تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816928980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه برنامه‌هاي گسترده راديو سلامت براي دهه فجر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ويژه برنامه‌هاي گسترده راديو سلامت براي دهه فجر
خبرگزاري فارس: شبكه راديويي سلامت ويژه برنامه‌هاي گسترده‌اي را براي ايام دهه فجر تدارك ديده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، هم زمان با ايام الله دهه فجر، دكتر عليرضا بهفر، مدير شبكه راديويي سلامت در نشست خبري، برنامه‌هاي اين شبكه راديويي را تشريح كرد و گفت: راديو سلامت از 21 بهمن 1381 متناسب با ايام الله دهه فجر با 4 ساعت برنامه در روز روي موج اف ام، رديف 102،5 مگاهرتز به صورت سراسري فعاليتش را آغاز كرد. از سال 1384 با طول موج مستقل با 12 ساعت برنامه در روز فعاليتش به استان تهران محدود شد و خوشبختانه از خرداد ماه 1390، با نصب فرستنده در استان خراسان رضوي و نيز همكاري مراكز استان‌ها بيش از 50 درصد استان‌هاي كشور راديو سلامت را روي موج اف ام، رديف 102 مگاهرتز دريافت مي‌كنند.

وي با بيان اين مطلب كه راديو سلامت جزو 10 راديوي ديجيتال قرار گرفته و از طريق دستگاه گيرنده ديجيتال در سراسر كشور قابل دسترسي است، گفت: سازمان جهاني بهداشت سلامت را در چهار بعد سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي تعريف كرده است. بر اين اساس راديو سلامت هم گروه‌هاي زماني را به گروه‌هايي با اين عناوين تعريف كرده است و مديران گروه‌ها، مشاوران و عوامل برنامه‌ساز متناسب با رشته تحصيلي شان در اين گروه‌ها قرار گرفته‌اند.

وي با اشاره به اينكه ماموريت راديو سلامت ارتقاي سطح سواد سلامت مردم است، افزود: برنامه چهارم و پنجم توسعه ارتقاي شاخص‌هاي سلامت را مورد هدف قرار داده كه دستيابي به آن جز با همكاري رسانه‌ها و ارتقاي سطح سواد سلامت محقق نخواهد شد. بنا بر اين راديو سلامت موضوعات و محتواي علمي و به روز را به پيام‌هاي قابل درك براي مخاطبان تبديل مي‌كند و در قالب‌هاي نمايشي، طنز، گفت‌وگو محور و گزارش به صورت غير مستقيم در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد.

بهفر تصريح كرد: رويكرد راديو سلامت ارتقاي جذب مخاطب، مرجع شدن و نيز ايجاد روحيه اميد و آرامش بخشي است و براي دستيابي به اين اهداف، بحث استوديو گريزي را مد نظر قرار داده و در همايش‌ها، نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي مرتبط با سلامت حضور پيدا مي‌كند. از سوي ديگر، براي گروه‌هاي تخصصي نيز برنامه‌هايي دارد كه از ساعت 22 تا 24 هر شب با نام سپهر دانش براي گروه‌هاي پزشكي و پيراپزشكي پخش مي‌شود.

وي در ادامه به برنامه‌هاي دهه فجر شبكه راديويي سلامت اشاره كرد و گفت: برنامه عصر شكوفايي كاري از گروه سلامت اجتماعي است كه آخرين دستاوردهاي حوزه سلامت را مطرح مي‌كند و اين دستاوردها را با كشورهاي منطقه مقايسه مي‌كند، نظير پيشتازي ايران در پيوند اعضاء، توليد مقالات پزشكي، رشد تجهيزات پزشكي و سلول‌هاي بنيادي كه ما رتبه دوم در جهان را بعد از كشور ايتاليا داريم. همچنين تا دهه 70 پزشكاني از كشورهاي هند، بنگلادش براي طبابت به ايران مي‌آمدند و هم اكنون نه تنها از نظر تربيت پزشك خودكفا شده‌ايم، بلكه به ساير كشورها نيز اعزام پزشك داريم و رتبه پنجم جهان را از اين نظر كسب كرده‌ايم.

وي اضافه كرد: برنامه‌هايي در حوزه استحكام بنيان خانواده و ساده زيستي داريم، چرا كه حدود 500 شبكه فارسي زبان در جهت فروپاشي بنيان خانواده تلاش مي‌كند. بنا بر اين راديو سلامت با توليد برنامه‌هايي در جهت استحكام خانواده و سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي اعضاي خانواده‌ها تلاش مي‌كند.

مدير شبكه راديويي سلامت با اشاره به برنامه‌هاي بچه‌ها سلام و قاصدك براي گروه سني كودكان گفت: عوامل برنامه‌ساز قاصدك در دهه فجر در مهد كودك‌ها حضور پيدا مي‌كنند و كودكان را با رفتارهاي حضرت امام خميني(ره) و 10 مهارت زندگي آشنا مي‌كنند و جوايزي نيز به كودكان مي‌دهند تا خاطره‌اي خوش از راديو سلامت و دهه فجر داشته باشند.

وي به برنامه مجموعه گلباران كه هم‌زمان با روز 21 بهمن و روز سالگرد افتتاح شبكه راديويي سلامت پخش مي‌شود، اشاره كرد و افزود: جنگ‌هاي نمايشي با فضاي طنز، دستاوردهاي انقلاب اسلامي، ميزگردهايي با حضور مديران سابق و فعلي شبكه سلامت در زمينه پيشرفت‌هاي شبكه سلامت، مسابقه3 نسل با حضور عوامل برنامه‌ساز راديو سلامت و مسابقه 33 ساله‌ها را به مناسبت سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي خواهيم داشت.

وي شاخص‌ترين برنامه‌هاي راديو سلامت را اين گونه عنوان كرد: سايه بان آرامش در جهت سلامت رواني افراد جامعه،كودك من در حوزه مهارت‌هاي زندگي، قند پارسي مشتمل بر حكايات و داستان‌هايي از مثنوي معنوي و بوستان سعدي است تا حس اعتماد به نفس را در جوانان تقويت كنيم.

حريم آرامش در راستاي آموزش رفتارهاي جنسي صحيح، اينجا براي زندگي براي اطلاع رساني سبك زندگي سالم، نقد سلامت بررسي چالش‌هاي حوزه سلامت و زاويه پنهان به منظور بررسي تبليغات كاذب حوزه سلامت در ماهواره و رسانه‌ها از ديگر برنامه‌هاي شبكه راديويي سلامت است .

وي در پايان تاكيد كرد: راديو سلامت در سال گذشته از نظر جذب مخاطب در بين 12 الي 15 شبكه راديويي رتبه دوازدهم يا سيزدهم را كسب كرده و در سال جاري از نظر برنامه سازي رتبه اول و از نظر جذب مخاطب رتبه چهارم را كسب كرده است كه با وجود دارا بودن 2 فرستنده راديويي رتبه خوبي است و اميدواريم با توليد و ساخت برنامه ‌ايي با موضوعات مختلف سلامت، بتوانيم نياز مخاطبان را برآورده كنيم.

انتهاي پيام/ي

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن