تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805141529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي اكبر ولايتي در جمع خبرنگاران خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علي اكبر ولايتي در جمع خبرنگاران خبر داد
خبرگزاري فارس: دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: شاعراني كه شعرهايشان موجب دريافت جايزه نوبل مي‌شود، با بيداري اسلامي همخواني ندارند و به طور حتم از اين شاعران براي حضور در كنگره شعر بيداري اسلامي دعوت به عمل نيامده است.
به گزارش خبرنگار ادبيات و كتاب باشگاه خبري فارس "توانا" علي اكبر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در مراسم نشست رسانه‌اي كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا سازوكار و بازخورد اين كنگره در ساير كشورها نيز نمايان خواهد شد، در جمع خبرنگاران بيان داشت: قطعا انتظار مي‌رود تاثير كنگره بين‌المللي بيداري اسلامي در ديگر كشورها تاثيرات نيز داشته باشد. كه آن تاثيرات استمرار خواهد يافت. چرا كه يك نوع سازماندهي براي ارتباط ميان ما و كساني كه به ايران مي‌آيند، صورت خواهد گرفت.

وي اضافه كرد: اين سازماندهي با عنوان مجموعه‌هاي غيردولتي و NGO در ايران شكل گرفته و زير چتر و شعار بيداري اسلامي ارتباط‌هايي را با ديگر كشورها برقرار مي‌كند تا هم‌افزايي مجموعه‌هايي كه از قوه به فعل در آمدند با يكديگر ارتباط برقرار كرده و تاثيرگذاري اين كنگره را در ساير كشورها شاهد باشيم.

ولايتي ادامه داد: در كنگره بيداري اسلامي حدود 700 نفر از كشورهاي جهان جمع شده بودند تا يك سازوكار اوليه و بنيادي را تشكيل دهند تا بناي مستحكمي را برپا كنند و معتقدم تاثير بيداري اسلامي را در ساير كشورها به صورت مطلوب مشاهده مي‌كنيم.

وي با اشاره به برپايي كنگره بيداري اسلامي با حضور جوانان ساير كشورها، گفت: بر اساس ظرفيت‌ها،‌ جوانان بيداري اسلامي را به اين كنگره دعوت كرده بوديم چرا كه كنگره‌اي كه برپا شد، پاسخگوي حضور همه جوانان در اين كنگره نبود و آنچه در ايران در خصوص بيداري اسلامي آغاز شده است در ساير كشورهاي ديگر تاثير داشته چرا كه جوانان تاثيرات آن را در ايميل‌هاي خود به ساير جوانان القا خواهد كرد.

* آيات الاقرمزي در كنگره بيداري اسلامي حضور نمي‌يابند

در ادامه اين مراسم قاسم شريعتمدار دبير كنگره بيداري اسلامي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا شاعران شناخته شده جهان در كنگره شعر بيداري اسلامي حضور نمي‌يابند، گفت: آيات الاقرمزي براي حضور در كنگره بين‌آلمللي شعر بيداري اسلامي دعوت شده بود اما نتوانست در اين كنگره شركت كند. اما شعرهاي خود را براي قرائت در اين كنگره ارسال كردند.

علي اكبر ولايتي در پاسخ به اين سؤال، بيان كرد: در كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي از شاعران ايراني كه مي‌توانستند شعر عربي بگويند و با شعر عرب آشنا بودند دعوت شده‌اند.

وي با بيان اينكه در شعري كه به هر زباني سروده مي‌شود، به همان ساختار و محتوا قابل ترجمه به شعر نيست، اضافه كرد: شعر فجر شعر فارسي است اما شعر بيداري اسلامي به اشعاري گفته مي‌شود كه شاعران عرب براي آن شعر مي‌سرايند. در اين كنگره از شاعران ايراني دعوت شده كه شعر بيداري اسلامي را به زبان عرب سروده‌اند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينكه دبيرخانه كنگره متاثر از همه جهان است، گفت: بيداري اسلامي در منطقه و جهان تحت تاثير موج بيداري اسلامي در ايران بوده است و به نوعي ديگر بيشتر تحركها در رابطه با بيداري اسلامي در كشورهاي عرب از انقلاب اسلامي نشات گرفته است.

* مومني: تازه‌ترين اثر موسي بيدج از ترجمه شعر شاعران عرب به زودي منتشر مي‌شود

در ادامه اين مراسم محسن مومني در جمع خبرنگاران، عنوان كرد: استاد موسي بيدج شعر شاعران كشورهاي مختلف عربي را ترجمه كرده كه به زودي اين اثر از سوي انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر مي‌شود.

* ولايتي: امكان برپايي كنگره بيداري اسلامي در يكي از كشورهاي عرب از سال آينده

علي اكبر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه در شعر فجر موضوعي كه به شعر بيداري اسلامي اختصاص دارد، آيا برپايي چنين كنگره‌اي باعث همپوشاني و هم موازي بودن اين امر نمي‌شود، گفت: شعر فجر با موضوع شعر بيداري اسلامي و كنگره بين‌المللي شعر بيداري اسلامي با يكديگر همپوشاني و هم موازي نيستند. بلكه مكمل هم هستند.

وي اضافه كرد: شعر فجر درباره بيداري اسلامي به زبان فارسي سروده مي‌شود اما در اين كنگره اشعار به زبان عربي است، همچنين امكان اينكه اين كنگره سال آينده در يكي از كشورهاي عربي برپا شود، وجود دارد.

ولايتي ادامه داد: مامور شده‌ايم تا همه تخصص‌هاي مختلف نويسندگي، ادبيات، شعر و هنر كه به طور اختصاصي به بيداري اسلامي توجه شده است را، براي آنها جلسات اختصاصي و تخصصي برپا كنيم. به خصوص در بخش سينما. يعني كساني كه در باره بيداري اسلامي فيلم ساخته‌اند، شوراي مشورتي ما را مكلف كرده كه اين كار را انجام دهيم. به نوعي اجلاس فيلمسازان جهان اسلام جزو وظايف اين دبيرخانه است كه از سوي شوراي هماهنگي و مشورتي به ما تكليف شده است.

* شاعران دريافت كننده جايزه نوبل با بيداري اسلامي همخواني ندارند

ولايتي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه چرا برخي از شاعران معروف جهان در اين كنگره دعوت نشده و در اين كنگره گفت: كساني كه به آنها جايزه نوبل تعلق مي‌گيرد، قطعا آنها به سرودن اشعار بيداري اسلامي نخواهند پرداخت. يعني تاكنون كسي شعر بيداري اسلامي نسروده است كه كانديداي دريافت جايزه نوبل شده باشد.

انتهاي پيام/و

شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن