تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806653298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علل تغيير برخي مديران شهرداري مشهد چيست؟ درخواست شورا، عملكرد نامناسب، اعمال فشار بر شهردار، مسائل سياسي يا ...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: علل تغيير برخي مديران شهرداري مشهد چيست؟ درخواست شورا، عملكرد نامناسب، اعمال فشار بر شهردار، مسائل سياسي يا ...


خبرگزاري دانشجويان ايران - رشت
سرويس: شهرستان‌ها

در حالي كه طي هفته‌هاي اخير برخي گفته‌ها از تغيير و جابه‌جايي پنج نفر از مديران ارشد شهرداري مشهد خبر مي‌داد و هفته گذشته نيز شهردار مشهد طي حكمي مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري را تغيير داد اما اين امر با موضوع تغيير بيش از 10 نفر از اين مديران شهرداري، ابعاد ديگري به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، از چند روز پيش خبر تغيير، بركناري و جابه‌جايي حداقل پنج نفر از مديران عامل شهرداري مشهد در محافل عمومي و رسانه‌هاي مشهد شنيده مي‌شد كه تغيير مديريت سازمان اتوبوسراني، قطار شهري، فرهنگي تفريحي و فردوس‌ها از جمله آن‌هاست، اما طي چند روز گذشته اخبار جديدي مبني بر تغيير قطعي شهرداران مناطق 6 و 10 شهرداري مشهد و نيز تغيير سرپرست معاونت شهرسازي و معماري، معاون فرهنگي اجتماعي و نيز قائم مقام كميسيون مشاركت‌هاي كلان اقتصادي شهرداري مشهد به جمع اخبار و شايعات گذشته اضافه شده است.

هرچند تغييرات مديران شهرداري مشهد كه از هفته گذشته و با بركناري مديرعامل سازمان ترافيك آغاز شد، اما يك منبع آگاه در شهرداري مشهد خبر از درخواست يكي از مقامات ارشد استاني براي عدم تغيير معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري مشهد داد.

وي كه خواست نامش فاش نشود با بيان اينكه مخالفت‌هاي گسترده‌اي نسبت به بركناري مديرعامل شركت قطار شهري مشهد شده است، اضافه كرد: عدم انتخاب جايگزيني مناسب براي اين مدير باعث شده تا همچنان گمانه‌زني‌ها براي جايگزين وي ادامه داشته باشد.

وي همچنين از مديركل مسكن و شهرسازي خراسان شمالي به عنوان جايگزين آينده سرپرست معاونت شهرسازي معماري شهرداري مشهد كه در مدت حدود دو سال خدمت خويش تنها نام معاون را يدك كشيد نام برد و مدعي شد: حتي برخي از شواهد حاكي از آن است كه در آينده نزديك معاون حمل و نقل و ترافيك به عنوان معاون اداري مالي شهردار به انجام خدمت خواهد پرداخت و مديرعامل بركنار شده سازمان ترافيك به عنوان معاون حمل و نقل و ترافيك كار خود را آغاز مي‌كند.

تمامي اين اظهار نظرها در حالي است كه برخي عقيده دارند برغم اينكه شهردار مشهد خود اعلام كرده قصد جابه‌جايي و تغيير اين مديران را دارد اما برخي فشارها نيز در اين تصميم‌گيري‌ها بي‌تاثير نبوده است.

يك عضو شوراي شهر مشهد:

اعضاي شورا در عزل و نصب‌ها كاري ندارند

وي با اشاره به اينكه حدود 2 سال از عمر شوراي سوم شهر مشهد مي‌گذرد، افزود: با بررسي انجام گرفته نكات ضعف و قوت سازمان‌هاي مختلف شهرداري مشخص شده ضمن اينكه اگر معاونت و يا سازماني از شهرداري نيز داراي عملكرد مثبت و مناسب بوده، رضايت شورا را نيز جلب كرده است.

درست نيست بگوييم چون مديري در حال بازنشسته شدن است، با هر روندي كه مي‌خواهد كار كند

وي با انتقاد از اين استدلال موافقان با ادامه فعاليت مديراني كه در سال‌هاي انتهايي خدمت خويش قرار دارند و به همين واسطه عملكرد چندان مناسب و جديتي در كار ندارند، تصريح كرد: اين درست نيست كه بگوييم چون نيرويي در حال بازنشته شدن است پس بگذاريم با هر روند فعاليتي به كار خود ادامه دهد.

عضو شوراي شهر مشهد ادامه داد: معتقدم اگر تحولات سازماني مثبت نباشد بايد مسوولان آن در هر مرحله خدمتي جا‌به‌جا شوند.

شوراي شهر نظر مثبتي براي ادامه كار ساختار مديريتي سازمان ترافيك نداشت

وي با اشاره به بركناري مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري مشهد كه طي چند روز گذشته صورت گرفت، گفت: شوراي شهر از نزديك و با جديت وضعيت كاري اين سازمان را مورد بررسي قرار داد و از آنجايي كه شاهد مشكلات جدي در مجموعه مديريتي آن بود، نظر مثبتي براي ادامه اين ساختار مديريتي نداشت.

اگر شرايط كار براي مديران قطار شهري مهيا نبود، بايد استعفا مي‌دادند

خواجي با اشاره به شايعات مربوط به بركناري محسن شوشتري، مديرعامل شركت قطار شهري مشهد كه حدود 10 سال در اين سمت فعاليت كرده است نيز اظهار داشت: برخي مديران شهر ممكن است مدعي شوند شرايط گذشته كشور و عدم همكاري پايتخت با آن‌ها باعث عدم پيشرفت در فعاليت‌هاي سازمان آن‌ها شده باشد ولي ما معتقديم اگر چنين شرايط بود بايد همان موقع مشكلات را اعلام مي‌كردند.

وي تاكيد كرد: بهتر بود اين مديران در يك جلسه مطبوعاتي ضمن اعلام مشكلات سازمان، از سمت خود استعفا مي‌دادند تا مقصران اصلي كم‌كاري‌ها شناسايي شوند.

وي با بيان اينكه تغيير در مديريت شركت قطار شهري به نفع شهر است به ايسنا گفت: برخي از مديران مرتبط با اين سازمان ادعا مي‌كنند گرفتار محيط تهران بوديم و به همين علت طبق برنامه پيش نرفتيم، اما اين دليل قانع كننده نيست.

وي ضمن رد غيرطبيعي بودن جابه‌جايي همزمان اين تعداد از مديران شهرداري ادامه داد: اين تغييرات نه تنها غيرطبيعي بلكه ضروري است و معتقدم بايد خيلي زودتر اين تحولات انجام مي‌شد.

بركناري مديران ربطي به مسائل سياسي ندارد

خواجي در پاسخ به اين سوال كه آيا بركناري اين مديران مرتبط با مسائل سياسي است يا خير، تصريح كرد: در خصوص اين جابه‌جايي‌ها تاكنون به اين نتيجه نرسيده‌ام ولي مي‌توان به اين موضوع فكر كرد.

وي با تاكيد بر اينكه دليل اصلي جابه‌جايي‌هاي اخير وضعيت عملكرد مديران و ميزان موفقيت آنان است، گفت: ولي به عنوان مثال تغييرات چند ماه گذشته در سيستم سازمان تاكسيراني و يا بركناري مديرعامل سازمان ترافيك بي‌ترديد به دليل ضعف عملكردي، ناكارآمدي و نارضايتي‌هاي به وجود آمده بوده است ضمن اينكه به نظر من تغيير مديرعامل شركت قطار شهري به دليل مسايل سياسي نيست.

وي ادامه داد: انجام امور سياسي هنوز خود را آنچنان در شهرداري نشان نداده و شخصا معتقدم در اين خصوص مسايل كاري بر مسايل سياسي غلبه دارد.

جابه‌جايي مديران موفق شهرداري به دليل جبهه‌گيري‌هاي سياسي بي‌انصافي است

عضو شوراي شهر مشهد با بيان اينكه برخي سازمان‌هاي شهرداري در حال حاضر رنگ سياسي قوي دارند، تصريح كرد: جابه‌جايي مديران موفق شهرداري به دليل جبهه‌گيري‌هاي سياسي آن‌ها و آن هم احتمالا در فضاي ديگري، بي‌انصافي است.

خواجي گفت: چون امور شهرداري رفاهي و اجتماعي است نبايد سياسي فكر كنيم و بهتر است فضاي غالب، غيرسياسي باشد، البته انجام امور سياسي نمي‌تواند كاملا محو شود.

شوراي شهر هيچ وقت به شهردار فشار وارد نكرده است

وي ضمن رد شايعات مربوط به فشار شوراي شهر به شهردار مشهد براي بركناري اين مديران نيز گفت: شوراي شهر در خصوص مسايل شهري هيچ وقت به شهردار مشهد فشار نياورده است اما نظرات خود را در خصوص مسايل مختلف صراحتا به وي اعلام مي‌كند.

وي در عين حال مدعي شد: برخي اوقات ممكن است جا‌به‌جايي مديران و ادامه فعاليت آنان در سازمان جديد به انجام عملكرد مثبت آنان منتهي شود ولي اين نكته وجود دارد كه اعضاي شورا در خصوص نظارت از كار آنان چك سفيد امضا به هيچ كس نمي‌دهند.

عضو ديگر شوراي شهر مشهد:

شهردار منتخب شوراست، شايعات تحت فشار قرار گرفتن وي چندان درست نيست

همچنين محسن داودآبادي، ديگر عضو شوراي شهر مشهد نيز با اشاره به اينكه شهرداري در خصوص تغييرات مديرتي داراي اختيارات وسيعي است‌ به ايسنا اظهار داشت: در خصوص اين جابه‌جايي‌ها هماهنگي‌هاي لازم ميان شورا و شخص شهردار انجام شده و از آنجايي كه وي متنخب شوراست، شايعات مربوط به تحت فشار قرار گرفتن وي چندان درست نيست.

وي تاكيد كرد: شهردار هم آدمي نيست كه تحت فشار قرار گيرد و به چيزي كه اعتقاد دارد عمل مي‌كند.

وي ادامه داد: به عنوان مثال در خصوص جابه‌جايي مديرعامل شركت قطار شهري مشهد نگراني برخي اعضاي شوراي شهر اين بود كه با توجه به طولاني شدن راه‌اندازي خط يك و آغاز عمليات اجراي خط دو حداقل مردم خواستار اقدامات موثري در جهت ايجاد تحول به لحاظ عملكرد مثبت در آن باشند.

داودآبادي تصريح كرد: شايد براي مديري كه حداقل 10 سال است در قطار شهري فعاليت مي‌كند، خيلي مهم نباشد كه بهره‌برداري از اين پروژه يك سال يا دو سال ديرتر انجام شود ولي اين يك دغدغه براي شوراست.

مديران قطار شهري زحمات زيادي كشيده‌اند

وي با تاكيد بر اينكه مديران فعلي اين سازمان زحمات زيادي نيز در حوزه مديريتي خود كشيده‌اند، به ايسنا اظهار داشت: اصلا اعتقاد را كه برخي تحركات سياسي در جابه‌جايي اين چند مدير دخيل بوده است تاييد نمي‌كنم، حرف ما اين است كه سالم‌سازي و شفاف‌سازي نياز مديريت شهر است.

وي مدعي شد: هدف شهردار مشهد از اين اقدامات ايجاد تحول استراتژيك در شهر است.

رييس كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شوراي شهر مشهد:

به اين نتيجه رسيديم كه نه كسي را معرفي كنيم و نه فشاري به شهردار وارد كنيم

اما سيد كمال سروي‌ها، رييس كميسيون حمل و نقل و خدمات شهري شوراي شهر مشهد نيز در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه از روز اول فعاليت با شهردار قرار را بر اين گذاشتيم كه فشاري بر تغيير و انتخاب مديران از سوي شورا به وي اعمال نشود چون در نهايت عملكرد را از شهردار مي‌خواهيم، گفت: اگر قرار باشد انتخاب مديران با فشار از سوي شورا باشد، شهردار نيز نمي‌تواند پاسخگوي ما باشد در نتيجه به اين نتيجه رسيديم كه نه كسي را معرفي كنيم و نه فشاري به شهردار وارد كنيم.

مديرعامل سازمان ترافيك طرح مي‌داد ولي كار در خود شهرداري قفل مي‌شد

وي در عين حال با اشاره به بركناري مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري مشهد طي چند روز گذشته، اظهارداشت: در دو ماه اخير فشارهاي زيادي از سوي برخي به وي وارد شد كه من فقط در صحن علني شورا از ايشان دفاع كردم و گفتم نقد كارشناسانه كنيد و بگوييد كه فلان مسووليت به عهده ايشان بوده، ولي تنبلي كرده‌اند و وقت نگذاشته‌اند.

تنها يك مدير براي كنترل ترافيك مشهد تصميم نمي‌گيرد

وي ادامه داد: احساس مي‌كنم تنها يك مدير براي كنترل ترافيك مشهد تصميم نمي‌گيرد و از آنجايي كه از نزديك شاهد فعاليت‌هاي اين مدير بود‌ه‌ام شاهد بودم كه در مواردي ايشان طرح ارائه مي‌كردند ولي كار در خود مجموعه شهرداري قفل مي‌شد.

عضو شوراي شهر مشهد تصريح كرد: نبايد همه كارها را با دوش يك نفر بيندازيم چرا كه بي‌انصافي است عنوان كنيم فقط يك مدير ترافيك را حل كند.

بعد از تهران تنها گروهي است كه توانسته كاري قوي ارائه كند شركت قطار شهري مشهد است

رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر مشهد همچنين به شايعات مربوط به بركناري مديرعامل شركت قطار شهري مشهد نيز اشاره كرد و اظهار داشت: براي من رفتن ايشان هنوز قطعي نشده و شهردار و معاون حمل و نقل شهرداري نيز در اين خصوص صحبتي با من نكرده‌اند.

وي افزود: تا يك سال و نيم گذشته ذهنيتي منفي از قطار شهري و مجموعه مديريتي آن براي بنده و برخي اعضاي شورا ايجاد شده بود كه پس از برگزاري چندين جلسه با مديرعامل اين شركت و ساير كاركنان آن و نيز بازديد از شهرهاي ديگري كه مشغول احداث قطار شهري مي‌باشند، شركت واگن‌سازي اراك و نيز متروي تهران به اين نتيجه رسيديم كه علي‌رغم همه ضعف‌هاي ممكن، اين شركت بعد از تهران تنها گروهي است كه توانسته كاري قوي ارائه كند.

وي تاكيد كرد: مديرعامل فعلي اين شركت با مديريت قوي خود و روابط عمومي بالا توانست بودجه‌اي را كه ساير استان‌ها نتوانسته‌اند براي احداث قطار شهري خود جذب كنند، به اين شهر بياورد و كار بزرگي كرد.

وي گفت: به هر حال مديرعامل شركت قطار شهري با نحوه عملكرد مثبتي كه دارد در هر سازماني فعاليت كند، موفق خواهد بود.

مدير روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري مشهد:

تغيير مديران شهرداري امري عادي است

سيد علي ميرنجاتي، مدير روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري مشهد نيز در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه انجام اين تغييرات به صورت يكجا نيست و به مرور زمان انجام مي‌شود، افزود: اولين مورد از اين تغييرات در سازمان ترافيك بود كه انجام پذيرفت.

وي تغيير ناگهاني 7 مديرعامل را در شهرداري مشهد امري عادي دانست و تصريح كرد: شهرداري 70 مدير دارد و جابه‌جايي اين چند نفر امري مرسوم در نظام شهرداري‌هاست.

وي ادامه داد: گاهي اوقات ايجاد تغييرات به دليل انجام جابه‌جايي‌ها صورت مي‌گيرد و به عنوان مثال مديرعامل سابق سازمان ترافيك اينك در سمت قائم مقام حوزه معاونت حمل و نقل مشغول به انجام خدمت شده است ضمن اينكه از جمله ديگر دلايل ايجاد تغييرات عدم كارا بودن عملكرد يك مدير در حوزه محل خدمت است.

وي در ادامه به ايسنا گفت: از جمله ديگر دلايل تغييرات ممكن است به اين علت باشد كه به عنوان مثال خدمت مديري در سازماني خاص سال‌ها به طول انجاميده و طولاني شده باشد و از اين رو شايد انجام خدمت در آن حوزه امري عادي براي وي باشد كه معتقديم در اين صورت سازمان مذكور نياز به شوك دارد و مديري ديگر بايد جايگزين شود تا ايده جديد بدهد.

وي اضافه كرد: در نهايت هدف از اين اقدام بهبود كيفيت كاري است.

شهرداري مشهد در حال حاضر نگاهي سياسي ندارد

مدير روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري مشهد با تاكيد بر اينكه شهردار مشهد به عنوان مدير شهر فردي سياسي نيست و كار سياسي نمي‌كند، تصريح كرد: هر چند ممكن است كار شهرداري بازتاب سياسي داشته باشد ولي چون يك سازمان اجرايي و خدماتي است با اطمينان مي‌گويم كه شهرداري مشهد در حال حاضر نگاهي سياسي ندارد.

وي تاكيد كرد: جابه‌جايي هيچكدام از اين مديران به دليل مسايل سياسي نبوده است.

شورا در خصوص جا‌به‌جايي‌ها نقشي نداشته؛ سياست شهردار به گونه‌اي نيست كه با كسي مشورت كند

ميرنجاتي همچنين فشار برخي اعضاي شوراي شهر مشهد به شهردار را براي بركناري برخي مديران رد كرد و افزود: به طور كلي كار به لحاظ قانوني تفكيك شده است و شوراي شهر قانونا در حوزه اجرايي مديران مسووليتي ندارد، ممكن است اعضاي آن انتقاداتي از مديران شهرداري داشته باشند ولي آن را فقط در قالب پيشنهاد به شهردار ارائه مي‌كنند.

وي گفت: به هيچ عنوان نظر شورا در خصوص جا‌به‌جايي اين افراد نقشي نداشته چرا كه سياست شهردار مشهد به گونه‌اي نيست كه با كسي مشورت كند.

هنوز در خصوص جايگزين اين مديران تصميم قطعي گرفته نشده است

مدير روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري مشهد در عين حال از عدم تعيين جايگزين براي برخي از اين مديران خبر داد و تصريح كرد: هنوز در خصوص جايگزين اين افراد تصميم قطعي گرفته نشده ولي در پرسه زماني مشخص اين جابه‌جايي‌ها انجام خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال عدم تغيير اين افراد وجود دارد يا خير نيز به ايسنا گفت: فكر نمي‌كنم احتمال برگشت باشد، تصميمات قطعي در اين خصوص از سوي شهردار مشهد گرفته شده است.

هر چند اعمال تغييرات و استفاده از مديران لايق و داراي ايده‌هاي مفيد و متناسب با شرايط روز، از نيازهاي اساسي مديريت همه شهرهاست، اما بايد در خصوص اعمال هوشمندانه اين تغييرات هوشيار بود.

اميدواريم بركناري مديرعامل سازمان تاكسيراني در ماه‌هاي گذشته و نيز مديرعامل سازمان ترافيك شهرداري مشهد طي چند روز گذشته كه در نتيجه اعتراضات مردم و برخي اعضاي شوراي شهر مشهد نسبت به نحوه عملكرد آنان صورت پذيرفت در روند عملكرد مناسب‌تر اين دو سازمان موثر باشد.

شهرداري مشهد داراي 7 معاونت، 15 سازمان و 13 منطقه است.

گزارش از خبرنگار ايسنا: سعيد جاويد

انتهاي پيام

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن