موجب شد كه نه تنها نتوانستند چالشي براي نظام ايجاد كنند بلكه نظام را از اين بابت واكسينه كرد.

رهبري در مورد چالش امنيتي شدن انتخابات مجلس هشدار دادند، ديدگاه شما در اين‌ مورد چيست؟

حساسيت ها روز به روز بيشتر شده، مسائل و مرزها دقيق تر است. از طرفي دشمنان هر اقدامي كرده اند و طبيعي است كه به هر بهانه اي مي خواهند در مسير ملت ايران مشكل ايجاد كنند. برداشت من اين است كه در سه دهه هرجا كه دشمن نا اميد شده به اقدام نظامي و ضد امنيتي دست زده است.

دشمن هرجايي به جز حركت نظامي و امنيتي راهي و اميدي داشته، آنرا دنبال كرده است. من معتقدم در بيانات مقام معظم رهبري كه بخواهند حتي انتخابات را امنيتي بكنند يك نكته اميد وجود دارد و آن كه دشمنان ما از فتنه، جنگ نرم و تبليغات نا اميد شدند و راه به جايي نبرده اند. مردم در نقطه اوج 9 دي مسير انقلاب را حفظ كردند. چون ديگر دشمن اميدي ندارد. لذا ممكن است به همان رويكرد نظامي و امنيتي روي بياورد و از اين طريق در مسير ايجاد چالش كند. باز هم با هوشمندي و بصيرت اين توطئه ها هم خنثي مي شوند.

نظرتان در مورد حضور فتنه گران در انتخابات چيست؟ چه بخش از جبهه اصلاحات مي‏تواند در انتخابات حضور پيدا كند؟

جبهه اي كه نه به ظاهر، كه به واقع، اصول اصلي دولت و ملت ايران را قبول داشته باشد. اولا مباني ديني و اسلامي حركت انقلابي. ثانيا رهبري نظام. قانون اساسي و چهارچوب اصلي نظام را هركس كه واقعا و قلبا قبول داشته باشد و عملا اثبات كرده باشد. ممكن است با اين دسته از اصلاح طلبان حتي در خيلي از مسائل اقتصادي روابط خارجي، مسائل فرهنگي يا مواجهه با معضلات اجتماعي ممكن است تفاوتها و اختلاف نظرهايي داشته باشيم. به نظرم اين تضارب آرا باعث پيشرفت مي‌شود. اما ديگراني كه مدعي پذيرفتن اصول ‌شدند اما در عمل رفتارهايي از خود نشان دادند كه به برخي از آرمان هاي امام و انقلاب توهين مي‌شد نمي‌توانند در اين انتخابات حضور داشته باشند.

هر كسي به هر نحوي با جريان فتنه همكاري داشته يا در مقابل آن سكوت كرده و بعد از هدايت هاي رهبري بر اين مسير مانده و مرزبندي با فتنه نداشته است، شايستگي حضور در هيچ مسووليتي در نظام جمهوري اسلامي را ندارد.

نظرتان را در مورد هريك از كلمات زير بيان كنيد.

آيت الله مهدوي كني: رييس خبرگان ملت و مظهر وحدت نيروهاي انقلاب

آيت الله علم الهدي: شخصيت دلسوز انقلاب و نظام

بيكاري: معضلي كه براي بسياري از فسادها مبناي اصلي است.

احمدي ن‍‍ژاد در سال 84: آرزوي تحقق بسياري از اصول و آرمان‌هاي ارزشي

احمدي نژاد در سال 90: شخصيتي كه در برابر بسياري از آن آرمان‌ها و آرزوهايي كه نسبت به او وجود داشت علامت سوال هاي جدي به وجود آمده است.

وحدت: كليد شكست تمام توطئه هاي دشمنان از هر نوع و شكل و هدفي

ميرحسين موسوي: شاخص ناداني بزرگ.

محمد باقر قاليباف: يك عنصر انقلابي كه در مقاطع مختلف پايبندي خودش را به نظام و انقلاب ثابت كرده و مثل بسياري از افراد ديگر در معرض قضاوت هاي گوناگون قرار دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن