تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرحله دوم فروش اوراق مشاركت پارس جنوبي آغازشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مرحله دوم فروش اوراق مشاركت پارس جنوبي آغازشد
تهران - فروش مرحله دوم اوراق مشاركت پارس جنوبي با سود 20 درصد از صبح امروز(15 بهمن) در شعب منتخب بانك هاي تجارت و ملت آغاز شد و به مدت 6 روز كاري ادامه خواهد يافت.


به گزارش ايرنا، در مرحله دوم عرضه اوراق مشاركت ميدان گازي مشترك پارس جنوبي 11 هزار و 500 ميليارد ريال اوراق منتشر مي شود و اين اوراق چهار ساله، معاف از ماليات و قابل بازخريد در همه شعب بانك عامل است.

نرخ سود علي الحساب اين اوراق 20 درصد، نرخ بازخريد آنها پيش از سررسيد نهايي در سال اول 18 درصد و سال دوم به بعد 19.5 درصد است.

"احمد قلعه باني"، معاون وزير نفت پيشتر با بيان اين كه نرخ موثر اين اوراق 27 درصد است، گفته بود: با توجه به نرخ سود بسيار جذاب اين اوراق، پيش‌بيني مي‌شود فروش اين اوراق با استقبال خوب مردم رو‌برو شود.

بر پايه اين گزارش، شركت ملي نفت ايران مجوز انتشار 90 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت ريالي را دارد كه از اين رقم امسال در مرحله نخست، پنج هزار ميليارد ريال از سوي شركت نفت و گاز پارس به عامليت بانك تجارت منتشر و تنها 20 درصد اين ميزان فروخته شد.

سود علي الحساب اين اوراق 17 درصد در سال و اوراق يادشده معاف از ماليات و قابل بازخريد در بانك تجارت و سازمان بورس و اوراق بهادار و با نرخ بازخريد مطابق با مدت ماندگاري اوراق با نرخ سود سپرده متناظر بانكي بود.

در روش اعلام شده براي فروش اوراق مشاركت پارس جنوبي، فروش اوراق با سود 17 درصد در نظر گرفته شد، ولي در اين شيوه در صورتي كه سرمايه گذار پيش از سه ماه نخست به فروش اوراق خود اقدام كند، هيچ سودي نخواهد گرفت و در صورتي كه پس از 6 يا 12 و يا ماه هاي طولاني تر به فروش اوراق خود اقدام كند، نه همان 17 درصد سود كه رقمي كمتر و براي مثال 6 تا 12 درصد سود را شناسايي خواهد كرد.

در نتيجه تصميم دولت براي جذاب شدن پول ملي، بانك مركزي سياست هاي پولي، اعتباري و نظارتي نظام بانكي كشور را 5 بهمن امسال ابلاغ كرد كه بر اساس آن نرخ سود اوراق مشاركت به 20 درصد و نرخ سود تسهيلات بانكي تا 15 درصد افزايش يافت.

بر اساس مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار، نرخ سود علي حساب اوراق مشاركت شركت هاي دولتي، غيردولتي و شهرداري ها متناسب با سود انتظاري حاصل از طرح هاي سرمايه گذاري در مقاطع سه ماهه قرار شد كه پرداخت شود و بر اساس مكانيزم آن نرخ سود اوراق مشاركت حداكثر 20 درصد خواهد بود.

يادآور مي شود، وزير نفت در نشست خبري امروز خود، در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در خصوص اينكه برخي از دارندگان اوراق مشاركت پارس جنوبي به دنبال تعويض اوراق قبلي خود با اوراقي كه از امروز در بانك ها عرضه مي شود، گفت: كساني كه اوراق مشاركت پارس جنوبي با سود 16 و 17 درصد را خريداري كرده اند ، از امروز از سود 20 درصدي اوراق مشاركت بهره مند مي شوند.

اقتصام**9189**1319

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30798299

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن