تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هم‌زمان با فرارسيدن دهه مبارك فجر: 258 پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 73 ميليارد ريال در خراسان جنوبي به بهره برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هم‌زمان با فرارسيدن دهه مبارك فجر: 258 پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 73 ميليارد ريال در خراسان جنوبي به بهره برداري مي‌رسد


خبرگزاري دانشجويان ايران - بيرجند
سرويس: شهرستان‌ها

مديرعامل شركت مخابرات خراسان جنوبي در نشست خبري در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره برداري 258 پروژه مخابراتي با اعتباري بالغ بر 73 ميليارد ريال همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان جنوبي، محمدرضا حاجي محمدي با بيان اين مطلب تصريح كرد: 30 سال از انقلاب اسلامي مي گذرد و در طي اين 30 سال به همت كاركنان سخت كوش مخابرات در كشور و پيشرفت تكنولوژي‌ها تحولات شگرفي در شركت مخابرات به وجود آمده است.

وي افزود: در بدو انقلاب (سال 57) تعداد شماره‌هاي منصوب تلفن ثابت در استان 5 هزار شماره در 2 مركز و تعداد تلفن‌هاي مشغول به كار استان 3 هزار و 146 شماره بود كه امروزه تعداد شماره‌هاي منصوب تلفن ثابت در استان به 289 هزار و 144 شماره در 314 مركز استان و تعداد تلفن‌هاي مشغول به كار استان به 202 هزار و 614 شماره افزايش پيدا كرده است كه از ابتداي دولت نهم شماره‌هاي ثابت منصوب استان از 77 درصد رشد و شماره‌هاي مشغول به كار از 60 درصد رشد برخوردار بوده است.

حاجي محمدي درخصوص دفاتر خدمات ارتباط شهري نيز اظهار داشت: در بدو انقلاب هيچ گونه دفتر خدمات ارتباط شهري وجود نداشت در حالي كه امروزه 30 دفتر تأسيس شده كه 22 دفتر مربوط به عملكرد دولت نهم است.

محروميت زدايي از روستاها يكي از اقدامات مهم شركت مخابرات است

مديرعامل شركت مخابرات استان محروميت زدايي از روستاها را يكي از اقدامات مهم شركت مخابرات دانست و خاطرنشان كرد: تعداد روستاهاي داراي دفاتر ارتباطي در بدو انقلاب 49 روستا بوده كه امروزه به 1 هزار و 672 روستا افزايش يافته به گونه اي كه 635 روستا مربوط به دولت نهم است.

وي در خصوص پوشش تلفن ثابت و همراه نيز در روستاها اعلام كرد: در بدو انقلاب هيچ روستايي تلفن ثابت نداشت ولي امروز در 895 روستا از مزاياي تلفن ثابت بهره‌مند هستند كه 673 روستا مربوط به دولت نهم است. هم چنين ايستگاه‌هاي تلفن همراه روستايي نيز امروزه به 80 ايستگاه رسيده است و تعداد روستاهاي تحت پوشش تلفن همراه نيز 530 روستا است.

حاجي محمدي تعداد دفاتر ICT روستايي را نيز 169 دفتر عنوان كرد و يادآور شد: 168 دفتر مربوط به عملكرد دولت نهم است.

وي تعداد تلفن‌هاي همگاني را نيز در ابتداي انقلاب 17 تلفن و امروزه 2029 تلفن اعلام كرد و از رشد 127 درصدي اين تلفن‌ها در دولت نهم خبر داد.

واگذاري بيش از 199 هزار و 704 خط تلفن همراه دائمي و اعتباري در استان وي تعداد تلفن‌هاي همراه دائمي واگذار شده را 86 هزار و اعتباري را 113 هزار و 400 شماره ذكر كرد و گفت: ضريب نفوذ تلفن همراه در استان 30/31 است.

هم چنين تعداد ايستگاه هاي تلفن همراه BTS نيز 183 ايستگاه و تعداد شهرهاي تحت پوشش تلفن همراه استان نيز 23 شهر است.

در سال آينده 15 هزار پورت پر سرعت اينترنت در خراسان جنوبي ايجاد مي‌شود

حاجي محمدي در خصوص مراكز ديتا استان اظهار داشت: تعداد مراكز ديتا در استان 52 مركز و تعداد ديتاهاي منصوب استان نيز 1 هزار و 860 پورت است.

وي از وجود هزار و 564 پورت ADSL (اينترنت پر سرعت) خبر داد و يادآور شد: 15 هزار پورت پرسرعت ديگر در سال آينده در خراسان جنوبي ايجاد مي شود.

مخابرات تنها صنعتي است كه رشد نزولي قيمت‌ها را داشته است

وي با بيان اينكه مخابرات تنها صنعتي است كه رشد نزولي قيمت‌ها را به همراه داشته، گفت: نرخ تلفن ثابت از 81 هزار و 300 تومان به 50 هزار تومان، تلفن همراه دائمي از 400 هزار تومان به 288 هزار تومان رسيده و همراه اعتباري از 34 هزار تومان به 12 هزار تومان كاهش يافته است.

حاجي محمدي در بخش ديگري از سخنانش به پروژه‌هاي دهه فجر اشاره كرد و نصب و راه اندازي مراكز تلفن همراه استان با 200 هزار شماره، راه اندازي 25 كافوي نوري با 15 هزار پورت، 21 سايت GSM-WLL روستايي، تأسيس 52 دفتر ICT روستايي، تأسيس 11 سايت BtS تلفن همراه، 2 سيستم انتقال بين شهري SDH پر ظرفيت، تأسيس 11 مخابرات روستايي و 55 دفتر مخابرات روستايي، تأسيس و توسعه 648 پورت ديتا، راه اندازي 42 سيستم نمايشگر و سيگنالينگ، 230 دستگاه تلفن همگاني، 25 لينك سيستم انتقال راديويي و 12 لينك سيستم انتقال فيبر نوري را از اهم اين پروژه ها بيان كرد.

وي در پايان عملكرد شركت مخابرات استان خراسان جنوبي را در كشور نمونه يادكرد و خاطرنشان كرد: اين استان مفتخر به كسب رتبه اول در رشد شاخص‌هاي فناوري اطلاعات، رتبه اول در نگهداري شبكه فيبر نوري و بسته اول مراكز PC (بين شهري) و رتبه سوم شوراي فرهنگي و ستاد اقامه نماز شده است.

انتهاي پيام

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن