تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820294181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي كنگره‌ي شعر بيداري اسلامي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برنامه‌هاي كنگره‌ي شعر بيداري اسلامي اعلام شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - ادبيات

برنامه‌هاي برگزاري كنگره‌ي شعر بيداري اسلامي اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدمهدي شريعتمدار، دبير كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي، در توضيحاتي در اين‌باره گفت: كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي با حضور 84 شاعر از 11 كشور مغرب، تونس، مصر، يمن، كويت، عربستان سعودي، بحرين،عراق، سوريه، لبنان و اردن و شاعران عرب از كشور ايران از 16 تا 17 بهمن در حوزه هنري برگزار مي‌شود.

او با بيان اين‌كه كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي در ادامه سلسله اقدامات و همايش‌هايي است كه در حوزه بيداري اسلامي انجام شده، اظهار كرد: پس از اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي و اجلاس جوانان و بيداري اسلامي، اين سومين برنامه در راستاي تحولات منطقه است.

وي ادامه داد: كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي با توجه به اثرگذاري ادبيات و شعر مقاومت در قيام‌هاي اخير منطقه و همچنين حضور شاعران در اعتراضات مردمي منطقه و سرودن شعرهاي انقلابي كه نمونه بارز آن در ميدان التحرير مصر و ميدان لوءلوء بحرين بود و سوابق تاريخي ايران و جهان عرب در حوزه فرهنگي و شعر و ادب برگزار مي‌شود.

شريعتمدار همچنين گفت: پس از پيروزي انقلاب، رابطه بين شاعران ايران و عرب تداوم بيش‌تري پيدا كرد و همين‌طور به دليل ضرورت گفتمان‌سازي و توليد ادبيات در حوزه بيداري اسلامي و نقشي كه شاعران مي‌توانند در اين زمينه داشته باشند، پيش‌بيني شد كه چنين كنگره‌اي در تهران برگزار شود.

دبير كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي با اشاره به تلاش‌هاي انجام‌شده براي دعوت از شاعران حوزه بيداري اسلامي و يا شاعراني كه در قيام‌هاي اخير در كشورهاي عرب‌زبان تأثيرگذار بوده‌اند، گفت: در فاصله كم‌تر از يك ماه توانستيم در حدود 130 نفر از شاعران را انتخاب كنيم و در نهايت 84 نفر از اين شاعران دعوت شدند.

او افزود: خانم آيات القرمزي در اين كنگره دعوت بود كه نتوانست بيايد و تنها شعري از خود براي‌مان فرستاد، همچنين دكتر نادر نظام تهراني از كشورمان به اين كنگره دعوت بود كه او نيز به دليل سفر، تنها شعر خود را براي كنگره فرستاد. همچنين قصد داشتيم از كشور ليبي سه نفر از شاعران را دعوت كنيم كه متأسفانه امكان حضورشان فراهم نبود و البته از كشور بحرين نيز قصد داشتيم تعداد بيش‌تري از شاعران را در برنامه داشته باشيم؛ اما به دليل شرايط خفقان كشور بحرين و نبود امكان حضور شاعران با مشكل مواجه بوديم. همچنين به اين دليل كه در سالگرد قيام‌هاي كشورهاي تونس و مصر به سر مي‌بريم، برخي از شعرا امكان حضور در كنگره شعر بيداري اسلامي در تهران را نداشتند. همچنين هم‌زمان با برنامه‌ي ما دو برنامه ادبي در قاهره و مغرب برگزار مي‌شود كه برخي ديگر از شاعران نيز در آن برنامه‌ها حضور دارند.

محمدمهدي شريعتمدار درباره چگونگي انتخاب شاعران حاضر در كنگره شعر بيداري اسلامي گفت: شاعران مهمان از طريق سوابق و شهرتي كه داشتند و اطلاعات و آثاري كه از آن‌ها منتشر شد و حضورشان در برنامه‌هاي مختلف، انتخاب شدند، همچنين در اين راه از مشاوراني كه در كشور هاي مختلف داشته‌ايم، استفاده كرده‌ايم.

دبير كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي برگزاري اين كنگره را يكي از سلسله اقدامات و همايش‌هاي مجمع جهاني بيداري اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: طبعا حوزه هنري به دليل برگزاري جلسات و جشنواره‌هاي جهاني شعر و تجربياتي كه در اين زمينه دارد، بهترين نهادي بود كه مي‌توانست ميزباني اين كنگره را بر عهده داشته باشد.

او با اعلام اين‌كه كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي يكشنبه، 16 بهمن، ساعت 9:30 در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي افتتاح مي‌شود، عنوان كرد: جلسه اول شعرخواني اين كنگره تا ساعت 12 به طول مي‌انجامد. دومين جلسه شعرخواني نيز از ساعت 14 تا 16 ميزبان شاعران است. همچنين سومين جلسه شعرخواني صبح دوشنبه برگزار مي‌شود و بعد از نماز مغرب و عشاء، جلسه وي‍ژه شعرخواني و اختتاميه با حضور مسؤولين بلندپايه كشور برگزار مي‌شود.

او افزود: تعدادي از شاعران حاضر در كنگره سه‌شنبه، 18 بهمن، در شهر مشهد مقدس به شعرخواني مي‌پردازند.

انتهاي پيام

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن