تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815573318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي درباره موسيقي فجر در انتظار پايان شلوغي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: گزارشي درباره موسيقي فجر در انتظار پايان شلوغي
رقابت ميان هنرمندان فقط داخل يك جشنواره نيست، بلكه جشنواره‌هاي هنري هم قصد رقابت تمام عيار با يكديگر دارند و درصدد هستند سطح بالاي كارشان را به فرهنگ‌دوستان و مخاطبان پر و پا قرص‌ هنر نشان دهند.
به گزارش ، نزديك به يك هفته تا آغاز بيست‌وهفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر مانده است، دبيرخانه اين جشنواره و مسئولان آن، تكاپوي بسياري براي هر چه بهتر برگزاركردن آن دارند. هر روز خبرهاي تازه و نكات و نظرات متعددي به دست‌مان مي‌رسد كه نشان مي‌دهد، قرار است جشنواره‌اي قابل توجه براي موسيقي برگزار شود. جشنواره‌اي كه بزرگ‌ترين رويداد موسيقي سال و يكي از پنج رويداد مهم فرهنگي ايران به حساب مي‌آيد.
در اين ميان، اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز، فعال‌تر از گذشته به صحنه آمده‌اند و نظرات درخوري درباره موسيقي ابراز مي‌كنند و نويد روزهاي بهتر در عرصه سياستگذاري موسيقي مي‌دهد.
رمضان شجاعي‌كياسري، عضو كميسيون فرهنگي و نماينده مردم مازندران در سخناني بيان كرده است: بودجه و اعتبارات موسيقي كشور كم بوده و بايد ارتقا يابد، زيرا بودجه فعلي پاسخگوي نياز كنوني جامعه نيست.
وي در بخش ويژه معرفي دستاوردهاي انقلاب اسلامي در جشنواره موسيقي را مثبت ارزيابي كرده و گفته است: برگزاري جشنواره هاي سينما، تئاتر و موسيقي فجر بايد متناسب با دهه فجر بوده و به علت ارتباط اين جشنواره با دهه فجر، بايد موسيقي‌هاي مربوط به اين موضوع نيز با يكديگر رقابت كنند.
به رسم يكي دو دوره گذشته، جشنواره موسيقي فجر در چند استان ديگر همزمان با پايتخت برگزار مي‌شود. در همين راستا مديركل فرهنگ و ارشاد استان فارس به عنوان يكي از ميزبانان جشنواره موسيقي امسال بيان كرده است كه «برگزاري جشنواره موسيقي فجر در استان ها باعث ارتقاي سطح علمي جوانان شهرستاني مي‌شود.»
محمود عاليشوندي همچنين خبر داده است: «مصمم هستيم تا در راستاي برگزاري بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در شيراز به شهرستان‌هاي محروم استان فارس نيز چند گروه موسيقي براي اجراي كنسرت اعزام كنيم.» پيش‌بيني مي‌شود كه جشنواره موسيقي فجر امسال، گر چه با كمبود بودجه مواجه است، اما با برنامه‌ريزي‌هايي كه حاصل چندين دوره برگزاري آن است، خاطره نسبتاً خوبي را در ذهن مخاطبانش به جا بگذارد.

محمد خزاعي دبير سي‌امين جشنواره فيلم فجر در پاسخ به :
ورود فوتبال به سينما هدف نبود

روز نخست جشنواره فيلم فجر (پنجشنبه) با حاشيه اي همراه بود، پخش مسابقه فوتبال استقلال- پيروزي بين برنامه هاي سينما رسانه مباحث مختلفي را ايجاد كرد و واكنش هاي متفاوتي را برانگيخت.
***
آقاي خزاعي در برخي نشست‌هاي خبري ديده مي‌شود كه در برخي موارد عوامل فيلم‌ها از سر بي‌حوصلگي در جلسات حاضر شده و آن طور كه بايد پاسخگوي سؤالات خبرنگاران نيستند، آيا در اين ارتباط اين دوستان توجيه نشده‌اند؟
برگزاري نشست خبري براي فيلم‌هاي مختلف يك امكان و موقعيت خوب است كه دوستان بتوانند به واسطه آن اثر خودشان را به شكل كامل‌تر و جامع‌تر به رسانه‌ها معرفي كنند تا بدين وسيله در ميان مخاطبان بيشتر شناخته شوند و انعكاسي در سطح وسيعي براي آنها باشد.اما سلايق هم متفاوت است و برخي دوستان كارگردان، اهل پاسخگويي و تعامل دو سويه هستند و دقايق زيادي را صرف پاسخگويي و بحث درباره فيلمشان مي‌كنند و عده‌اي هم تمايلي به اين كار نداشته و اهل سؤال و جواب نيستند.البته اين دسته دوم اين فرصت و تريبون مناسب را از خودشان سلب مي‌كنند و ما هم نمي‌توانيم در اين ارتباط، اعمال نظر خاصي داشته باشيم زيرا هرچه يك نشست خبري پررنگ‌تر باشد، تبليغ مناسبي براي آن فيلم محسوب مي‌شود و اين فرصتي است كه عوامل فيلم‌ها نبايد به راحتي از دست بدهند.آنچه از دست ما برمي‌آيد فراهم كردن كارها در حد توانمان است كه به آن هم مي‌پردازيم.
در روز نخست جشنواره ديده شد كه در ميان اكران فيلم‌ها مسابقه فوتبال هم بر پرده سينما نقش بست! علت اين كار چه بود و اينكه آيا براي آن برنامه از پيش تعيين شده‌اي داشتيد؟
در حقيقت علت اصلي پخش مسابقه فوتبال اين بود كه حقي از فيلم خاصي ضايع نشود. چون اين امكان وجود داشت كه همزمان شدن پخش فيلم با اين مسابقه حساس، استقبال از آن فيلم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و اين مسئله موجب نارضايتي عوامل آن فيلم شود.چيزي كه در سال‌هاي گذشته هم پيش آمده بود. بنابراين تمهيداتي انديشيده شد كه در ساعت بازي به جاي پخش فيلم، بازي به صورت مستقيم پخش شود كه البته مورد استقبال همه هم قرار گرفت و تنوع خوبي در ميان برنامه‌ها بود.آنچه در اين مورد براي ما اهميت داشت پخش مسابقه فوتبال نبود بلكه ضايع نشدن حق يك گروه فيلمسازي بود كه خوشبختانه تا اين لحظه بازخوردها هم مثبت و خوب بوده و اين مسئله حاكي از رضايت دوستان بوده است.
ارزيابي شما از استقبال مردم تا امروز به چه صورت بوده است؟آيا انتظارات مسئوليت جشنواره برآورده شده است؟
با توجه به آمارهاي اعلام شده تا اين لحظه استقبال مردمي از جشنواره سي‌ام بسيار خوب و گرم بوده و تمام سالن‌هاي سينما مملو از علاقه‌مندان بوده‌ و حتي در برخي از سالن‌ها به دليل تقاضاي فراوان سانس فوق‌العاده برگزار شده است. حتي دوستان به من اطلاع دادند كه استقبال مردم از فيلم‌هاي سه‌بعدي در حدي بوده كه صف‌هاي طولاني در سينماهاي محل اكران اين فيلم‌ها شكل گرفته كه در نوع خود جالب توجه است. به هر حال اميدواريم كه اين استقبال خوب روزهاي نخست تا ايام پاياني جشنواره ادامه داشته باشد و مردم براي تماشاي فيلم‌ها حضور داشته باشند.به هر صورت يكي از فاكتورهاي اصلي سنجش يك جشنواره سينمايي بي‌شك ميزان استقبال علاقه‌مندان مي باشد.
شما به استقبال خوب مردمي تا به امروز اشاره كرديد، به عنوان دبير اين جشنواره علت اين امر را در چه مي بينيد؟
به نظر من، در اين جشنواره برنامه ريزي هاي مناسب و تقسيم‌بندي خوب فيلم ها، تأثير مثبتي بر روند اجراي كار داشته است و همين عامل سبب شده كه نسبت به سال پيش در اين موقع، شاهد استقبال وسيع تري باشيم. همچنين افزايش نسبي كيفيت پخش آثار و سرويس‌دهي مناسب به كساني كه براي ديدن آثار مي‌آيند، بر حضور بيشتر مردم تأثيرگذار بوده و انتظار ما اين است كه
ان شاءالله در روزهاي بعدي بهتر هم بشود.

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن