تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816993372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي: شوراي نگهبان منتظر اظهار نظر افراد نمي‌ماند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: كدخدايي: شوراي نگهبان منتظر اظهار نظر افراد نمي‌ماند
شوراي نگهبان هيچ گاه براساس نظرات افراد تصميم گيري نمي‌كند شورا وظيفه قانوني دارد و بر اساس قانون هر كس ثبت نام كرد شوراي نگهبان نيز نظر خود را اعلام خواهد كرد و منتظر پيشنهادات و اظهار نظر افراد نخواهد بود ما مسئول صحبت افراد نيستيم و شورا طبق قانون وظايف خود را انجام خواهد داد
آفتاب: «سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به‌اينكه امكان برگزاري انتخابات آتي به شيوه كاملا رايانه‌اي وجود ندارد، تاكيد كرد: ««تمام تلاش شوراي نگهبان براي برگزاري انتخابات سالم و مشاركت حداكثري است و جاي هيچگونه نگراني دراين رابطه وجود ندارد».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، دكتر عباسعلي كدخدايي پيش از ظهر امروز در نشست خبري درباره تاريخ ثبت نام كانديداهاي دوره دهم رياست جمهوري و همچنين زمان رسيدگي به سوابق و صلاحيت آنان و تاريخ اخذ راي كه سئوال يكي از خبرنگاران بود گفت: «‌اين امور مربوط به امور اجرايي است و مي‌توانيد از مسئولان وزارت كشور در مورد آن سئوال كنيد. قراري داريم كه در حوزه اجرايي ورود نداشته باشيم».

وي يادآور شد: «البته تا‌اين زمان تاريخ برگزاري انتخابات 22 خرداد سال آينده انتخاب شده است».

كدخدايي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه اززمان آغاز به كار هيئتهاي نظارت جويا شد اظهار داشت: «پيش ازاين و درجلسات قبل، تاريخ شروع كار هيئت‌هاي نظارت استانها اعلام شده بود و امروز اعلام مي‌كنم كليه استانها هيئت‌هاي نظارت را تشكيل داده‌اند و آماده هستيم تا آخرهفته اعلام كنيم كه هيئت‌هاي نظارت شهرستانهاي شوراي نگهبان نيزشكل خواهد گرفت و‌اين هيئتها به امور جاري، هماهنگي با ناظران و آموزش آنها مشغول خواهند شد».

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد گويا شوراي نگهبان تاييد مصوبه مجلس مبني بر سهم الارث زن از شوهر را منوط به رويت استفتاء مجلس دانسته است، گفت: «هنوز‌اين مصوبه در شوراي نگهبان مورد بررسي قرار نگرفته و شوراي نگهبان پس ازحصول و طرح آن اظهار نظر خواهد كرد ما ازاين موردي كه شما صحبت كرديم مطلع نيستيم ودر شوراي نگهبان چنين اظهار نظري بيان نشده است».

وي در خصوص نگراني‌هايي مبني بر دخالت نظاميان در عرصه انتخابات و وظيفه‌اين شورا در قبال آن كه مورد پرسش يكي از خبرنگاران بود نيز تصريح كرد: «شوراي نگهبان همچون گذشته قول خواهد داد كه از تك تك آراء شهروندان صيانت كند و به بهترين وجه آمار دقيق را در اختيار شهروندان قرار دهد».

كدخدايي تاكيد كرد: «شوراي نگهبان تمام تلاش خود را براي برگزاري انتخابات سالم و مشاركت حداكثري به كار خواهد گرفت و جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد».

خبرنگاري به توافق وزارت كشور و شوراي نگهبان در خصوص مراحل ثبت نام و تجميع آرا و استفاده از كد ملي در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و پرسيد ‌آيا امكان دارد انتخابات دهم رياست جمهوري كاملا رايانه‌اي برگزار شود كه كدخدايي پاسخ داد: «همانطور كه وزير كشور اعلام كرده مقرر شده برخي از مراحل انتخابات به صورت رايانه‌اي برگزار شود و طبعا در خصوص سه مرحله ذكر شده، وزارت كشور با كارشناسان شوراي نگهبان در حال رايزني هستند و اگر امكانات فراهم شود اميدواريم‌اين سه مرحله درانتخابات به صورت كامل انجام شود،اما درباره امكان برگزاري انتخابات به شيوه كاملا رايانه‌اي فكر مي‌كنم پاسخ منفي است، اگر در برگزاري انتخابات مراحلي به صورت رايانه‌اي برگزار شود و در دوره‌هاي بعد مراحل ديگري به آن افزوده شود بسيار مفيد خواهد بود».

خبرنگاري در خصوص تفسير ضمني شوراي نگهبان در خصوص زمان راي اعتماد مجدد به كابينه كه از سوي لاريجاني رئيس مجلس اعلام شده بود ازكدخدايي پرسيد كه وي درپاسخ گفت: «دراين خصوص تفسيررسمي ‌درخواست نشده اما درصحبت با برخي از اعضاي شوراي نگهبان و برخي بزرگان از جمله آقاي لاريجاني اجمالا چنين نظري مطرح شده است».

خبرنگاري از كدخدايي پرسيد يك عضو ارشد جامعه روحانيت گفته شوراي نگهبان بايد فقط صلاحيت 3 نفر را براي انتخابات رياست جمهوري تاييد كند و اگر‌اين تعداد بيش از سه نفر باشد حتما خطا كرده و‌اين خطا قطعا، خطاي سياسي است همچنين اعلام كرده‌اين سه نفر بايد افرادي باشند كه از نظر توانايي به مقام معظم رهبري نزديك باشند، نظر شما در‌اين مورد چيست؟ كه كدخدايي پاسخ داد: «كسي چنين صحبتي نداشته ‌اينكه شما مي‌گوييد كيست؟ شوراي نگهبان هيچ گاه براساس نظرات افراد تصميم گيري نمي‌كند شورا وظيفه قانوني دارد و بر اساس قانون هر كس ثبت نام كرد شوراي نگهبان نيز نظر خود را اعلام خواهد كرد و منتظر پيشنهادات و اظهار نظر افراد نخواهد بود ما مسئول صحبت افراد نيستيم و شورا طبق قانون وظايف خود را انجام خواهد داد».

خبرنگاري به نامه‌ آيت‌الله سبحاني به لاريجاني رئيس مجلس مبني بر عدم ورود مجلس به تدوين احكام شرع اشاره كرد و نظر شوراي نگهبان را در‌اين خصوص جويا شد كه كدخدايي پاسخ داد: «چنانچه مجلس قوانيني در حوزه شرع وضع كند به صورت طبيعي در شورا مطرح مي‌شود و فقها بر اساس اصول قانون اساسي نظر خواهند داد ‌اينكه از ابتدا و پيش از تصويب قانوني با فقها رايزني شده باشد به عهده خود مجلس است اما نظر فقهي در مورد آن قانون از سوي فقهاي شوراي نگهبان اعلام خواهد شد».

خبرنگاري در خصوص تبليغات زودهنگام كانديداها در زمان فعلي و يا پيش از زمان تبليغات پرسيد كه كدخدايي گفت: «تبليغات در قانون انتخابات تعريف مشخص دارد، اگرچه قانون ما ضعف‌هايي دارد اما نمي‌توان فعاليت‌هايي كه پيش ازاين تاريخ به صورت سخنراني انجام مي‌شود را مشمول حكم تبليغات به مفهوم خاص بدانيم‌اين فعاليت را همه افراد انجام مي‌دهند».

وي ادامه داد: «پيش از انطباق‌اين فعاليتها با قانون لازم است قانون انتخابات به ويژه تبليغات آن مشخص شود و در خصوص آن اظهار نظر كنيم».

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به‌اين سئوال كه مجلس اصرار به اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري دارد، آيا امكان برگزاري انتخابات رياست جمهوري دوره دهم با اصلاحيه‌اي كه مجلس در مورد قانون انتخابات خواهد داشت، برگزار مي‌شود يا با قانون فعلي، خاطر نشان كرد: «تا كنون قانوني تصويب نشده و اگر مجلس بخواهد بر اصلاحيه خود اصرار كند ‌اين اصلاحيه بايد به مجمع برود و در آنجا تصويب شود و در صورت تصويب نيز به زمان نياز دارد اما به لحاظ اجرايي زمان براي انتخابات دهم رياست جمهوري گذشته است».

شنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن